Älköön kukaan menkö vuokrafirmaa töihin ne tekee työttömyyttä täälä Suomessa ihan liikaa ... Onhan se nähty ... Toivottavasti ihmiset ymmärtää että vuokrafirmat
On kusettajia, ne on sitä pätkätyötä eli orjatyötä, joka tulisi lailla kieltää...
Ne on välistävetäjiä...
Ammattiliitot
5
118
Vastaukset
- AK471951
Pitäisi lailla kieltää.....
- seppo1122
Ennen vanhaan yritys ilmoitti tarjoamastaan työpaikasta työkkäriin tai laittoi ilmoituksen itse paikallislehteen. Kaikki toimi hyvin näin. Työntekijälle tehtiin 6kk määräaikainen sopimus ilman välikäsiä. Työntekijä tunsi kuuluvansa työyhteisöön tasavertaisena. Kaikki vuokratyö perustuu työntekijän kusetukseen tavalla tai toisella ja polkee kokemuksella, hiellä ja koulutuksella parempaa elintasoa hakevia ihmisiä. Kaikki sitä eivät huomaa tai halua huomata. Palkka jota nuo vuokrafirmat tarjoavat saattaa olla opiskelijalle, kokemattomalle tai kouluttamattomalle ok mutta kokeneelle ja koulutetulle tes:in alin palkka on ryöstöä. Yritykset jotka käyttävät vuokrafirmoja häviävät selvää rahaa. Vuokrafirma voi veloittaa yritykseltä kaverista esim. 30-35€/tunti ja maksaa tälle 9-11€ tuntipalkkaa. Yritys jos maksaa itse kaverille palkka kulut (sis. työvaatteet joita vuokrafirmat eivät maksa) olisivat max. 20€/tunti eli kaverille voisi maksaa hyvin tuon 15€ tunnissa. Itse jos olisi yritys niin en missään nimessä käyttäisi vuokrafirmaa välistävetäjänä vaan maksaisin palkan itse. Ammattiliittojen tulisi herätä ja alkaa seurata vuokrafirmojen työntekijöiden kusettamista ja kyykyttämistä!
- Paminaatti
Höpöjä puhutte. Itseäni koskevia laskuja olen tarkistanut vuokratyössä ollessani ja bruttoansioni ollessa 3200-4050€/kk laskut ovat olleet ihan linjassa. Eli vertaan siihen mitä yrittäjänä ollessa maksoin itselleni palkkaa ja paljonko työnantajakustannukset olivat palkan päälle. Pienet ovat vuokrafirman katteet.
- Pomotin
> Vuokrafirma voi veloittaa yritykseltä kaverista esim. 30-35€/tunti <
Höpö höpö! Yksikään yritys ei maksa tuollaisia summia. Ja jos tuolla rikastuu, niin miksi et vuokraa itse itseäsi? Se on ihan laillista. Ostat sitten ekasta tilistä Mersun... - entinenayjäsen
- - - Ammattiliittojen tulisi herätä - - -
Niin tulisi! Ja kertoa jäsenilleen mitä työn teettäminen maksaa ja mikä on kulurakenne. Mutta kun eivät halua, jotta jäsenistön tietämyksen taso ei nouse, joten ay-kusetusta voi jatkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1486921Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142548Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471780Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141421Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901305- 711117
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631083Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271069Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 64986