Vuokratyöpaikat

Orjatyövoima

Suomen lakiin pitäisi tulla ehdottomasti kielto orjatyövoiman "vuokratyövoiman" välitykseen. Vuokratyövoimalla poljetaan ikääntyviä ihmisiä joilla ammattitaito ja kokemus on antanut paremman palkkatason kuin "TES" mukaisen alimman palkan. Tällä tarkoitan sitä, että esim. 20-30 vuotta työkokemusta omaavalle henkilölle tarjotaan samaa palkkatasoa joilla he ovat työelämään joskus tulleet. Orjanvälitysfirmat vievät palkkatason aina sinne minimitasolle ja neuvotteluvaraa ei ole. Kaikki työnvälitys pitäisi olla firman ja/tai työvoimatoimiston välistä ja näin ollen tuo väliraha jonka orjatyöfirmat saavat menisi suoraan työntekijän taskuun.

6

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sovelletulla

Ei taida aloittajalla olla mitään tajua,miksi yleensä vuokrafirmoja on olemassa.
      -lyhyet sairaslomat,ei niihin kukaan palkkaa työkkäristä ketään.
      -yhdellä soitolla työntekijä jopa tunnin kuluessa
      -muiden työntekijöiden liika kuormitettavuus(ylityöt)
      -äitiyslomitukset:helpompi paikata,ku ei oo mitään vastuuta työntekijän mieluisista sairaslomista.
      -ei pelkoa sairasteluista.(kelan kanssa paperityöt)
      Minä sain v.2009 vielä 35th vuosipalkkaa.50v lahjaksi potkut.Työhakemuksia 100-200 per vuosi.Kertaakaan ei päässyt ees haastatteluun ikärasismin takia.Nyt on vuos tulot 10€ tuntipalkalla noin 15th vuokrafirmassa ja sillä opettelen tulemaan toimeen.Parempi,ku kelan päivärähä ja soskun luukulla piipittäminen.

• Järkikäteen

Just tuollaisten vuokrafirmojen takia sinun ikäiset saavat huomattavasti huononpaa palkkaa kuin pitäisi. Eihän nyt saatana sun kuulu saada samaa palkka kuin 18-vuotiaan ja kokemattoman henkilön. Ota nyt jumalauta järki käteen. Orjatyönvälitys kiellettävä!!!!!!

• Samaten

Luuletko tosiaan,että,jos en ota vastaan 10€ tuntipalkalla töitä,saan jonain päivänä tehä töitä samalla palkalla,kuten ennen?

• 1913

Joku asiasta tietävä voisi tehdä adressin henkilöstövuokrausfirmoja vastaan! :)

• 19536

Miksi ?
        Ootko ollut vuokrafirmojen palveluksessa?

• Ammattiliitot

Kaikkien pitäisi erota ammattiliitoista kun antavat näissäkin asioissa periksi,nyt jos seuraava hallitus leikkaa ansiosidonnaisen kaikilta 250 päivään niin kyllä lähtee paljon pois ammattiliitoista YTK:n kassaan,se on ihan varmaa.

Meidänkin firmasta on potkittu vakkareita pois ja tilalle otettu alihankkijoita vuokrafirmoista.
      Mitä tekee liitot? Eivät yhtään mitään,miksi siis maksaa liiton kassoille suurta jäsenmaksua...ei mitään järkeä..ei sieltä saa mitään apua vaikka olisi selväkin juttu,täysin munatonta touhua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe