Ammattiliitot

Pyöveli58

Älköön kukaan menkö vuokrafirmaa töihin ne tekee työttömyyttä täälä Suomessa ihan liikaa ... Onhan se nähty ... Toivottavasti ihmiset ymmärtää että vuokrafirmat
On kusettajia, ne on sitä pätkätyötä eli orjatyötä, joka tulisi lailla kieltää...
Ne on välistävetäjiä...

5

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AK471951

Pitäisi lailla kieltää.....

• seppo1122

Ennen vanhaan yritys ilmoitti tarjoamastaan työpaikasta työkkäriin tai laittoi ilmoituksen itse paikallislehteen. Kaikki toimi hyvin näin. Työntekijälle tehtiin 6kk määräaikainen sopimus ilman välikäsiä. Työntekijä tunsi kuuluvansa työyhteisöön tasavertaisena. Kaikki vuokratyö perustuu työntekijän kusetukseen tavalla tai toisella ja polkee kokemuksella, hiellä ja koulutuksella parempaa elintasoa hakevia ihmisiä. Kaikki sitä eivät huomaa tai halua huomata. Palkka jota nuo vuokrafirmat tarjoavat saattaa olla opiskelijalle, kokemattomalle tai kouluttamattomalle ok mutta kokeneelle ja koulutetulle tes:in alin palkka on ryöstöä. Yritykset jotka käyttävät vuokrafirmoja häviävät selvää rahaa. Vuokrafirma voi veloittaa yritykseltä kaverista esim. 30-35€/tunti ja maksaa tälle 9-11€ tuntipalkkaa. Yritys jos maksaa itse kaverille palkka kulut (sis. työvaatteet joita vuokrafirmat eivät maksa) olisivat max. 20€/tunti eli kaverille voisi maksaa hyvin tuon 15€ tunnissa. Itse jos olisi yritys niin en missään nimessä käyttäisi vuokrafirmaa välistävetäjänä vaan maksaisin palkan itse. Ammattiliittojen tulisi herätä ja alkaa seurata vuokrafirmojen työntekijöiden kusettamista ja kyykyttämistä!

• Paminaatti

Höpöjä puhutte. Itseäni koskevia laskuja olen tarkistanut vuokratyössä ollessani ja bruttoansioni ollessa 3200-4050€/kk laskut ovat olleet ihan linjassa. Eli vertaan siihen mitä yrittäjänä ollessa maksoin itselleni palkkaa ja paljonko työnantajakustannukset olivat palkan päälle. Pienet ovat vuokrafirman katteet.

• Pomotin

> Vuokrafirma voi veloittaa yritykseltä kaverista esim. 30-35€/tunti <
        Höpö höpö! Yksikään yritys ei maksa tuollaisia summia. Ja jos tuolla rikastuu, niin miksi et vuokraa itse itseäsi? Se on ihan laillista. Ostat sitten ekasta tilistä Mersun...

• entinenayjäsen

- - - Ammattiliittojen tulisi herätä - - -

Niin tulisi! Ja kertoa jäsenilleen mitä työn teettäminen maksaa ja mikä on kulurakenne. Mutta kun eivät halua, jotta jäsenistön tietämyksen taso ei nouse, joten ay-kusetusta voi jatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      172
      2940
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2556
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2210
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1839
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1641
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1442
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1069
    Aihe