Saan mahdollisesti kesätöitä toisesta kaupungista, jossa työnantaja tarjoaa soluasunnon. Asunto on ilmainen, mutta asuntoedun verotettava arvo on xxx€/kesä. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Täytyykö minun ilmoittaa tästä verottajalle, vähennetäänkö tämä palkasta, maksanko tämän verottajalle vai mitä?
Verotettava asuntoetu
1
314
Vastaukset
- kummallinenNimimerkki
Asuntoetu on osa palkkaa. Se, että onko se sovitun palkan päälle tai sisältyykö se sovittuun palkkasummaan, on neuvottelukysymys. Siitä kannattaa kysyä henkilöltä, jonka kanssa olet sopinut palkasta. Esim. jos olet sopinut palkasta 1500 €/kk sisältäen asunnon (arvo esim. 150€), niin ennakonpidätys (ja sotumaksut) lasketaan tuosta 1500 €, käteen saat 1500- ennakonpidätys sotu - 150 €. Jos etu olisi sovitun palkan päälle, niin ennakonpidätys tehdään summasta 1650 €, ja tästä tehdään ennakonpidätys ja sotu ja etuvähennys yllä olevan mukaisesti.
Verottajalle ei tarvitse erikseen ilmoittaa eikä erikseen maksaa; asuntoetu on ennakonpidätyksen alaista palkkaa eli tieto tästä edustaa kulkee automaattisesti palkanlaskennasta verottajalle. Näin ainakin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt274019Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.452065Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö421303- 801180
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381128Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251106Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä491037Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161925Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173861- 56833