Senora Lyyli

MUMMELI1

Tässä itsenäisyyspäivän alla tulee ikävä Senora Lyyliä. Hän kertoi yksinään vietämistään itsenäisyys päivän juhlista aina niin mukaaan tempaavasti.
Kuinka hän puki juhlavaattet päälleen ,pani
oliko se nyt marssia vai sinfoniaa soimaan ja nosti maljan .Hänhän lupasi palata iloksemme näihin aikoihin miten käynee?
Miten itse vietät itsenäisyyspäivän ,onko se juhla?
Perheessämme syödään aina juhla ruoka, sinivalkoisten kynttilöiden palaessa.
Illalla sytytämme kynttilät ja viedään haudoille kyntilät.
Joskus menen katsomaan partiolaisten kynttilä kulkuetta ja hartaushetkeen sankarihaudoilla.
Nyt menen huomenna häihin ja sieltä tulee vieraita yöpymään .Juhlaruuat on tehty ja glögiä
varattu itsenäisyyspäivän illaksi.
Ennen sytytin aina kaksi kynttilää joka ikkunalle ,nyt valitettavasti sähkökyntteliköt hoitaa saman tehtävän.

2

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun señora lyyli kotiutuu. Hän tulee kotiin 12.12, toivottavasti intoa täynnä!

• señora lyyli

kas sie muistit minun itsenäisyyspäivän vieton, oon tainnu sen joka vuos kertookin:)), koska se on aina olt samanlainen vuoskymmenii,jo jalmarin kans eläes,enkä siitä tavasta ole tahtonut luopua.

enne ko meil ei ollut televisioo juhlittii sitä muute. käytii ylleensä ensin kirkossa kuulemassa sitte puolueen juhlatilaisuuessa ja koton tehtii parempaa ruokaa ko arkena se ol siihe aikaa tietyst karjalan paistii ja sekahedelmä soppaa.

iltaa kohen ohjelma keveni sillo oltii ain kahestaa,juotii kahvit ja konjakit. konjakki ol siihe aikaa kolmen tähden jaloviinaa. sitte 70 luvulla jalmari alko ostaamaa oikeeta konjakkii.

jalmari soitti marsseja ja sen peräst soitettii yhessä yhessä kansanlauluja,ne ko on minun mielimusiikkia.
      muistan lämmöllä ja kaipuulla niitä juhlia.

nyt ko on televisio niin tykkään juhlii yksin presidentinlinnan vastaanoton kanssa.mie paan tietyst parhaamman mekon päällein ja olen seisaallain niinko muutkii linnassa,se on kohteliasta itsenäisyyttä ja juhlijoita kohtaa.

myöhemmi illalla juhla on vappaa muotosempaa ko on yksin, niin yhen konjakin ja liköörin peräst jo voip laulaa,tanssahdella ja muistella sota aikoja,äitii ja issääkin, mie ko harrastan yksin puhumista,niin on siin ääntäkii.

jos männee myöhäseks kisut alkaa maukuilemmaa, että lopetahan jo juhliminen ja tule maate, on minul heis sellaset kurinpitäjät:)))

nyt minulla on nauhalla kaikki itsenäisyysjuhlat.katson sen myöhemmin,ehkä joulun pyhät on sopiva aika siihen,voiaan katsoo se koko perheen kanssa.

en tienny että on niin surullista olla poissa itsenäisyyen juhlapäivänä,en tee sitä ennää koskaan.

sinulla onkin ollut isot juhlat kun on vieraitakin tullut. sankarihaudoilla on juhlallista ja liikuttavvaa käyä.

sehän mukavaa ko häätkin on viellä. kas kun tähän aikaa vuuesta ihmiset männee naimisii, oon pitänt ettei kukkaa talvella nai, kesällähän naimisii männää;))

vieläköhän hyö rakentaa sen lumilinnan sinne pohjoisee, siellähän olis hienoo männä naimisii, lumilinnassa lumimorsiammena.

sielhä taiankin männä naimisii,jos joku sattuu kosimaa;))) rakastan niin tätä suomen talvee,tuon espanjan peräst.
      tätä ei voita mikkää, ei niin mikkää.
      rakkain terveisin lyyli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2638
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82