Haluan miehen joka puhuu

eronnutjapettynyt

Lapseni sä on hiljainen. Hän ei juuri koskaan sanonut mitään. Iltaisinkin mies vaan istui tietokoneen ääressä eikä juuri puhunut mitään. Lopulta en enää kestänyt hiljaisuutta ja erosin. Mies oli kyllä komea ja kiltti (siksi olin häneen alunperin ihastunutkin) mutta en vaan kestänyt sitä, että meni monia päiviä, ettei puhuttu mitään.

Miehet, opetelkaa puhumaan naisille! En voi elää ihmisen kanssa, joka ei juttele minulle vaan vetäytyy kuoreensa,

30

333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afeafae

Ota sitten jännämies adhd-ekstroverttiruuneberi, kun ei kiltti ja kunnollinen mies kelpaa.

• siinai

Ekstrovertti adhd-miehen ja monta päivää puhumatta olevan miehen välillä on varmasti jotain mitä aloittaja kaipaa. Ei se, että sanoo huomenta, päivää ja hyvää yötä päivän aikana sekä kommunikoi normaalisti, niin mielestäni vielä oikeuta sanomaan miestä adhd-ekstrovertiksi. Meni taas vastaus hieman överiksi tuossa.

• Karufakta

Todistaa jälleen kerran kuinka naisille kelpaa vain puheliaat ja lipevät ekstroverttisupliikkimiehet ja muut vittumaiset jännämiehet.

• UjomiesItsekin

No eipäs todista. Suurin osa miehistä ei ole päiväkausia puhumatta, tai jotain extroverttisupliikkimiehiä, vaan keskustelevat ihan normaalisti.

En minäkään haluaisi naista joka olisi ihan tuppisuu ja jumittaa kaikki illat hiljaa koneen ääressä.

• afafafa

Naiset ajattelevat vain itseään ja haluuvat jännämiehen viihdyttäjäksi. Eivät ajattele enää edes lapsiaan kun jännämies menee lasten ja perheen edelle.

• herääpahvi

Onhan ap:lle kelvannut hiljainen mies. Hän vain on myöhemmin huomannut, ettei ole onnellinen sellaisen kanssa. Kysymys on kokemuksesta ei ennakkoluulosta.

• simpskatti

Tämä on niin tätä palstaa, että kun joku nainen tänne fiksua kirjoittaa, niin heti on joku lukemassa sitä kuin piru raamattua ja vääntämässä omien ennakkoluulojensa mukaan.

• KaruFakta

Juurikin noin. Naiset ovat viettiensä viemiä naiiveja & typeriä eläimiä.

• simpskatti

Bullshit!

• huorimus

Veit sit lapseltas isän vai jätitkö isälleen sentään ennen kun aloit juosta juoksujasi?

• haistasaatanavittu

Toivottavasti joku ADHD-höpöttäjä, jota pidät miestäsi parempana, hakkaa sut.

• nNaaine

Tuossa AP:n tilanteessa pitäisi naisella olla pari oikein hyvää ystävää, joiden kanssa voi jutella. Ehkä pitäisi myös hankkia kaveripariskuntia ja nähdä heitä viikonloppuisin. Sillä tavalla mieskin yleensä innostuu juttelemaan, kun on muita.

Teen työtä miehen kanssa (olen itse nainen), joka on todella hiljainen. Olen kuitenkin vuosien aikana huomannut, että kun aihe on häntä itseään tarpeeksi kiinnostava, niin hänestä tulee puhelias. Olen myös huomannut, että häntä ei haittaa se, että minä olen puhelias. Hän siis mielellään kuuntelee, mutta haluaa itse olla hiljaa.

Toivottavasti AP otti ns. kissan pöydälle miehen kanssa ja sanoi ihan suoraan, että pitää alkaa jutella tai voi tulla jopa ero, koska asia ärsyttää niin paljon. Toisaalta kannattaa aina miettiä myös sitä, että haluaako jutella sitten niistä miestä kiinnostavista aiheista esim. autot ja urheilu vai pitäisikö juttuaiheet olla vain ns. naisten juttuja?

