IL:n toimittaja: 100kg kyykkytulos kunnioitettava

KorkkiKynis

22

5179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salittttttttt

      No mitäköhän nauramista tossakin nyt muka on? Ehkä väärin on sanoa että se olis kunnioitettava, mutta kyllä minunki mielestä ihan ok tulos peruskuntoilijalle.

    • uipygkfghj

      "esimerkiksi sadan kilon syväkyykkytulos on jo ihan kunnioitettava lukema tavalliselle miespuolisellekin kuntoilijalle."

      Moni kyykkää tuon ekalla yrittämällä, ellei ole joku 60-kiloinen nörtti. 100kg atg-kyykyssä ei ole *yhtään mitään kunnioitettavaa*, ellei toistoja ole sitten joku 30 mikä meneekin jo aerobikiksi.

      • jaaah

        Öh. Suurimmalla osalla kuntoilijoista ei edes liikkuvuus ja kehonhallinta riitä atg kyykkyyn


      • juurinäin1111
        jaaah kirjoitti:

        Öh. Suurimmalla osalla kuntoilijoista ei edes liikkuvuus ja kehonhallinta riitä atg kyykkyyn

        Näin.


    • OlyLiftersAreGods
    • Älä naura! 100:n syväkyykky edestä on melko harvinainen näky tavallisella kaupallisella salilla.

      • etutakapuoli

        Kuka tässä on puhunut ETUkyykystä? (paitsi sinä) Uutisessa puhuttiin takakyykystä.


      • cucucici

        Sadan kilon puhdas kyykky ei mene kylmiltään keltään, joka sitä ei ennen ole tehnyt. Ei varsinkaan joltain, joka ei ole harrastanut aiemmin mitään urheilua. Satkun kyykky vaatii jo jonkin verran treenausta ja harvoin tuollaisilla perussaleilla näkee satkun kyykkyjä. Jotkut voimasalit ovat eri asia, mutta satsit ja acticit ja tuollaiset.


      • Peokkääfaktaa

        "Satkun kyykky vaatii jo jonkin verran treenausta"

        Kuukaudessa normi ihminen pääsee helposti sataseen ko liikkeessä, jos yhtään edes vaivautuu treenaamaan.


      • eiivälttämättä
        Peokkääfaktaa kirjoitti:

        "Satkun kyykky vaatii jo jonkin verran treenausta"

        Kuukaudessa normi ihminen pääsee helposti sataseen ko liikkeessä, jos yhtään edes vaivautuu treenaamaan.

        Riippuu ihan minkä kokoinen, ikäinen, sukupuolinen ja kuntoinen tuo "normaali-ihminen" on. Liikaa muuttujia siihen, että mikä on normaalia. Syväkyykkynä jää monelta tavistreenarilta tekemättä kokonaan, ihan vaan sen takia ettei kehonhallinta ja liikkuvuus riitä. Eli ei välttämättä ole kaikille niin läpihuutojuttu. Maasta tuon nostaa suurinosa miespuolisista aikuisista, mutta kyykky on vähän haasteellisempi homma ainakin tyhjästä aloittaneilla.

        Tuossa aloituksessa mainittu naisen kyykkytulos on tehty polvisiteitä käyttäen. Se tuo GPA: liitossa aika paljon kiloja lisää verrattuna siteettömään kyykkyyn


      • ehtrjs
        Peokkääfaktaa kirjoitti:

        "Satkun kyykky vaatii jo jonkin verran treenausta"

        Kuukaudessa normi ihminen pääsee helposti sataseen ko liikkeessä, jos yhtään edes vaivautuu treenaamaan.

        > Kuukaudessa normi ihminen pääsee helposti sataseen ko liikkeessä, jos yhtään edes vaivautuu treenaamaan.

        Joo, mikä on normi, helposti ja yhtään. Olen treenaillut kyykkyä monta kuukautta pari kertaa viikossa ja maksimi on ehkä jtn 70.


      • Ehdottajagorilla
        ehtrjs kirjoitti:

        > Kuukaudessa normi ihminen pääsee helposti sataseen ko liikkeessä, jos yhtään edes vaivautuu treenaamaan.

        Joo, mikä on normi, helposti ja yhtään. Olen treenaillut kyykkyä monta kuukautta pari kertaa viikossa ja maksimi on ehkä jtn 70.

        Kannattaa siirtyä shakinpeluuseen.


      • ehtrjs
        Ehdottajagorilla kirjoitti:

        Kannattaa siirtyä shakinpeluuseen.

