Kuinka verotus toimii jos menee yli kuudeksi kuukaudeksi töihin valtioon missä ei ole verotussopimusta Suomen kanssa? Onko niin, että Suomeen maksetaan vain sairasvakuutusmaksua 2%-3%? Kysyisin myös koska nuo mahdolliset verot tulee maksettavaksi? Lähtevätkö ne jokaisesta palkasta vai katsotaanko siinä kokonaissumma mikä maksetaan silloin kun Suomeen tullaan takaisin?
Verotus ulkomailla työskennellessä?
3
148
Vastaukset
Riippuu siitä onko sinulla suomalainen työnantaja vai ei. Jos on niin työantajasi maksaa kaikki tarvittavat maksut kuten ennenkin. Mediaveroa ei tarvitse maksaa tuolta ajalta. Veroa ei tarvitse maksaa jos olet yli puoli vuotta ulkona minä aikana saat olla 6 pvää/kuukausi Suomessa jos kyseessä on verosopimukseton valtio. Tuona aikana sinulle kertynyt vuosiloma on myös verotonta vaikka pidät sen myöhemmin jo Suomessa ollessasi. Katso vero.fi sivuilta lisää
- duunari123
Työnantaja on ulkomaalainen firma. Olen katsellut vero.fi sivuilta ulkomaan veroituksesta tietoa ja saanut sen kuvan että yli 6kk mittaisilla reissuilla maksuksi Suomeen tulevat vain sairasvakuutusmaksut. Nyt aloin tosin miettimään kuinka työnantajapuolen maksut menevät kun kyseessä tosiaan on ulkomaalainen yritys. Asiaa monimutkaistaa tietenkin vielä se, että kyseinen firma ei ole rekisteröity samaan maahan missä teen töitä.
- cucic
Mun mielestä aloittajan ei kannata lähteä ulkomaille ollenkaan. On asenne sen verran kauhea meinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561328
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu571201Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin78823- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795