Yksi syy miksi, etenkin naispuolisten ystävysten välit joskus rikkoontuvat.
Kuten myös anoppien ja miniöiden.
On se, että puuttuutaan liikaa toisten parisuhteisiin. Annetaan hanakasti neuvoja miten toisen pitäisi toimia. Nähdään toisten parisuhteissa myös sellaisia ongelmia, mistä itse parisuhteen osapuolet ei kärsi, eikä pidä ongelmana.
Vaikka ystävättäremme valittaisikin meille parisuhteensa ongelmista ja hakisi meiltä taustatukea niihin. Siltikään emme saa puuttua. Koska meillä sivullisilla, ei ole asianmukaista terapeutin koulutusta ottaa kantaa kenenkään parisuhteen kriiseihin tai ongelmiin.
Puuttumisesta voi olla enemmän haittaa, kuin hyötyä. Koska harvat osaavat olla tälläisissä tilanteissa puolueettomia ja ottaa tilanteet rauhallisesti.
Eikä toisten parisuhteet kuulu meille, meillä ei ole oikeutta puuttua niihin.
Jokainen on itse valinnut kumppaninsa, joten vastatkoon myös itse siitä, jos kyseisen kumppanin kanssa suhteeseen tulee ongelmia.
Kaikkien pitää itse hoitaa parisuhteensa ongelmat, eikä sekoittaa niihin ulkopuolisia ystäviään, tai sukulaisiaan. Jos näin tekee. Siitä syntyy usein todella sekavaa soppaa.
Eri asia on puuttua silloin. Jos näkee selvästi jonkun parisuhteessa jatkuvaa väkivaltaa, josta kärsii ystävän lisäksi ehkä hänen lapsensakin.
Ellei väkivaltaisessa suhteessa oleva uskalla, tai osaa itse hakea apua.
Tälläisessä tilanteessa voi puuttua, ohjaamalla ystävä asiantuntevan avun piiriin. Muiden ei kannata koskaan mennä hämmentämään toisten elämää kokemattomana kolmantena pyöränä.
Yhteiskunnassamme on kaikenlaisia parisuhdeterapeutteja ja asiantuntijoita, joilta voi hakea apua tälläisiin parisuhdeongelmiin. Ei sekoiteta tälläiseen ystäviämme ja sukulaisiamme. Ettei kahden ihmisen erimielisyydet paisuisi useiden ihmisen väliseksi riidoiksi ja välirikoiksi.
Älä puutu liikaa ystäväsi parisuhteeseen
Tiedäthän_rajasi
0
130
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172453
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704