loimaan kassa

miten voi liittyä

ja mitkä on yhteystiedot ?

61

43163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa

      www.ytk.fi

      Hyvä ja halpa kassa. Kaikki maksut yhteensä 60€ vuodessa. Helppo liittyä: liittymislomake netisssä.
      Asiointi nopeaa ja helppoa. Ja tärkein: ei tarvitse elättää näitä hakaniemen möhömahoja. Ytk on ainoa vaihtoehto ihmisille jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan.

      • pöö

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.


      • kuule
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Ihan aikuisia ollaan. Työelämässä yli 15 vuotta eikä päivääkään työttömänä.
        Paljon on sit YTK:ssa elämää näkemättömiä (250 000).
        Teidän firmasassa on sit meno kuin neuvostoliitossa: jos ei oo punaista jäsenkirjaa niin saa mennä.
        Itse oon palkkani aina neuvotellut ja varmaan on ainakin 25% parempi kuin liittoonkuuluvilla narisijoilla.
        Hei, kommunismi kuoli jo 10 vuotta sitten!!!!.


      • .........
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        pitäshän sinun ym. aylaisten tietää, että liittoon kuulumaton voi mennä töihin ja saada palkka, ei he mitään lakkoavustuksia tarvitse.

        -vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui.-

        ...tuohan on rasismia, ei muuten onnistu enää.


      • konna
        ......... kirjoitti:

        pitäshän sinun ym. aylaisten tietää, että liittoon kuulumaton voi mennä töihin ja saada palkka, ei he mitään lakkoavustuksia tarvitse.

        -vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui.-

        ...tuohan on rasismia, ei muuten onnistu enää.

        Nämä ytk-kassan jäsenet ne vasta kalliita työntekijöitä on työnantajille. Kaikilla järkiään 20-30 % paremmat palkat kuin tavallisilla työntekijöillä. HUOM. Älkää hyvät työnantajat palkatko noin reippaasti itsensä ylihinnoittelevia työntekijöitä.


      • ylihintaa
        konna kirjoitti:

        Nämä ytk-kassan jäsenet ne vasta kalliita työntekijöitä on työnantajille. Kaikilla järkiään 20-30 % paremmat palkat kuin tavallisilla työntekijöillä. HUOM. Älkää hyvät työnantajat palkatko noin reippaasti itsensä ylihinnoittelevia työntekijöitä.

        Me jotka ei kuulu liitton niin saadaan just niinpaljon kuin ansaitsemme :-)


      • jsl
        ......... kirjoitti:

        pitäshän sinun ym. aylaisten tietää, että liittoon kuulumaton voi mennä töihin ja saada palkka, ei he mitään lakkoavustuksia tarvitse.

        -vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui.-

        ...tuohan on rasismia, ei muuten onnistu enää.

        Joo työnantajat saisivat tehdä valinnat sen mukaan kuuluuko henkilö liittoon tai ei, mutta jos hän tupakoi niin se ei saisi vaikuttaa hänen työlistymis mahdollisuuksiin. Tuntuisi todella epäloogiselta näin maalaisjärjellä ajateltuna.

        Minusta kaikkien nuorten työntekijöiden olisi hyvä liittyä ytk:hon sen varalta jos joskus joutuu työttämäksi niin saisi jonkinlaisen toimeentulon sille ajalle. Toinen vaihtoehto on ammattiliitto, mutta itse en pitänyt sitä niin hyvänä vaihtoehtona ja sehän on selvästi kallimpi vaihtoehto kuin työttömyyskassa. Pelkkien naurattavien pienien lakkoavustusten takia ei kannata liittoon kuulua.


      • ammattiliitto
        jsl kirjoitti:

        Joo työnantajat saisivat tehdä valinnat sen mukaan kuuluuko henkilö liittoon tai ei, mutta jos hän tupakoi niin se ei saisi vaikuttaa hänen työlistymis mahdollisuuksiin. Tuntuisi todella epäloogiselta näin maalaisjärjellä ajateltuna.

        Minusta kaikkien nuorten työntekijöiden olisi hyvä liittyä ytk:hon sen varalta jos joskus joutuu työttämäksi niin saisi jonkinlaisen toimeentulon sille ajalle. Toinen vaihtoehto on ammattiliitto, mutta itse en pitänyt sitä niin hyvänä vaihtoehtona ja sehän on selvästi kallimpi vaihtoehto kuin työttömyyskassa. Pelkkien naurattavien pienien lakkoavustusten takia ei kannata liittoon kuulua.

        ei ammattiliitto ja sen työttömyyskassan jäsenyys ole yhtään sen kalliimpaa kuin YTK. Saa ne vähentää verotuksessa, voi sitten näin joulun alla ostaa joululahjoja jos ei parempaa investointia ole.
        Silloin on asiat muuten hyvin kun on aikaa ihmetellä tälläistä YTK vai liitto asiaa. Mutta jos työnantaja aloittaa mielivaltaiset toimet sinua kohtaan (tai huono esimies-alaissuhde yleensä taustalla) niin voihan sitä YTK:n jäsenet ottaa yhteyttä Yksityiseen Tuomari Kerhoon omalla rahallaan. Mä sain apuja liitolta ja oikeassa oltiin, minä ja ammattiliitto, kiitokset kaikille AY-väelle!


      • Omat aivot kunniaan
        ammattiliitto kirjoitti:

        ei ammattiliitto ja sen työttömyyskassan jäsenyys ole yhtään sen kalliimpaa kuin YTK. Saa ne vähentää verotuksessa, voi sitten näin joulun alla ostaa joululahjoja jos ei parempaa investointia ole.
        Silloin on asiat muuten hyvin kun on aikaa ihmetellä tälläistä YTK vai liitto asiaa. Mutta jos työnantaja aloittaa mielivaltaiset toimet sinua kohtaan (tai huono esimies-alaissuhde yleensä taustalla) niin voihan sitä YTK:n jäsenet ottaa yhteyttä Yksityiseen Tuomari Kerhoon omalla rahallaan. Mä sain apuja liitolta ja oikeassa oltiin, minä ja ammattiliitto, kiitokset kaikille AY-väelle!

