Heti aluksi täytyy tunnustaa, että tein hirveän tyhmästi, kun en ole tasannut latvoja tollaseen vuoteen, seurauksena on nyt pienen pieniä kaksihaaraisia latvoissa, joka ei niinkään haittaa, mutta niitä kaksihaaraisia on myös ylempänä, eli melkein keskellä! Eli siis hiuksen latvassa sekä vähän ylempänä ja keskellä, eli yhdessä hiuksessa jopa 3 kaksihaaraista, olisi edes vain latvoissa, niin voisin mennä poistamaan, mutta ei! kyllähän niitä täytyy lähes koko hiuksessa olla, eli toisinsanoen, jos haluan kaksihaarattomat hiukset, täytyisi niistä ainakin VÄHINTÄÄN se 10cm ottaa! Ja niinkuin olen monta vuotta halunnut pitkät hiukset! No kuitenkaan en aio mennä leikkauttamaan hiuksiani yhtään, vaan yritän kärvistellä kaksihaaraisten kanssa ja kasvattaa näitä vain pidemmiksi, ehkä sitten kun nämä ovat esim. alaselkään asti, ne kaksihaaraiset ei enää haittaa, vaikka niitä on kyllä ylempänäkin, kuin latvassa! Ostin parturisakset ja olen näpsinyt hiusten "keskeltäkin" niitä hiuksia, nyt melkein pari tuntia, ja sinällään turhaa hommaa, koska niitä kaksihaaraisia on "joka puolella" Tuntuu, oikeasti että elämäni romahtaa, tekisi mieli vain itkeä, onko olemassa jotain shampoo/hoitoainetta joka "liimaisi" PIENET alkavat kaksihaaraiset tai jotain...? Lyhyet hiukset ei tule sitten kuuloonkaan, koska minulla on läskit posket ja vihaan lyhyitä hiuksia, siis itselläni. Hiukseni ovat noin oliskohan noin 15cm tai ehkä kyllä vähän vähemmän pituiset.
Olisko joillain jotain kuvia ihmisistä joilla olisi pitkät hiukset, siis REILUSTI yli olkapään, ja jolla olisi "paskan kuntoiset" hiukset, ehkä niitä kyseisiä kuvia katsomalla jaksisin edes jotenkin elää ja ajatella vähän muutakin kuin näitä hiuksia, minulla kun on sairas pakkomielle näihin hiuksiin, haluan näistä pitkät hinnalla millä hyvänsä! Ja tänään vielä värjään nämä, voi voi... :(
En jaksa enää!!!!
19
3468
Vastaukset
- Raisa
Siis tarkoitin n. 15 cm yli olkapään ulottuvat hiukset minulla.
- maija
Jos värjäät ne niin se vaan pahentaa asiaa....
- fiinileidi
föönaus ja muutenkin hiusten "näpertely" jollain kuumalla on pahinta! Kihartimet ja muut ovat se kaikkein kamalin. Mutta pakkohan sitäkin on tehdä joskus... :)
kai käytät säännöllisesti öljyhoitoja? siis käsitellyillä hiuksilla väh. kerran pari kuussa? mulla on puoliselkään mun hiukset. blondatut ja laitankin niitä silloin tällöin. Ihan ok kunnossa ne ovat öljyn ansiosta. - Pitkähiuksinen
Eli, kannattaa kyllä käydä tasoittamassa hiuksia. Vaikka ihan pari senttiä kerrallaan ja muutaman kuukauden välein. Kyllä ne siitä silti kasvavat. Hiusten kasvattamisessa pitää olla KÄRSIVÄLLINEN, mikä edellyttää hoitoa mikä taas edellyttää tasoittamista mikä taas pitää hiukset terveenä. Hiuksista tulee kummasti terveemmän näköiset jo ekan tasoituksen jälkeen.
Värjäätkö hiuksia? Älä vaalenna, oikeasti! Itsellä meni hiukset huonoksi siitä touhusta aikanaan. Joten jos värjäät niin tumma väri on parempi ja vaikka raitoja (ei paljo koska se kuluttaa hemmetisti myös).
