tämä syvyyde maailma ja pimeys,missä minä käsken näitä ihmisiä pahuude voimalla ja nämä läheiset kärsii sen takia koska komenna niitä pimeyde voimalla minkä valitsen
mä voin tuntea pahuude valtoje voima mun yli
9
<50
Vastaukset
- tehmies24v
minä halusi toise herra ja elää sen herra mukaa maailmassa...sitä minä nyt palvelen.
- tehmies24v
tehmies24v valitsi kaiken tämän...mutta se pieni osa, mitä mussa on enää jäljellä inhimillisyydestä odottaa vielä sitä todellista Herraansa, minkä se hylkäs
Ala kirjoittamaan totuutta, maailman valheellisuudesta, äläkä omia omia jatuksiasi ihmettele, ja jää niiden pauloihin. Ei siitä mitään hyötyä ole.
Tee hyvää, ja rukoile Jumalata ymmärrystä, mutta osoita vilpittömyytesi epäitsekkäin teoin, äläkä vai sanoin, sillä ei sinua kukaan silloin usko, tuski itsekkään uskot.- tehmies24v
vejä kättees
- tehmies24v
uskosta on vanhurskas elävä
tehmies24v kirjoitti:
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? 21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; 23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. 24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. (Jaak 2 20:24)
tehmies24v kirjoitti:
Minä kehoitan sinua, että arvioi itse, että oletko edennyt uskontielläsi, vain hokemalla Herran nimeä, vai poljetko vain paikoillaan?
Siinä sinulle todistus, jos et minua usko.mikko.ainasoja kirjoitti:
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? 21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; 23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. 24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. (Jaak 2 20:24)
Jaakob painottaa kirjeessään sitä, ettei riitä jos vain sanoo uskovansa, jos ei toimi uskonsa mukaisesti. Jaakobin kirjeestä voi nopeasti lukemalla saada sen käsityksen, että siinä korostetaan ihmisen tekoja.
Jaakob vastustaa ajatusta, että pelastava usko olisi vain Jumalan olemassaolon totena pitämistä. Ihminen voi sanoa uskovansa, mutta jos usko ei tule millään lailla esiin hänen elämässään, niin kyseessä on kuollut usko. Kuollut usko on asian totena pitämistä vailla vaikutusta ihmisen käytännön ratkaisuihin ja valintoihin.
Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Riivaajien usko ei ole pelastavaa uskoa. Niillä ei ole rauhaa Jumalan kanssa, eivätkä ne rakasta ainoaa Jumalaa, joka on olemassa.
Jaak 2:14 1938 käännöksen mukaan on epätarkka: ”Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?” Alkukielessä on sanan usko edellä määrätty artikkeli, joka puuttuu tästä.
Alkukielen lause kuuluisi sanatarkasti käännettynä: ”Ei voi se usko pelastaa häntä.”
1992 huomio alkukielen kääntämällä määrätty artikkeli sanalla silloin: ” Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?”
Jaakob siis erottaa kuolleen ja elävän uskon. Jos usko jää pelkäksi puheeksi, niin se on kuollutta uskoa ilman uudestisyntymistä ylhäältä.
Elävä, aito usko on pelastavaa uskoa. Pelastava usko on enemmän, kuin asioiden tietämistä. Se tarkoittaa kokonaisvaltaista elämän suuntaa. Elämän arvojen muuttumista toiseksi. Kun usko on aitoa, niin se ei voi olla tulematta myös näkyviin tekoina. Olemme Jumalalle vastuussa tekemisistämme. Usko ja teot ovat aina yhdessä. Aabrahaminkin usko tuli tekoina näkyviin.
Elävää uskoa voisi verrata rakkauteen. Rakkauskin näkyy tekoina. Kun rakastaa toista, niin haluaa tehdä hänelle hyvää.
Usko siis riittää pelastukseen, kun se on elävää, aitoa uskoa. Ristin ryöväri ei kyennyt tekemään uskon tekoja, muuta kun tunnustamaan Jeesuksen Herraksi. Se riitti.
Kadotustuomio on tekojen mukaan, mutta pelastus armosta. Hyvistä teoista saamme lisäksi palkan.mikko.ainasoja kirjoitti:
Minä kehoitan sinua, että arvioi itse, että oletko edennyt uskontielläsi, vain hokemalla Herran nimeä, vai poljetko vain paikoillaan?
Siinä sinulle todistus, jos et minua usko.Missä, mikämtodistus? Papukaija taas papattaa ihan mitä sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853557
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803236Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658