Toisen karmasuorituksen estäminen?

9578087

Kysymys teille, jotka uskotte jälleensyntymiseen ja karmaan.

Karman lain mukaanhan sielulle kertyy pahaa karmaa, joka sovitetaan kärsimyksellä seuraavasa elämässä, johon jälleensynnytään, eikö näin ole? Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?

Esim. nälänhädässä ja usein hiv-positiivisina syntyneet lapset esim. Afrikan Ruandassa kärsivät oman pahan sielukarmansa takia paitsi nälästä ja sairaudesta, usein myös orpoudesta ja heidät saatetaan vielä kaapata lapsisotilaiksi tai seksiorjiksi, eli he sovittavat omaa pahaa karmaansa hyvin tehokkaasti samalla, kun kärsivät.

Tekeekö joku auttaja siis väärin, jos tarjoaa sellaiselle paremman elämän ja estää hänen kärsimyksiään (karmasovitustaan)?

38

2775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyseuraus

      On myös hyvää karmaa, ja positiivinen karma neutraloi negatiivista karmaa. Positiivisella työllä voit korvata neg. työn, jolloin neg. työtä ei tarvitse vanhanaikaisella tavalla kärsiä.

      Jos olet nirhannut jonkun, voit korvata tuon työn antamalla lapselle elämän.

      Auttaminen on aina oikein, kun sen tekee hyvästä sydämestä. Motiivi on tärkein. Sitten kaikki muu.

    • näin-sen-näkisin

      Enpä olisi huolissani tuosta. Hyvä tekokaan ei aina johda hyvään ja mitä itse olen karmaani tarkastellut, niin siinä vaikuttaa aivan selvästi jokin energia, joka estää sen, että voimimme auttaa niin, että siitä olisikin autetavalle enemmän haittaa kuin hyötyä.

      Auta siis jos jotenkin voit ja haluat. Kaikki on kuitenkin meitä suuremman voiman käsissä ja siihen emme voi mitenkään vaikutaa. Kaikki tapajhtuu niin kuin on tarkoitettukin.

      • Anonyymi

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.




        iuyt


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.




        iuyt

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävää.

        Mitä enemmän tuskaa tapettu eläin tuntee, sitä suuremman vastuun ihminen ottaa. Kasvi ei tunne kipua, ei ainakaan niin paljon.

        Ihmisruoan on tarkoitus olla se, joka ei juokse karkuun, kun yrität tappaa sen. Kasvit eivät juokse karkuun.

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda



        756


    • Karma on Saatanan valhetta. Muut ''jumalat'' ovat demoneita. joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.

      • KutsuJeesustaNiinYllätyt

        Totta, karmat ja muut itämaiset opit ovat saatanan suurta valhetta, joilla se pyrkii eksyttämään ihmiset ja viemään heidät helvettiin kanssaan.

        Ainoa joka OIKEASTI voi meidät pelastaa ja antaa syvän rauhan ja puhtauden sisimpäämme on Jeesus Kristus Nasaretilainen, alkuperäiseltä heprealaiselta nimeltään Jeshua tai Yehosua, joka tarkoittaa hepreaksi Pelastajaa.

        Kutsu Herraa Jeesusta luoksesi ja Hän tulee - Anna sitten Hänen pelastaa ja puhdistaa sinut kaikesta synnin saastasta, niin sinä pelastut Taivasten Valtakuntaan ikuisesti kun vaan kuljet loppuun asti Jeesuksen kanssa ja Hänen neuvojaan noudattaen.


      • huoohhh

        'kutsuin Jeesusta. En yllättynyt.


    • gdddfc

      Karma on syy/seurausta,se ei ole kuten kristikunnan keksintö jumala joka tuomitsee tai oikaisee, se on ainoastaan syy ja seuraus. Jos maailma on helvetti kuten olosuhteet ja me petkeleelliset ihmiset todistaa, niin he jotka kuolevat aiemmin, siis nuorina kuuluvat hyväkarmaisiin, heihin joilla karmaa on vähän. Kuitenkin kuten olen todennut karma ei edes ole sellaista, koska ihmisen palkinto ja lopullinen loppu on kuolema, olemme kuten raamattu kertoo ruohonkorsia ja liekki joka sammuu tuulessa..