Ja kannattaa unohtaa hiuslakat -mieluummin sitten muotovaahtoa.
Onhan minullakin ollut kaksihaaraisia, mutta kyllä ne sieltä aikanaan lähtevät kun tasoitat säännöllisesti. Se kaksihaaraisten katoaminen ei tapahdu hetkessä.
Ja osta joku hyvä shampoo ja hoitoaine, itse käytän kyllä vaihtelevasti eri merkkejä.
Ja yksi on hyvä hoito- ohje, ainakin itsellä on toiminut. En pese hiuksia joka päivä. Yleensä joka toinen tai joka kolmas. - trulli
Hiusten ylirasitus eli rakenteen vaurioituminen ilmenee hiusten murtumisena, kaksihaaraisina latvoina ja kuivuutena. Hoito on laiminlyöty. Hiuksia pitäisi jatkuvasti käsitellä hoitoaineilla. Haaroittuneet latvat pitää poistaa, pitkiäkin hiuksia pitää leikata säännöllisesti, jotta niiden latvat pysyvät terveinä.
Voimakasta värjäys tai permanenttaus sekä varsinkin vaalennus ja suoristus toistuvasti suoritettuina vahingoittavat hiusten rakennetta, mikäli tarvittavat hiusrakennetta paikkaavat hoidot laiminlyödään.
Suosittelisin, että kävisit kampaajalla leikkuuttamassa hiukset, koska valitettavasti mitään "liima-aineita" ei ole.
Takaan ja alleviivaan....jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön, että saat upeammat hiukset kun kampaajasi on leikannut kaksihaaraiset, oikeilla hoidoilla hiusten kasvaessa sinulla on terveet hiukset.
Miten kukaan voisi vastustaa =)
Onhan niitä hiustenpidennyksiä =)
Tsemiä ja Hyvää Joulun odotusta =)- Raisa
En siis ikinä, ole ainakaan 3 vuoteen föönannut hiuksia, enkä kihartanut, en käyttänyt lakkoja/muotoilutuotteita. Hiukseni eivät kyllä oikeastaan ole kuivat, mutta pieniä alkavia kaksihaaraisia on "joka puolella" Mutta kauempaa katsottuna hiukseni voivat jopa näyttää terveiltä; on siis kiiltävät, ei niinkään kuivat, eikä mitään kunnon isoja kaksihaaraisa ja näyttävät pehmeiltä. Mutta olen tehnyt vähän aikaa sitten vaalennuksen ja sen jälkeen myöhemmin värinpoiston, luulen ettei noiden kyseisten aineiden takia hiukseni ovat tällaiset!
Aion ostaa taas Bonacuren latvasuojaa, koska se on oikein hyvää, ja siinä luvataan korjata jo tulleita vaurioitakin, pesen hiukset joka toinen päivä ja alan taas joka toinen päivä, kun olen hiukseni pessyt,laitan pyyhekuiviin hiuksiin sitä latvasuojaa ja annan tietysti kuivua vapaasti. Eiköhän nämä tästä, kampaajalle en enää uskalla mennä, siitä on nimittäin jäänyt hurjia traumoja. Ainiin pelkkää rypsiöljyä olen pari kertaa päähäni laittanut, on ihan o.k.
Niin, jos olisi niitä kuvia, esim. Marco Hietalalla on tosi pitkät ja hienot hiukset mielestäni, vaikka hänelläkin ihan varmasti niitä kaksihaaraisia on, ja minulla on parempi kuntoiset hiukset kuin hänellä, mutta voisin vaikka heti "vaihtaa hiuksia hänen kanssaan", koska mielestäni hänellä on hirveän hienot hiukset, kun minullakin on tuollaiset pitkät hiukset vielä jonain päivänä, niin minä en kyllä enää niistä kaksihaaraisista jaksaisi murehtia, kun ne pitkät hiukset veisi ainakin minun huomioni ihan vain siihen pituuteen, mutta tietenkin edes vähän terveen näköiset hiuksien pitäisi olla, niinkuin hänellä onkin, sellaiset kiiltävät.
olisi mukavaa, jos saisin jotain tuon tapaisia kuvia ihmisistä kenellä olisi myös vastaavanlaiset hiukset, eli pitää olla tosi pitkät ja "paskassa" kunnossa, mutta kuitenkin pitää vähän terveiltä näyttää.