        Ay-toverien tukea tarvitsevat laiskat, pöljät ja saamattomat. Jos on ammattitaitoinen, terve tyyppi, ei tarvi joukkovoimaa.
        Vai saa jäsenmaksut takaisin jouluksi. Et ole tainnut olla pitkässä matikassa kouluaikaan.
        Eihän Sirola-opistossa tosiaan opetetakaan matikkaa!

        Opetetaan vain ay-uskontoa ja sd-uskontoa.


      • Viinamäen mies
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Täyttä paskaa. Näin kirjoittaa vain haalarimies, joka on menettänyt työtaitonsa ja työhalunsa.

        Puhuu työasioista. Tietää neuvoa toisia, miten töitä pitäisi tehdä, mutta ei osaa itse tehdä edes voileipiä itselleen.


      • Johannes Kastelija
        ammattiliitto kirjoitti:

        ei ammattiliitto ja sen työttömyyskassan jäsenyys ole yhtään sen kalliimpaa kuin YTK. Saa ne vähentää verotuksessa, voi sitten näin joulun alla ostaa joululahjoja jos ei parempaa investointia ole.
        Silloin on asiat muuten hyvin kun on aikaa ihmetellä tälläistä YTK vai liitto asiaa. Mutta jos työnantaja aloittaa mielivaltaiset toimet sinua kohtaan (tai huono esimies-alaissuhde yleensä taustalla) niin voihan sitä YTK:n jäsenet ottaa yhteyttä Yksityiseen Tuomari Kerhoon omalla rahallaan. Mä sain apuja liitolta ja oikeassa oltiin, minä ja ammattiliitto, kiitokset kaikille AY-väelle!

        Kuin helluntailainen saarnamies. "Kiitos ay-väelle." Ha-hahhhaaa... - ja paskat!


      • ent.sd
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Näin toimii liittomafia, kuuluu liittoon tai ei. Mafiosot dominoivat rivimiehiä. Jotta liitosta, tovereista olisi apua, täytyy olla sisäpiirissä, perseennuolijana. Näin joukko siivittää vallanhimoisia liittomafiosoja elämässä eteenpäin.
        Rivijäsen maksaa viulut ja kärsii.
        Tyhmyydestä sakotetaan. Ei toveriaapua tarvita täälläpäin.


      • Syöty
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Siinä tuli liiton pääideologia esiin.
        Tämä on toverien solidaarisuutta. Jos et taivu pääpolitrukkien ohjattavaksi, sinut syödään elävänä ja toveri repii silmät päästäsi.
        Pahempaa kuin äärioikeistonatsismi.


      • Pitkä matikka
        ammattiliitto kirjoitti:

        ei ammattiliitto ja sen työttömyyskassan jäsenyys ole yhtään sen kalliimpaa kuin YTK. Saa ne vähentää verotuksessa, voi sitten näin joulun alla ostaa joululahjoja jos ei parempaa investointia ole.
        Silloin on asiat muuten hyvin kun on aikaa ihmetellä tälläistä YTK vai liitto asiaa. Mutta jos työnantaja aloittaa mielivaltaiset toimet sinua kohtaan (tai huono esimies-alaissuhde yleensä taustalla) niin voihan sitä YTK:n jäsenet ottaa yhteyttä Yksityiseen Tuomari Kerhoon omalla rahallaan. Mä sain apuja liitolta ja oikeassa oltiin, minä ja ammattiliitto, kiitokset kaikille AY-väelle!

        Minä saan vähentää 30 euroa/kk KKK-ruokakaupan kassalla täysmääräsenä, kun en maksa liiton "hallintokuluja".

        Vertaa Syöpälasten tukijafirmaa, joka kerää puhelimella rahaa syöpäsairaiden lasten tukemiseen.
        TV-dokumentin mukaan 1,5% meni alkuperäiseen tarkoitukseen. Siis 98,5% meni hallinnollisiin kustannuksiin.
        Työntekijäsoittajia on yli 100 ja esitetty lahjoitussumma on n.50 euroa.

        Näissä kaikissa keräysasioissa kannatta oman edun nimessä ajatella omalla päällä, myös ammattiliiton jäsenyyteen, joka mielestäni on "keräys" dominanteille.


      • Tositosi

        Kyllä on kokemusta ja kaikkien keimuroiten jälkeen pam napsii vaan rahat pois..


      • arja w.
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Miksi sinulla on noin paha olla.
        Emmekö me kaikki ole ihmisiä, jotka tekevät työtä, josta tykkäävät. Vai etkö sinä tykkää. Onko pakotettu???
        Ei kaikki lähde liput liehuen juoksentelemaan ja marssimaan pitkin kaupunkia.
        Minä tykkään tehdä työtäni ja olla kaikkien kanssa hyvissä väleissä.
        arja


      • Viisastunut
        ammattiliitto kirjoitti:

        ei ammattiliitto ja sen työttömyyskassan jäsenyys ole yhtään sen kalliimpaa kuin YTK. Saa ne vähentää verotuksessa, voi sitten näin joulun alla ostaa joululahjoja jos ei parempaa investointia ole.
        Silloin on asiat muuten hyvin kun on aikaa ihmetellä tälläistä YTK vai liitto asiaa. Mutta jos työnantaja aloittaa mielivaltaiset toimet sinua kohtaan (tai huono esimies-alaissuhde yleensä taustalla) niin voihan sitä YTK:n jäsenet ottaa yhteyttä Yksityiseen Tuomari Kerhoon omalla rahallaan. Mä sain apuja liitolta ja oikeassa oltiin, minä ja ammattiliitto, kiitokset kaikille AY-väelle!

        Vähän vanhaan keskusteluun otan kantaa, mutta kerron oman tarinani. Olin aiemmin ay-liitossa useita vuosia. Kun työpaikkani alalla alkoi mennä heikommin, meille tuli ongelmia työnantajan kanssa. Ei liitosta ollut mitään todellista apua. Kyllä siellä kuunneltiin ja neuvottiin, mutta ei siitä mitään konkreettista apua ollut. Jos sukset menevät ristiin työnantajan kanssa, on viisainta nostaa kytkintä. Vaihdoin työpaikkaa ja liityin, kokemuksesta viisastuneena, Loimaan kassaan ja olen hyvin tyytyväinen, sekä työnantajaan että YTK:hon. Koen maksaneeni vuosia, kallista liiton maksua, ihan turhaan, satoja euroja.


