Tuli mieleen, että tyhjentääkö tällainen USB pistoke auton akun? Vaikkei siihen olisi mitään USB-laitetta olisi edes kytkettynä. Käsittääkseni 12V > 5V muuntaja kuluttaa sähköä jopa ilman kuormaa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/482105/USB-latauspistorasia-12V-ulostulojannite-5V1000mA
Tyhjentääkö akun?
6
305
Vastaukset
Kaikki nykyautot kuluttavat sähköä seisoessaan. Pitkään lentoparkissa lentokentällä seisseet autot tarvitsevat monesti ulkopuolista virtaa
- EiOleOllutOngelmia
Itselläni omissa autoissa virransyöttö katkeaa jonkin ajan kuluttua, kun olen lukinnut ovet. Laturit ovat itselläni koko ajan paikallaan.
Mutta nykyautoissa on laitteita mitkä vie kokoajan virtaa. Ainoa konsti on irroittaa akkukaapelit, mutta siitä voi olla haittaa.
- Nimimerkki-varattu
autoilija kirjoitti:
Mutta nykyautoissa on laitteita mitkä vie kokoajan virtaa. Ainoa konsti on irroittaa akkukaapelit, mutta siitä voi olla haittaa.
Sammuksissa nuo auton järjestelmät vievät ymmärtääkseni vain milliwatteja sähköä, joten suurista kulutuksista ei ole kysymys eikä niiden takia kunnosa oleva akku estä auton käynnistymistä.
Enemmän ne mukavuuslaittet vievät ajaessa, kuten tuulil/takalasi/sivupeilien ja penkin lämmittimet. Varsinkin jos ajoa on pakkasella vain lyhyitä jaksoja, jolloin laturi ei ehdi ladata akkua, joka ottaa virtaa vastaan heikommin pakkasen kiristyessä.
Suurin virtasyöppö on polttoainetoiminen lämmitin (tutummin 2webasto"), jonka käytön jälkeen ohjeena pitäisi ajaa yhtä kauan kuin lämmitin on ollut päällä. Eli puolen tunnin käytön jälkeen pitäisi ajaa vähintään samaiset puoli tuntia. - virransäästö
autoilija kirjoitti:
Mutta nykyautoissa on laitteita mitkä vie kokoajan virtaa. Ainoa konsti on irroittaa akkukaapelit, mutta siitä voi olla haittaa.
Monessa autossa on sulake tai katkaisin, jonka avulla auto saadaan virransäästötilaan. Tällöin akkukaapeleiden irroittamisen haittoja ei tule. Ja tuo on monesti helpompikin tehdä.
- haistasinäsikapaska
Nimimerkki-varattu kirjoitti:
Sammuksissa nuo auton järjestelmät vievät ymmärtääkseni vain milliwatteja sähköä, joten suurista kulutuksista ei ole kysymys eikä niiden takia kunnosa oleva akku estä auton käynnistymistä.
Enemmän ne mukavuuslaittet vievät ajaessa, kuten tuulil/takalasi/sivupeilien ja penkin lämmittimet. Varsinkin jos ajoa on pakkasella vain lyhyitä jaksoja, jolloin laturi ei ehdi ladata akkua, joka ottaa virtaa vastaan heikommin pakkasen kiristyessä.
Suurin virtasyöppö on polttoainetoiminen lämmitin (tutummin 2webasto"), jonka käytön jälkeen ohjeena pitäisi ajaa yhtä kauan kuin lämmitin on ollut päällä. Eli puolen tunnin käytön jälkeen pitäisi ajaa vähintään samaiset puoli tuntia.Jos moottorin käydessä virran suunta on akusta pois päin niin silloin generaattorissa on kyllä jotain vikaa tai hihna luistaa ihan saatanasti.
Kunnossa olevassa autossa mikään sähkökoje ei "KULUTA AKKUA" kun moottori on käynnissä, eikä pakkasen määrällä ole siihen vaikutusta. Tietysti virtaa ne kuluttaa mutta se tulee generaattorilta eikä akusta.
Eli väittämäsi siitä, että ajon aikana käytettävät "mukavuuslaitteet" jotenkin veisivät akkua enemmän kuin moottori sammutettuna tupakansytyttimeen kiinnitetty laturi, on väärä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501819
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121691Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va321331Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921151
- 761046
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta352974- 62849
- 49811
- 50806