    • hfriobdr

      Karman vaikutukset ovat lähteneet Aadamista ja Eevasta ja heidän syntiinlankeemuksestaan. Tuo karma on lisääntynyt ihmisten omien tekojen vaikutuksesta ja siksi tarvitaan Jeesuksen sovitus ja kuolema jotta tuon karman pahin vaikutus, kuolema, pystytään Jeesuksen sovituksen voimasta kumoamaan.

      • Anonyymi

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
        The Transcendental Vibration

        https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4

        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ

        https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw




        5swq


    • nbtgn

      Kenenkään "kohtaloon" emme voi vaikuttaa, teimme tai jätimme tekemättä. Kaikki on jo otettu huomioon. Ihmisten auttaminen on yleensä ok, ihminen ottaa apuakin vastaan vain sen verran kuin kykenee ottamaan. Täysin turhaan siis murehdit mokomaa juttua!

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


        Aika (sanskritiksi Kāla). Yksi Korkeimman Herran muodoista tai voimista (energioista). Se esitetään kuvaannollisesti pyöränä (Kala Chakra). Aika saa paljon huomiota hektisessä maailmassamme, seuraamme sen rytmiä ja näemme, että kaikki ympärillämme syntyy ja tuhoutuu sen voimasta. Arvostamme aikaa ja pelkäämme sen vääjäämättömyyttä. Tämä auttaa meitä keskittämään ajatuksemme tärkeisiin tehtäviin ja seulomaan pois merkityksettömät. Aika liittyy hyvin läheisesti aineellisen maailman käsitteeseen, sillä kaikki täällä on olemassa väliaikaisesti ja on syntymän, kehityksen ja kuoleman alainen.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Psyyke ja sielu

        Olemme jo puhuneet paljon sielusta edellisessä aiheessa, mutta jatketaan.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.

        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Kuka on kohtalomme "kuljettaja"?

        Eli keho, fyysinen, ulompi kuori, psyyke, hienojakoinen kehomme, toinen kuori. Ja sielu persoonallisuutena, johon hienojakoinen keho, fyysinen keho, on puettu, ovat toisistaan riippuvaisia, suunnilleen kuin ilmapallo. Sielun kanssa, koska sielu pyrkii aina ylöspäin, kohti jotain ylevää. Niinpä tämä lämpimällä ilmalla täytetty ilmapallo pyrkii ylöspäin. Eli kori on fyysinen keho, joka vetää koko ajan alaspäin, vetää sielua alaspäin. Ja miten nämä kaksi vastakkaista rakennetta liittyvät toisiinsa? Kori vetää koko ajan alaspäin, ja pallo pyrkii ylöspäin. Ne ovat yhteydessä toisiinsa hienojakoisten silmukoiden kautta. Hienojakoinen keho on siis sellaisia näkymättömiä silmukoita, jotka sitovat ikuisen sielun väliaikaiseen kehoon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Karma ja reinkarnaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


        Aika (sanskritiksi Kāla). Yksi Korkeimman Herran muodoista tai voimista (energioista). Se esitetään kuvaannollisesti pyöränä (Kala Chakra). Aika saa paljon huomiota hektisessä maailmassamme, seuraamme sen rytmiä ja näemme, että kaikki ympärillämme syntyy ja tuhoutuu sen voimasta. Arvostamme aikaa ja pelkäämme sen vääjäämättömyyttä. Tämä auttaa meitä keskittämään ajatuksemme tärkeisiin tehtäviin ja seulomaan pois merkityksettömät. Aika liittyy hyvin läheisesti aineellisen maailman käsitteeseen, sillä kaikki täällä on olemassa väliaikaisesti ja on syntymän, kehityksen ja kuoleman alainen.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Psyyke ja sielu

        Olemme jo puhuneet paljon sielusta edellisessä aiheessa, mutta jatketaan.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.

        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Kuka on kohtalomme "kuljettaja"?

        Eli keho, fyysinen, ulompi kuori, psyyke, hienojakoinen kehomme, toinen kuori. Ja sielu persoonallisuutena, johon hienojakoinen keho, fyysinen keho, on puettu, ovat toisistaan riippuvaisia, suunnilleen kuin ilmapallo. Sielun kanssa, koska sielu pyrkii aina ylöspäin, kohti jotain ylevää. Niinpä tämä lämpimällä ilmalla täytetty ilmapallo pyrkii ylöspäin. Eli kori on fyysinen keho, joka vetää koko ajan alaspäin, vetää sielua alaspäin. Ja miten nämä kaksi vastakkaista rakennetta liittyvät toisiinsa? Kori vetää koko ajan alaspäin, ja pallo pyrkii ylöspäin. Ne ovat yhteydessä toisiinsa hienojakoisten silmukoiden kautta. Hienojakoinen keho on siis sellaisia näkymättömiä silmukoita, jotka sitovat ikuisen sielun väliaikaiseen kehoon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Karma ja reinkarnaatio.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18331649/vaara-ego-#comment-127122882
        Kuka minä olen?

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18331649/vaara-ego-#comment-127122882
        Kuka minä olen?

        Ihmiset, joilla on pakkomielle itseilmaisuun, sanovat: "Minun on vain oltava oma itseni." Totta kai sinun on oltava oma itsesi, mutta ota selvää, kuka olet. Tärkeimmät asiat ensin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18484951/lisaa-tietoa-karmasta
        Karma on kokoelma psykologisia vaikutelmia ja traumoja, jotka vaikuttavat ihmiseen vaihtelevalla voimakkuudella riippuen tapahtuman emotionaalisesta sisällöstä ja siitä, kuinka usein se toistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18484951/lisaa-tietoa-karmasta
        Karma on kokoelma psykologisia vaikutelmia ja traumoja, jotka vaikuttavat ihmiseen vaihtelevalla voimakkuudella riippuen tapahtuman emotionaalisesta sisällöstä ja siitä, kuinka usein se toistuu.

        "Tekeekö joku auttaja siis väärin, jos tarjoaa sellaiselle paremman elämän ja estää hänen kärsimyksiään (karmasovitustaan)?"

        Päinvastoin, saamme huonoa karmaa, jos emme auta vähäosaisia, jos meillä olisi mahdollisuus auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tekeekö joku auttaja siis väärin, jos tarjoaa sellaiselle paremman elämän ja estää hänen kärsimyksiään (karmasovitustaan)?"

        Päinvastoin, saamme huonoa karmaa, jos emme auta vähäosaisia, jos meillä olisi mahdollisuus auttaa.

        Päinvastoin, saamme huonoa karmaa, jos emme auta vähäosaisia, jos meillä olisi mahdollisuus auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, saamme huonoa karmaa, jos emme auta vähäosaisia, jos meillä olisi mahdollisuus auttaa.

        "Tekeekö joku auttaja siis väärin, jos tarjoaa sellaiselle paremman elämän"

        Ei tee väärin, tee juuri oikein,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tekeekö joku auttaja siis väärin, jos tarjoaa sellaiselle paremman elämän"

        Ei tee väärin, tee juuri oikein,

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Et tee väärin, teet väärin, jos et auta toista, jos olisi mahdollisuus auttaa.

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teenkö siis väärin, jos estän toisen ihmisen karman suorittamisen auttamalla häntä hänen kärsimyksessään?"

        Ei ole meidän tehtävämme tuomita toisten karmaa, me teemme velvollisuutemme, kun autamme.

        JOS EMME AUTA, JOS VOISIMME, EMME TÄYTÄ VELVOLLISUUTTAMME.

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta tie "helvettiin" on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Heidän lähetyskäskynsä ei tarkoita terroria, ei murhaviestien lähettämistä, eikä kehotusta tappaa hinduja, tässä on kyse väkivallasta, ja he joutuvat vastuuseen siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Heidän lähetyskäskynsä ei tarkoita terroria, ei murhaviestien lähettämistä, eikä kehotusta tappaa hinduja, tässä on kyse väkivallasta, ja he joutuvat vastuuseen siitä.

        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Heidän lähetyskäskynsä ei tarkoita terroria, ei murhaviestien lähettämistä, eikä kehotusta tappaa hinduja, tässä on kyse väkivallasta, ja he joutuvat vastuuseen siitä.

        Onko sellainen missionne, lähetyskäskynne, tehtävänne? Käskikö Jeesus todella teitä käyttäytymään tällä tavalla?

        https://media.foma.ru/2019/08/2386840524_3b756c3a6f_o.jpg

        Tai sanoiko hän niin?

        Matteus 10:14: Ja jokainen, joka ei ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, kun lähdette siitä talosta tai kaupungista, pudistakaa tomu jaloistanne.

        Biblia (1776)
        Matt. 10:14 Ja missä ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja pudistakaat tomu jaloistanne.


        Tai käskikö hän teitä niin tekemään?

        https://media.foma.ru/2019/08/2386840524_3b756c3a6f_o.jpg

        Emme aio palata takaisin kristinuskoon, olemme saaneet siitä tarpeeksemme, meidät on jo pakotettu tarpeeksi. Jättäkää meidät rauhaan, kristityt.

        https://natashacrain.com/wp-content/uploads/forcingreligion.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Heidän lähetyskäskynsä ei tarkoita terroria, ei murhaviestien lähettämistä, eikä kehotusta tappaa hinduja, tässä on kyse väkivallasta, ja he joutuvat vastuuseen siitä.

        Onko sellainen missionne, lähetyskäskynne, tehtävänne? Käskikö Jeesus todella teitä käyttäytymään tällä tavalla?

        https://media.foma.ru/2019/08/2386840524_3b756c3a6f_o.jpg

        Tai sanoiko hän niin?

        Matteus 10:14: Ja jokainen, joka ei ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, kun lähdette siitä talosta tai kaupungista, pudistakaa tomu jaloistanne.

        Biblia (1776)
        Matt. 10:14 Ja missä ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja pudistakaat tomu jaloistanne.


        Tai käskikö hän teitä niin tekemään?

        https://media.foma.ru/2019/08/2386840524_3b756c3a6f_o.jpg

        Emme aio palata takaisin kristinuskoon, olemme saaneet siitä tarpeeksemme, meidät on jo pakotettu tarpeeksi. Jättäkää meidät rauhaan, kristityt.

        https://natashacrain.com/wp-content/uploads/forcingreligion.jpg

        Biblia (1776)
        Matt. 10:14 Ja missä ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja pudistakaat tomu jaloistanne.


        Jos kristityt todella seuraisivat Jeesusta, he tekisivat niin kuin yllä sanotaan.

        Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa Jeesus terrorisoisi ihmisiä, niin kuin kristityt tekevät.
        Koska kristityt terrorisoivat, he eivät seuraa Jeesusta, vaikka he luulevatkin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biblia (1776)
        Matt. 10:14 Ja missä ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja pudistakaat tomu jaloistanne.


        Jos kristityt todella seuraisivat Jeesusta, he tekisivat niin kuin yllä sanotaan.

        Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa Jeesus terrorisoisi ihmisiä, niin kuin kristityt tekevät.
        Koska kristityt terrorisoivat, he eivät seuraa Jeesusta, vaikka he luulevatkin niin.

        Mutta esimerkiksi terroria harjoittavat kristityt saavat huonoa karmaa, ja sen sijaan, että he pääsisivät " taivaaseen" - heidän paikka on aivan pohjalla.

        Miksi? Koska ne rikkovat valinnanvapauden yleismaailmallista lakia. Edes Jumala ei puutu siihen, mutta kristityt puuttuvat, se on rikos. Käyttäytymisellään he asettavat itsensä Jumalan yläpuolelle.

        Heidän lähetyskäskynsä ei tarkoita terroria, ei murhaviestien lähettämistä, eikä kehotusta tappaa hinduja, tässä on kyse väkivallasta, ja he joutuvat vastuuseen siitä.

        Biblia (1776)
        Matt. 10:14 Ja missä ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja pudistakaat tomu jaloistanne.


        Jos kristityt todella seuraisivat Jeesusta, he tekisivat niin kuin yllä sanotaan.

        Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa Jeesus terrorisoisi ihmisiä, niin kuin kristityt tekevät.
        Koska kristityt terrorisoivat, he eivät seuraa Jeesusta, vaikka he luulevatkin niin.


    • Anonyymi

      Perinteinen karman oppi ei päde, kun maailmassa on 6 biljoonaa ihmistä, mutta vain 300.000 ylisielua. Ylisielulla voi olla monta samanaikaista ihmiselämää.

      • Anonyymi

        On vain yksi Ylisielu eli Paramatma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain yksi Ylisielu eli Paramatma.

        " Ylisielulla voi olla monta samanaikaista ihmiselämää."

        Missään tekstissä tai missään monista alateksteistä ei sanota mitään tällaista, sinä keksit sen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ylisielulla voi olla monta samanaikaista ihmiselämää."

        Missään tekstissä tai missään monista alateksteistä ei sanota mitään tällaista, sinä keksit sen,

        " Ylisielulla voi olla monta samanaikaista ihmiselämää."

        Ei ole olemassa mitään vastaavaa, ei edes lähellekään, mistä se teoria on peräisin? Mistä se tuli?

        Mistään arvovaltaisesta lähteestä se ei ole peräisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ylisielulla voi olla monta samanaikaista ihmiselämää."

        Ei ole olemassa mitään vastaavaa, ei edes lähellekään, mistä se teoria on peräisin? Mistä se tuli?

        Mistään arvovaltaisesta lähteestä se ei ole peräisin.

        On olemassa vain yksi Ylisielu, Paramatma. Joka heijastuu samanaikaisesti miljardeissa elävissä olennoissa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa vain yksi Ylisielu, Paramatma. Joka heijastuu samanaikaisesti miljardeissa elävissä olennoissa jne.

        Yksilöllinen sielu on myös heijastus toisesta ulottuvuudesta, sielu ei ole lihallisessa sydämessä vaan metafyysisessä sydämessä, sielu on heijastus sydämen alueelle, toisesta ulottuvuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksilöllinen sielu on myös heijastus toisesta ulottuvuudesta, sielu ei ole lihallisessa sydämessä vaan metafyysisessä sydämessä, sielu on heijastus sydämen alueelle, toisesta ulottuvuudesta.

        On olemassa vain yksi Ylisielu, Paramatma. Joka heijastuu samanaikaisesti miljardeissa elävissä olennoissa jne.

        Yksilöllinen sielu on myös heijastus toisesta ulottuvuudesta, sielu ei ole lihallisessa sydämessä vaan metafyysisessä sydämessä, sielu on heijastus sydämen alueelle, toisesta ulottuvuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa vain yksi Ylisielu, Paramatma. Joka heijastuu samanaikaisesti miljardeissa elävissä olennoissa jne.

        Yksilöllinen sielu on myös heijastus toisesta ulottuvuudesta, sielu ei ole lihallisessa sydämessä vaan metafyysisessä sydämessä, sielu on heijastus sydämen alueelle, toisesta ulottuvuudesta.

        SAjatus jälleensyntymisestä oli ollut esillä myös jo vuosisatoja ennen Origenesta. Antiikin Kreikassa suuren filosofin Pythagoraan uskottiin yleisesti olleen ensimmäinen, joka levitti tai ainakin teki ajatuksen tunnetuksi. Myöhemmin sitä kannattivat sellaiset henkilöt kuin Parmenides ja Empedocles.

        Alkukristityt ymmärsivät tämän hyvin varhain. Muinaisessa yhteiskunnassa usko sielunvaellukseen oli hyvin suosittu. Sen taustalla oli Pythagoraan ja Platonin kaltaisten suurten filosofien auktoriteetti, johon Plotinus myöhemmin liittyi.


        Monet kristityt eivät kuitenkaan tiedä, että ajatus jälleensyntymisestä ei ole kristinuskolle uusi. Nykyään useimmat seurakunnat vastaisivat ”ei” kysymykseen: ”Voiko reinkarnaatioon uskoa ja silti olla kristitty?”. Mutta toisella vuosisadalla vastaus olisi ollut ”kyllä”.

        Kolmen ensimmäisen vuosisadan aikana Kristuksen tulon jälkeen kukoistivat erilaiset kristilliset lahkot, ja jotkut niistä saarnasivat jälleensyntymisoppia. Vaikka ortodoksiset teologit hyökkäsivät näitä uskomuksia vastaan jo toiselta vuosisadalta alkaen, kiista jälleensyntymisestä jatkui aina kuudennen vuosisadan puoliväliin saakka.

        Kristittyjen joukossa, jotka uskoivat sielujen jälleensyntymiseen, olivat gnostikot, jotka väittivät, että heillä oli hallussaan Kristuksen sisäisimmät, hengellisimmät opetukset, jotka oli kätketty suurelta yleisöltä ja pidetty vain niille, jotka kykenivät ymmärtämään ne. Gnostilaisten uskonnonharjoitus muotoutui pikemminkin valaistuneiden hengellisten oppaiden ympärille ja heidän oman jumalakäsityksensä perusteella kuin minkään järjestäytyneen kirkon jäsenyyden perusteella.

        Ortodoksit taas opettivat, että pelastuksen voi antaa vain kirkko. Tämä dogmi varmisti, että heidän tavoitteensa olivat kestäviä ja pitkäikäisiä. Kun Rooman keisari Konstantinus alkoi tukea kristinuskoa vuonna 312, hän tuki myös ortodoksisuuden ajatuksia luultavasti uskoen, että tämä johtaisi vahvempaan ja järjestäytyneempään valtioon.

        Kolmannen ja kuudennen vuosisadan välisenä aikana kirkolliset ja maalliset viranomaiset taistelivat jatkuvasti reinkarnaatioon uskovia kristittyjä vastaan.

        Ajatukset sielun jälleensyntymisestä levisivät aina nykyiseen Bosniaan ja Bulgariaan asti, jossa ne esiintyivät seitsemännellä vuosisadalla paviljilaisten keskuudessa ja kymmenennellä vuosisadalla bogomilien keskuudessa. Nämä uskomukset vaelsivat keskiajan Ranskaan ja Italiaan, jossa niiden ympärille muodostui katarilaislahko.

        Sen jälkeen, kun kirkko kävi 1200-luvulla ristiretken katareita vastaan, jota seurasivat inkvisitio, kidutukset ja polttotulet, ajatus jälleensyntymisestä jatkui alkemistien, ruusuristiläisten, kabbalistien, hermeetikoiden ja vapaamuurareiden salaisissa perinteissä aina 1800-luvulle asti. Reinkarnaatio jatkoi itämistään itse kirkossa. 1800-luvun Puolassa arkkipiispa Passavalli (1820-1897) ”istutti” reinkarnaation katoliseen uskoon ja tunnusti sen avoimesti. Hänen vaikutuksestaan myös muut puolalaiset ja italialaiset papit hyväksyivät reinkarnaation ajatuksen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      50
      3347
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1740
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      36
      1721
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1661
    5. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1392
    6. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1322
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1299
    8. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1085
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1033
    10. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      984
    Aihe