Miksi kusipäillä on paljon kavereita?

arg

Tietysti kaverit lisäävät kavereita, kun tutustuu kavereiden kavereihin ja saa mahdollisesti sitä kautta uusia kavereita. Ja kusipää kaverista voi olla vaikea päästä eroon, kun kusipää voi alkaa sitten puhuumaan paskaa yms. Onko se vaan se, että ne suositut kusipäät osaavat esittää mukavia vähän aikaa ja sitten kun totuus paljastuu heistä ei enää pääse eroon? Ja ovatko nuo ihmiset narsisteja?

Ja miten nuo kusipää ihmiset tunnistaa silloin, kun vielä esittävät mukavia? En halua tuollaisia ihmisiä elämääni, se on aina suuri pettymys jos mukava(ksi luulemani) ihminen paljastuu itsekkääksi kusipääksi.

Haluaisin kuulla muidenkin kokemuksia tästä ihmistyypistä ja yleistä keskustelua mistä kusipäiden suosio johtuu.

5

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkyllästynyt

      Olen kokenut vastaavaa.
      Itse asiassa tuollaiset tyypi ovat taitavia manipuloitsijoita,eivät kaikki ole narsisteja mutta joskut saattavat oikeasti ollakkin.
      Minun ystävyys suhteessani tämä idiootti erotti minut aidoista ystävistäni,haukkui ja alisti minua.
      Sen lisäksi sain nyt kuulla että kyseinen henkilö on haukkunut minua selkänitakana yli 8vuotta.eli ystävyytemme ajan nälvinyt minua kaikille uusille ihmisille.
      Sain selville että tämä pösilö haukkui myös ryhmämme muitakin jäseniä ja päätin että tähän tämä nyt päättyy.minua on alistettu ja olen päättänyt jäädä siihen rooliin(tyhmä kun olen) mutta jos kavereitani loukataan minä isken päälle.
      Joten paljastin olennon luonteen muille(säästin kaikki pahat viestit)
      Ja näytin ne muille.
      Tämä douche menetti kaikki kaverinsa ja arvovaltansa sillä hetkellä.
      Ei varmaan mene kauaa että kerää uuden porukan ja uhrinsa.
      Niillä on yleensä sitä viehätys voimaa,manipulointi kykyä, ja seksiä joilla hyödyntää rooliansa..
      Se taitaa johtaa suosioon..

    • QueenElsa

      Minulla on ollut muutama tällainen "kaveri". Pidin heitä aluksi tosihyvinä tyyppeinä, joiden tunteminen oli olevinaan suuri ilo, olivathan he hauskoja, mukavia, luotettavia ja mitä näitä nyt on. Aina tuli sitä "Kyllä sä voit mulle kertoa, muhun sä voit luottaa!" -soopaa, mikä tietysti vaikealla hetkellä tuntui hyvinkin uskottavalta. Osasivat käyttäytyä kovin asiallisesti ja läheisesti noissa tilanteissa - sitten jälkeenpäin vasta tajusin, että tuo oli niiden tapa udella asioita, joita sitten pääsivät kertomaan eteenpäin hyvinä vitseinä. Vaikka nämä kusipäät olivat kavereitani eri aikaan tai toisistaan tietämättä, niin yhteistä kaikille oli juuri tuo samantapainen mukavan ja luotettavan esittäminen, asioiden utelu siinä tarkoituksessa, että saivat sitten naureskellen kertoa niitä eteenpäin niille ilmeisesti oikeille kavereilleen. Tai henkilöille, joiden kanssa halusivat liittoutua, joiden toivoivat olevan kavereitaan.

      Yksi veemäisimmistä kusipääkaveritapauksista on eräs, joka esitti kauhean mukavaa minua kohtaan voidakseen hyötyä minusta, ja kun huomasin "kaveruuden" olevan kovin yksipuolista (olin kiva hänelle, mutta hän ei ollut kiva minulle), en enää suostunut hänen potkupallokseen. Lopullisesti välit katkesivat, kun kyseinen "kaveri" alkoi kaivaa maata jalkojeni alta orastavan parisuhteeni yhteydessä, koska "kaveri" kiinnostui välittömästi siitä miehestä, jonka MINÄ olin saamassa. Ensin hän alkoi iskeä miestä (vaikka tiesi meidän tapailevan) ja sitten samaan aikaan puhua minulle, ettei se mies ole yhtään minun tyyppiäni eikä varmasti pitäisi minusta, ja etten osaisi kuitenkaan olla sellaisen miehen kanssa. Välillä suorastaan kielsi tapaamasta sitä miestä enää, ja meni heti itse "lenkkeilemään" miehen nurkille jotta "vahingossa" törmäisivät.

      Ja vaikka meidän välit on nyt lopullisesti katkenneet, ja vaikka minä ja se mies nyt ollaan yhdessä, tuo yrittää edelleen iskeä samaa miestä ja jauhaa minusta pahaa vähän kaikille. Minusta on todella kusipäistä yrittää viedä varattu mies/nainen, puhua pahaa sen varatun nais-/miesystävästä ja tehdä kaikkea kiusaa muutenkin, mutta silti KAIKKI pitävät sen kusipään puolia ja hokevat minulle, että "X (=mieheni) olisi sopinut niin hyvin yhteen hänen kanssaan!"

      Miksi? Koska kusipäät yleisesti ottaen ovat erittäin taitavia manipuloijia (olkoot narsisteja tai eivät), tietävät, mistä naruista on vedettävä saadakseen huomiota, esittävät yleensä kauhean kivaa, sitten kun eivät enää ole kivoja, niin osaavat olla todella helvetillisiä kiusantekijöitä. Kukaan ei halua kiusantekijää niskaansa, joten on kai helpompi vain olla sen kanssa väleissä. Toisaalta jotkut kusipäät eivät vain jätä uhriaan rauhaan, eli niistä ei niin sanotusti pääse eroon. Luultavasti tämmöisistä syistä niillä on myös kavereita. Samalla ne pitävät huolen siitä, ettei niiden "vihollisille" vain tule kavereita, yleensä puhumalla vihollisistaan pahaa kaikille vähänkään potentiaalisille ihmissuhde-ehdokkaille.

      Iso pettymyshän tuollaiseen tutustuminen on, sillä siinä vaiheessa, kun huomaa hänen kusipäisyytensä, on jo ehtinyt uskoutua hänelle eli vahinko on vähän niinkuin tapahtunut. Vaikka tuota kertomaani kusipääkaveria en ole kaivannut pätkääkään, niin on ollut sellaisiakin kavereita, joiden perään olen oikeasti itkenyt vuosikausia, kun ovat osoittautuneet alhaisiksi kusipäiksi ja välit ovat menneet poikki.

    • sdfsadfasdfadsasdf

      Samasta syystä kuin kellä tahansa on kavereita.

    • Anonyymi

      oletko koskaan ajatellut, että lipevä ihminen pärjää niin pitkään kun nakki napsahtaa. Mutta sinä päivänä kun se käry käy, niin meno voi muutua.

    • Anonyymi

      Kaverien määrä luo heille tukea ja turvaa? Arki voi olla muuten haastavaa, koska monesti valitsevat sen, joille ovat kusipäitä? Ovat monesti heitä, jotka jakaa ihmiset ystäviin ja vihollisiin. Ajattelevat siten asioita mustavalkoisina. Siten olet joko tai heille? Ja tiedostat sen, jos olet vihollinen. Ystävä tunnistaa hänet siitä, kun on hänelle ylikiva ja vähemmän todellinen ystävä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe