Nyt se alkaa..

IcanfeelIT

Olen 47-vuotias mies normi perhe vaimo ja 2 lasta. Tunnen vahvasti,että monoa tulossa.
Asuntovelat muut niinkuin pitääkin.
Mitä nyt pitäisi alkaa tehdä heti???? En viitsisi vaan odottaa irtisanomista,joka siintää muutaman kuukauden päässä.

19

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliasunto

      Tuliko monoa vai pelkäsitkö turhaan?

    • omainen60

      Ala etsiä pikaisesti uusia töitä, mut ei kannata etsiä hoitoalan pörssiyhtiöistä, siellä nuoret klopit panneet tuulemaan, kenkää monille pitkäaikaisille johtajille, yt neuvotteluissa ei mitään yht.pitoa alaisiin, ykskaks kuuluu et työt loppuu tai puoltapienemmällä palkalla duunariks.

    • PeliMenetetty

      Liikaa ikää. Sinua ei työllistä enää kukaan.
      Vaihtoehtona yrittäjyys tai ryyppääminen. Eivät sulje kuitenkaan toisiaan pois.

      • KahdenHerranPalvelija

        (Y)


    • exmenikonkurssiin

      "Liikaa ikää. Sinua ei työllistä enää kukaan.

      Vaihtoehtona yrittäjyys tai ryyppääminen. Eivät sulje kuitenkaan toisiaan pois."

      Buah, en tosin ole aloittaja, mutta tänään soitettiin, että kiinostaako työt?
      Olen 49v mies pieneltä paikkakunnalta, jossa töitä ei liiemmin ole tarjolla, mutta jos kotoa kysytään, että tuletko töihin, niin kaikki varmaan arvaa, mitä vastasin..

      Maanantaina käyn katsastamassa työpaikan ja työ on vielä mallia "toistaiseksi", eli vakituinen, eli sain lottovoiton, vaikka en edes lottoa.

      • 15-15

        yksittäinen hyvä onni vahvistaa säännön eli suomi on työpaikkojen osalta konkassa.


      • näinmeilläEspoo

        49v ja ei tartu työpaikat ei. Nokian jälkimaininki DI koulutus. Rupesin sitten kouluttamaan itseäni ei-akateemiseksi duunariksi.

        Vaimo reagoi ikävästi ja pisti pihalle. Onhan sillä johtajatason duuni.

        Koitran sitä ryyppäämistä kohta.


      • DI_Ex-noksu_60v

        Sulla on vielä pitkä taival edessäsi. Onneksi. Ei nyt ryppäämänhän kantsi ruveta. Hidas tapa ajaa ittensä henghiltä. Jos on DI tausta ja duunariammattiin kouluttautuu niin rupeat sitten kuule yrittäjäksi. Kuulostaa ihan jess jutulta. Voi hyvin toimiakin. Muutaman vuoden perästä pyörität yritystä. Ja housun puntissa kiinni 20 palkollista. Välillä naiset laittaa pihalle, kun heidän kaunis "nukkekotinsa" menee rikki. Vaan mitäs tuosta. Se on vaan ihmisen elämää. Ei sen enempää. Ja se uusi nainenkin voi pasahtaa kulman takaa koska vaan :)


      • 8-12
        DI_Ex-noksu_60v kirjoitti:

        Sulla on vielä pitkä taival edessäsi. Onneksi. Ei nyt ryppäämänhän kantsi ruveta. Hidas tapa ajaa ittensä henghiltä. Jos on DI tausta ja duunariammattiin kouluttautuu niin rupeat sitten kuule yrittäjäksi. Kuulostaa ihan jess jutulta. Voi hyvin toimiakin. Muutaman vuoden perästä pyörität yritystä. Ja housun puntissa kiinni 20 palkollista. Välillä naiset laittaa pihalle, kun heidän kaunis "nukkekotinsa" menee rikki. Vaan mitäs tuosta. Se on vaan ihmisen elämää. Ei sen enempää. Ja se uusi nainenkin voi pasahtaa kulman takaa koska vaan :)

        jos tässä maassa rupeaa yrittäjäksi, on parasta suunnata ulkomaanvientiin heti alusta alkaen. näillä meidän omilla sisämarkkinoilla kun tuo ostovoima on täysin perseestä.

        jos ulkomaille jotain aikoo viedä, niin sitten pitäisi taas olla sellainen innovaatio, että se siellä pärjää. ja pirusti pääomaa firman pystyynlaittoon ja tuotekehittelyyn.


      • sdfsdfsddf
        näinmeilläEspoo kirjoitti:

        49v ja ei tartu työpaikat ei. Nokian jälkimaininki DI koulutus. Rupesin sitten kouluttamaan itseäni ei-akateemiseksi duunariksi.

        Vaimo reagoi ikävästi ja pisti pihalle. Onhan sillä johtajatason duuni.

        Koitran sitä ryyppäämistä kohta.

        No sulla on ollut kunnon perusmuija: raha ja status jota rakastaa. Taisit jäädä voiton puolelle, jos et itse ole mul-kku.


    • 3plus1

      Suosittelen työvoimatoimiston tarjoamaa löylykauhaterapiaa.

    • 4665

      ei ikä ole mikään este, minä sain työpaikan 54 ikäisenä, entinen meni alta työnantajan eläköitymisen takia.Eikä ollut edes vaikea saada, missään haastatteluissa en ravannut , vaan soitin kerran ja seuraavana pnä tehtiin työsopimus ja seuraavana töihin.

    • kjjo

      Joo olin oikeassa.

    • ViisViitosesta

      Minä sain työpaikan 55 ikäisenä.

    • YhäVieläTöissä

      Yritä sinnikkäästi.
      Itse sain uuden työpaikan heti v 2013 yt-potkujen jälkeen. Ikää oli silloin 64 vuotta. Nyt olen 66 v ja edelleen töissä.
      Arvaa mikä ratkaisi uuden työpaikan saannin. Suostuin jo hakiessani laskemaan tulotasoani n. 30 % vaikka työtehtävät ovat samat kuin ennenkin. Olen harkinnut hakevani piakkoin eläkettä ja jatkavani silti samaan aikaan jollakin tavoin työelämässä. Minun tähän mennessä tienaamani eläke on jo suurempi kuin nykyinen palkkani!
      Tekee kuitenkin jo mieli hypätä pois tästä oravanpyörästä.

      Rakennusalan konsultti.

    • SuomiOli

      Ruotsissa ja Norjassa on hyvin töitä. Jos kielitaitoa riittää, niin Saksassa pääsee myös hyville ansioille erityisesti yli 40-vuotiaana.

    • vinkkailen

      Voit alkaa vetää lonkkaa 500 pv ansiosidonnaisella. Kannattaa kuitenkin hakea töitä heti jo ennen kuin olet työtön. Työllinen palkataan usein uuteen ennemmin, kun työtön ja varsinkin pitkäaikaistyötön.

    • ikärasismi

      Harva pääsee tuossa iässä töihin ellei ole suhteita joilla ponnahtaa taas pinnalle.

    • HuonoEhoTus

      Kouluttaudu hometalorakennuskonsultiksi. Niitä taloja nimittäin riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe