Mitä mieltä olette naisesta, joka ei käytä ollenkaan alkoholia?
Olen lopettanut kokonaan alkoholin käytön ja saan paljon kysymyksiä aiheesta ja jos olen ulkona miehiltä lopahtaa heti kiinnostus kun kuulevat että en käytä alkoholia.
Miksen sitten juo, syitä on useita. Pelkään, että alkoholi tappaa aivosoluja ja minusta tulee tyhmä. Vihaan sitä, että kun on ollut ulkona niin seuraavana päivänä on hirveä olo. Alkoholiin voi jäädä koukkuun, enkä ikimaailmassa haluaisi olla juoppo. Minulla ei ole tarvetta juoda, osaan olla sosiaalinen ja tehdä huonoja päätöksiä ilman alkoholia. Ja painavimpana, ainut syy miksi näen tarvetta juoda on sosiaaliset paineet, rnkä tahdo sortua noudattamaan muiden mielipiteitä, vaan haluan olla oma itseni ja tehdä sitä mikä minusta on hyväksi.
Tykkään käydä ulkona ja viettää aikaa ihmisten kanssa, mutta muilla näyttää olevan hirveä ongelma sen suhteen, etten juo.
Absolutisti
28
1280
Vastaukset
- MelkeinA
Erittäin hieno asia!
Itse myös alkoholin melkein kokonaan (kerran vuodessa kahdessa, ettei voi sanoa itseään absolutistiksi) taakse jättäneenä olen huomannut, sen olevan ongelma monelle ketä sitä käyttävät. Ihmiset eivät ymmärrä sitä kuinka, voi olla sinut itsensä kanssa ilman päihteitäkin.
Nainen, joka ei juo ja osaa kuitenkin olla avoin ja sosiaalinen! Ei ollenkaan huono juttu. Itse en missään nimessä haluaisi naista, joka viikonloppuisin vetelisi aina kännit. Alkoholi ottaa demoneita sisään jos juo liikaa. joka kerta kun ihminen tekee syntiä häneen tulee sisään demoni. demoni syö ihmisen sisältä osittain elävältä ja aiheuttaa sairauksia.
- 60nen
Hieno asia eikä sekoile !! Kaikkea hyvää Sulle!!, tv varattu 60:nen mies!
- mieskaskysi
Ensinnäkin, hienoa jos olet tuolleen päättänyt.Alkoholi on oikeastaan aika turha aine ja rentoutumaan pitäisi ihmisten ilman sitäkin.Itse ajattelen siis noin mutta itedän että monet eivät ajattele positiivisesti asiasta mutta näille voit sanoa vain sanoa että et koe tarvitsevasi alkoholia.Jollei joku ymmärrä sitä, on se sen ihmisen oma heikkous ja ongelma.
Itse aloin siis juomaan vasta 24 vuotiaana jota ennen ollut juonut edes viiniälasillista alkoholia.Tuohon asti sain kuunnella kaikkialla ihmetystä miten en juo ja syytä haettiin vaikka mistä.Syynä tuohon asti oli kun ei vain kiinnostanut.
Absolutismi on eräs holismin alalaji. Kun tarkemmin asiaa tutkiskelee, niin huomaa kuinka vaihtoehdotonta holismin valtapiirissä oleminen on. Ketä apatia kiinnostaisi, muita kuin punkkareita.
(naurua)Itse olin eilen niin kännissä, että tulin himaan pitkin seiniä. Muistan myös vetäneeni keittoa neurokirurgin kanssa, jonka esseet alkoholin ja aivojen suhteesta olivat varsin rattoisia. Muistikuva on hieman hämärtynyt vuosien saatossa, mutta futaa vielä.
(reps)Sonne kirjoitti:
Itse olin eilen niin kännissä, että tulin himaan pitkin seiniä. Muistan myös vetäneeni keittoa neurokirurgin kanssa, jonka esseet alkoholin ja aivojen suhteesta olivat varsin rattoisia. Muistikuva on hieman hämärtynyt vuosien saatossa, mutta futaa vielä.
(reps)Olen kehitellyt uutta lookkia, johon kuuluu poikkeava katupukeutuminen ja oluttölkki. Tämä siksi, että olen aikeissa yhdistää toisiinsa toimistonaisen toimistopukeutumisen ja Koffin punaisen alumiinitölkin, sillä kaikki Kalliossa tuntuvat kävelevän sellainen kädessä. Yleensä jakkuarmeijalla on ollut hyppysissään vain hansikas tai termosmuki puolillaan haaleaa suklaalattea ilman kaloreita, mutta minäpä asetan handuun bissen.
Menestys on taattu.Sonne kirjoitti:
Olen kehitellyt uutta lookkia, johon kuuluu poikkeava katupukeutuminen ja oluttölkki. Tämä siksi, että olen aikeissa yhdistää toisiinsa toimistonaisen toimistopukeutumisen ja Koffin punaisen alumiinitölkin, sillä kaikki Kalliossa tuntuvat kävelevän sellainen kädessä. Yleensä jakkuarmeijalla on ollut hyppysissään vain hansikas tai termosmuki puolillaan haaleaa suklaalattea ilman kaloreita, mutta minäpä asetan handuun bissen.
Menestys on taattu.Fundeeratkaas vähän.
http://4.bp.blogspot.com/-NdxmqzWI4n0/TqbsCcOizCI/AAAAAAAAG9Y/VAidXSEUd1o/s1600/rachel rosie nyfw celebs4.jpg
Ja sitten tölkki kouraan ja ilme muina miehinä.
(reps)
- asödfasdlöfkasöfj
Miehenä suhtaudun hyvin varauksellisesti kaikkiin tällaisiin ääri-ilmiöihin. Absolutisti, vegaani, turkisvastustaja jne... äärisuhtautuminen mihin tahansa viestii vahvasti myös luonteesta ja minun kohdallani vältän tällaisia ihmisiä. Alkoholin merkitystys varsinkin suomessa on vielä lisäksi erikoinen, ihmiset jotka eivät käytä lainkaan ovat todennäköisesti omasta mielestään "parempia" ihmisiä mutta faktisesti sosiaalisessa elämässä heitä pyritään välttämään. Sorry, näin se vain menee, puhukaa mitä puhutte
- holiton
Puhunhan minä. Itse tein alkoholittoman valintani jo teini-ikäisenä kun olin lapsena jo katsonut isäni varsin railakasta juomista ja väkivaltaista käyttäytymismallia. Samaa mallia näyttivät sitten alkoholia käyttävät kaverini, pidin heitä tylsinä. Mitä kivaa siinä oli käydä missään kun nuoriso oli joka paikassa todella juovuksissa, örvelsivät ja oksensivat, sammuivat minne sattui?
Päätin ettei minusta tule sellaista, olen toki käyttänyt vähän alkoholia, kertaakaan en ole ollut juovuksissa. Minua kyllä katsotaan sen takia aika kieroon mutta joka ikinen kerta kun olen kysynyt mitä olen menettänyt sillä etten ollut kännissä ja krapuloissa on vastaus aina ollut "et mitään".
Joskus on kysytty olenko uskovainen? Ei, en ole uskovainen yhtään sen enempää kuin muut tapakristityt.
Humalanhakuinen alkoholinkäyttö ei kiinnosta minua, pari kertaa vuodessa olen nauttinut pienen tilkan viiniä hyvän ruuan kanssa ja hyvässä seurassa. En siis ole absolutisti. - tyhmyysloistaa
Alkoholi on vienyt asödfasdlöfkasöfj viimeisetkin aivosolusi. En ihmettele jos se olisit sinä jota vältellään oikeassa (ei yö)elämässä.
- öladksfölsföd
holiton kirjoitti:
Puhunhan minä. Itse tein alkoholittoman valintani jo teini-ikäisenä kun olin lapsena jo katsonut isäni varsin railakasta juomista ja väkivaltaista käyttäytymismallia. Samaa mallia näyttivät sitten alkoholia käyttävät kaverini, pidin heitä tylsinä. Mitä kivaa siinä oli käydä missään kun nuoriso oli joka paikassa todella juovuksissa, örvelsivät ja oksensivat, sammuivat minne sattui?
Päätin ettei minusta tule sellaista, olen toki käyttänyt vähän alkoholia, kertaakaan en ole ollut juovuksissa. Minua kyllä katsotaan sen takia aika kieroon mutta joka ikinen kerta kun olen kysynyt mitä olen menettänyt sillä etten ollut kännissä ja krapuloissa on vastaus aina ollut "et mitään".
Joskus on kysytty olenko uskovainen? Ei, en ole uskovainen yhtään sen enempää kuin muut tapakristityt.
Humalanhakuinen alkoholinkäyttö ei kiinnosta minua, pari kertaa vuodessa olen nauttinut pienen tilkan viiniä hyvän ruuan kanssa ja hyvässä seurassa. En siis ole absolutisti.no niin, eli isäsi alkoholismi oli perimmäinen syy päätökseesi. Harmi sinällään kuulla tuollainen lapsuus.
Mutta kuten itsekin toteat, sinua katsotaan kierroon. Näin se vain menee tässä kulttuurissa. Samalla myö kritisoit muita jotka käyttävät alkoholia ja tämä on juuri se "parempi ihminen" syndrooma jonka vuoksi karsastan sinun tyyppisiä ihmisiä. Kuten totesin, näin se vain menee - asdflöasdl
tyhmyysloistaa kirjoitti:
Alkoholi on vienyt asödfasdlöfkasöfj viimeisetkin aivosolusi. En ihmettele jos se olisit sinä jota vältellään oikeassa (ei yö)elämässä.
sä et tiedä minun alkoholin käytöstä yhteen mitään koska en kertonut siitä yhtään mitään
- holiton
öladksfölsföd kirjoitti:
no niin, eli isäsi alkoholismi oli perimmäinen syy päätökseesi. Harmi sinällään kuulla tuollainen lapsuus.
Mutta kuten itsekin toteat, sinua katsotaan kierroon. Näin se vain menee tässä kulttuurissa. Samalla myö kritisoit muita jotka käyttävät alkoholia ja tämä on juuri se "parempi ihminen" syndrooma jonka vuoksi karsastan sinun tyyppisiä ihmisiä. Kuten totesin, näin se vain meneeHuom! Isäni ei ollut eikä ole alkoholisti, mutta alkoholin silloin tällöin käyttö ei myöskään sopinut hänelle. En itseasiassa koe olevani "parempi ihminen" vaan erilainen. En korosta juomattomuuttani mitenkään, sanon vaan "ei kiitos". En edes kerro ihmiseille miksi olen tämän valintani tehnyt. Paitsi nyt tein poikkeuksen, täällä minua ei tunneta.
Örveltäviä humalaisia ja humalasta väkivaltaisia ihmisiä karsastan, muussa tapauksessa muiden juominen tai juomattomuus ei minua liikuta. Karsasta sinä ihan vapaasti, siihen on sinulla täysi oikeus, se ei ole minulta pois, päinvastoin. - tytär-
Hei, jos ihminen ei käytä alkoholia. Niin ei se sitä tarkoita, että hän tuomitsee muut käyttäjät huonoiksi ihmisiksi. Sehän on jokaisen oma asia, ottaako, vai onko ottamatta. Enhän mä muiden päänsärkyjä sairastele.
- Absolutisti
Jatkaisin tähän vielä, että miksi uskonto litetään aina absolutismiin. Voin itse sanoa, että uskonnolla ei ole ollut pienintäkään merkitystä päätökseni kanssa. Olen ollut aina ateisti, enkä ole päivääkään kuulunut kirkkoon.
- asdöflasdfköaksdfö
suomalainen alkoholikulttuuri, ei se voi olla niin vaikeaa ymmärtää. Ihminen joka ei tässä maassa käytä alkoholia, joutuu selittämään miksei. Ja aina, kuten sinunkin kohdalla, siihen on syy ja usein se ei ole kovinkaan miellyttävä syy
- holiton
Itse asiassa voi ihan hyvin jättää selittämättä miksei juo. Mitä se muille kuuluu????? Syynä voi olla vaikka sairaus/lääkkeet johon alkoholilla läträäminen voi olla kohtalokasta. Hyvinkin henkilökohtaisia asioita tai vaikka kokemuksia joista ei tahdo puhua eikä levitellä pitkin kyliä. Onko noin vitun vaikeeta ymmärtää?
- Fkfkdkdndndkdkd
holiton kirjoitti:
Itse asiassa voi ihan hyvin jättää selittämättä miksei juo. Mitä se muille kuuluu????? Syynä voi olla vaikka sairaus/lääkkeet johon alkoholilla läträäminen voi olla kohtalokasta. Hyvinkin henkilökohtaisia asioita tai vaikka kokemuksia joista ei tahdo puhua eikä levitellä pitkin kyliä. Onko noin vitun vaikeeta ymmärtää?
Vi.tuako sä täällä mielipiteitä itsestäs kyselet jos et niitä kestä?
- holiton
Minä kestän mielipiteitä vaikka kuinka hyvin. Anna tulla vaan. Lue ihan rauhassa muiden mielipiteitä ja huomaat että alkoholittomien kimpuun täällä käydään. Eli alkoholia käyttävät eivät kestä eriäviä mielipiteitä.
Et ymmärtänyt pointtia. Alkoholittomuutta ei tarvitse selittää millään lailla. Menikö perille?
- JEREMIAS24
Itse taas ihmettelen miksi joku väestön osa "arvostaa" tai pitää "normaalina" alkoholin käyttöä, sehän on täysin irrationaalista ajattelua. Itse olen reilu parikymppinen sporttinen jätkä, enkä ole koskaan juurikaan käyttänyt alkoholia varsinkaan humalahakuisuuteen. Itse arvostan nimenomaan sitä jos jollain on psyykkistä vahvuutta olla välittämättä muista ja muiden asettamista sosiaalisista paineista, koska siihen harva pystyy. Se myös viestittää että elämänarvot ainakin alkoholin suhteen on kondiksessa ja luonteenlujuutta löytyy, mikä on aina hyvä elämässä. Eli itselleni ihannenainen ei viikonloppuisin vedä perseitä, pieni käyttö ei haittaa kuten ei absolutismikaan. Hienoo et on sun kaltasia naisia, oo ylpeä itsestäsi ! :)
- 913
Absolutismi tai vähäinen kohtuukäyttö ovat ainoat järkevät vaihtoehdot. Näin ollen suuri osa suomalaisista ei ole järkeviä.
- raitis-sporttiM
Vaikutat fiskulta naiselta. Jospa minunkin kohdalle sattuisi joskus tuollainen. tuntuu että suurin osa naisista asuu baareissa, ja koti on niille vain vaatehuone.
- tytär-
Hienoa, sehän on sinun oma päätöksesi. Itse olen ollut absolutisti jo lähemmäksi 15 vuotta. Ja aivan vapaasta omasta tahdosta. Näinkin voi elää. Eikä se sitten pitemmän päälle enää häiritse ketään kavereitakaan.
Aluksi luulivat *alkoholistiksi*. Juoppo sukulainen, jopa levitti juttua *parempana tietona*, että olen alkoholisti ja siksi lopettanut juomisen. No totta puhuen, en koskaan ole kovin paljon alkoholia nauttinutkaan. Eli, lopetus oli vain eräänlainen päähänpisto, joka on jatkunut ilman mitään isompia selittelyjä kellekkään. - Helpottuu
Aloittajan ongelmat ovat tuoreen käännynnäisen vaivoja, kun on vielä tarve selittää omia valintoja. Toimi näin: Älä selitä äläkä julista absolutismia, koko sana on turha. Osta tai pyydä tarjoilijalta itsellesi alkoholiton drinkki, vaikka vichyä tai kolaa, ilman sanaa "alkoholiton". Jos saat eteesi alkoholijuoman, haista ja maista muodon vuoksi, mutta älä juo enempää, niin sinulle ei kaadeta lisää. Mikäli oikein painostetaan, ne ei ole hyvät bileet, joten lähde pois tai vetoa raskauteen tai lääkärin määräykseen tai uskoon tuloon (on ok puhua potaskaa, vaikkei olisi kännissä).
- tyhjäpää_suominarrit
Puhu vaan omasta puolestasi. Ei tekosyitä tarvitse keksiä. Sun logiikalla ajateltuna jokainen absolutisti taii hyvin vähän alkoholia käyttävä on ex-alkoholisti. Puhut kai omasta kokemuksesta? Et muuten voi tietää.
- näinsemenee
tyhjäpää_suominarrit kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Ei tekosyitä tarvitse keksiä. Sun logiikalla ajateltuna jokainen absolutisti taii hyvin vähän alkoholia käyttävä on ex-alkoholisti. Puhut kai omasta kokemuksesta? Et muuten voi tietää.
ex-alkoholistit eivät käytä alkoholia ollenkaan ja tämän vuoksi absolutismi onkin epäillyttävää Suomessa. Alkoholistiihan kukaan ei luota
Ihan ok sinänsä. Ehkä pelkäisin aluksi naisen olevan pingottaja tai tuomitsija tms, mutta jos tyyppi on muuten tasapainoinen ja iloinen, en näe asiassa mitään pahaa.
Alkoholi kuuluu kuitenkin kotimaiseen ja kansainväliseen kulttuuriin samalla tavalla kahvi tai tee. Lisäksi se on kohtuullisissa määrin ja taitaa olla myös kohtuuttomissakin määrin terveellisempää kuin olla kokonaan ilman.
Pidän myös pitkistä keskusteluista viinilasillisen ääressä, jossa alkoholi poistaa vähän estoja ja mahdollistaa avoimen keskustalun.
Jos minun siis pitäisi valita kahden muuten identtisen naisen väliltä, joista toinen käyttää normaalisti alkoholia ja toinen on absolutisti, valitsisin ensimmäisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791