Heh, tiedän olen naurettava hiusfriikki, mutta hiukset ovat minun pääasia ;) - Raisa
Raisa kirjoitti:
En siis ikinä, ole ainakaan 3 vuoteen föönannut hiuksia, enkä kihartanut, en käyttänyt lakkoja/muotoilutuotteita. Hiukseni eivät kyllä oikeastaan ole kuivat, mutta pieniä alkavia kaksihaaraisia on "joka puolella" Mutta kauempaa katsottuna hiukseni voivat jopa näyttää terveiltä; on siis kiiltävät, ei niinkään kuivat, eikä mitään kunnon isoja kaksihaaraisa ja näyttävät pehmeiltä. Mutta olen tehnyt vähän aikaa sitten vaalennuksen ja sen jälkeen myöhemmin värinpoiston, luulen ettei noiden kyseisten aineiden takia hiukseni ovat tällaiset!
Aion ostaa taas Bonacuren latvasuojaa, koska se on oikein hyvää, ja siinä luvataan korjata jo tulleita vaurioitakin, pesen hiukset joka toinen päivä ja alan taas joka toinen päivä, kun olen hiukseni pessyt,laitan pyyhekuiviin hiuksiin sitä latvasuojaa ja annan tietysti kuivua vapaasti. Eiköhän nämä tästä, kampaajalle en enää uskalla mennä, siitä on nimittäin jäänyt hurjia traumoja. Ainiin pelkkää rypsiöljyä olen pari kertaa päähäni laittanut, on ihan o.k.
Niin, jos olisi niitä kuvia, esim. Marco Hietalalla on tosi pitkät ja hienot hiukset mielestäni, vaikka hänelläkin ihan varmasti niitä kaksihaaraisia on, ja minulla on parempi kuntoiset hiukset kuin hänellä, mutta voisin vaikka heti "vaihtaa hiuksia hänen kanssaan", koska mielestäni hänellä on hirveän hienot hiukset, kun minullakin on tuollaiset pitkät hiukset vielä jonain päivänä, niin minä en kyllä enää niistä kaksihaaraisista jaksaisi murehtia, kun ne pitkät hiukset veisi ainakin minun huomioni ihan vain siihen pituuteen, mutta tietenkin edes vähän terveen näköiset hiuksien pitäisi olla, niinkuin hänellä onkin, sellaiset kiiltävät.
olisi mukavaa, jos saisin jotain tuon tapaisia kuvia ihmisistä kenellä olisi myös vastaavanlaiset hiukset, eli pitää olla tosi pitkät ja "paskassa" kunnossa, mutta kuitenkin pitää vähän terveiltä näyttää.
Heh, tiedän olen naurettava hiusfriikki, mutta hiukset ovat minun pääasia ;)Siis minä luulen että hiukseni noiden toimenpiteiden takia ovat tällaisessa kunnossa.
Hitto, kun en osaa enää edes kirjoittaa. - omega kolmonen
Raisa kirjoitti:
Siis minä luulen että hiukseni noiden toimenpiteiden takia ovat tällaisessa kunnossa.
