Lyrica ja väsymys

dewghreggwr

Tässä vuoden verran lyricaa käyttänyt ahdistukseen. Hyvä lääke. Ei tähän mennessä sivuoireita. PAITSI nyt 2kk ollut hirveä uupumus ja tullut mieleen voiko Lyrica olla syy siihen?
Voiko reilun puolen vuoden jälkeen tulla sivuoireita?
Onko kellään samaa?

Käytän 75-100mg per pv

9

5665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfhh

Mun kaveri käytti kys. lääkettä 150mg annoksella noin vuoden kunnes kuoli kys. lääkkeen yhtäkkiseen sivuvaikutukseen.

• obj

Miten avauksesda todettiin syylliseksi nimenomaan Lyrica.

• Bioplaneetalla

Lyrica muuten aiheuttaa herkkyyttä virus-infektioille että voit sairastua johonkin kovakaan tautiin joka ei normaalisti tartu juuri kehenkään.

• kiitoooos
        Bioplaneetalla kirjoitti:

Lyrica muuten aiheuttaa herkkyyttä virus-infektioille että voit sairastua johonkin kovakaan tautiin joka ei normaalisti tartu juuri kehenkään.

Linkkiä aiheeseen, kiitos

• Lyricanpuolesta

Me ihmiset olemme kaikki niin yksilöllisiä ja jokainen kokee lääkkeidenkin vaikutukset yksilöllisesti. Lyrica on viime aikoina kovasti saanut negatiivista huomiota. Varmasti on ihmisiä, jotka eivät sitä voi käyttää ollenkaan, kun tulee ikäviä sivuvaikutuksia, mm huimausta yms.
        Minulle on syöpäleikkauksessa tullut hermovaurio ristiluun alueelle, josta seurauksena vaikeat kivut lantion alueella. Ilman lyricaa en pärjäisi ollenkaan. 600mg/vrk annos, 150mg kerralla. Minulle ei alkuhuimauksen jälkeen ole tullut mitään sivuoireita, tai jos onkin, ne ovat niin pieniä sen rinnalla, että pärjään hermokipujeni kanssa edes jotenkin päivästä toiseen.
        Lyrica on juuri hermokipuihin hyvä lääke, eikä vastaavaa ole olemassa. Harmillista vaan on sen kova hinta. Siitä kun ei erityiskorvausta saa, kuin vaikeista kouristustiloista kärsivät (esim epileptikot).
        Olen kipuihini syönyt myös opiaatteja. Oxycontin 30mgx2, oxynorm 10mgx6. En pärjännyt kipujeni kanssa, vaimeni vajaaksi tunniksi oxynormin ottamisen jälkeen. Yötkin meni valvoessa. En kuitenkaan halunnut noita annoksia enää nostaa, koska siitä olisi ollut vain seurauksena jatkuva nosto resistenssin myötä.
        Mutta ap:lle, minua ei lyrica väsytä. Yhtäkkiä ajateltuna tuntuisi oudolta, jos sinulle noinkin pitkän ajan jälkeen nyt tulisi väsymystä. Ehkä sinun kannattaa käydä lekurilla juttelemassa tuosta väsymyksestä.
        Tähän vuodenaikaan monilla kyllä alkaa vaivaamaan kevätväsymys, voisiko olla kenties siitä johtuvaa.

• Löklop

Minulla Lyrica vaikuttaa hyvin moninaisin ja jopa sattumanvaraisin tavoin. Se saattaa poistaa ahdistuksen ja lisätä luovuutta, mutta se saattaa myös joinakin päivinä lisätä ahdistusta. Se saattaa nukuttaa, mutta se saattaa myös valvottaa. Se saa ihmissuhteet kukoistamaan, mutta välillä se sekoittaa käytöstäni tai tekee eristäytyväksi.

• Lyricanpuolesta

Olen tuon MOT-ohjelman nähnyt. Oli miten oli, minä joudun Lyricaa syömään, kun en muusta lääkkeestä apua helvetillisiin kipuihini saa. Ja loppujen lopuksi, elämäni tämän syöpäni kanssa on melko loppusuoralla, joten so what..

• ollaanErinlaisii

Käytin aikanaan Lyricaa 325mg/vrk eikä sivuoireita ollut. Eikä alaslaskun aikana viekkareitakaan. Hyvä lääke oli mulle. Määrättiin hermokipuun. Lopetin, koska kallis lääke ja löytyi halvempi, joka tehoaa jotenkuten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3730
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2722
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2280
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2251
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1749
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1529
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1501
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1241
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1194
    Aihe