      • heittää tollasta
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        sillä itse 38 vuotta työekämässä olleena olet YTK.n jäsen, ja varmasti nähnyt elämää enemmän ku sä tulet koskaan näkemään, siis todellista elämää. valehtelet kun sanot että pääsitte YTK laisista eroon erään lakon yhteydessä, sillä työnantaja olsi syyllistynyt perustuslainvastaiseen rikokseen, ja sitä en usko ihan heti. Sinä et uskalla sanoa mistä firmasta on kyse, sillä aivan varmaa on että perästä kuuluu.


      • Paska OAJ

        Loimaan kassa on hyvä. Ay-liikkeen lähtökohta oli jäsenen ja jäsenten asian ajaminen ja työttömyystyrva. Työttömyysturva toimii myös loimaan kassassa, vanhoissa liitoissa ei toimi jäsenen edun ajaminen, itse olen jo pitkään koettanut saada erään kalliin liiton (OAJ) hoitamaan minulle kuuluvan palkan minulle. Ovat laskeneet summan, mutta eivät tee mitään asian eteen. Näin on menty vuosia.

        Siis vanhat ay-liitot helsingin päässä eivät ole kiinnostuneet jäsenten asioista. Pitkä lomat ja iso palkka itselle riittää. Aion tuoda tämän jotenkin esiin kevään mittaan hesarissa, koska itsellä ja monella muulla on harhakuva siitä, että liitot on tapa puolustautus työnantajan mielivaltaa, mielipuolisuutta vastaan. Eivät ole, ovat pelkkiä nollia.

        Noille vanhan liiton alatason paikallisille ay-pelleille sanoisin, että elkää herätkö tähän päivään. Jos se sama riittään, että pari kertaa pääsee ilmaiseen pöytään itse, niin pysykää siellä. itse alan toimia niin, että ihmiset heräisivät ja vaihtaisivat liittoa.

        On muuten mennyt kohta OAJ:iin huippukorkeisiin jäsenmaksuihin toinen mokoma, mitä olen saamassa vanhalta työnantajalta, toivottavasti siellä lakimiehen plantut ynnä muut pippalopellet ovat saaneet rahoilleni vastinetta.


      • sepseppo

        ytk luusereiden järjestö.


      • Os. 179
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Ytk ei ollut olemassa vielä seitkytluvulla, jolloin viimeksi on voinut työnantaja toimia irtisanomisten suhteen kuten kirjoitit, itse olen metalliliittoon kuuluva työpaikani pääluottamusmies ja sinunlaisesi rähjääjä ei tee muuta kuin vahinkoa oikeasti työntekijöiden aseman parantamiseksi vakavissaan toimivien ihmisten asialle, joten jos et muuta voi, kun valehdella älä kirjoita mitään.


      • dsfgv
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Työnantajana minä erottaisin ensiksi liittoon kuuluvat.


      • Myyjä

        Ja siinä se omilla aivoillaan ajatteleva kertoo, että kaikki maksut ovat yhteensä 60 euroa vuodessa.

        Samaan aikaan televisiossa pyörii ytk-kassan mainos, jossa on ysiysi hinnoittelu 99 euroa vuodessa. Jos omilla aivoilla ajattelee, niin osaa edes luvut oikein... :-)

        Kukahan tässä on tyhmä. Möhömahoja lienee joka paikassa, täälläkin yksi tyytyväinen myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten jäsen


      • mafia joukko
        dsfgv kirjoitti:

        Työnantajana minä erottaisin ensiksi liittoon kuuluvat.

        et pysty, olemme maanalainen


      • 10+13
        Myyjä kirjoitti:

        Ja siinä se omilla aivoillaan ajatteleva kertoo, että kaikki maksut ovat yhteensä 60 euroa vuodessa.

        Samaan aikaan televisiossa pyörii ytk-kassan mainos, jossa on ysiysi hinnoittelu 99 euroa vuodessa. Jos omilla aivoilla ajattelee, niin osaa edes luvut oikein... :-)

        Kukahan tässä on tyhmä. Möhömahoja lienee joka paikassa, täälläkin yksi tyytyväinen myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten jäsen

        Jos käyttäisi niitä omia aivoja niin olisi havainnut, että aloitusviesti on "vain" 9 vuotta vanha.


      • Anonyymi
        pöö kirjoitti:

        Ytk on vaihtoehto vain niille, jotka eivät ole elämää nähneet. Muutama vuosi sitten työpaikaltamme vähennettiin väkeä. Neuvottelimme, emmekä saaneet työnantajaa luopumaan vähentämisistä, mutta vaadimme, että kaikkien liittoon kuulumattomien pitää olla vähennettyjen joukossa. Tähän työnantaja suostui. Niin päästiin eroon näistä Ytk:n kannattajista meillä.

        Joskus 80-luvulla jotkut erosivat liitosta protestiksi erään ylimääräisen jäsenmaksun takia. Sitten tuli lakko. Suurin osa näistä paskahousuista liittyi kiireesti takaisin liittoon, saadakseen lakkoavustukset. Jotkut näistä protestoijista, tosin pysyivät erossa liitosta myös lakon aikana ja jäivät ilman lakkoavustuksia. Heitä minä jopa omalla tavallani kunnioitan, mutta näitä paskoja jotka liittyivät takaisin heti kun vähän kolahti, pidän halveksittavina loisina. Minulle ei työttömyyskassa ole syy liittoon kuulumiseen. Kuuluisin liittoon myös ilman sitä.

        Taitaa olla peruspaska siellä kirjoittelemassa.


      • Anonyymi
        dsfgv kirjoitti:

        Työnantajana minä erottaisin ensiksi liittoon kuuluvat.

        👍👍👍


    • YTK

      Terve!

      YTK = Yhtä tyjän kanssa. Voin omasta kokemuksestani sanoa, että toivottavasti kukaan ei joudu kärsimään sitä vääryyttä minkä olen itse joutunut tämän Loimaan kassan kanssa kokemaan. Kohta tulee viisi vuotta täyteen ja edelleen asiat on YTK:n kanssa kesken eli ei ole korvauksia näkynyt.

      Meiltä meni muutaman työntekijän yritys alta vuosituhannen vaihteessa ja kun työnantaja ei ollut maksanut meistä vähään aikaan työttömyysvakuutus, työttömyyseläke eikä ollut tilitellyt verojakaan. YTK on minulta hylännyt hakemukset kerta toisensa jälkeen vedoten aina tähän samaan asiaan vaikka kaksi kertaa työttömyysturvalautakunta on kumonnut YTK:n päätöksen. Nyt pitäisi alkaa vakuutusoikeudesta tippumaan päätöksiä. Muut työntekijät, jotka kuuluivat esim. KTV:hen, Insinööriliittoon ym. saivat kyllä ansiosidonnaiset mukisematta.

      • paskaa...

        Kyllä niillä kaikilla kassoilla on kuule ihan samat pykälät minkä mukaan ne korvaukset maksavat. Kumma firma kun on muutama työntekijä ja kuuluvar ytk:hon, KTV:hen, inssilittoon yms.. Niin montako niitä työntekijää oli?
        No sun kirjoitushan on provo vaan.


      • Järki käteen

        Omassa jäsenyydessäsi on epäselvyyttä, jos et saa korvauksia. Jos saisit jostain kassasta, saisit myös YKT:stä.
        Aivan täyttä potaskaa. Ay-aktivistien luomaa propagandaa, kun pelätään, että jäsenet häviää liitoista.
        Kuka pöljä enää maksaa liitoille, kun tietää, että rahat menee tehottomaan pöhöttyneeseen liitto-organisaatioon hallinnollisiin kuluihin.
        Varsinainen asia eli jäsenistön edunvalvonta on toissijaista pakkopullaa.


    • HALPA ja joustava ratkaisu

      www.ytk.fi

      kassamaksu on vain kymmenesosa sak liiton kalliista jäsenmaksusta ! ! !

      YTK on nykyään jo Suomen Suurin Kassa. Öhöm.
      Näin on Suomen kansa puhunut.

      T: proo ;) = pro Finland

      • haakanen

        Ensinnäkin, ei liene kehumista siinä, että on suurimman työttömyyskassan jäsen.Se ei tuo mitään hyvää tullessaan.
        Toiseksi, onko se jäsemaksu niin halpa jos vertaa työttömyyskassoille maksettavia prosentteja. Jos tienaa pätkätyöläisenä esim. 10000 €/vuosi niin prosenteiksi muutettuna ei yhdelläkään ammattiliiton työttömyyskassalla ole niin korkeaa maksua kuin ytk:lla.


      • seku Vain

        Kuinka paljon siitä on ollut etua suomalaisille palkansaajille. tai edes puolalaisille ydivoimalarakentajille.


    • LIITY LIITTOON!

      Ei kannata kuulua pelkästään kassaan. On liittoja jotka ajavat sinun asiaasi ja puolustavat sinua työnantajan mielivaltaa vastaan. On olemassa aina vaihtoehtoja liitoillekin.Kysele oman alasi liittoja.

      • Vladimir Bodapoff

        Tämä on taas sitä liittofanatismia.
        Minä mietin kaupassakin hinta/laatusuhdetta, mitä saan rahan vastineeksi.
        Liittoon kuuluminen ja jäsenmaksun maksaminen on samanlainen asia. Se on kauppatavaraa.

        Minä nettoan parhaiten omilla poluillani. Enkä muutenkaan halua olla liittoaktivistien narussa.
        Olen nääs itsenäisesti ajatteleva aikuinen.

        Uskonasiat ovat henkilökohtaisia ratkaisuja, joita kuuluu kaikkien kunnioittaa.

        Kuulun työttömyyskassaan, maksu 60 euroa/vuosi. Tällä saan työttömyysturvan. Pitää olla aika silmänkääntäjä, joka saa minut liittouskovaiseksi. Hah-hahhhhaaaaaa...


      • Ent sossu

        Kannattaa kuulua vain kassaan, jos ajattelee omalta kannalta.
        Jos haluaa siivittää liiton aktiivien politbyroon stalisnajavirkailijoiden ja heidän perseennuolija-aktivistien liittouskovaisuuteen perustuvaa pakkotukemista, silloin kannattaa ehdottomasti kuulua liittoon ja maksaa vaikka vähän ylimääräistä. Tämä kannattaa tehdä. Ehdottomasti kannattaa. Tällöin kannattaa kuulua liittoon. Kannattaa kysyä luottamusmieheltäkin, jos epäilet kannattaako. Kyllä kannattaa.


      • Tauno ja Tyyne

        Kumpi on sitten parempi avioliitto vai avoliitto???


      • kannattajajäsen
        Tauno ja Tyyne kirjoitti:

        Kumpi on sitten parempi avioliitto vai avoliitto???

        naiset tulee niin kalliiksi,että a.ehtosopimuksia
        jo muodissa(lue:ennaltaehkäisynä).
        munien suurin elämys voikin olla pidem.juoksussa
        elämän suurin munaus..


      • Ei niin aktivisti mutta väh...
        kannattajajäsen kirjoitti:

        naiset tulee niin kalliiksi,että a.ehtosopimuksia
        jo muodissa(lue:ennaltaehkäisynä).
        munien suurin elämys voikin olla pidem.juoksussa
        elämän suurin munaus..

        Loimaankassalaiset ovat kyllä oikeassa rahan suhteen ja lyhyellä tähtäimellä. Eli kun ajattelee vain itseään ja itselle käteen jäävää summaa. Mutta jos ajattelee asiaa laajemmin, niin metsään menee. Netistä voi lukea ne ammattiyhdistyksen savutukset, jotka lähtee ihan tuolta 1900 luvun alusta. Ilman järjestäytymistä olisi niistä suurin osa jäänyt saavuttamatta. Nyt näistä eduista pääsee myös kassalaiset nauttimaan vaikka eivät asian eteen ole mitään tehneet. Varmasti vahvat henkilöt voivat pitää huolta omista asioista ja ruinata sen palkkansa suoraa johtajalta, eikä tällöin liittoa tarvita. Mutta kun suurin osa porukasta on niitä ”anteeksi että olen olemassa”, pitää liitto huolen myös heidän palkkakehityksestä (ja samalla myös vapaamatkustajista).

        Jos kuviteltaisiin, että ay-toiminta loppuisi kokonaan ja kaikki kuuluisi vain työttömyyskassaan, niin kuka se siellä tupopöydässä sitten istuisi? Voitte olla ihan varmoja, että tällaisessa systeemissä vain ne joilla on kovin ääni tai ruskein kieli, saisivat parhaimmat korotukset. Pikku hiljaa työnantaja murentaisi saavutetut edut kilpailukyvyn ja osakkeiden omistajien alttarille. Oletteko siis valmiita jatkamaan työpäivää, luopumaan kesä-, talvi-lomista, ja pekkasvapaista, äitiyslomista, samapalkkaisuudesta, tasa-arvosta, jne.???

        Jäsenmaksu voisi verrata kotivakuutukseen. Kotivakuutusta tarvitsee hyvin harvoin eikä siitä ole apua pikkujutuissa. Mutta jos se mökki palaa tai putket paukahtaa, niin on se vaan hemmetin hyvä olla olemassa. Kassalainen voidaan irtisanoa työpaikasta kuin työpaikasta vaikka heti ja nyrkkiin jää vain lopputili. Liittoon kuuluvakin voidaan sanoa irti laittomasti, mutta silloin lopputilin lisäksi nyrkkiin tulee helposti 20 000 euroa, joten eiköhän tuolla rahalla jonkin aikaa kannattaisi jäsenmaksuja maksella! ;-)

        Joukossa se voima on! (vaikka Joukoa en tunne…:-)


      • nuori -84
        Ei niin aktivisti mutta väh... kirjoitti:

        Loimaankassalaiset ovat kyllä oikeassa rahan suhteen ja lyhyellä tähtäimellä. Eli kun ajattelee vain itseään ja itselle käteen jäävää summaa. Mutta jos ajattelee asiaa laajemmin, niin metsään menee. Netistä voi lukea ne ammattiyhdistyksen savutukset, jotka lähtee ihan tuolta 1900 luvun alusta. Ilman järjestäytymistä olisi niistä suurin osa jäänyt saavuttamatta. Nyt näistä eduista pääsee myös kassalaiset nauttimaan vaikka eivät asian eteen ole mitään tehneet. Varmasti vahvat henkilöt voivat pitää huolta omista asioista ja ruinata sen palkkansa suoraa johtajalta, eikä tällöin liittoa tarvita. Mutta kun suurin osa porukasta on niitä ”anteeksi että olen olemassa”, pitää liitto huolen myös heidän palkkakehityksestä (ja samalla myös vapaamatkustajista).

        Jos kuviteltaisiin, että ay-toiminta loppuisi kokonaan ja kaikki kuuluisi vain työttömyyskassaan, niin kuka se siellä tupopöydässä sitten istuisi? Voitte olla ihan varmoja, että tällaisessa systeemissä vain ne joilla on kovin ääni tai ruskein kieli, saisivat parhaimmat korotukset. Pikku hiljaa työnantaja murentaisi saavutetut edut kilpailukyvyn ja osakkeiden omistajien alttarille. Oletteko siis valmiita jatkamaan työpäivää, luopumaan kesä-, talvi-lomista, ja pekkasvapaista, äitiyslomista, samapalkkaisuudesta, tasa-arvosta, jne.???

        Jäsenmaksu voisi verrata kotivakuutukseen. Kotivakuutusta tarvitsee hyvin harvoin eikä siitä ole apua pikkujutuissa. Mutta jos se mökki palaa tai putket paukahtaa, niin on se vaan hemmetin hyvä olla olemassa. Kassalainen voidaan irtisanoa työpaikasta kuin työpaikasta vaikka heti ja nyrkkiin jää vain lopputili. Liittoon kuuluvakin voidaan sanoa irti laittomasti, mutta silloin lopputilin lisäksi nyrkkiin tulee helposti 20 000 euroa, joten eiköhän tuolla rahalla jonkin aikaa kannattaisi jäsenmaksuja maksella! ;-)

        Joukossa se voima on! (vaikka Joukoa en tunne…:-)

        Ensinnäkin, löysin nämä sivustot kun mietin omaa valintaani, mitä tehdä ja mihin liittyä. Kenen joukoissa seisoa ja kenen lippua kantaa (vaikka se kommunismi kuolikin jo 10-vuotta sitten...;)

        Mielestäni Loimaankassassa on kyse terveestä itsekkyydestä - siitäjärjestä mikä valitettavasti puuttuu isojen ay-liittojen jäseniltä. Kyllähän minäkin voisin kouluttamattomana (tämä on kärjistettyä) puualan työntekijänä esimerkiksi roikkua kiinni niiden liepeissä jotka vaatimalla vaativat ja täten riistävät muilta kuin puu- ja metsäalalla toimivilta. Mielestäni se on itsekkyyttä. Vai kuinka moni sosiaalialan ihminen no katsonut hyväksyen lakkoilua ja verrannut sitä omaan palkkaansa tms.

        Ay-toiminta on kansalaistoimintaa, mikä perustuu ihmisten omaan toimimiseen, vapaaehtoisuuteen ja yhteiseen hyvään. Valitettavasti tänä aikana ay-liike on näyttänyt hirviön naamansa ja pöhöttyneen toimitusjohtajan vartalonsa ja menettänyt uskottavuutensa. Se on menettänyt mielestäni oikeuden olla kansalaistoimintaa.
        Niitä ihmisiä jotka oikeasti pyrkivät yhteiseen hyvään vapaaehtoisestitoimimalla kunnioitan. Ja he ovat myös niitä ihmisiä, joiden kautta mielestäni ammatin arvostuksen sanoma pitäisi kulkea etenpäin. Ja tietysti hyvien työntekjiöiden työpanoksen kautta. Kuulostan varmasti naiville teidän elämäänne kyllästyneiden työnraskaan raatajien (jotka rakensivat Suomen yms.) mielestä, mutta itse pidän elämänsisältöäni täkreämpänä kuin saamaani rahamäärää. Ja en ole kasvanut kultalusikka suussani vaan aina olen joutunut työni tekemään.

        Tupo on historiaa. Toivon että suomen kansa tajuaa myös sen, ettei noiden pyöreiden kokouspöytien ja neuvotteluiden yhteydessä pystytä saavuttamaan mitään niin hyvää, mieluummin istun itse sen pöydän ympärillä ja puolustan omaa ammattitaitoani ja ammattikuntaani.

        Haluaisinkin tietää, minkä ammattikunnan edustajia tässä keskustelussa on esiintynyt - oma nuorisoalan tutkintoni vie minut, omasta liitosta huolimatta, kuitenkin ytk:hon.


      • ei kommari
        nuori -84 kirjoitti:

        Ensinnäkin, löysin nämä sivustot kun mietin omaa valintaani, mitä tehdä ja mihin liittyä. Kenen joukoissa seisoa ja kenen lippua kantaa (vaikka se kommunismi kuolikin jo 10-vuotta sitten...;)

        Mielestäni Loimaankassassa on kyse terveestä itsekkyydestä - siitäjärjestä mikä valitettavasti puuttuu isojen ay-liittojen jäseniltä. Kyllähän minäkin voisin kouluttamattomana (tämä on kärjistettyä) puualan työntekijänä esimerkiksi roikkua kiinni niiden liepeissä jotka vaatimalla vaativat ja täten riistävät muilta kuin puu- ja metsäalalla toimivilta. Mielestäni se on itsekkyyttä. Vai kuinka moni sosiaalialan ihminen no katsonut hyväksyen lakkoilua ja verrannut sitä omaan palkkaansa tms.

        Ay-toiminta on kansalaistoimintaa, mikä perustuu ihmisten omaan toimimiseen, vapaaehtoisuuteen ja yhteiseen hyvään. Valitettavasti tänä aikana ay-liike on näyttänyt hirviön naamansa ja pöhöttyneen toimitusjohtajan vartalonsa ja menettänyt uskottavuutensa. Se on menettänyt mielestäni oikeuden olla kansalaistoimintaa.
        Niitä ihmisiä jotka oikeasti pyrkivät yhteiseen hyvään vapaaehtoisestitoimimalla kunnioitan. Ja he ovat myös niitä ihmisiä, joiden kautta mielestäni ammatin arvostuksen sanoma pitäisi kulkea etenpäin. Ja tietysti hyvien työntekjiöiden työpanoksen kautta. Kuulostan varmasti naiville teidän elämäänne kyllästyneiden työnraskaan raatajien (jotka rakensivat Suomen yms.) mielestä, mutta itse pidän elämänsisältöäni täkreämpänä kuin saamaani rahamäärää. Ja en ole kasvanut kultalusikka suussani vaan aina olen joutunut työni tekemään.

        Tupo on historiaa. Toivon että suomen kansa tajuaa myös sen, ettei noiden pyöreiden kokouspöytien ja neuvotteluiden yhteydessä pystytä saavuttamaan mitään niin hyvää, mieluummin istun itse sen pöydän ympärillä ja puolustan omaa ammattitaitoani ja ammattikuntaani.

        Haluaisinkin tietää, minkä ammattikunnan edustajia tässä keskustelussa on esiintynyt - oma nuorisoalan tutkintoni vie minut, omasta liitosta huolimatta, kuitenkin ytk:hon.

        Loimaankassanhan perusti iiro viinanen joka ei todellakaan ole työläisen asialla.
        YTK on työnantajien keino ajaa työläisten rivit alas ja musertaa joukkovoima.
        Jos ammattiliittojen jäsenmäärä putoaa tarpeeksi niin sen jälkeen työnantajan ei tarvitse neuvotella,vaan sanella.
        Loimaalaiset toitottavat että on kommunistien hommaa kuulua liittoon.luopukaa siis lomakorvauksista pekkaspäivistä,työterveyshuollosta,työehtosopimuksista,työsuojelulaista.
        palatkaa torpparijärjestelmään jossa tehtiin talolle talonpäiviä ilman korvausta.


      • Parempaa,
        ei kommari kirjoitti:

        Loimaankassanhan perusti iiro viinanen joka ei todellakaan ole työläisen asialla.
        YTK on työnantajien keino ajaa työläisten rivit alas ja musertaa joukkovoima.
        Jos ammattiliittojen jäsenmäärä putoaa tarpeeksi niin sen jälkeen työnantajan ei tarvitse neuvotella,vaan sanella.
        Loimaalaiset toitottavat että on kommunistien hommaa kuulua liittoon.luopukaa siis lomakorvauksista pekkaspäivistä,työterveyshuollosta,työehtosopimuksista,työsuojelulaista.
        palatkaa torpparijärjestelmään jossa tehtiin talolle talonpäiviä ilman korvausta.

        Palkkaa saan nytkin yli taulukoiden. Enkä kuulu liittoon vaan neuvottelen itse omat asiani.


      • eero eeron poika
        Parempaa, kirjoitti:

        Palkkaa saan nytkin yli taulukoiden. Enkä kuulu liittoon vaan neuvottelen itse omat asiani.

        Minusta luottamusmiehet ovat olleet vaikuttamassa siihen, että suhtaudun liittoihin erittäin kielteisesti ja nyt kielteisyyteen on vaikuttanut nyt ilmi tullut jäsenten rahojen väärinkäyttö puolueiden tukemiseen.Se on väärin erittäin väärin. Maksakoon kukin vapaaehtoisesti jos haluaa jotakin tukea.
        Työttömäksi jouduttuaan YTK:STA SAA ANIOSIDONNAISEN TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHAN. Näille politrukeille tulee nähtäväksi närhin munat.


      • neito67
        eero eeron poika kirjoitti:

        Minusta luottamusmiehet ovat olleet vaikuttamassa siihen, että suhtaudun liittoihin erittäin kielteisesti ja nyt kielteisyyteen on vaikuttanut nyt ilmi tullut jäsenten rahojen väärinkäyttö puolueiden tukemiseen.Se on väärin erittäin väärin. Maksakoon kukin vapaaehtoisesti jos haluaa jotakin tukea.
        Työttömäksi jouduttuaan YTK:STA SAA ANIOSIDONNAISEN TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHAN. Näille politrukeille tulee nähtäväksi närhin munat.

        toimii erittäin hyvin. ei tulis mieleenkään kuulua liittoon-hah-rahat menee sossujen vaalitukiin.jokaisen oma asia mihin kuuluu.


      • itse neuvoteltu
        ei kommari kirjoitti:

        Loimaankassanhan perusti iiro viinanen joka ei todellakaan ole työläisen asialla.
        YTK on työnantajien keino ajaa työläisten rivit alas ja musertaa joukkovoima.
        Jos ammattiliittojen jäsenmäärä putoaa tarpeeksi niin sen jälkeen työnantajan ei tarvitse neuvotella,vaan sanella.
        Loimaalaiset toitottavat että on kommunistien hommaa kuulua liittoon.luopukaa siis lomakorvauksista pekkaspäivistä,työterveyshuollosta,työehtosopimuksista,työsuojelulaista.
        palatkaa torpparijärjestelmään jossa tehtiin talolle talonpäiviä ilman korvausta.

        Olen ollut koko työurani YTK:n jäsen. Laskin, että 15 vuodessa olen säästänyt melkein 8000 euroa jäsenmaksuissa. Nämä ammattiliittomaksuni olisivat menneet korruptoituneisiin ammattiliittoihin ja vasemmistopuolueiden vaaliavustuksiin.

        Lisäksi Viestintäliitolla (johon työpaikallani suurin osa työntekijöistä kuuluu) on niin paskat sopimukset (palkat), että ne ovat rikos ihmisyyttä kohtaan. Joten olen todennut, että tyhjän saa pyytämättäkin.


      • Nou tu kokoomus
        neito67 kirjoitti:

        toimii erittäin hyvin. ei tulis mieleenkään kuulua liittoon-hah-rahat menee sossujen vaalitukiin.jokaisen oma asia mihin kuuluu.

        YTK:n rahat menee...??

        TIlipäätöksestähän tuo selviää, oletko tutkinut, herra RIIPPUMATON, ketkä ovat YTK:n takana puuhamiehinä ?


      • utelias.
        itse neuvoteltu kirjoitti:

        Olen ollut koko työurani YTK:n jäsen. Laskin, että 15 vuodessa olen säästänyt melkein 8000 euroa jäsenmaksuissa. Nämä ammattiliittomaksuni olisivat menneet korruptoituneisiin ammattiliittoihin ja vasemmistopuolueiden vaaliavustuksiin.

        Lisäksi Viestintäliitolla (johon työpaikallani suurin osa työntekijöistä kuuluu) on niin paskat sopimukset (palkat), että ne ovat rikos ihmisyyttä kohtaan. Joten olen todennut, että tyhjän saa pyytämättäkin.

        Mihin on säästöt kuluneet, savuna ilmaan, nesteenä mahaan vai johonkin hyödylliseen


      • Tammerforssista
        neito67 kirjoitti:

        toimii erittäin hyvin. ei tulis mieleenkään kuulua liittoon-hah-rahat menee sossujen vaalitukiin.jokaisen oma asia mihin kuuluu.

        Vasta neljäs kuukausi menossa, ilman rahaa. ja Takuulla viimeinen eli 11 vuosi Loimaan saivartelukassan jäsenenä, Missään muualla ei ihmistä pidetä persereikänä, kuin pienen tuppukylän työttömyyskassassa. aina kun saat, jos saat vastausta että mistä vielä kiikastaa, niin uusia tyhjänpäiväisiä kysymyksiä tulee kopallinen, kysyin kauanko menee myyntimiesliitossa korvauksen laskemiseen aikaa 15min mun tiedoilla, Ytk on neljäkk opiskellut asiaa???? Halpahan jäsenyys on, muttei sillä kyllä mitään virkaakaan ole, mulla oli nuorena watburi, hävetti siitäkin nousta julkisella paikalla. viisi vuotta sitten jouduin hetkeksi vaille työtä, niin sama leikki oli silloinkin.. kesti ja kesti. 25v poikani on raksaliitossa ja korvaus tuli saman tien kun täytti laput. Kun tämä farssi on ohi, vaihdan liittoa aivan varmasti. Toimin alalla, jolla ei ole koskaan ollut työehtosopimusta, en ole sossu tai punikki, mutta silti ne ovat saaneet paljon hyvääkin palkansaajille aikaan.
        Kesä loma, työaikalaki, sairaspäiväraha, työeläke, äitiysloma( mun äiti oli 2kk)
        Työsuojelu, suojaimet, työterveyshuolto. Luuleeko joku sinisilmä että kepulit ja kokomustat ajais näitä asioita, hyppikääpä höhlät järveen.


      • Seku Vain
        itse neuvoteltu kirjoitti:

        Olen ollut koko työurani YTK:n jäsen. Laskin, että 15 vuodessa olen säästänyt melkein 8000 euroa jäsenmaksuissa. Nämä ammattiliittomaksuni olisivat menneet korruptoituneisiin ammattiliittoihin ja vasemmistopuolueiden vaaliavustuksiin.

        Lisäksi Viestintäliitolla (johon työpaikallani suurin osa työntekijöistä kuuluu) on niin paskat sopimukset (palkat), että ne ovat rikos ihmisyyttä kohtaan. Joten olen todennut, että tyhjän saa pyytämättäkin.

        Samoilla palkoillahan itsekkin olet 15 vuotta siivestäny.


      • Tuunari10
        Seku Vain kirjoitti:

        Samoilla palkoillahan itsekkin olet 15 vuotta siivestäny.

        Älkää ottako tollasta luuseria tosissanne,jos kaveri ei ymmärrä mistä kaikesta on kyse ja on ollut 15v töissä on aika säälittävä ja menetetty tapaus. Sai kaveri palata niihin työehtoihi jotka oli voimassa kun ammattiliitot aloitti toimintansa. Vois jäähä muuten YTK ilman jäseniä.