Hitto, kun en osaa enää edes kirjoittaa.Sä haluisit nähä kuvia, joilla on paskat, huonot hiukset, mutta kuitenki niitten pitäs kiiltää ja silleen !!!??? Siis haluuksä niin lähikuvia, et haaratki näkyy...
no tossa ois yks...=)
kyllähän noiki jotenki kiiltää...kuitenki aika huonot näin lähikuvassa =))))))))))))))
http://www.luontokuvat.com/kevat/2003/052003/hiukset.jpg - Raisa
omega kolmonen kirjoitti:
Sä haluisit nähä kuvia, joilla on paskat, huonot hiukset, mutta kuitenki niitten pitäs kiiltää ja silleen !!!??? Siis haluuksä niin lähikuvia, et haaratki näkyy...
no tossa ois yks...=)
kyllähän noiki jotenki kiiltää...kuitenki aika huonot näin lähikuvassa =))))))))))))))
http://www.luontokuvat.com/kevat/2003/052003/hiukset.jpgSanotaan vielä tarkemmin, kun sanoin ehkä vähän epäselvästi. Siis no okei, sanotaan toisella tavalla suht hyvänkuntoisista IHMISEN hiuksista, jotka eivät kuitenkaan ole "täydelliset", eli saisi olla vaikka tuhat pientä ja suht huomaamatonta kaksihaaraista seassa, kunhan ei ihan mahdottomassa kunnossa ole tyyliin 5cm kaksihaaraisia, vaan siis haluaisin nähdä kuvia ihmisistä kenellä on SUHT hyvänkuntoiset PITKÄT hiukset, tyyliin Marco Hietala.
Käykäähän katsomassa www.google.com ja kirjoittakaa Marco Hietala ja sitten klikatkaa "kuvat" ja ihailkaa ;) Eli siis tuollaisia kuvia lisää, kyseiset kuvat nimittäin antavat minulle voimaa ja kärsivällisyyttää kasvattaa samanlainen letti. Ja mitä niistä pienistä kaksihaaraisista, jos on noin komea letti! - Pitkähiuksinen
Raisa kirjoitti:
Sanotaan vielä tarkemmin, kun sanoin ehkä vähän epäselvästi. Siis no okei, sanotaan toisella tavalla suht hyvänkuntoisista IHMISEN hiuksista, jotka eivät kuitenkaan ole "täydelliset", eli saisi olla vaikka tuhat pientä ja suht huomaamatonta kaksihaaraista seassa, kunhan ei ihan mahdottomassa kunnossa ole tyyliin 5cm kaksihaaraisia, vaan siis haluaisin nähdä kuvia ihmisistä kenellä on SUHT hyvänkuntoiset PITKÄT hiukset, tyyliin Marco Hietala.
Käykäähän katsomassa www.google.com ja kirjoittakaa Marco Hietala ja sitten klikatkaa "kuvat" ja ihailkaa ;) Eli siis tuollaisia kuvia lisää, kyseiset kuvat nimittäin antavat minulle voimaa ja kärsivällisyyttää kasvattaa samanlainen letti. Ja mitä niistä pienistä kaksihaaraisista, jos on noin komea letti!...että, on kyllä mahtava tukka miehellä (kävin googlaamassa). Sitä oon joskus pohtinutkin, että miks useimmilla pitkätukkasilla miehillä on paljon upeammat hiukset kuin monilla naisilla. Se on kai vähän yksilöllistä, toisille vaan kasvaa upeat paksut hiukset toisille ei. Mutta tsemppiä sulle hiustenhoitoon! Kyllä ne siitä vahvistuu! :) On muuten varmasti jotain luontaistuotteitakin, joilla hiukset vahvenee, mutta niistä en tiedä enempää...
- sleeklookkia
Raisa kirjoitti:
Heh, tiedän olen naurettava hiusfriikki, mutta hiukset ovat minun pääasia ;)Testaa Matrixin sleeklook sarjaa shampoo, hoito ja hoitonaamio ja latvasuoja . extra hyvä sarja. pois en vaida.
- kampaaja...
tollasia hiuksia itse ihannoin >
http://www.gothic-lolita.com/pics/mana101.jpg
Dir en Grey:n(J-Rock bändi) Die :llä on juuri tuollaiset ihannehiukset, mut nyt en jaksa etsia, etsi itse !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- Raisa
Eihän noita hiuksia mielestäni voi oikein pitkiksi sanoa, tai no ehkä ne onkin tosi pitkät, mutta ei oikein näe kun on tupeerattu tuolla tavalla, itse en tuollaisia hiuksia haluaisi mistään hinnasta, heh. Makunsa kullakin.
Mutta laittakaa niitä kuvia, mistä näkee selkeästi pitkät hiukset!
mene kampaajalle ja kysy bonacuren uutta hoitoa joka "sulattaa" kaksihaaraiset ja hoitaa hiuksen. ja ehkä kannattaisi kuitenkin muutama sentti antaa leikata....??
- Raisa
..tosi mielenkiintoiselta, mutta mahtaakohan ihan oikeasti toimia? Ettei vain sulattaisi enemmän, kuin ne kaksihaaraiset, esim. 5cm kuivaa latvaa pois. Siis onko se sellainen, joka sulattaa koko kaksihaaraisen, vai vain sen "toisen puolen", että ei lyhene yhtään, mutta siitä tuskin siinä tapauksessa olisi mitään hyötyä. Mutta olisin tosi kiinostunut kumminkin kyseisestä tuotteesta, onkohan jossain jotain nettisivua, mistä voisi lukea lisää ja paljonkohan maksaisi? Onko siis sellainen, joka ostetaan omaan käyttöön? Oletko sinä itse sitä kokeillut tai joku tuttusi ja toimiiko todella?
Sokoksella muistaakseni näin jonkui Bonacuren " sisäinen hiusleikkaus voide" tai joku tuon tapainen kylläkin, hitto, kun en muista sen oikeata nimeä, oliskohan tuo se kyseinen kaksihaaraisten "sulattaja"? - ****
Raisa kirjoitti:
..tosi mielenkiintoiselta, mutta mahtaakohan ihan oikeasti toimia? Ettei vain sulattaisi enemmän, kuin ne kaksihaaraiset, esim. 5cm kuivaa latvaa pois. Siis onko se sellainen, joka sulattaa koko kaksihaaraisen, vai vain sen "toisen puolen", että ei lyhene yhtään, mutta siitä tuskin siinä tapauksessa olisi mitään hyötyä. Mutta olisin tosi kiinostunut kumminkin kyseisestä tuotteesta, onkohan jossain jotain nettisivua, mistä voisi lukea lisää ja paljonkohan maksaisi? Onko siis sellainen, joka ostetaan omaan käyttöön? Oletko sinä itse sitä kokeillut tai joku tuttusi ja toimiiko todella?
Sokoksella muistaakseni näin jonkui Bonacuren " sisäinen hiusleikkaus voide" tai joku tuon tapainen kylläkin, hitto, kun en muista sen oikeata nimeä, oliskohan tuo se kyseinen kaksihaaraisten "sulattaja"?se on juuri se sama tuote. kyllä toimii. voi ostaa kotiin, maksaa noin 10 e per pullo ja pitää ostaa 2 eri ainetta. tai saat hoidon kampaajalla about samaan hintaan. kannattaa kokeilla kun ei siinä kuitenkaan mitään menetä!
- Miina
Raisa kirjoitti:
Sokoksella muistaakseni näin jonkui Bonacuren " sisäinen hiusleikkaus voide" tai joku tuon tapainen kylläkin, hitto, kun en muista sen oikeata nimeä, oliskohan tuo se kyseinen kaksihaaraisten "sulattaja"?Kannattaa ehdottomasti kokeilla Bonacuren Latvasuojaa, löytyy BC:n sarjasta repair, englanniksi tuotteen nimi on sealed ends. Tämä ei "sulata" hiuksia vaan sitoo kaksihaaraiset yhteen yhdeksi hiukseksi.
Tämä todellakin tehoaa ja ehkäisee sekä myös korjaa kaksihaaraiset. Minulla on geeneissä haaroittuvat hiukset, eli äidilläkin on sama ongelma, löysin tuotteen n. 3 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole ollut kaksihaaraisia lainkaan. Tuote tehoaa parhaiten leikattuun hiukseen, mutta se myös korjaa jo syntyneitä kaksihaaraisia sitomalla hius yhteen.
Tuote lupaa paljon, mutta se myös tehoaa. 75ml tuubi maksaa n. 10e kampaamoissa ja kampaamokaupoissa. Tuote on todella riittoissa, joten pieni tuubi kestää 4-6 kk.
Tämä ei lyhennä hiuksia, pelkästään sitoo ne yhteen, tekee hiukset kiiltäviksi ja pehmeiksi.
Kannattaa ehdottomasti ostaa ja kokeilla! - silkkitukka
Miina kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti kokeilla Bonacuren Latvasuojaa, löytyy BC:n sarjasta repair, englanniksi tuotteen nimi on sealed ends. Tämä ei "sulata" hiuksia vaan sitoo kaksihaaraiset yhteen yhdeksi hiukseksi.
Tämä todellakin tehoaa ja ehkäisee sekä myös korjaa kaksihaaraiset. Minulla on geeneissä haaroittuvat hiukset, eli äidilläkin on sama ongelma, löysin tuotteen n. 3 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole ollut kaksihaaraisia lainkaan. Tuote tehoaa parhaiten leikattuun hiukseen, mutta se myös korjaa jo syntyneitä kaksihaaraisia sitomalla hius yhteen.
Tuote lupaa paljon, mutta se myös tehoaa. 75ml tuubi maksaa n. 10e kampaamoissa ja kampaamokaupoissa. Tuote on todella riittoissa, joten pieni tuubi kestää 4-6 kk.
Tämä ei lyhennä hiuksia, pelkästään sitoo ne yhteen, tekee hiukset kiiltäviksi ja pehmeiksi.
Kannattaa ehdottomasti ostaa ja kokeilla!Salainen aseeni kaksihaaraisia vastaan on Matrixin latvasuoja. Hiukseni ulottuvat vyötäisille ja ovat kiiltävät ja terveet.
Joskus käytän KEVYTVÄREJÄ, ei rasita hiusta, olen huomannut niiden jopa hoitavan hiusta. Saatavana kampaamokaupoista.
Matrixin latvasuoja on riittoisaa ja parempaa kun bonacure koska koostumus ei ole niin tököttimäistä. Ss sulkee haaroittuneet hiukset ja saa ne "näyttämään" kuin olisivat loistokunnossa. Sleeklook
- Pörröpää
Heh, luin hämmästyneenä viestiketjua ja ihmettelin, kuinka jollekin voi noin yksittäinen asia olla suorastaan "pakkomielle", kunnes tajusin että lähes jokaisella on omansa!:) Minulle hiuksissa tärkeintä on, että ne ovat päässä, mutta auta armias, jos kynsilakka on lohjennut... Eli suhtaudun pitkiin ja terveisiin (omiin!) kynsiini yhtä intohimoisesti ja niin legendaarista kuin se onkin, harmittaa jo kynsi katkeaa!
Joten eiköhän jokainen kunnioiteta toistemme "pakkomielteitä". Yhdelle se on takapuoli, yhdelle hiukset, yhdelle kynnet, yhdelle tiukat vatsalihakset, pitkät ripset tai pulleat huulet... Nämä keskustelupalstathan ovat turvallinen foorumi tuulettaa omia erikoisuuksiaan!
HEhe. On ihanaa olla nainen.
PS. Joku tuossa ihmetteli, että miksi miesten pitkät hiukset ovat usein paremmassa kunnossa kuin naisten. No, siitähän se johtuu, että miehet eivät liikahoida, pese ja puunaa hiuksiaan, vaan antavat vain kasvaa. Joskus ehkä mietoa shampoota, ei muuta. Naiset taas kyllästävät hiuksensa jo pienestä pitäen silikonilla ja kaiken maailman tököteillä. Eron kyllä huomaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792