Ja miksi juuri se on paras?
Mikä autolehti on paras?
30
2626
Vastaukset
- salainentieto
Se on paras joka ei ota vastaan mainosrahaa ja kehu katteettomasti vaikkapa VW tuotteita.
- klsjfgklsdjge
Omat koeajotuntumat ovat parhaat perusteet autonvalinnalle. Esim. autolehtien väittämä että nykyiset autot, pikkuautot mukaanlukien ovat hyviä ajettavia osoittautui paskapuheeksi kun ostin muutama vuosi sitten uuden pienen kaupunkiauton jota oli autolehdessä kehuttu hyväksi ajettavaksi. On semmoinen jousitus että yksikään kuoppa ei jää huomaamatta vaikka kuinka pieni heitto tiessä olisi.
Jos vertailee autojen mittatietojakin eri lehtien välillä samasta autosta, niin heittoja löytyy jopa ulkomitoista mitkä varmasti ovat samat koska rekisteritunnuksen perusteella voi olla jopa sama autoyksilö eri lehtien testiajossa. Mitenkähän lienee muiden mittausten onnistumisen kanssa jos ei edes auton ulkomittojen mittaus onnistu oikein... eihän niistä autolehdistä sitten oikein mitään hyötyä enää ole tavallisen käyttäjän kannalta. Pelkkiä myynninedistämiseen tarkoitettuja mainoksia.
Parhaiten autosta saa käsityksen tutustumalla siihen itse. Toiseksi parhaat autoesittelyt löytyvät Youtubesta. Autolehdet nykyisellään ovat tavallisen kuluttajan kannalta täyttä roskaa, ei niistä ole edes vessapaperiksi. - TMhaisee
Klassikot, ei oo pelkkää mainossontaa sisältävä humpuukijulkaisu.
- senlaulujalaulat
TM on ilman muuta paras, se saa aina VW-konsernin tuotteet voittajiksi. Samalla voit katsella hienoja koko aukeaman värillisiä mainoksia VW-konsernin huipputuotteista.
Hyvä esimerkki TM-linjasta on tuore talviautovertailu, jonka voitti yllättäen VW Passat yhdessä mersun kanssa. Muut "kilpailijat" olivatkin sitten Polo-luokan miniautoja, jotka Passat pesi menne tullen.- Salainentieto
Miksi passatissa sai olla webasto?
Todellisuus taas jäi pimentoon.. - Eihän_sillä
Salainentieto kirjoitti:
Miksi passatissa sai olla webasto?
Todellisuus taas jäi pimentoon..muuten kukaan testaajista olisi suostunut talvella edes ajamaan.
- vessalukulehti
TM hehkuttaa uutta Opel Karlia että Opel on ENSIMMÄISTÄ KERTAA tässä alemmassa pikkuautoluokassa asialla, Karlin pituus on alle 3,7 metriä. Siinä on vain se ongelma että ensimmäinen Corsa A oli myös alle 3,7m pitkä että se siitä faktojen paikkansapitävyydestä... varmaan suoraan kopioitu Opelin markkinointimateriaali lehteen ilman mitään tarkastusta...
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa#Corsa_A_.281982.E2.80.931993.29
Opel Corsa A, length: 3622mm (Hatchback), 3955mm (Corsa TR eli Sedan) - parasmitäsaa
Luepa se uutinen uudestaan, siinä ei missään kohti väitetä että Karl olisi ensimmäinen alle 3.7m pitkä Opelin malli. Muutenkin kyse on tämän hetken markkinoista ja autojen kokoluokista. Sillä että Corsa oli 30 vuotta sitten samankokoinen ei ole mitään merkitystä nykyhetken markkinasegmentteihin. Enkä myöskään huomannut tuossa mitään "hehkutusta", ihan asiallisesti todettiin että Karl on Opelin ensimmäinen malli tuohon alempaan pikkuautoluokkaan.
Sikäli kun parasta autolehteä voi nimetä niin Tuulilasi ja TM on kuitenkin kärjessä. Puutteensa on niissäkin, eli esim. vertailuissa automallit ei välttämättä ole parhaimmat mahdolliset vastinparit. Tosin tässä vaikuttanee myös autojen saatavuus maahantuojilta ja se että kootaanko vertailuryhmä esim. mahdollisimman samanhintaisista malleista vai saman kokoisilla moottoreilla olevista.
Kuitenkin noissa lehdissä sentään oikeasti mitataan aika moni asia. Aika monen muun julkaisun teksti/faktat kun vaikuttaa tulevan lähinnä esitteistä tai vaikkapa kulutus mitataan ajamalla joku epämääräinen lenkki ja katsomalla kulutus ajotietokoneesta jolloin tuolla saadulla lukemalla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa. - niisski
Eihän_sillä kirjoitti:
muuten kukaan testaajista olisi suostunut talvella edes ajamaan.
Kesäauto VW tuote ilman webastoa.
- kasarilehdet_parhaita
parasmitäsaa kirjoitti:
Luepa se uutinen uudestaan, siinä ei missään kohti väitetä että Karl olisi ensimmäinen alle 3.7m pitkä Opelin malli. Muutenkin kyse on tämän hetken markkinoista ja autojen kokoluokista. Sillä että Corsa oli 30 vuotta sitten samankokoinen ei ole mitään merkitystä nykyhetken markkinasegmentteihin. Enkä myöskään huomannut tuossa mitään "hehkutusta", ihan asiallisesti todettiin että Karl on Opelin ensimmäinen malli tuohon alempaan pikkuautoluokkaan.
Sikäli kun parasta autolehteä voi nimetä niin Tuulilasi ja TM on kuitenkin kärjessä. Puutteensa on niissäkin, eli esim. vertailuissa automallit ei välttämättä ole parhaimmat mahdolliset vastinparit. Tosin tässä vaikuttanee myös autojen saatavuus maahantuojilta ja se että kootaanko vertailuryhmä esim. mahdollisimman samanhintaisista malleista vai saman kokoisilla moottoreilla olevista.
Kuitenkin noissa lehdissä sentään oikeasti mitataan aika moni asia. Aika monen muun julkaisun teksti/faktat kun vaikuttaa tulevan lähinnä esitteistä tai vaikkapa kulutus mitataan ajamalla joku epämääräinen lenkki ja katsomalla kulutus ajotietokoneesta jolloin tuolla saadulla lukemalla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa.Sanatarkasti tuossa väitetään että Karl on Opelin ensimmäinen alemman pikkuautoluokan malli. Heti seuraavaksi mainitaan auton pituus, vajaat 3,7m joten tuohon mittaan nähden Corsa A on Karlin kokoluokkaa jolloin faktoja katsomalla ei mielestäni voida väittää että Opel olisi -ensimmäistä- kertaa tässä kokoluokassa koska Corsa A oli samanpituinen. Corsan aikoihinhan ei tainnut olla pikkuautoissa luokittelua alempi tai ylempi pikkuautoluokka vaan se on saanut sen luokittelun jälkeenpäin.
Olihan tosin esim. Suzukilla Corsan kokoinen Swift ja sitä pienempi Alto.
Corsa on tietysti vuosien mittaan kasvanut ulos alkuperäisistä mitoistaan muiden aikalaistensa pikkuautojen mukana, esim. Ford Fiesta ja VW Polo jotka myös ovat saaneet sittemmin pienemmän pikkuauton mallistoonsa.
Toki Corsa A:n aikaan ei autojen mallistot olleet niin joka väliin täynnä kuin nykyään, Corsasta seuraava suurempi oli Kadett D, sitten Ascona, Rekord ja suurimpana Senator. Nykysuuntaus taitaa olla että isoimmat mallit karsitaan pois ja alempiin luokkiin tarjoillaan lisää malleja, nykyäänhän taitaa Insignia olla isoin Opel, ei ole enää Senatoria ja Rekord -> Omegaa vastaavaa autoa, Insignia on tavallaan Asconan ja Vectran jälkeläinen.
- ZAZ-xxx
TM on autolehtenä pätevä, mutta pelkästään autojuttuja hakeva joutuu harppomaan kaikkien muiden juttujen yli, ja siten maksamaan turhasta.
Tuulilasin huono puoli on viime aikoina ollut isot, harvinaisista ja ylihintaisista automalleista tehdyt hurmioituneet jutut, joilla ei meikäläiselle tavikselle ole mitään tarjottavaa. Muuten lehti on okei, ja joka numerossa autojuttuja on lukumääräisesti todella paljon.
Auto Bild Suomi harvensi ilmestymistään ja kasvatti yksittäisen numeron sivumäärää. Samalla lehti muuttui vakavammin otettavaksi lukupaketiksi. ABS:n hauska ominaisuus on kaikista uutuuksista innostuminen. Aivan kuin toimittajat vertaisivat uutta mallia vastaavaan väistyneeseen malliin, ja tietysti tuore päivitys on aina entistä parempi.- Biilisti
Paras autolehti on Vi Bilägare.
- mikätohtori
Biilisti kirjoitti:
Paras autolehti on Vi Bilägare.
Mitä tuo on suomeksi, meidän bi-lääkärimme?
- TheStig
Top gear magazine. Tarvitseeko tätä edes selittää miksi?
- inesvankka
aku ankalla on ihana auto
- Asialinja
Kyllä AL:n Moottori-lehti on autolehtien aatelia. Se kannattaa tilata.
- Ainoa_eli_paras
Suomen Autolehti taitaa olla ainoa lehti maassamme, missä auton tekniikkaa on esillä. Muut ovat enemmänkin autojen markkinointi tarkoituksiin luotuja.
- Ellos
Suomen Autolehti. Ammattilehti on tilattava. Irtonumero myynti ainoastaan, akateeminen kirjakauppa Helsingissä.
- 45345345
Se autolehti on paras mikä kehuu omaa suosikkimerkkiä.
- Ellos
Suomen Autolehti ja TM täydentämään. Edellämainittu on ammattilehti joka on tilattava. Irtonumeromyyntiä on ainoastaan Akateemisen kirjakaupan hyllystä, Helsingissä.
- AmerikassaVoittaaEriAuto
Sellainen autolehti on luotettavin, joka kehuu saksalaisia maailman parhaimmaksi autoiksi ilman, että siihen liittyy mitään mainosrahaa.
Sellaisia autolehtiä ei vaan ilmeisesti ole olemassakaan....- SuomiVWlandiaMaa
No niinpä. Miksiköhän Amerikoissa, ja esim. Australiassa voittaa samat testit eri automerkki, kuin täällä ihanassa VWlandiassa?....
- totuuttasaada
Vähän testituloksia. Syöttävät tehdasarvoja, jotka heittää..
- sormipoisnenästä
Mobilisti.
- Anonyymi
Hyvä lehti. Kiinnostavia juttuja vanhemmista autoista. Näitä nykyisiä autoja ei pysty enää entisöimään niin helposti. Voi olla, että Fiat 500 esimerkiksi tulee olemaan harraste käytössä 30 vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Jallussa ei ole auton kuvia.🥳
- Anonyymi
Moottorilehdessä on asiallisia autojuttuja sekä matkailujuttuja mikä
on erinomaista tietoa autolla liikkuvalle. - Anonyymi
Suomen Autolehti on hyvä. Tämä lehti on ammattilaisille suunnattu, tekninen avaus osa on lehden parasta antia. Tulee 5 kertaa vuodessa. Tilaus mahdollistaa vanhojen numeroiden lukemisen älylaitteiden kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352978Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1442836SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847