      • Anonyymi
        Ei niin aktivisti mutta väh... kirjoitti:

        Loimaankassalaiset ovat kyllä oikeassa rahan suhteen ja lyhyellä tähtäimellä. Eli kun ajattelee vain itseään ja itselle käteen jäävää summaa. Mutta jos ajattelee asiaa laajemmin, niin metsään menee. Netistä voi lukea ne ammattiyhdistyksen savutukset, jotka lähtee ihan tuolta 1900 luvun alusta. Ilman järjestäytymistä olisi niistä suurin osa jäänyt saavuttamatta. Nyt näistä eduista pääsee myös kassalaiset nauttimaan vaikka eivät asian eteen ole mitään tehneet. Varmasti vahvat henkilöt voivat pitää huolta omista asioista ja ruinata sen palkkansa suoraa johtajalta, eikä tällöin liittoa tarvita. Mutta kun suurin osa porukasta on niitä ”anteeksi että olen olemassa”, pitää liitto huolen myös heidän palkkakehityksestä (ja samalla myös vapaamatkustajista).

        Jos kuviteltaisiin, että ay-toiminta loppuisi kokonaan ja kaikki kuuluisi vain työttömyyskassaan, niin kuka se siellä tupopöydässä sitten istuisi? Voitte olla ihan varmoja, että tällaisessa systeemissä vain ne joilla on kovin ääni tai ruskein kieli, saisivat parhaimmat korotukset. Pikku hiljaa työnantaja murentaisi saavutetut edut kilpailukyvyn ja osakkeiden omistajien alttarille. Oletteko siis valmiita jatkamaan työpäivää, luopumaan kesä-, talvi-lomista, ja pekkasvapaista, äitiyslomista, samapalkkaisuudesta, tasa-arvosta, jne.???

        Jäsenmaksu voisi verrata kotivakuutukseen. Kotivakuutusta tarvitsee hyvin harvoin eikä siitä ole apua pikkujutuissa. Mutta jos se mökki palaa tai putket paukahtaa, niin on se vaan hemmetin hyvä olla olemassa. Kassalainen voidaan irtisanoa työpaikasta kuin työpaikasta vaikka heti ja nyrkkiin jää vain lopputili. Liittoon kuuluvakin voidaan sanoa irti laittomasti, mutta silloin lopputilin lisäksi nyrkkiin tulee helposti 20 000 euroa, joten eiköhän tuolla rahalla jonkin aikaa kannattaisi jäsenmaksuja maksella! ;-)

        Joukossa se voima on! (vaikka Joukoa en tunne…:-)

        Tuosta samapalkkaisuudesta joutaisi jo luopua. Palkka tekemisen mukaan, miks elättää joutavia mukana...


    • Vapaa valinta

      Selvä on varmaan kaikille että kassaan kannattaa kuulua. Suomessa kun se on ansiosidonnaisen työttömyysturvan edellytys. Se sitten on kunkin oma asia että antaako jonkun sopia asioistaan puolestaan (liittoon kuuluminen). Joskus se voi olla hyvinkin kannattavaa (joukkovoima), mutta nykyään yhä harvemmin minun käsityksen mukaan näin kuitenkaan on. Eli ilman liittoa pärjää ja joskus se voi olla myös etu. Nykyisessä työpaikassa ei liitot päätä asioista, voivat hieman asioita mutkistaa, mutta päivittäinen toiminta ei kärsi. Liittoihin kuulumisaste lienee jotain 20%.

    • lukihäriöset

      on ihat omat sivunsakin. Ytk:n asia ei kuulu ammattiliitto sivuille, sillä ytk on pelkkä kassa eikä ammattiliittio.
      Ammattiliittoja ovat mm: Pam,jhl,metalli, puu,sähkö,jne

      • Onko näin

        Kiljavaopistossakin on ollut epäselvyyksiä, mutta ne on painettu villaisella.


    • Ei Komunisti

      Hei

      Hyvä loimaan kassa. Järki systeemi.

    • Hoppis

      Se ammattiliiton jäsenmaksu vaan tuntuu isolta jos sitä rahaa ei ole.
      Tämä kaikille persaukisille tiedoksi !!!

      • perverssiliitot

        Ammattiliitoista ja sisäpiirin politrukeista ei ole muuta kuin haittaa oikeassa elämässä. Työpaikkakiusaajat, nuo perverssit luonnevikaiset, hivuttautuvat ensimmäiseksi luottamusmiesten ja ammattiliiton politrukkien suosioon. Näin saavat toimitettua virkaansa aivan vapaasti kenenkään asioihin puuttumatta. Heidän pitää varoa vain kiusaamasta liiton sisäpiiriin kuuluvia tovereita. Muut ovat vapaata riistaa, ja nämä liittomaksunsa kiltisti maksavat, maan hiljaiset, saavat aina lopulta väistyä, näiden valehtelijaperverssisikojen tehtävänsä tehtyä, ja irtisanouduttava työpaikaltaan. Joten ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan loputtua, he viisastuttuaan, eroavat myös perverssiliitoista.


    • mieti vielä

      Jäseniä on jo niin paljon, että hakemusten käsittelyssä menee vähintään 3 kuukautta.
      Nettipalvelu on kaatunut ruuhkan takia.

      • siitäniin

        Käsittelyajat ovat pari viikkoa. Ja jäsenmäärä tosiaan on kasvanut. YTK:n jäsenmäärä saattaa ylittää tänä vuonna jo 400 000 hengen rajan. Vuoden vaihteessa jäseniä oli vasta noin 380 000 ja joka kuudes työttömyyskassaan kuuluva oli YTK:n jäsen. Eli YTK on nykyään Suomen ylivoimaisesti suurin työttömyyskassa. Se kai nopeuttaa käsittelyaikojakin, kun eri alojen työttömyydet ajoittuvat vähän eri aikoihin vuotta, jolloin ympäri vuoden on suht lyhyet käsittelyajat.


    • eienääikinä

      Hee he heeeeee ho hoooooooo hoh hoooooo Puukassalla taas pitkät käsittely ajat tällä aikaa vuodesta niin kuin aina ennenkin, 3 - 6 viikkoa !!! Mitä ne työttömät syö silloin kun raha ei tule ? Onneksi älysin kusetuksen aikanaan ja vaihdoin YTK:hon
      vain muutamia päiviä ja rahat tilillä !!! Miettikää asioita onko ay sen arvoista että pitävät pilkkanaan ja maksupäivät mielivaltaisia.

      • YTK_luuseiden_elätystä

        "...vaihdoin YTK:hon vain muutamia päiviä ja rahat tilillä "
        Ai jaa...ennen piti olla jäsenenä X vrk ennen kuin sai rahaa.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe