Kuinka kauan yleensä joutuu odottamaan ensimmäistä työttömyyskorvausta?
Korvauksen odotusaika?
8
711
Vastaukset
- tomppeli
Kassojen välillä on eroja. Jotkut saavat kuukaudessa, joillakin on kestänyt neljäkin kuukautta. Yllättävää kyllä, akateemiset liitot ovat kuulemani mukaan hitaimpia.
- Hakija
minkäläisen lopputilin olet saanut, kela ja kassat jaksottaa päivärahat sen mukaan. Minä jäin työttömäksi marraskuun alussa ja laitoin ensimmäisen pvärahahakemuksen kahden viikon päästä kassalle. Päätös tuli viikossa ja sen mukaan pväraha alkaa vasta juosta joulukuun puolivälin jälkeen.
Sehän tarkoittaa käytännössä sitä että saan pvärahani ensimmäisen kerran vasta tammikuun loppupuolella, joten tässä tapauksessa joudun rahoja odottamaan melkein kolme kuukautta ja pärjäämään lopputililläni ja säästöillä.- jeps juu
Käväseppä soskussa jos kaikki hupenee itse sain sieltä ainakin avun...
- sow68
jeps juu kirjoitti:
Käväseppä soskussa jos kaikki hupenee itse sain sieltä ainakin avun...
Sossusta löytyy avaimet laiskuuteen! Suuri osa sossun asiakkaista käy siellä pelkkää uusavuttomuuttaan/viekkauttaan.
PS. Sossusta saa rahaa ihan "aikusten oikeastikin" apua tarvitsevat ihmiset, joten please, ei kommentteja tältä puolelta. - työtön
sow68 kirjoitti:
Sossusta löytyy avaimet laiskuuteen! Suuri osa sossun asiakkaista käy siellä pelkkää uusavuttomuuttaan/viekkauttaan.
PS. Sossusta saa rahaa ihan "aikusten oikeastikin" apua tarvitsevat ihmiset, joten please, ei kommentteja tältä puolelta.Jo toisena jouluna peräkkäin sossu pisti kielteisen päätöksen.
Seuraus: Nyt on 50 euroa loppukuuksi kaikkiin menoihin.
Sossutädin kehotus oli, että "mene kirkon leipäjonoon".
Pärstäkerroin ja suhteet meinaavat aika paljon sielläkin. - Jyker
työtön kirjoitti:
Jo toisena jouluna peräkkäin sossu pisti kielteisen päätöksen.
Seuraus: Nyt on 50 euroa loppukuuksi kaikkiin menoihin.
Sossutädin kehotus oli, että "mene kirkon leipäjonoon".
Pärstäkerroin ja suhteet meinaavat aika paljon sielläkin.Sama vika eräällä tuttavalla. Piti kuulemma "pyytää seurakunnalta" vaikka normilaskelmien mukaan vajetta oli. Ei vain voinut vittumaisuuttaan antaa kun piti virkailijan vähän näpäyttää ja käyttää valtaansa. Säälittäviä pikkumaisia ihmisiä töissä tuossa lafkassa.
- vittuuntunu
Jyker kirjoitti:
Sama vika eräällä tuttavalla. Piti kuulemma "pyytää seurakunnalta" vaikka normilaskelmien mukaan vajetta oli. Ei vain voinut vittumaisuuttaan antaa kun piti virkailijan vähän näpäyttää ja käyttää valtaansa. Säälittäviä pikkumaisia ihmisiä töissä tuossa lafkassa.
mitäs siinä jos koette jotta päätökset eivät ole "oikeudenmukaisia" niin eikun valittamaan..
Näin minä teen ja jos minulla on tilanne jotta perustarpeisiin ei ole fyffee.. ja sossu tantta ei myönnä.. nii eikun yhteyden ottoo johtavalle sossu tantalle ja jos siellä on ns. korppi lauma..
Nii eikun läänin-hallitukseen ja jos ei vieläkään toimi nii sitten eikun kansainvälisiä valitus menettelyjä..
Suomessa ei voi päättäjät kovinkaan pitkään katsoa sitä suopein silmin jos ulkomailla meidät leimataan köyhiksi...=)
Vaikkakin nää liituraita hemmot näin filmaavatkin..
lopppuu se viinerin syönti siellä brysselissä..saatana - Vittuuntunut
vittuuntunu kirjoitti:
mitäs siinä jos koette jotta päätökset eivät ole "oikeudenmukaisia" niin eikun valittamaan..
Näin minä teen ja jos minulla on tilanne jotta perustarpeisiin ei ole fyffee.. ja sossu tantta ei myönnä.. nii eikun yhteyden ottoo johtavalle sossu tantalle ja jos siellä on ns. korppi lauma..
Nii eikun läänin-hallitukseen ja jos ei vieläkään toimi nii sitten eikun kansainvälisiä valitus menettelyjä..
Suomessa ei voi päättäjät kovinkaan pitkään katsoa sitä suopein silmin jos ulkomailla meidät leimataan köyhiksi...=)
Vaikkakin nää liituraita hemmot näin filmaavatkin..
lopppuu se viinerin syönti siellä brysselissä..saatanaÄlähän nyt Suomi on yhtäkuin NOKIA, maailmalla tunnetaan Ollilan leveä hymy ajattelevat varmaan että kaikki ovat Olliloita täällä teknologian ykkös maassa,
ainakin sellainen kuva monella ulkolaisella on Suomesta, mieleeni tulee yksi pilakuva jonka Kari Suomalainen kerran julkaisi Hesarissa joskus seitsämänkymmentä luvulla, siinä helvetin iso läski äijä joku pomo pöydän takana veti jotain kampaviinereitä työtön oli sellainen pikku piru käppänä ukko joka keräili murusia pöydän alta,
samanlaista näyttää olevan vieläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760