Autuas on se, jolle Herra ei lue syntiä

Rosenius

Autuas on se, jolle Herra ei lue syntiä. Room. 4:8.

Kuule: "Jolle Herra ei lue syntiä." Löytyykö sellaista ihmistä maan päällä? Missä hän on? Oletko nähnyt sellaisen ihmisen? Tunnustakaamme, ettemme oikein usko Jumala sanaa. Jospa olisin se onnellinen ihminen, joka on Jumala kanssa liitossa ja jolle ei lueta syntiä! Kuka on se onnellinen. Apostoli sanoo: "Se on hän, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja ja "jonka rikkomukset ovat anteeksi annetut ja jonka synnit ovat peitetyt."

Kysyt: "Mimmoinen on se ihminen? Mimmoiset ovat hänellä luonteen piirteet, joista voisin hänet tuntea? Voisinko mahdollisesti minäkin olla, tahi voisinko tulla niin onnelliseksi ihmiseksi kuin hän on?" Apostoli sanoo (säk. 5), että se on sellainen ihminen, joka tuntee jumalattomuutensa, eikä sen takia tekoja tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor2-27.html

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen! ...mut by the way, mitä tarkottaa "mimmonen" ???

      • Aa... ai simmonen! No tää oli kevennys vaan. Harva kirjottaa turunmurteella. Ihan hauskaa lukea sekin. Siunausta kaikille. Toi oli hyvää tekstiä.


      • Mimimimii

        Hyvä kun kysyit. Saattaa olla muitakin kaltaisiasi.
        Mimmonen = millainen.


      • Mimimimii kirjoitti:

        Hyvä kun kysyit. Saattaa olla muitakin kaltaisiasi.
        Mimmonen = millainen.

        Joo, se oli just se syy... jatkoin vaan tosta kun tuo murrejuttu on ollu aina niin sydäntä lähellä jotenkin. Itte ku oon stadista niin tää on sellanen yleismurre, ellei käytä sangia, josta taas kukaan ei useinkaan tykkää, koska se kuulostaa brassailulta.
        Vanhat suomalaiset murteet on niin kielen suola, että niitä kannattaa vaalia.


      • Eimen

        Suomennoksia luemme aloituksesta. Rosenius oli ruåtsalainen, ev.lut.pappi, joka eli 1800- luvulla.
        Tuolloin vielä uskottiin Raamatunsanaan, niin kuin kirjoitettu on.


      • xfgjgsjg

        Toisin on ajassamme asiat nyt.


      • Rosenius

        Niin kuvaa Daavidkin sen autuaan ihmisen, jolle Herra ei lue syntiä. Hän sanoo, ettei hänessä ole hengen vilppiä, jolla hän Herran edessä salaisi syntinsä ja hän tunnustaa Herralle ylitsekäymisensä. Se ihminen ei ole ylpeä ja murtumaton, joka luottaen omiin tekoihin karttaisi armoistuinta. Ei hän ole vilpillinen Herran edessä, niin että hän kantaisi Herralle uhrinsa, kauniit tekonsa, hartaudenharjoituksensa, rukouksensa, mutta vaikenisi synneistään, joita hän ei kauhistu, ja joista hän tahallaan olisi puhumatta, koska tahtoo niissä pysyä.

        Tätä Daavid näkyy kokeneen sinä aikana, jolloin hän vaikeni synnistään Herran edessä ja jota hän sittemmin sanoi hengen vilpiksi. Älköön siis hengessämme olko vilppiä, kun tunnustamme syntimme Herran edessä.

        Mutta tunnustamisessa on myös uskallusta Jumalan armoon, sillä se, joka ei usko Jumalan armoon, pakenee Jumalaa ja vaikenee, ei hän tule Herran eteen tunnustuksineen. Tämän selittää Kristus, kun hän köyhille hätääntyneille syntisille sanoi: "Sinun uskosi on sinut vapahtanut." Armoistuimen luo rientävässä sydämessä on uskoa.


      • Se on Jarmo Turun murretta, mimmonen :-) Mä tulin pienen poissaolon jälkeen palailemaan tänne, aina kokemuksista oppien ja katsellen taas eteenpäin. Oon pekanvuoro viime vuoden puolelta. Uudel nimimerkil.


      • pekanastia kirjoitti:

        Se on Jarmo Turun murretta, mimmonen :-) Mä tulin pienen poissaolon jälkeen palailemaan tänne, aina kokemuksista oppien ja katsellen taas eteenpäin. Oon pekanvuoro viime vuoden puolelta. Uudel nimimerkil.

        Joo kyl mä sen tunnistin ja yllä vastasinkin toisen kerran... Mut hei Pekka, tervetuloa takas. Mä en myöskään enää voinu käyttää -jarmo- nimimerkkiä ku sellasta ei enää S24 hyväksy. Mä rekisteröin sit oman koko nimen.


    • Kyllä sinäkin Rosenius olet niin täynnä tätä luterilaista roskaa, jossa hyviä tekoja kilvan väheksytään, eikä mitään muuta, jotta hekumallinen irstas elämä saa jatkua.

      Aina te löydätte tuon kohdan Raamatusta, joka puhuu juutalaisten lain teoista, ja häpeällistä on seurata, kun te olette kokoontuneet näiden sanojen ympärille, ettekä suostu ymmärtämään niiden todellista merkitystä, joka ei ole se, että hyviä tekoja ei tarviat, vaan se että juutalaisten lain tekoja tekemäälä ei tulla vanhurskaaksi.

      Ja tämä voidaan kyllä todistaakin, ja on todistettukin jo, mutta se ei teille kelpaa, sillä valhetta te tahdotte palvella ja olette kallistaneet korvanne pois totuudesta, kuten on kirjoitettukin, että kävisi

      3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. (2 Tim 4:3-4)

      Kääntykää tiellänne, sillä te ette tiedä mihin te olette menossa nyt. Älkää olko kuten nuo lopunajan ihmiset, joille ei terve oppi enään kelpaa, vaan käykää palvelemaan Herraa Jeesusta rehellisin sydämin, jotta te inakaikkisen elämän perisitte, ettekä meni harhaan.

      • Vaisilleen

        Turhaanko Jeesus kärsi ristillä?
        Turhaanko Isä antoi tuomitsemisen vallan Pojalleen?

        Teot seuraa ja muuttuu uskoontullutta kun Herra parantaa häntä, synnin orjaa.
        Teot ei pelasta ketään. Vain Jeesuksen Kristuksen ristinkuolema ja siihen uskominen.


      • Vaisilleen kirjoitti:

        Turhaanko Jeesus kärsi ristillä?
        Turhaanko Isä antoi tuomitsemisen vallan Pojalleen?

        Teot seuraa ja muuttuu uskoontullutta kun Herra parantaa häntä, synnin orjaa.
        Teot ei pelasta ketään. Vain Jeesuksen Kristuksen ristinkuolema ja siihen uskominen.

        Älä hurskastele minulle, sillä sanojesi piiloitettu tarjoitus on ilmeinen.

        Hyviä töitä te haluatte vältellä, sillä se on pois teidän omasta hekumastanne, vaikka valheen palvelijoiden tavoin, te kyllä kehtaatte, antaa Herralle kunnian tästä häpeällisestä käytöksestänne, mutta muistaka tämä te valheen kätyrit, joissa ei rehellisyytä ole.

        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Matt 7:21-23)

        Tukaa jo järkiinne, sillä ei todelliset Herran palvelijat, ole kuten te.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Älä hurskastele minulle, sillä sanojesi piiloitettu tarjoitus on ilmeinen.

        Hyviä töitä te haluatte vältellä, sillä se on pois teidän omasta hekumastanne, vaikka valheen palvelijoiden tavoin, te kyllä kehtaatte, antaa Herralle kunnian tästä häpeällisestä käytöksestänne, mutta muistaka tämä te valheen kätyrit, joissa ei rehellisyytä ole.

        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Matt 7:21-23)

        Tukaa jo järkiinne, sillä ei todelliset Herran palvelijat, ole kuten te.

        Aivan ku ittestään puhuis. Sikäli kyllä tuttua saatanan puhetta. Syyttää sillä muita, missä itse on suuren luokan vikapää. Kyllä täällä jokainen haluaa tehdä hyviä tekoja muttei niistä retostella, eli hurskastella niillä. Jokainen kunnon kristitty tietää varsin hyvin ettei ole mitään asiaa omin keinoin Isän eteen, vaan pojan veren suojassa.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Aivan ku ittestään puhuis. Sikäli kyllä tuttua saatanan puhetta. Syyttää sillä muita, missä itse on suuren luokan vikapää. Kyllä täällä jokainen haluaa tehdä hyviä tekoja muttei niistä retostella, eli hurskastella niillä. Jokainen kunnon kristitty tietää varsin hyvin ettei ole mitään asiaa omin keinoin Isän eteen, vaan pojan veren suojassa.

        Ja siinä suurin kaikista tekohurskaista, joka aina muistaa muistuttaa, että ei teoin, vaan armosta, ja pahuuteen taipuvaiset ihmiset jättävät sitten teot, koska ovi on jätetty heitä varten raollee, siihen hedelmättömään uskoo, ja kenenkähän toimesta tämä on tapahtunut, ellei valheen, joka ekystää ihmiset oikeasta vanhurskaudesta, tekohurskauteen.

        Te ette voi voi elää halumoiden, ja palvella Jumalaa, te ette voi palvella kahta isäntää, sillä toista te olette kunnioittava, mutta toista halvelsiva.

        Ja tämä käy hyvin teistä tänään esiin, kun joku sitten kehoittaa Jumalan mielen mukaiseen hyvään elämään, niin te halveksitte tätä, sillä te halveksitte tämän kehoittajan Herraa, joka ei ole mammona, kuten teidän on.

        Älkää rakstako tämän maailman turhanpäiviäisiä menoja, sillä tämä maailma ei Jumalaa tunne.


    • sinettisormus1

      Ettekö siis halua ottaa vastaan tätä Jeesuksen sanomaa, hylkäätte sen, omien mieltymystenne tähden, oletko siis vuohi vai lammas ....

      Matt. 25: 31-46
      31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
      41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      • sinettisormus1

        Tämä, matt.25. on minulle niitä tärkeimpiä ohjenuoria mitä Jeesus on antanut, joka sen kieltää, löytää sen edestään .... ja tämän kieltäjä, kertoo hyvin omasta uskon syvyydestään.


      • sinettisormus1

      • Niinköon

        Jumalan työ ihmisessä saa aikaan muutoksen.
        Synninorja ei vapaudu ilman Jeesusta Kristusta. Ristinsovitusta.
        Siitä lähtee paraneminen.
        Siitä lähtee Jeesuksen seuraaminen.
        Sano kyllä Jeesukselle ja hänen syntiensovitustyölleen kaikkien ihmisten puolesta.
        Suostutko ja uskotko asian, riippuu sinusta itsestäsi.


        Markuksen evankeliumi:
        9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo."
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Johanneksen evankeliumi:
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,


      • sinettisormus1

        Aamen.

        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.

        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        Amen.


      • LoppuRosenius

        Onko, lukijani, tämä sinun tarinasi? Jos on, niin on se myös kuvaus sinusta. Sinä olet siis se autuas ihminen, jolle Herra ei lue syntiä. Niin vähäpätöinen, syntinen ja kelvoton kuin oletkin, niin olet kuitenkin alituisessa armossa. Sinulla on Jumalan ystävyys, sinä armon lapsi, jota hän ei koskaan lain mukaan tuomitse ja jolle hän ei syntiä lue. Hän kyllä näkee syntisi, mutta hän sanoo: "En niitä sinulle lue, koska uskot rakkaaseen Poikaani, jonka olen armoistuimeksi asettanut."

        Jumalallinen totuus pitää paikkansa: uskovaiset ovat Herran kansaa, jolle hän ei syntiä lue. Vaikka siis tunnet syntisi suuruuden, niin älä unohda mitä tämänpäiväinen tunnussanamme vakuuttaa. Ei siinä sanota: "Autuas se ihminen, jossa ei Herra löydä syntiä," vaan "autuas on se, jolle Herra ei lue syntiä." Ei tässä sanota: "autuaita ovat ne, jotka eivät ole vääryyttä tehneet", vaan "autuaita ovat ne, joiden vääryys on annettu anteeksi."

        Nyt, on vahvalla uskolla tartuttava Jumalan sanaan, emmekä saa antaa sen, mitä tunnemme ja mitä näemme eksyttää meitä. Vaikeimmat kokemukset, suurin sisäinen hätä, tahi koettelemukset, olkootpa kuin hirmumyrskyt, eivät voi Jumalan totuutta tyhjäksi tehdä. Jumala anteeksi antaa, hän ei lue meille syntiämme; uskollisilleen hän antaa ikuisen armon.

        Tämän on kokenut se ihminen, jonka sanoja apostoli tässä mainitsee. Tämä on myös Daavidin historia. Mikä suuri armo ja mitkä katkerat kokemukset! Katso hänen korkeaa kutsumustaan Kristuksen esikuvana ja esi-isänä. Paimenpojasta on hänet korotettu Israelin kuninkaaksi ja profeetaksi. Herra on katsonut itsellensä miehen, oman sydämensä mukaisen, sanoo Samuel hänestä, Ja psalmeissa saat kokea, miten hän vuodattaa sydämensä Herran eteen. Mikä suuri armo ja mikä palava rakkaus Herraan! Ja kuitenkin, mikä hirmuinen Saatanan seulominen, mitkä surkeat lankeemukset, mikä kauhistus ja sitten mikä koettelemus ja nöyryytys, mikä katumus ja itku Herran edessä "syntieni tähden", sanoo hän. Ja Herra ei häntä hyljännyt. "Ei hän alinomaa vaadi tilille eikä pidä iankaikkisesti vihaa. Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin valtavan suuri hänen armonsa on niitä kohtaan, jotka pelkäävät häntä," sanoo Daavid.

        Autuus on sen ihmisen, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja. Autuaita ovat ne, joiden rikkomukset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt. Autuas on se, jolle Herra ei lue syntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      364
      8336
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2334
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1702
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1314
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1302
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      352
      1148
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1015
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe