Remmimuskeli Suomeen

Veeneljäplusneljä

Miten tarkkaan tulli syynää tuontiauton? Olen aikeissa ostaa uudemman muskelin jälkiasennetulla remmiahtimella. Tehdaalta tuleesakin on remmiahdin autossa, muttei samanlainen kuitenkaan. Mahtaako saada kilpiin?

Entä tuleeko lievästi viritetyn (hihnapyörät ja imusarja uusittu) auton tehoista veroseuraamuksia ja huomataanko tämmöiset? Auttakaas miestä mäessä.

9

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullailija

      En usko että kukaan huomaa tai kiinnostuu noin pienistä muutoksista kun ahdettu kerran tehtaalla. Käsittele vain rohkeesti sitä vakio tehoisena.
      Eri juttu jos siellä olisi joku kromilla kuorrutettu crate moottori pellin alla.

      • Veeneljäplusneljä

        Kiitos vastauksesta. Täytyy sitten tehdä näin ettei ala teholukemia korjailemaan virallisista.


    • ikikuoppia

      Kerro minulle mitä Suomessa tekee remmiahdetulla muskelilla(tai turbolla tai yleensä nykyautolla jolla pääsee 200..) kun puolivuotta on lunta jäätä,80kmh ym ankeaa ja loput puolivuotta voi olla lämpimämpää jos hyvin sattuu...
      Nopeusrajoitukset on 100kmh max kesäisin ja muutama motaripätkä siellä täällä 120kmh löytyy,tuohon kun lisää älyttömän kalliin bensan,tuohon autoosi vielä kalliista-hirmukalliit vakuutukset ja maantiet joiden kunto on SURKEA lievästi sanottuna!!
      Ymmärrän vanhemman muskelin johon saa MR vakuutuksen,ulkonäkö kohdallaan ,arvokin säilyy paremmin,yksinkertainen pidellä ja liikkuu niin kovaa kuin tällä uskaltaa ajaa.
      Noh,makunsa kullakin,itse ennemminkin säälin jopa näitä nykykäyttiksiä joista kaiken aikaa joku nivel rikki-väljä,iskunvaimentimet hajalla tai muuta ruikulla joko teiden tai maantieteellisen ankeuden vuoksi...

      • 2016

        Sillä lopulla puolella vuodella mennään sitten hyvien kelien toivossa ;) Ei tätä olla käyttikseksi tuomassakaan.


    • monimutkaisiakin

      Niin,ymmärrämme toki ettet käyttikseksi ole tuomassa mutta miksi V8 autoon pitää asentaa ahdin noin niinkuin Suomen olosuhteisiin(tai muuallekaan) kun ihan vakiossakin vinkkelissä voimavaroja piisaa lähes rajattomasti perinteisinkin virittelyin tarvittaessa ja jopa toimiikin jos kunnolla tehty.
      70/80-taitteet Firebird-Mustang ahtamiset oli hätähuuto kun muutakaan ei saastehuumassa keksitty ja lopputulos surkea,Shelbyt enempi näytönhalua ja parempi helpompi tulos olisi tullut isontamalla 289:ä kuin sama koski myös Studebakeria jolla oli rahat loppu moottorien uudistamiseen ja tuolla ahtamisella lisätehot 289-304 koneisiin oli erikoinen ratkaisu.
      Toki nuo mainitut ahtimet oli hyvin alkeellisia ja yritettiin kaasutinkäyttöisinä(pari poikkeusta) saada toimimaan.
      Vinkkelien ahtaminen ominpäin enempi näytösjuttuja täynnä murheita tai sitten mennään kuorma-autoihin jos tehdasasenteisiin mentävä...
      .

      • aloittajaitse

        Olen vähän niillä linoilla että kukin tavallaan. Jotkut tykkää kun autossa on tehoa vaikka sitten ratapäivällekin, ilman että suuremman moottorin tuoma kulutus on tiellä, jos se nyt mikään tekijä näisää autoissa on kuitenkaan. Vähän mielipide/tunnejuttu. Työmatkacorollani ostin järjellä mutta tässä mennää muilla tekijöillä.

        Toi autoverohämmennys kyllä hiukan mietityttää tällä hetkellä, että kannattaako hankintaa lykätä sittenkin hiukan. Sen verran on järki mukana tässä ;)


    • lähtöportti17

      Joo,kukin tyylillään ja koska vapaa maa(?),omat rahat ja makunsa tietysti kullakin niin eihän me sitä tässä kritisoida saati ihmetellä,vaan sitä sitä että Suomessa maantiet rupeaa muistuttamaan entisajan kelirikkoteitä läpi vuoden jossa jouset paukkuu,sorapaikkaukset lentelee ilmassa ja urat jotka hengenvaaralliset kuivalla...saati sateella,ainakin Hki-Tre linjan ulkopuolella näin.
      Kaikki on jum..ttoman kallista(ja kallistuu) vakuutuksista bensaan ja nopeusrajoitukset alhaiset(noh,ei täälläpäin missä asun enää kovempaa uskalla ajaakkaan ellei maastoauto...) ja "ikuinen "TALVI joka välillä jatkuu kesälläkin.
      Itse luovuttanut luopunut lisäkaluston hommaamisesta/uusista autoista=Halpa,toimiva,käytännöllinen ja yksinkertainen käyttis isolla maavaralla ja harrastekalusto MR vehkeitä.
      Vanhemmiten lie viisastunut!
      Kaikki ylimääräiset rahat laitan matkusteluun aurinkoon enkä satsaa oikeastaan muuhunkaan"maalliseen"kun ajopäivät suhteessa kalustoinvestointeihin on masentavaa tasoa tässä harrastetouhussa.
      Jossain Etelä Euroopassa tai "Kaliforniassa"tms onkin sitten eri juttu kun harrastaa voi läpi vuoden ja lähestulkoon missäpäin muuallakin tuplasti Suomeen nähden.

    • tehoja

      Asenna autoosi mopar hemi moottori ei kuulemma tartte ees uusia ruuvveja vaan vanhat käy ainakin jos kyseesä on gyshelr.

    • hyvinvinkuu

      Kyllä remmiahto toimii vee8jenkissä hiton hyvin jos vain jotain hiffaa säätämisestä.
      Nuo ruikuttajat on jonku kirjan avulla kyhänny sen ahtimen kiinni ja moottorista ei älytä mitään. Voi voi ku on murheita :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5040
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4552
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      121
      4482
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      293
      1617
    5. 81
      1301
    6. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1298
    7. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      68
      1255
    8. 305
      988
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      810
    Aihe