Itse olen huomannut, että kivan miehen löytäminen on niin vaikeaa, etten kyllä enää vaadi häneltä puheliaisuutta. Sen osan voin kyllä tyydyttää naisystävieni kanssa. Toki parasta on, jos mies olisi myös hyvä ystävä ja juttukumppani, mutta se ei ole enää parisuhteessa elintärkeää.

• hiljaa.hyvä.tulee

Minulla on hiljainen mies ja itse olen puheliaampi. Miehen hiljaisuus tosin johtuu osittain siitä, että hän joutuu työssään puhumaan paljon, eikä vain jaksa enää iltaisin. Kunnioitan mieheni tarvetta olla hiljaa. Olen tottunut seuraamaan mieheni olemusta ja luen aika helposti hänen mielialaojaan ihan kehonkielestä. Lapsetkin ymmärtävät ihan hyvin hiljaista isäänsä.

• siirappia
        hiljaa.hyvä.tulee kirjoitti:

Minulla on hiljainen mies ja itse olen puheliaampi. Miehen hiljaisuus tosin johtuu osittain siitä, että hän joutuu työssään puhumaan paljon, eikä vain jaksa enää iltaisin. Kunnioitan mieheni tarvetta olla hiljaa. Olen tottunut seuraamaan mieheni olemusta ja luen aika helposti hänen mielialaojaan ihan kehonkielestä. Lapsetkin ymmärtävät ihan hyvin hiljaista isäänsä.

Tässäkin asiassa on varmasti monenlaisia näkökulmia. Kuka mistäkin pitää ja kuka mihinkin pystyy tyytymään. Aloittaja vaikuttaa pohtineen asiaa todella pitkään ja sitten tehnyt vaikean päätöksen.

• hiljaa.hyvä.tulee

Hiljaisuus on haaste avioliitossa, sillä pariskunnan välillä täytyy olla yhteys, että liitto toimisi. Toisinaan hiljaisuus ei katkaise yhteyttä pariskunnan välillä, mutta jos toinen vetäytyy niin kokonaan pois, ettei häneen saa mitään tunneyhteyttä, kuten aloittajan tapauksessa tuntui käyneen, liitto ei oikein voi toimia.

• siirappia
        hiljaa.hyvä.tulee kirjoitti:

Hiljaisuus on haaste avioliitossa, sillä pariskunnan välillä täytyy olla yhteys, että liitto toimisi. Toisinaan hiljaisuus ei katkaise yhteyttä pariskunnan välillä, mutta jos toinen vetäytyy niin kokonaan pois, ettei häneen saa mitään tunneyhteyttä, kuten aloittajan tapauksessa tuntui käyneen, liitto ei oikein voi toimia.

Aivan. Jotkut ajattelevatkin, että avioliitossa ei paljon puhuta ja toiset toivovat, että puhuttaisiin mahdollisimman paljon. Tuo yhteys tosiaan, se on tärkeä juttu, että kokee sen kuitenkin pelaavan.

• kakkosmiess

Dtämä mies oli varmaan iloinen rupattelija ennen mahdollista avioliittoasi ja lasten syntymää.

Ikävä leimata naisia, mutta tämä on niin naisten juttu tämä. On niin hirveä hinku perustaa perhe ja saada lapsia, ettei ollenkaan huomata varoitusmerkkejä alkoholinkäytössä, väkivaltaisuudessa ja tässä tapauksessa sisäänpäinkääntyneisyydessä. Sitten lyödään homma palasiksi ja taas on yksi lapsi maailmassa ilman ehjää perhettä.

• siirappia

Jälkiviisaus on se paras viisaus. Aika moni suhde jäisi toteutumatta, jos voisi tietää ennen suhdetta sen, minkä toisesta oppii vasta suhteen aikana. Vasta elämällä toisen kanssa voi tietää millaista on elää toisen kanssa. Ja aloittaja ei kyllä puhunut mitään väkivallasta, vain puhumattomuudesta. Toki joitakin ennusmerkkejä voi olla, mutta aina niin ei ole. Aikamoinen oletus tuo sinun, että avioliitto aloittajan kanssa olisi hiljentänyt naisen.

• siirappia
        siirappia kirjoitti:

Jälkiviisaus on se paras viisaus. Aika moni suhde jäisi toteutumatta, jos voisi tietää ennen suhdetta sen, minkä toisesta oppii vasta suhteen aikana. Vasta elämällä toisen kanssa voi tietää millaista on elää toisen kanssa. Ja aloittaja ei kyllä puhunut mitään väkivallasta, vain puhumattomuudesta. Toki joitakin ennusmerkkejä voi olla, mutta aina niin ei ole. Aikamoinen oletus tuo sinun, että avioliitto aloittajan kanssa olisi hiljentänyt naisen.

korjaus: "siis helijentänyt miehen"
        .

• hunajatahunajata
        siirappia kirjoitti:

korjaus: "siis helijentänyt miehen"
        .

Korjaus "siis heli ja jäntevät miehet"

• siirappia
        hunajatahunajata kirjoitti:

Korjaus "siis heli ja jäntevät miehet"

olipa hauska kirjoitusvirhe :)

• HiljainenViljannen___X

Kaltaisesi naiset ovat saastaa

• 8888

Ei puheliaiden ihmisten kanssa viihtyminen tee ihmisestä saastaa.

• KylläTekee
        8888 kirjoitti:

Ei puheliaiden ihmisten kanssa viihtyminen tee ihmisestä saastaa.

Tekee. Suosii introvertteja paskoja kunnon miesten kustannuksella.

• 8888

Tarkoitit varmaan ekstrovertteja paskoja.

• KylläTekee
        8888 kirjoitti:

Tarkoitit varmaan ekstrovertteja paskoja.

Niin tarkoitin. Sorry!

• ReipasMies1

So-me kie-li, "missä Waldo?", tilanne nimimerkkinä. Just kidding!

Eihän mykkämies voi parisuhteeseen päätyä, jokin siis on jo edesauttanut tilanteeseen päätymistä- on siis miehen risti tuottaa naisen tunnesykkyrään se hyvä olo. Se ei ole todellakaan miehille helppoa.

Useimmat miehet voivat puhua tunteja putkeen asioista jotka ovat heidän mukavuusalueella. Ensimmäinen ongelma tulee sitten siinä että asiat jotka ovat tuttuja miehelle, eivät kiinnosta naista sekä nainen ei itse tiedä niistä juurikaan jotta keskustelu olisi tasapuolista.

Ehkä tämä mies on tiennyt että on umpikujassa ja pakenee sitä todellisuutta nettiin jolloin mököttävä nainen eristää itse epäsosiaalisuudellaan miehestään sen viimeisen rippeen yrittää. On siihen puhumattomuuteen oikeaita syitä, käännät sen upeasti miehen syyksi.

Kyllä, feministinen tasa-arvo ei päde siihen että parisuhteessakin miehen jatkuva nousujohteinen suorittaminen on oltava naisen mielestä onnistunutta.

• kilttiatm

En minä mikään puhelias ole mutta en minä koko päivää puhumatta ole. Tuskin rauhallinen, hiljainen lyhyt mies kelpaa naisille. Kyllä minä vastaan jos nainen kysyisi jotain.

• nainen38_

Puhumattomuudesta vaan saattaa tulla sellainen kuva, ettei toisen ajatukset tai mielipiteet ole tärkeitä, ja tottakai se vaikuttaa ihmiseen, jos ei oikein minkäänlaista vastakaikua toiselta saa
      ihan vaan vaikka arkisiin asioihin. Vuorovaikutus on välittämistä.

• Häpeälutka

Olet vittusi ohjauksessa toimiva lutka. Jätit kunnon miehen jonkun lipevän naistennaurattajan takia

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3415
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      104
      1730
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      221
      1351
    4. 74
      1326
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      63
      1186
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1097
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1049
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      991
    9. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      18
      863
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      847
    Aihe