Mikä siinä mahtaa olla kun nuo "kuutiot" vaan vähenee, esim Vivarossa oli 2.5 turbodiesel, nyt on 1,6 litranen, onko se muka riittävä kolmen tonnin pakuun.
Moottoreiden "kuutiot"
11
119
Vastaukset
- Vähintään2.5litrainen
Ei tu kestään kun alle 100000 ja on kaput .Pikkudieselit kuuluu pikkuautoihin .Eihän sellaista kukaan uskalla ostaa muutamanvuoden ikäisenä jos kone on mopoautosta lainattu ja tiensäpäässä.
- HelppoPeruste
Se on osa tätä maailman typerintä autoilun nykyaikaista trendiä jota kutsutaan ns "downsizing":ksi eli pienennetään uusien autojen moottoreiden kokoa ja revitään niistä pienistä moottoreista mahdollisimman suuret litratehot jo tehtaalta, siltikin pienentäen polttoaineenkulutusta ja päästöjä.
- hyvin.menee
Joo ja sitten vielä kahden tuhannen kilon kärry perään, mikäettei, 5 tonnia ja 1.6 litraa.
- Nuhapumputtulloo
Pitää pysyä vanhoissa turbottomissa pakuissa,ne vääntää vaikka tyhjäkäynnillä kärrynkin saa peruutettua tyhjäkäynnillä navetanparveen,mutta meeppäs koittaan nykyvehkeillä,kyllä pitää olla paljon kierroksia ettei sammu.
- teekannukone
Automaatti tietenkin auttaisi, mutta eipä noihin teekannuihin sellaista saa.
Koska moottorit kehittyy koko ajan....
Miksi sun tietokone painaa 1-2 kiloa vaikka 30 vuotta sitten sama mylly olisi vaatinut ruotsinlaivan kokoisen laitoksen.... Koska nekin kehittyy- miten.mahtaa.olla
Sinulta idiootti ei taaskaan kysytty mitään joten häivy täältä sekopää.
- ihmejakummitus
uus volovo xc90.
kahen litran pata ja 318 hevos voimoo.
Auto mikä painaa yli kaks tonnii on isoimpia katu maastureita, niin vain ja ainoastaan kahen litran koneella!
taunus oli aikonaan kova peli kahen litran konneella mutta iso katu maasturi...- VollePolle
Volvon kaik uuvet moottorit kakslitrasii.
Miul itelläin uus kakslitranen tiisseli, 133KW ja 400nm, ja tietysti 8-portainen Geartronic tommaatti.
- ManjaVivaro
Itsellä 2 litrainen Vivaro ja hyvin kulkee ja vetää sitkeästi. Parin tonnin perävaunu ei oikein tunnu missään ja noin 10 litran kulutuskin vaunun vedossa kohtuullinen.
Uskon että 1,6 litrainenkin liikkuu kevyesti ja moottori kestää samat 500 000 km, kuten ennenkin.
Tekniikka, materiaalit ja öljyt vaan ovat kehittyneet huimasti. 40 000 km huoltoväliäkin ei tuo ongelmaa.
Enää ei olla 50 luvulla, jossa uskottiin suureen iskutilavuuteen, joka toi suuren kulutuksen ja valtavat päästöt. Öljyäkin piti lisätä ja vaihtaa 5000 km välein.
Vivaro ei vaatisi enää kuin kunnon 8 vaihteisen virtausvaihteiston ja muulla en ajaisikaan. 1,9 turbo-pakuissa kone kestää monesti jotain 200 tkm pintaan, kunnes konerempan tarve
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173946
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231067- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42882Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800