        Voitko tarkemmin kuvailla miten shakinpeluu auttaa kehittämään voimaa ja lihasmassaa?


      • Ehdottajagorilla
        ehtrjs kirjoitti:

        Voitko tarkemmin kuvailla miten shakinpeluu auttaa kehittämään voimaa ja lihasmassaa?

        Ei mitenkään, mutta mitä järkeä kehittää voimaa ja lihasmassaa jos sitä ei tule? Kehittää mielummin jotain sellaista, missä voi jopa onnistua.


      • samanyymi
        Ehdottajagorilla kirjoitti:

        Ei mitenkään, mutta mitä järkeä kehittää voimaa ja lihasmassaa jos sitä ei tule? Kehittää mielummin jotain sellaista, missä voi jopa onnistua.

        Miksi kehittää jotain mitä ei tarvitse eikä sitä mitä tietää tarvitsevansa? Ehkä en tiedä tarvitsevani jotain taitoa, jota shakin pelaaminen kehittää, mutta tiedän tarvitsevani voimaa ja lihasmassaa. Mistä päättelet ettei voimaa ja lihasmassaa ole tullut? Miksei voisi tehdä vaikka ei onnistu ajan x kuluessa saavuttamaan tavoitetta y? Miksi juuri shakki, miksei vaikka pöytätennis? Tämä luovuttamisen logiikka minua kiinnostaa.


      • Ehdottajagorilla
        samanyymi kirjoitti:

        Miksi kehittää jotain mitä ei tarvitse eikä sitä mitä tietää tarvitsevansa? Ehkä en tiedä tarvitsevani jotain taitoa, jota shakin pelaaminen kehittää, mutta tiedän tarvitsevani voimaa ja lihasmassaa. Mistä päättelet ettei voimaa ja lihasmassaa ole tullut? Miksei voisi tehdä vaikka ei onnistu ajan x kuluessa saavuttamaan tavoitetta y? Miksi juuri shakki, miksei vaikka pöytätennis? Tämä luovuttamisen logiikka minua kiinnostaa.

        Jos ei ole yhtään lahjoja johonkin hommaan niin miksi haaskata aikaansa? En tosin tiedä onko sulla lahjoja edes shakinpeluuseen, mutta ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä kuin saavutuksesi kuntoilun saralla (70 kilon kyykky).

        Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen.


      • samanyymi
        Ehdottajagorilla kirjoitti:

        Jos ei ole yhtään lahjoja johonkin hommaan niin miksi haaskata aikaansa? En tosin tiedä onko sulla lahjoja edes shakinpeluuseen, mutta ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä kuin saavutuksesi kuntoilun saralla (70 kilon kyykky).

        Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen.

        > Jos ei ole yhtään lahjoja johonkin hommaan niin miksi haaskata aikaansa?

        Hyvä kysymys, tosin ymmärsin sen kyllä jo ensimmäisestä kerrasta, mutta vastataan nyt vielä toisin sanoin että ei se mielestäni ole ajan haaskausta. Miten paljon lahjoja sitten pitäisi olla että mielestäsi kannattaa tehdä asiaa x?


      • salimimmix2
        Ehdottajagorilla kirjoitti:

        Jos ei ole yhtään lahjoja johonkin hommaan niin miksi haaskata aikaansa? En tosin tiedä onko sulla lahjoja edes shakinpeluuseen, mutta ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä kuin saavutuksesi kuntoilun saralla (70 kilon kyykky).

        Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen.

        No ehkä siksi, että liikunnan harrastaminen on terveyden kannalta edullisempaa kuin esim. mainitsemasi shakinpeluu. Vaikka sitä satasen kyykkyä ei tavoita heti, kyykkäämisestä on silti enemmän terveysetuja kuin siitä shakin peluusta. Kuten samanyymi sanoi, voimaa ja lihasmassaa tarttee kaikki ja salilla sitä saa helpoiten. Vaikka lahjoja voiman- tai painonnostoon lajina ei olisikaan.
        Katsos kun jotkut oikeasti käy salilla muistakin syistä kuin vain nostaakseen mahdollisimman paljon rautaa (mahdollisimman paljon rautaa on myös suhteellista, vähemmän lahjoja omaava, ja vähemmän tosissaan treenaava nostaa vähemmän rautaa, mutta voi siltikin kehittyä omiin tavoitteisiin nähden tarpeeksi hyvin). Miksi joku harrastaa lentopalloa, vaikka ei ikinä taidot riitä maakuntasarjaa korkeammalle sarjatasolle? Ehkä siksi, että se on kivaa? Ei liikunnan aina tarvitse olla hirveän suorituskeskeitä, eikä kehittymistä tarvitse verrata muihin. Etenkään jos ei kilpaile.


      • salimimmix2 kirjoitti:

        No ehkä siksi, että liikunnan harrastaminen on terveyden kannalta edullisempaa kuin esim. mainitsemasi shakinpeluu. Vaikka sitä satasen kyykkyä ei tavoita heti, kyykkäämisestä on silti enemmän terveysetuja kuin siitä shakin peluusta. Kuten samanyymi sanoi, voimaa ja lihasmassaa tarttee kaikki ja salilla sitä saa helpoiten. Vaikka lahjoja voiman- tai painonnostoon lajina ei olisikaan.
        Katsos kun jotkut oikeasti käy salilla muistakin syistä kuin vain nostaakseen mahdollisimman paljon rautaa (mahdollisimman paljon rautaa on myös suhteellista, vähemmän lahjoja omaava, ja vähemmän tosissaan treenaava nostaa vähemmän rautaa, mutta voi siltikin kehittyä omiin tavoitteisiin nähden tarpeeksi hyvin). Miksi joku harrastaa lentopalloa, vaikka ei ikinä taidot riitä maakuntasarjaa korkeammalle sarjatasolle? Ehkä siksi, että se on kivaa? Ei liikunnan aina tarvitse olla hirveän suorituskeskeitä, eikä kehittymistä tarvitse verrata muihin. Etenkään jos ei kilpaile.

        Kirjoitat täyttä asiaa siten, että hölmömmänkin tulisi se ymmärtää.
        Alan harrastajista on kisaajia varsin vähän ja useimmille muille harkat ovat itsensä kehittämistä omien tavoitteiden ja edelleytysten puitteissa.

        Kun, kysyttäessä lennkeilystäni, paljonko juoksin, saatoin parhaimmillani vastata, että maratonin verran. En tarkoita matkaa vaan aikaa. Itseni kannalta on tärkeintä millä syketasolla hölkkään sen pari tuntia tai hieman yli. Matka merkitsee ainoastaan vertailukohtaa omaan tilanteeseeni.

        Puntissa on sama juttu. Mave maksimikseni on juuttunut 180kg joka on minulle paljon koska enempää ei ole noussut. Eläkeläiskaverini veti tänään sarjojen päälle 190kg joka ei ollut edes hänen tämän hetken maksiminsa. Minä kuormitun tappiin vähemmästä kuin kaverini eli hän veti helpomman treenin.

        Joku hakee voimakestävyyttä, joku liikkuvuutta ja kimmoisuutta, moni habaa ja 6-bäkkiä jne.
        On myös puhtaasti terveysliikkujia joille tämä kuntoilumuoto sopii hyvin ja jonka parissa viihtyvät.

        Tartteeko enempää sanoa?


      • ENMUUTENUSKO
        Ehdottajagorilla kirjoitti:

        Jos ei ole yhtään lahjoja johonkin hommaan niin miksi haaskata aikaansa? En tosin tiedä onko sulla lahjoja edes shakinpeluuseen, mutta ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä kuin saavutuksesi kuntoilun saralla (70 kilon kyykky).

        Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen.

        "Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen."

        Tuo väitteesi on sen verran kova, että mikäli et laita linkkiä YouTube-videoon missä kyykkäät 310 kiloa (tai edes 250 ), niin olet nettibodari ja trolli ja saanet painua sinne minne kuulutkin (en sano minne).


      • samanyymi
        ENMUUTENUSKO kirjoitti:

        "Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen."

        Tuo väitteesi on sen verran kova, että mikäli et laita linkkiä YouTube-videoon missä kyykkäät 310 kiloa (tai edes 250 ), niin olet nettibodari ja trolli ja saanet painua sinne minne kuulutkin (en sano minne).

        Muista vaatia timestamp suomi24ehdottajagorilla24032015


      • Kyykkääjä
        ENMUUTENUSKO kirjoitti:

        "Itse kyykkäsin kahden kk jälkeen 150 kiloa syvältä kun olin aliravittu 70 kiloinen kynis. Nyt menee 310 kiloa kolmen vuoden jälkeen."

        Tuo väitteesi on sen verran kova, että mikäli et laita linkkiä YouTube-videoon missä kyykkäät 310 kiloa (tai edes 250 ), niin olet nettibodari ja trolli ja saanet painua sinne minne kuulutkin (en sano minne).

        Aamen! Kovat on puheet ehdottajagorillalla 😃


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe