Sinkkuna kannattaa olla

Kannattiko

Etenkin ihmiset, jotka ovat kovin herkkiä ja tunteellisia. Sellaiset ihmiset jotka eivät kestä eroa, tai ihmiset, jotka ei kestä petollisuutta.

Sinkkuna olo on miljoona kertaa parempaa kuin pettyä yhteenkään suhteeseen.

Ennen parisuhteeni alkua tiesin jo mitä elämältäni haluaisin. Halusin löytää vain yhden hyvän ihmisen, jonka kanssa voisin kulkea elämänpolkuni tappiin asti. Niinpä sitten sellaisen tapasin, jo hyvin nuorena. Hän oli täydellinen. Kiltti, mukava, hyvin samanlainen kuin minä. Hiljaisenpuoleinen, ajattelevainen ja odotti parisuhteelta etenkin kestävyyttä. Niin minä sitten rakastuin ja rakastin. kaikki oli hyvin. Muutaman vuoden jälkeen saimme lapsen, vaikka olin aina ajatellut, etten koskaan tee lapsia tähän karuun maailmaan. Niin vain sitten se onnellinen olo sai tuntemaan, että onhan tässä maailmassa hyvääkin, että miksemme tekisi yhteistä lasta. Kaikki oli alkuun ok, mutta sitten tapahtui jotain. Mieheni muuttui. Tai oikeastaan jotain paljastui. Ei mitään pettämista tai vastaavaa, mutta jotain minkä vuoksi kukaan ei olisi hänen kanssaan edes mennyt suhteeseen. Nyt en edes tiedä mitä teen. Hän ei ole sama ihminen enää. Myös hänen käytöksensä on muuttunut radikaalisti tämän paljastuksen myötä. En rakasta häntä, vaan sitä miestä jonka hän ikäänkuin loi näytettäväksi minulle. Hän kertoi itkien minulle, että hän haluaa olla täydellinen, ja siksi on näytellyt jotain mitä ei ole. Lisäksi hän on alkanut käyttäytymään aggresiivisesti, tästä ei ollut mitään merkkejä alkuun yli 5 vuoteen. Hieman pelkään, mutta toisaalta en. En pelkää vaikka hän tappaisi minut, vaikka ei hän niin aggresiivinen ole ollut. Jotenkin olen sellaisessa pisteessä etten enää jaksa välittää. On kamalaa, kun koko pohja elämältä viedään. Haaveet, ja se että on rakastanut täydestä sydämestään ihmista, jota ei oikeasti ole edes olemassa, ihmistä, joka ei rakastakaan sinua. Sellaisesta ei kai voi toipua? En minä ainakaan. Olen niin herkkä, ja tämä on rikkonut minut lopullisesti.
Oli paljon parempi olla yksin. Silloin kun en omistanut yhtään ystävää, silloin kun en koskaan ollut rakastunut ja tuntenut kenenkään ihmisen kosketusta. Silloin kun vihasin kaikkea ja halusin olla yksin etten kärsisi. Miksi ihmeessä annoin periksi ja luulin voivani luottaa TOISEEN IHMISEEN. Ihmisiin, jotka olivat jo silloisen lyhyen elämäni aikana osoittautuneet petollisiksi ja ilkeiksi.

Vaikeaksi tämän tekee myös se, että olen nyt yhden lapsen äiti. Minun on kasvatettava hänestä hyvä ihminen. Mutta mitä sitten käy, hyvä ihminen ei välttämättä pärjää. Miten voin tehdä hänestä ihmisen, joka kestää järkyttävät vastoinkäymiset. Toisaalta en voi isoon osaan hänessä edes vaikuttaa, hänellä on myös oma persoonallisuus, joka määrittää millainen hänestä tulee.

Huoh. Vaikka itse rakastaisit koko sydämestäsi, et voi koskaan tietää mitä toinen todella tuntee.

Ja nyt, mitä minä olen. En mitään. Ja aivan erilailla, en mitään, kun ennen tätä kaikkea. Jos joskus ennen tätä suhdetta olin murtunut, niin nyt olen miljardeina säpäleinä, joita en koskaan voi kerätä ja korjata.

Että hei. Se, ettei koskaan ole rakastanut ketään, voi olla ihan hyvä asia. Toki jos koet olevasi ihminen, joka kykenee käsittelemään erot ja rakkauden pettymykset hyvin niin eipä siinä sitten mitään. Itse en lukeudu niihin, sillä rakkauteni tunne on hyvin voimakas(etenkin kun on ollut pitkä suhde), luulen että koen rakkauden paljon voimakkaampana tunteena kuin 99% ihmisistä, joten sitä pettymystä on aivan kamalaa käsitellä, ja uskon että kärsin tästä kuolemaani saakka.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mää en nyt kyllä oikein pysynyt kärryillä.

”Vaikka itse rakastaisit koko sydämestäsi, et voi koskaan tietää mitä toinen todella tuntee. ”
      Tuon perusteella siis ymmärsin että olet sitä mieltä ettei miehesi rakasta sinua.
      ”Hän kertoi itkien minulle, että hän haluaa olla täydellinen, ja siksi on näytellyt jotain mitä ei ole.”
      Tästä taas voisin jotenkin aistia että hän on teeskennellyt nimenomaan siksi että saisi pitää sinut itsellään , ja jos pettäminekään ei tähän asiaan liity, niin kuvittelisin että hän todella rakastaa sinua.

Aggressiivisuus kuulostaa toki pahalta, mutta voihan se olla vain reagointia siihen menettämisen pelkoon. Tietenkään en tiedä miten vakavasta jutusta oikeasti on kyse, mutta kannattaisi ehkä kuitenkin pohtia olisiko se anteeksiantaminen aivan mahdotonta, eihän tässä kukaan täydellinen ole.

Sinänsä kyllä totta tuo, että mitä enemmän pelkää sitä mahdollista eroa ja mitä herkempi kokee muutenkin olevansa, niin sitä varovaisemmin tulee lähdettyä mihinkään suhteisiin mukaan, vaikka joskus semmoiseen tarjoutuisi mahdollisuuskin. Pitkälti juuri tämän takia itsekin olen ikisinkkuna pysynyt.

• asiaselvä

Normaali skenaario. Mies näyttelee suhteen alussa alpha miestä, mutta jossain vaiheessa muuttu omaksi itseksi eli betamieheksi. Naisen tunteet loppui kun mies muuttui betaksi.

• NiinKävi

"Ei mitään pettämista tai vastaavaa, mutta jotain minkä vuoksi kukaan ei olisi hänen kanssaan edes mennyt suhteeseen."

Mies paljasti ettei olekaan Cheekiä fanittava laumasieluinen jyystäjäkarju, vaan herkkä ja älykäs yksilö, jopa hieman nörtti.

• arvaus.tämäkin

Minä luulen, että mies on näytellyt heteroa, vaikka ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      206
      5114
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      41
      4615
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      202
      2749
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      135
      2328
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      1962
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1851
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1794
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1674
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1232
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      974
    Aihe