Hei
Tänään iski mittariston näyttöön seuraava viesti: "Huolla korkeajännitelataus järjestelmä" Kutakuinkin noin siinä luki.
Onko jollekkin muulle käynyt samaa? Mitä tehtiin?
Kävin läpi auton sulakkeet (kojetaulun kummassakin päädyssä sekä konehuoneessa), ei mitään löytyny. Tai ei siis löytyny palaneita sulakkeita.
Varasin ajan yhdestä niistä kolmesta korjaamosta jotka suomessa ylipäätään saavat (lähde: Opelin maahantuoja) koskea/korjata kyseistä autoa, niin mitähän mulla on odotettavissa....?
Opel Ampera ja latausvika
6
7293
Vastaukset
- Tyyppivikako
Tarkista akun jäähdytysnesteen määrä.
- hölmö_kysymys
Mistä/miten se tarkistetaan?
- Oletko_tarkistanut
hölmö_kysymys kirjoitti:
Käpu karporaattorissa?
- 19plus4
hölmö_kysymys kirjoitti:
http://www.vauxhall.co.uk/content/dam/Vauxhall/Europe/united_kingdom/nscwebsite/uk/00_Home/Owner_Services/owners_manuals/ampera/Ampera_OwnersManual_MY12.pdf
Sivu 140
Periaatteena on se, että huoltoliike tarkistaa järjestelmän toiminnan vuotojen varalta jos nesteet on vähissä. Osa autoista tuli tehtaalta liian vajaalla säiliöllä joten voi johtua siitä. Joka tapauksessa homma menee takuuseen*. Takuun takia kannattaa käyttää myös käyttää huoltoliikkeessä (jos vain lisäilee ja akku valuu täyteen jäähdytysnestettä, niin voi olla vaikea saada uutta skkua takuuseen ja pääsee nauttimaan 1000-2000€ hintaisesta akun vaihdosta).
* = Pois lukien se, että akun jäähdytyselementti puskurissa (vasen alakulma) on mennyt rikki ja valuttaa nesteet ulos. Takuu kun ei kata ulkoisia vaurioita kuten kiviä.. - Amperan_omistaja
Kävin nyt sit vähä tarkastelees (ohjekirjan avustuksella), niin tosiaan se latausjärjestelmän säiliö oli TYHJÄ konehuoneessa. Eli nyt sit löyty sekin selitys et miks joskus olin näkeväni jotain punertavaa läikkää auton alla. Mut se oli ni pieni läikkä eikä sitä aina jääny auton alle ni en sit älynny sen enempää siihen kiinnittää huomioo. Mut nyt sen sit tietää et sieltähän se sitä vuoti. Se säiliö oli tosiaan ihan tyhjä.
No, sille on nyt varattu tosiaan se huolto ni kai se siellä sit selviää... - Amperan_omistaja
Doddi....
Auto kävi huollossa, nesteet "karanneet" säiliöstä ja juuri sen korkeajänniteakun jäähdytysnesteet.
Nyt on taas kunnossa. Hintaa tuli vähän päälle satkun. Ei kuulemma mene takuuseen......(?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264