Mulla on 214 tkm ajettu 2,5 diesel -Transu. Lopetteli lataamisen ensin tyhjäkäynnillä kun kone lämpesi, sitten suunnilleen kokonaan. Jotain kitinää oli pitänyt jo vähän aikaa. Hain Motonetistä saman näköisen, alkuperäinen on Mitsubishin tekemä, Motonetin joku tarvike tms. Siinä on vakuumipumppukin päässä valmiina. Nyt olen pähkäillyt, että mitä kaikkea pitää ottaa tämän laturin vaihdossa huomioon? Olen bensakoneen latureita vaihtanut, mutta en koskaan pumpullisen diesel-vehkeen. Pumpusta lähtee kolme putkea. Ensimmäisen tehtävän ymmärrän, eli sen ohuen putken, joka menee jarrupolkimen lähelle tehostajan "padan" kylkeen. Siitä tehostaja saa vakuumin, samalla tavalla kuin bensakoneen kaasarin kurkusta imetty vakuumi. Mutta ne kaksi paksumpaa putkea, jotka menevät koneen kylkeen eri puolille? Kait jommasta kummasta pumppu puhaltaa sen ilman pois, minkä on imenyt jarrutehostajasta? Ovatko nämä kaksi ihan ilmaletkuja vai saako sieltä öljyt silmille, kun avaa liitoksen? Liittyvätkö jotenkin pumpun mahdolliseen voiteluun tms? Onko niissä koneen käydessä kova paine vai riittääkö, että tungen ne paikalleen vain "käsitiukkuuteen?
Transit on ollut mulla runsaan vuoden enkä tiedä siitä paljoakaan...
Auto on tuossa katuvarressa ja ajamaan pitäisi päästä. Olisi vähän kiirekin. Olen erittäin kiitollinen hyvistä vastauksista.
yst terv. Pentti
Transit -98 laturin vaihto, ja vakuumipumppu...?
0
151
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673427- 152066
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231480Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371111
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361021- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38958