Tänään voimme huomata, miten varsinkin naisten pukeutuminen ihan kristillisiä piirejä myöten, on muuttnut hyvin naisen muotoja paljastavaksi, ja vietteleväksi pukeutumimseksi, joka viettelee, muita naisia myös tähän epäpyhään tapaan, mutta eritoten miehiä tekemään huorin sydämessään heidän kanssaa.
Ja entäpä sitten miehet, jotka ostelevat itselleen hillittömiä ostoksia, kute kesäasuntoja, hienoja autoja, veneitä ja muuta sellaista, ja sitten vielä kehuskelevat näillä ostoillaan ja viettelevät myös muita tekemään näin.
Minä ihmettelen, miten kukaan Herran seuraaja moisiin ryhtyy.
7. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! (Matt 18:7)
Älkää vietelkö toisianne turhuuksiinne, ja tai muihin laittomuuksiin, vaan olkaa ennemmin rohkaisevia esimerkkejä siinä, miten maailman viettelykset torjutaan, ja kuuliasuus säilytettään Jumalan sanaan
Mutta voi maailmaa vietelysten tähden
72
<50
Vastaukset
- mikä.mättää
Saman aloituksen teit muuallekin. Oletko nyt ihan terve?
Aihe on tärkeä, mutta miksi sinä siitä suutut, jos hyvää oppia jaetaan, ja sieluja yritetään pelastaa kadotukselta?
Tee parannus elämässäsi.- housu.hame
Ai, että sielut pelastuu sen takia, että sulla on likainen mielikuvitus ? Pakko sun on tiirata naisten vaateita. Ja missä sä niitä edes näätkään, kun et käy missään ?
Tuskin siellä lestojen seuroissa minihameita näkyy ?
"Ja entäpä sitten miehet, jotka ostelevat itselleen hillittömiä ostoksia, kute kesäasuntoja, hienoja autoja, veneitä"
Millä vuosisadalla oikein olet ? Kyllä Naisetkin ostavat noita yhtä lailla. Tosin uskikset tuskin kovinkaan paljoa.
Ja mikä pakko on elää köyhyysrajalla,jos on vara parempaankin? Jumalalle se mikä Jumalalle kuuluu, loput saa pitää itse.
Ei köyhyydessä mitään ihailtavaa ole. Työmies on palkkansa ansainnut.
Oletko vain kateellinen kun sulla ei ole.?
- PaimensauvaPystyssä
Alkaako sinua panettamaan vai mikä on ongelma?
- ppkloh
seksi on kivaa
- vaatteetpäälleHETI
Oikein hyvä aloitus oikein ajankohtaisesta aiheesta :) on vastenmielistä käydä nykyään seurakunnassa,kun niin monelta muultakin osia meno on ihan kaikkea muuta kuin Jumalan tahdon ja rauhan etsimistä,nähdäkseni rukouksen paikassa ei saa olla myyjiä tai ostajia,mammonan(sisältää muutkin himot joita ihmisellä on jumalanaan) palvojia siis. Halvaksi mennyt armo,kun raharikkaiden kakarat hilluvat muka-palvonta menoissaan vain itseään ja lihaansa raviten-köyhiä ja kipeitä taitaa muistaa enää hursti ja vanhempi,nöyrtynyt polvi..vaan kenen on tästä kehityksestä vastuu? mietitäänpä sitä...Ja ei,en ole nutturapäinen 80-vuotias,vaan tiettyjä arvoja kunnioittava 3-kymppinen naisihminen,joka todella uskoontulon myötä jätti niin meikit kuin tolppakorot,irtosuhteista puhumattakaan-ikävä seurata,miten edes uskovaisia nuoria ei valisteta yhtään mistään nykyään ja seuraukset tullaan taas näkemään..Tietämättömät ja aivottomat liberaalit johtavat laumaa turmioon.
- ÄläHuolehdi
Kyllä nekin halveksimasi nuoret tulevat vielä kolmekymppisiksi ja muuttavat arvomaailmaansa. Terv. toinen 3-kymppinen nainen
- oletko.narsistinen
Aloite on ahdasmielinen narsistinen, tyrkyttää uskon varjolla tapoja vaikka yhteiskunnassamme on käytös normit jonka mukaan toimimme mutta olemme yksilöitä siten myös erillaisia.
Minä en jaa yhteiskunan normeja, vaan Jumalan.
Mutta joka yhetikunnan normeihin vetoaa ja elää sen mukaan, hyläten Jumalan ohjeet, saastuttaa itsensä.- 25797
mikko.ainasoja kirjoitti:
Mutta joka yhetikunnan normeihin vetoaa ja elää sen mukaan, hyläten Jumalan ohjeet, saastuttaa itsensä.Narsismiako, aloitus oli juuri sitä yrität luoda sääntöjä.
- PaljasPylly
Mutta joka yhetikunnan normeihin vetoaa ja elää sen mukaan, hyläten Jumalan ohjeet, saastuttaa itsensä.Se on sinun ongelmasi, ei yhteiskunnan.
PaljasPylly kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi, ei yhteiskunnan.
Jokainen joutuu lopulta vastaamaan teoistaan, ja jokaisen on syytä ottaa tämä tosiasia huomioon.
Hillittömyyteen te olette ajutuneet, ettekä erota mikä on sopivaa, ja mikä ei.
Älkää menkö maailman mukanan, sillä tämä maailma ei tunne Jumalaa, mutta Jumala on se joka tuomitsee.- PaljasPylly
Jokainen joutuu lopulta vastaamaan teoistaan, ja jokaisen on syytä ottaa tämä tosiasia huomioon.
Hillittömyyteen te olette ajutuneet, ettekä erota mikä on sopivaa, ja mikä ei.
Älkää menkö maailman mukanan, sillä tämä maailma ei tunne Jumalaa, mutta Jumala on se joka tuomitsee.Sinähän tässä tuomitset eikä Jumala.
Jumala istuu hiljaa niin kuin on istunut viimeiset 2000 vuotta.
- vaa_aittuEiToimi
Aloittajalla on omamittaiset ja vanhat ongelmat esissä. Eli kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ja mistä. Raamattupohjaa aloitukseen ei ollut.
Tässä ensin rikkauksien hamuajille.
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." (Mark 10:25)
Ja sitten naisille Hengen mukaisia ohjeita
9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, 10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. 11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; (1 Tim 2:9-11)
Kyllä Raamatun kirjoituksista löytyy näille opeille vankaa perustaa, jos taivuttaa itsensä se aroihin, ja on halukas ymmärtämään sen sanoman.- ainasojalleP
Tässä ensin rikkauksien hamuajille.
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." (Mark 10:25)
Ja sitten naisille Hengen mukaisia ohjeita
9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, 10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. 11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; (1 Tim 2:9-11)
Kyllä Raamatun kirjoituksista löytyy näille opeille vankaa perustaa, jos taivuttaa itsensä se aroihin, ja on halukas ymmärtämään sen sanoman.kyllä Raamatussa uskovat miehet ovat tehneet sopimuksen silmiensä kanssa, ettei katso sitä naista himoiten. Sillä linnun EI OLE pakko tehdä PESÄÄ sinne päähän.
Sillä meidän pitää vaeltaa Hengessä, ei hengessä.
Mutta, jos vanhan aatun kanssa ja voimassa matkaa, niin se synti tulee jos on tullakseen, mutta jos Hengessä vaeltaa, niin ei niitä pesiä rakenneta pään päälle.
On niitä naisilla ollut lyhkäsiä hameita "letkajenkan" aikaankin ja Lestoilla tänäänkin.
Mutta, sen ei pidä vietellä niin, että alkaa "makaamaan" mielessään tätä ihmistä.
Siis haloo, ajatuksiisi.
Maailmassa on asiat erikseen, siellä kaikki näkyy olevan miten sattuu, mutta sehän ei olekaan Temppelin sisäpuolista asiaa. ainasojalleP kirjoitti:
kyllä Raamatussa uskovat miehet ovat tehneet sopimuksen silmiensä kanssa, ettei katso sitä naista himoiten. Sillä linnun EI OLE pakko tehdä PESÄÄ sinne päähän.
Sillä meidän pitää vaeltaa Hengessä, ei hengessä.
Mutta, jos vanhan aatun kanssa ja voimassa matkaa, niin se synti tulee jos on tullakseen, mutta jos Hengessä vaeltaa, niin ei niitä pesiä rakenneta pään päälle.
On niitä naisilla ollut lyhkäsiä hameita "letkajenkan" aikaankin ja Lestoilla tänäänkin.
Mutta, sen ei pidä vietellä niin, että alkaa "makaamaan" mielessään tätä ihmistä.
Siis haloo, ajatuksiisi.
Maailmassa on asiat erikseen, siellä kaikki näkyy olevan miten sattuu, mutta sehän ei olekaan Temppelin sisäpuolista asiaa.Mutta miksi ei saisi kehoitaa naisia lopettamaan Jumalan tahdon vastainen pukeutumistaan?
Miksi te vastustatte Jumalan tahdon mukaisia ilmoituksia, muun kuin sen vuoksi, että olette luopuneet Jumalasta?
Kääntykää parannukseen.- ainasojalle19_3_2015
Mutta miksi ei saisi kehoitaa naisia lopettamaan Jumalan tahdon vastainen pukeutumistaan?
Miksi te vastustatte Jumalan tahdon mukaisia ilmoituksia, muun kuin sen vuoksi, että olette luopuneet Jumalasta?
Kääntykää parannukseen.Oletko ajatellut, että se ongelma onkin sinun, ei viereisen isännän.
Vai pitäisikö meidän mennä piirua pidemmälle, kuin juutalaisessa srk. selitettiin miesten ja naisten välisen osan "väliverholla" asia. Ettei se "katse" kontakti vie ajatusta pois Jumalanpalveluun katsottavasta asiasta.
Eli sinun puheesi kumpuaa juuri tästä.
Jos omaa mieltymystäni ajattelen, niin minuun vetoaa naisen silmät ja "maalaamattoma", kauniit huulet. Eli jos "vaatisin" mielesi mukaan, pitäisi ottaa huntu käyttöön.
Nämä ainasoja esimerkkinä siitä, että se "sinun" vartaloasivelevä katseesi on omaongelmainen asia.
Tee sopimus silmiesi kanssa, kuten sana opettaa. Se on kyse tahtoelämässä, "syökö hedelmästä, ts. hyvän ja pahantiedon puusta'". vai alkaako syyttää Jumalaa, että tuo nainen tuossa, siinä syy, että Herra sinun luomisesi kauneus ei saa minun seksualisuutta kuriin, muutoinkuin hunnutettuna ja määrättyyn nilkka-asuun ulottuvan kauhtanan pitämisellä päällä.
Elämme Uuttaliittoa, ja se pukeutuminen peittää "riittävästi" naista ja miestä.
On vain sovittava, ettei tee, tai anna "linnuntehdä pesää" päänpäälle.
Joko nyt alkoi "lyyti- kirjoittaa", kun mallinnettiin asiaa hieman laajemmin esiin.
- Kaataaa116
Aloittajalle: Tietysti on naisten vika, jos miehet kuolaavat joka hameenhelman perään. Hyvin olet Koraanisi lukenut.
- Sinun_vastuullasi
Ei tule vietellä toisia syntii.
Eli kaavut ja huivit käyttöön?
Kyllä maailmassa riittää kauniita ja komeita ihmisiä - mitä siitä? Kyllä se läheisyys ja luottamus rakkaan ihmisen kanssa on kuitenkin parasta, eikä sitä särje mikään hameenhelma tai komistus.
En tiedä, Mikko, oletko parisuhteessa, mutta voisit pohtia sitä, miksi olet niin helposti syntiin vieteltävissä. Kaikki eivät ole. Sinun_vastuullasi kirjoitti:
Eli kaavut ja huivit käyttöön?
Kyllä maailmassa riittää kauniita ja komeita ihmisiä - mitä siitä? Kyllä se läheisyys ja luottamus rakkaan ihmisen kanssa on kuitenkin parasta, eikä sitä särje mikään hameenhelma tai komistus.
En tiedä, Mikko, oletko parisuhteessa, mutta voisit pohtia sitä, miksi olet niin helposti syntiin vieteltävissä. Kaikki eivät ole.Älkää tuhaan selitelkö vääryyttänne, vaan tehkää kerrankin oikea parannus elämässänne, älkää vain selitelkö, kuten nyt teette.
- Sinun_vastuullasi
Älkää tuhaan selitelkö vääryyttänne, vaan tehkää kerrankin oikea parannus elämässänne, älkää vain selitelkö, kuten nyt teette.
En minä ole mitään väryyttä tehnytkään. Siksi en myöskään selittele.
Minua ei noin vain syntiin houkutella! Sinun_vastuullasi kirjoitti:
En minä ole mitään väryyttä tehnytkään. Siksi en myöskään selittele.
Minua ei noin vain syntiin houkutella!Kyllä sinun kirjoituksestasi käy esiin sinun arvosi, vaikka et niitä suoraan viitsi ilmoittaa, kun alat arvotelemaan minua, eli antamaani oppia oletan.
Siitä kai siinä on kyse.- kii5
Älkää tuhaan selitelkö vääryyttänne, vaan tehkää kerrankin oikea parannus elämässänne, älkää vain selitelkö, kuten nyt teette.
kuules, AAMEN.
- ElämänLahja
Kyllä sinun kirjoituksestasi käy esiin sinun arvosi, vaikka et niitä suoraan viitsi ilmoittaa, kun alat arvotelemaan minua, eli antamaani oppia oletan.
Siitä kai siinä on kyse.Kirjoitat alentavaan sävyyn kaikille. Miksi? Jos joku ei kirjoita arvojaan ketjuun, jossa käsitellään aivan muuta aihetta, ei häntä voi syyttää siitä, ettei hän "viitsi" niin tehdä.
Moni ihminen elää hyvää elämää, omaa hyvän ja kestävän arvopohjan jne. Suomi on viime vuosikymmeninä kehittynyt myös arvoiltaan aina vain entistä paremmaksi. Täällä on hyvä elää ja ihmiset ovat toisilleen pääasiassa ystävällisiä ja luotettavia.
Älä, Mikko, synkistele ja pelkää elämää niin paljon! - kovatPiippuun
Kun ainasoja lihassa vaeltaa, niin kaikki koukuttaa. Mutta, jos Hengessä vaellatte, teette tyhjäksi P.erkeleen teot, sillä kirjoitettu on, on sanat "voittoon" ja pae.rkele kaikkoaa. Siinä se on ollut ja on edelleen tämä avainpuoli asioihin.
Mitenkähän se kesä ja uimaranta on?? Rupeeko se takapuoli vippasemaan kuin koiralla? Sory vain. - Kaataaa116
Sanovat, että minulla on hyvä vartalo ja olen menestynytkin joissakin kauneuskilpailuissa, kun on puoliväkisin mukaan saatu ja olen huumorimielellä osallistunut. Kun pukeudun juhliin nilkkapituiseen, umpikauluksiseen, pitkähihaiseen mustaan mekkoon, pitäisikö sen sinun mielestäsi olla myös muodoton? Omasta mielestäni se saa olla istuva, ja paljetteja tai pitsiäkin saa olla, sekä korkeakorkoiset kengät. Jos se saa jonkun kuolaamaan, ei voi mitään. En minä ketään yritä vietellä, minulla on puoliso.
Kesähelteellä minulla on tapana pukeutua hyvinkin kevyesti ja ohuesti. Elämä on sillä tavoin paljon mukavampaa.
Minusta kaikki te, jotka kuolaatte jokaisen naisen perään, olette latvasta lahoja. Elättekö ehkä kroonisessa hyvän seksin puutteessa? Normaalit miehet eivät toimi niin! On ihan toinen asia, jos toteaa naisen (tai miehen!) pukeutuneen kauniisti kuin että heti pitäisi päästä hänen kanssaan sänkyyn. Ihaileva katse ei ole synti eikä loukkaus, päinvastoin, se on ystävällisyyttä ja hyvää käytöstä.
- saudimuotiinko
Kuulehan Mikko, kyllä likainen mielikuvituksesi on ihan sinun ikioma ongelmasi, eikä se parane sillä että alat naisia kaapuihin peitellä.
- LightningStar
Ken vieteltyy ja miksi? Siksikö kun maailma on täynnänsä viettelystä?
Vai tarvitsisiko maailma Kristuksen sisäistä tuntemusta?
Mikä siinä vaelluksessa on se tärkein asia? Ja miten saamme sitä kohdin kasvaa?
Sanan tulee kasvattaa, opettaa... parantaa.. eheyttää.
Kristuksen tuntemisen rinnalla, kaikki se entinen menettää merkityksensä ja asiat jotka ovat oikeita ja hyviä, asettuvat oikeisiin mittasuhteisiinsa. Se tapahtuu parantumisen kautta. Kun saamme Sanan tuntemisen kautta parantua... sisäinen muutos, uusi luomus...
Elämä, jossa kaikki hyvä on annettu
... toimia kaikessa niin, että Jumalan hyvä tahto saa tulla esiin.
Voimme ojentaa sanomalla, muuta tapasi ja toinen ei osaa eikä ymmärrä... tai nähdä... miksi toinen toimii kuten toimii... ehkä toinen koettaa ostaa välittämistä ja hyväksytyksitulemista eikä näe sisäistä kauneuttaan tai toinen kokee että ostaminen helpottaa oloa, jonka taustalla on jotain muuta. Näemmekö seurauksia vai syitä?Kyllä se joka yrittää ostaa välittämistä, ei ole sisältäkään kaunis, sillä hän ei ole totuudellinen, vaan valheellinen, ja valheellinen on myös se, joka yrittää tehdä valheesta kaunista.
Pysykää totuudessa, ja olkaa rehellisiä.- LightningStar
Oletko ajatellut mistä kumpuavat sellaiset asiat, jossa ihminen kokee, ettei kykene arvostamaan itseään?
Se on tietenkin niin, että ihminen voi nähdä asioita valheellisesti, eikä totuudellisesti.
Tiesitkös, kun Sana alkaa parantamaan, se alkaa parantamaan ihmisen rikkonaisuutta. LightningStar kirjoitti:
Oletko ajatellut mistä kumpuavat sellaiset asiat, jossa ihminen kokee, ettei kykene arvostamaan itseään?
Se on tietenkin niin, että ihminen voi nähdä asioita valheellisesti, eikä totuudellisesti.
Tiesitkös, kun Sana alkaa parantamaan, se alkaa parantamaan ihmisen rikkonaisuutta.Huomaan, että sinut on víetellyt itselleen, jonkinlainen turhanpäiväinen tapa, pohdiskella asioita, jonka toivot herättävän kunnioitusta muissa, mutta minuun se ei tee vaikutusta, sillä se on valheellinen ja lihallista turhamaisuutta heijasta arvo, eikä mitään muuta.
Älkää olko lihallisten turhamaisten tapojenne vieteltävissä, vaan käntykää rehelliseen totuuteen.- LightningStar
Jeesus on särjettyjen auttaja. Hän ei muserra suitsuavaa kynttilää sammuksiin, kun ihminen on hädässä ja maassa, rikkinäinen, elämän murjoma... Ihmiset voivat niin tehdä toinen toisilleen ja siitä jakonsa ovat jakaneet tässä maailmassa.
Sekö on valhetta sinulle? LightningStar kirjoitti:
Jeesus on särjettyjen auttaja. Hän ei muserra suitsuavaa kynttilää sammuksiin, kun ihminen on hädässä ja maassa, rikkinäinen, elämän murjoma... Ihmiset voivat niin tehdä toinen toisilleen ja siitä jakonsa ovat jakaneet tässä maailmassa.
Sekö on valhetta sinulle?Älä vääristä sanomisiani, sillä sinä se tässä teit valheellisudesta hyveellisyyttä, enkä minä. Eikä sellainen ole mitään Herran seuraamista, vaan valheellinen maailman tapa, joten on turhaa vedota sitten vanhurskauteen, jos itse edes tunusta sitä.
- LightningStar
En kyllä tiedä, että olisin missään sinun sanomisiasi vääristänyt... kysyin sinulta kylläkin jotain viime viestissäni. Aika usein asetan kysymyksiä joita voi pohtia.
En ole hyveellisyyttä sanonut olevan, jonkin sellaisen, joka ei ole hyväksi ihmiselle... vaan kirjoitin siitä... että asioiden taakse voi kätkeytyä särkyneisyyttä ja monenlaista elämän kolhimaa kohtaloa ja meidän tehtävämme tulisi lähteä liikkeelle, kohtaamaan niitä, jotka ovat avun tarpeessa. Niin usein me näemme seurauksia, mutta emme syitä niille ja arvioimme toisia niiden seurausten vuoksi.
Sana parantaa ja eheyttää sen mikä on mennyt rikki... sen tarkoitus on parantaa ja nostaa jaloilleen... LightningStar kirjoitti:
En kyllä tiedä, että olisin missään sinun sanomisiasi vääristänyt... kysyin sinulta kylläkin jotain viime viestissäni. Aika usein asetan kysymyksiä joita voi pohtia.
En ole hyveellisyyttä sanonut olevan, jonkin sellaisen, joka ei ole hyväksi ihmiselle... vaan kirjoitin siitä... että asioiden taakse voi kätkeytyä särkyneisyyttä ja monenlaista elämän kolhimaa kohtaloa ja meidän tehtävämme tulisi lähteä liikkeelle, kohtaamaan niitä, jotka ovat avun tarpeessa. Niin usein me näemme seurauksia, mutta emme syitä niille ja arvioimme toisia niiden seurausten vuoksi.
Sana parantaa ja eheyttää sen mikä on mennyt rikki... sen tarkoitus on parantaa ja nostaa jaloilleen...Kyllä minä sinun kysymyksesi takajatuksen näen, ja siihen mnä vastasin.
Ja mitä ihmeen syitä ja seurauksia, kun kaikkien tulisi jättää se vaha elämä ja vanha ihminen taakseen, ja lähteä seuraamaan Herraa.
Psykologit tukivat mukamas viisaina potiliadensa syitä ja seuraukisa, eivätkä slti saa ikinä parsittua kokoon sitä ehjää ihmistä.
Vanha elämä tulee jättää kertakaikkiaan pois.- LightningStar
Parantumisen tulee tapahtua Sanan vaikutuksen kautta.
Omat yritykset kelvata ja olla omin töin kelpaava Jumalan silmissä, orjuuttavat ikeen alle, kun taas Sana eli Jeesus vapauttaa orjuudesta... Sana puhdistaa. Se ei ole ihmisen omaa ansiota, se on valtava ja suuri lahja, ja kun sen ottaa uskossa vastaan... tapahtuu ihmeellisiä asioita.
Jeesuksesta olen kirjoittanut täällä. Vanhan elämä jää taakse ja uusi tulee tilalle, mutta ihminen itse sitä ei voi tehdä, se on Sana joka sen saa aikaiseksi, sen kasvun tuotos, puhdistus. Ei se kunnia ihmiselle tule. LightningStar kirjoitti:
Omat yritykset kelvata ja olla omin töin kelpaava Jumalan silmissä, orjuuttavat ikeen alle, kun taas Sana eli Jeesus vapauttaa orjuudesta... Sana puhdistaa. Se ei ole ihmisen omaa ansiota, se on valtava ja suuri lahja, ja kun sen ottaa uskossa vastaan... tapahtuu ihmeellisiä asioita.
Jeesuksesta olen kirjoittanut täällä. Vanhan elämä jää taakse ja uusi tulee tilalle, mutta ihminen itse sitä ei voi tehdä, se on Sana joka sen saa aikaiseksi, sen kasvun tuotos, puhdistus. Ei se kunnia ihmiselle tule.Sinä olet valheen orja, kun käyt tekohurskautesi varjolla hyviä töitä vähättelemään.
Tee totinen parannus jotta saattaisit tulla tuntemaan totuuden.LightningStar kirjoitti:
Jeesuksesta olen kirjoittanut täällä. Vanhan elämä jää taakse ja uusi tulee tilalle, mutta ihminen itse sitä ei voi tehdä, se on Sana joka sen saa aikaiseksi, sen kasvun tuotos, puhdistus. Ei se kunnia ihmiselle tule.Aivan !! Se että Jumala pääsee näyttämään totuuden meille on tärkein ja että me lähdemme hakemaan muutoxen . Ei ole aina niin itsensä selvä. Ei riivattu miehellä ollut mitään mahdollisuutta myös . Eikä ristiin-naulitut jotka roikkui Jeesuxen kanssa olleet pytäneet Jeesus kylään. Mutta niin vaan kävi että toinen pelasti Jeesus. Eikä paatuneita Juutalaisilla ole mitään mahdolisuus ilman Jumalan ihme ellei Hän ottaa verhon pois silmistä ja ymmäryxen päältä.
Mikko on yli-innokas niin kuin minäkin olin alussa . Ja sitäkin tarvitaan. Koska siitä syntyy terve keskustelu arkoistakin aiheista. Mutta muistakaamme rakastaa toinen toisia. : ) !!!!!!!- LightningStar
Niin Savis... tietenkin ihmisellä tulee olla myös tahto, muutokseen. Ketäänhän ei pakoteta tälle tielle lähtemään, jossa seurataan Jeesusta. Kyse on luopumisesta omasta itsekkyydestä, sen tahdon tiestä, jossa kaikki nähdään lähimmäisyyden rakkauden kautta.
Asiat eivät ole mustavalkoisia, vaan niissä on monta väriä. Ja monien asioiden taakse kätkeytyy asioita, joista ei ennen tiennyt mitään.
En ole hyväksynyt vääryyttä tai vääryyden tekemistä. Vääryys on rakkaudettomuutta.
Ihmisen pitäisi saada vapautua Jumalan rakkauden kautta, tekemään hyviä töitä ja elämään lähimmäisen rakkaudesta käsin. - LightningStar
Korjaan... eli ensimmäisen kappaleen viimeisen virkkeen on tarkoitus sanoa... saadaan alkaa näkemään lähimmäisen rakkauden kautta ja se oma itsekäs ihmisen luonto jää taka-alalle, kun Jumalan rakkaus saa muuttaa meitä.
Ihmisen itsekkäällä luonnolla nimittäin on paljon vaatimuksia, loppuviimein... - LightningStar
Tai se oikeammin pitäisi sanoa... kuolee pois, se ihmisen luonto, taka-alalle jättäminen, on huono sana, koska sitä ei yritetä itse pitää jotenkin aisoissa, vaan tulee todellakin uusi luomus, jossa ei ole mitään vanhaa...
- wwwwwwö
Hupaisa aloitus, tosiasiassa voisit saada korvillesi jos kadulla menisit valistamaan.
Kumpaako tulee peljätä, sitä joka tapaa ruumiin, vai sitä joka tuhoaa, sekä ruumiin, että hukuttaa sielun tuleen?
- AnnaMennäVaan
Kumpaako tulee peljätä, sitä joka tapaa ruumiin, vai sitä joka tuhoaa, sekä ruumiin, että hukuttaa sielun tuleen?
Sitä joka tappaa ruumiin.
Annan sinulle luvan tehdä sielulleni mitä ikinä haluat. Annan kenelle tahansa luvan kirota ja polttaa sieluni. AnnaMennäVaan kirjoitti:
Sitä joka tappaa ruumiin.
Annan sinulle luvan tehdä sielulleni mitä ikinä haluat. Annan kenelle tahansa luvan kirota ja polttaa sieluni.Joo, samaa mieltä.
Ihmisen eroittaa eläimestä se että ihminen kuuntelee yleensä mitä toisella ihmisellä on sanottavaa.
Toki löytyy niitä muitakin kuten mikko ainasoja joita ohjaa hormoonit kuten testosteroni ja estrogeeni ja se mitä ne tekevät. Hormoonit muokkaavat evoluution tuloksena sen miltä me näytämme.
Mikko ainasoja mainitsi naiselliset muodot. Nehän on jumalan luomaa aluetta. Miksi jotakin jumalan luomaa pitäisi peittää?
Kehoittaisin mikkoa ihmistymään ja keskittymään niiden tissien tiirailun sijasta siihen mitä ihminen(joka nainenkin on)tahtoo sanoa.ps. jos nyt kuulisin mikkoa, niin peruisin tilaukseni ellokselle. Tilasin sieltä takin joka kiristetään vyötäröltä. Sehän voi vietlellä jotakuta syntiin.
Pitäs mennä johonkin helluntaiseurakunnan kirppikselle ja ostaa jokin törkeän ruma 80-luvun väljä takki.
Minulla on lisäksi pitkät hiukset. Ja meikillä saan kasvoni näyttämään siltä että monet miehet ovat kehuneet.
Ilmeisesti minun pitäisi leikata poikatukka ja lopettaa meikkaaminen.
Minun mieheni harrastaa painonnostoa ja hänellä on lihaksia. Naiset tykkäävät. Ilmeisesti mun pitää alkaa syöttämään sitä yli 100-kiloiseksi possuksi ettei naiset tule vietellyksi syntiin.
Siinä sitten minä olisin 80-luvun takissa ja tukka kynittynä ja naama ilman meikkiä ja mieheni olisi kauhea possu.
Näin mikon jumalan viha tulisi tyynnytetyksi.
- voijavoi
Katkeroitunu naisiin, ehkä Mikko ei saa vastakaikua.
Ei kukaan nainen siltä pohjalta ala että toinen katselee vaan tissejä ja persettä, eikä kuuntele naista muulla tavoin.
Naiset tykkää kuuntelevista miehistä eikä sellaisesta joka katsoo vain ulkoisia seikkoja.
9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, 10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. 11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; 12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. 13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; 14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. 15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. (1 Tim 2:9-15)
Kyllä nämä ohjeet on kaikkien saatavissa, jotka vain ovat halukkaita niitä löytämään, mutta tänään ihinen seurailee mielummin omia halijaan, kuin Jumalan tahtoa, kute on ennustettu, että kävisi lopunaikoina.
Älkää olko kuten lopunajan ihmiset, jotka eksyvät elävästä uskosta, kaiken maailman turhuuksiin.- ajassaSeurattuna
"Säädyllisyys". Eiköhän nyt tässä ajassa maassammekin srk. naiset ole säädyllisesti pukeutuneita. Ellei nyt haeta kaikille hameita päälle. En oikein ymmärrä, vaikka kohta 50 vuotta olen srk. sisältäpäin katsellut, niin "epäsäädyllistä" en ole nähnyt.
"Normaali" pukeutuminen kussakin aikakaudessa on säädyllistä. Jos se alkaa mättämään, kannattaa painua kyllä rukouskammioon selvittämään sitä paikkaansa, missä hengessä vaeltaa. Ei hyvää päivää...olet vielä sovinistikin kaiken muun lisäksi.
Sinulla on vähän sairas suhde naisiin."Ei kullalla, ei helmillä"...
Ostin tyttärelleni(16 vee)kultaisen sydänriipuksen rippilahjaksi. Nytkö mun pitäisi repiä se pois hänen kaulastaan jotta jumala ei pudota tiiliskiveä sen päähän?
Itse tilasin 15 euron hintaan ystävältäni joka on oriflamen konsultti helmillä koristellun rannekellon.
Hirveä mikä synti..- vastuuLausekkeet
Aadam ja Eeva, sekä paratiisi.
Mietipä tätä pettämistä vielä uudelleen. Kumpi oli lankeemukseen vastuullisempi, Aadam vai Eeva?? Kun Hyvän ja Pahantiedonpuulla käytiin Jumalan ja ihmisen välillä keskustelua, "Älä syö" ja syömisen seuraus oli tämä kuolema.
Tämä keskustelu käytiin Aadamin ja Jumalan välillä, eikä Eevaa vielä edes ollut.
Siksi Aadamin vastuullisuus käy tässä kohti, että "pitääkö" vielä syödä vai ei!
Siis älä syö, vai vieläkö se ongelma on silmissäsi. Golgatan ristillä on vastaus ja P.erkele on heitetty jo taivaasta alas.
Sinun pitää rakastaa sitä puolisoasi, kuin Kristus rakastaa srk. taa, eikä vilkuilla ympäriinsä. Mies, perheen päänä, sen pitäisi vastuuttaa nyt itsensä.
- jäi.kaivelemaan
Kyllä ihmisillä saa olla mielitekoja ja nykyään siihen on hyvät mahdollisuudet.
Aatamia ja Eevako ensimmäisiä ihmisiä niin kertoo raamattu mutta mista raamatun kirjoittajat sen tiesivät, kerro Mikko ?En minä ainakaan miesten takia laittaudu. Miehillä on evoluution vuoksi tietty tapa suhtautua naisiin. Se liittyy luonnonvalintaan ja lisääntymiseen.
Itse kunnioitan sellaista miestä joka suhtautuu naiseen tasa-arvoisena eikä pelkästään synnytyskoneena.
Sellaisia miehiä on paljon.
Kaukana on aika jolloin naisen oletettiin olevan kuten mikko toivoo miehen alapuolella ja "alistuvainen".
Ex-mieheni joka oli uskossa halusi niin.
Onneksi löysin paremman miehen. Paitsi että olemme rakastavaisia ja avioliitossa hän on myös paras ystäväni.
Jos jonkun miehen vuoksi laittaidun niin hänen. Hän osaa sitä kehuakin ja olen hyvin tyytyväinen.
Mikonlaista miestä en itselleni missään tapauksessa halua. Hän katsoo vain ulkoisia seikkoja ja on näin hyvin pinnallinen itse.- seuraavaJonosta
auroraboreallis kirjoitti:
En minä ainakaan miesten takia laittaudu. Miehillä on evoluution vuoksi tietty tapa suhtautua naisiin. Se liittyy luonnonvalintaan ja lisääntymiseen.
Itse kunnioitan sellaista miestä joka suhtautuu naiseen tasa-arvoisena eikä pelkästään synnytyskoneena.
Sellaisia miehiä on paljon.
Kaukana on aika jolloin naisen oletettiin olevan kuten mikko toivoo miehen alapuolella ja "alistuvainen".
Ex-mieheni joka oli uskossa halusi niin.
Onneksi löysin paremman miehen. Paitsi että olemme rakastavaisia ja avioliitossa hän on myös paras ystäväni.
Jos jonkun miehen vuoksi laittaidun niin hänen. Hän osaa sitä kehuakin ja olen hyvin tyytyväinen.
Mikonlaista miestä en itselleni missään tapauksessa halua. Hän katsoo vain ulkoisia seikkoja ja on näin hyvin pinnallinen itse.Rakkaus on ikuista, kohde vain vaihtuu, sanoo Eeva.
seuraavaJonosta kirjoitti:
Rakkaus on ikuista, kohde vain vaihtuu, sanoo Eeva.
Eeva ei tuntunut ymmärtävän mistään muusta mitään kun ainoastaan omena oli mielessä.
Minä olen ollut saman miehen kanssa 10 vuotta ja näillä näkymin emme tule koskaan eroamaan.
Kyllähän niitä vastaehdokkaitakin olisi mutta minä en halua muita kuin oman mieheni.
Elämme tasa-arvoisessa liitossa eikä mieheni vaadi minua alistumaan.
Oli hirveää kun exäni raamattua apuna käyttäen koetti alistaa. En jäänyt sitä katselemaan sai jäädä yksin.
Oikean ratkaisun tein.
Moinen ylimielisyys tulee tuolle mikollekin kostautumaan.- omenakoSiismikä
auroraboreallis kirjoitti:
Eeva ei tuntunut ymmärtävän mistään muusta mitään kun ainoastaan omena oli mielessä.
Minä olen ollut saman miehen kanssa 10 vuotta ja näillä näkymin emme tule koskaan eroamaan.
Kyllähän niitä vastaehdokkaitakin olisi mutta minä en halua muita kuin oman mieheni.
Elämme tasa-arvoisessa liitossa eikä mieheni vaadi minua alistumaan.
Oli hirveää kun exäni raamattua apuna käyttäen koetti alistaa. En jäänyt sitä katselemaan sai jäädä yksin.
Oikean ratkaisun tein.
Moinen ylimielisyys tulee tuolle mikollekin kostautumaan.Mistä sinä sen omenan sait mieleesi? Taas näitä maailman tulkintoja.
"Rakkaus on ikuista, mutta kohde vaihtuu"!
Niin, se on maailman käsite liitoista. Moniavioisuus, mutta peräkanaa.
Toivotaan, että liittosi pitää, siis että, miehesikin sitoutuu, tai sinä sitoudut.
Mutta, käsite krististillisestä avioliitosta ei ole yhtälö sinun "ent. liitostasi", että älä käytä sitä siinämerkityksessä.
Meilläkin on "kristillinenliitto" jo yli 40 vuotta ja se on rakkausliitto, ei pakkoliitto.
Se sinun pitäisi ymmärtää, ettet tuputa vääriä käsityksiä raamatullisesta liitosta.
Enkä tiedä Mikkosi ja sinun liittoa, sillä maailmassa se tasa-arvoisuusliittokin on esimerkkinä sitä, että mies on tehnyt pitkän työpäivän ja tulee kotiin. Emäntä on kotona ja pistää ovenposkeen roskat, että ukko saa vielä väsyneenä kantaa ne roskiin. Sekin liitto päättyi siihen tasa-arvoon, mitä sen huushollin eeva toi esiin.
Mutta, nyt lähden junalle- vieraan hakuun omenakoSiismikä kirjoitti:
Mistä sinä sen omenan sait mieleesi? Taas näitä maailman tulkintoja.
"Rakkaus on ikuista, mutta kohde vaihtuu"!
Niin, se on maailman käsite liitoista. Moniavioisuus, mutta peräkanaa.
Toivotaan, että liittosi pitää, siis että, miehesikin sitoutuu, tai sinä sitoudut.
Mutta, käsite krististillisestä avioliitosta ei ole yhtälö sinun "ent. liitostasi", että älä käytä sitä siinämerkityksessä.
Meilläkin on "kristillinenliitto" jo yli 40 vuotta ja se on rakkausliitto, ei pakkoliitto.
Se sinun pitäisi ymmärtää, ettet tuputa vääriä käsityksiä raamatullisesta liitosta.
Enkä tiedä Mikkosi ja sinun liittoa, sillä maailmassa se tasa-arvoisuusliittokin on esimerkkinä sitä, että mies on tehnyt pitkän työpäivän ja tulee kotiin. Emäntä on kotona ja pistää ovenposkeen roskat, että ukko saa vielä väsyneenä kantaa ne roskiin. Sekin liitto päättyi siihen tasa-arvoon, mitä sen huushollin eeva toi esiin.
Mutta, nyt lähden junalle- vieraan hakuunEi se ollut mikään tulkinta. Koko jupakasta ei saa mitään järkeviä tulkintoja.
Eikä minulla mitään mikkoa ole koskaan ollutkaan. Kommentoit tekstiäni tavalla josta huomaa ettet lukenut sitä kunnolla.
häiritseekö se että Raamattu sano että haureus vie järjen ??
2. Kun. 9:22
Kun Jooram näki Jeehun, kysyi hän: "Onko kaikki hyvin, Jeehu?" Tämä vastasi: "Kuinka kaikki voisi olla hyvin, kun sinun äitisi Iisebelin haureus ja hänen monet velhoutensa yhä vielä jatkuvat?"
Hoos. 6:10
Israelin heimon keskuudessa minä olen nähnyt kauhistuttavia tekoja: siellä on Efraimin haureus, Israel on itsensä saastuttanut.
Gal. 5:19
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
Kol. 3:5
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,- luonnollista.on
Outte kyllä outoja. On luonnollinen asia, että on halu toista sukupuolta kohtaan. Miksi seksuaalisuudesta tehdään kielteinen asia. Luulenpa, että monessa ns. uskovaisessa perheessä asiasta kärsitään ja jonka pitäisi olla vielä luonnollista.
Myöskään mies, joka ei huomaa nättiä naista ja kiinnitä siihen huomiota, ei ole mies - eunuikko liene. Lisäksi se on luonnollista kun huomaa nätit naisen piirteet, eikä siinä tarvitse olla ns. himoa, vaikka "makee" olisi :) - siistipuku
ainasojalle:
paheksut nasiten säädytöntä pukeutumista. paheksun itse vielä enemmän miesten rumaa j apalajastavaa pukeutumista esim uimassa. Olette usein karvaisia, kaljamahaisia, kaljuja , haiseviia ja likaisia. Hoitakaa ensin itsenne.Minä myös paheksun näitä miehiä, mutta ja kaikkia muita, jotka epäpyin tavoin pukeutuvat, tai esiintyvät, joten älkää luulko, että minä puolustan tässä yhtään ketään, tai mitään, joka paheksuttavasti käyttäytyy.
Minä myös paheksun näitä miehiä, mutta ja kaikkia muita, jotka epäpyin tavoin pukeutuvat, tai esiintyvät, joten älkää luulko, että minä puolustan tässä yhtään ketään, tai mitään, joka paheksuttavasti käyttäytyy.
Voivoi mikko, kun sinne taivaasees ei tunnu nyt pääsevän kukaan muu kuin sinä itse.
Ja on oma syysi jos huomaat naisessa vain sen tissin ja perseen. Sitten syyttelet omasta viastasi muita että naiset muka korostavat niitä piirteitä liehitelläkseen miehiä mikä on väärä todistus sinulta.
Etkö sinä koskaan mieti sitä miten vähän sinun taivaaseen on tulossa väkeä? Nyt jo rajaat kaikki naiset sieltä pois.- Voivoi
Minä myös paheksun näitä miehiä, mutta ja kaikkia muita, jotka epäpyin tavoin pukeutuvat, tai esiintyvät, joten älkää luulko, että minä puolustan tässä yhtään ketään, tai mitään, joka paheksuttavasti käyttäytyy.
Tämä kommentti on kuin suoraan Raamatusta, eli sen ulkokultaisen fariseuksen sanoma:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Siis ihan sama sanoma ja sama väärä sydämen asenne, ja mitä Herra sanoikaan ??? Voivoi kirjoitti:
Tämä kommentti on kuin suoraan Raamatusta, eli sen ulkokultaisen fariseuksen sanoma:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Siis ihan sama sanoma ja sama väärä sydämen asenne, ja mitä Herra sanoikaan ???Mä tieän kax uskovia naista joilla on omat uskovat ukot,, mutta he sanovat että he pitää pukeutua sexikkäisesti vaikka omat ukot ei arvostaa sitä. Oliko nä naiset niin kuin publikaanit vai fariseus?
- naimma-aslakki
Oiskoon se siinäkin yksi 'viettelys', kun monet varakkaat ja iällisiksi tulleet helluntailaissisaret ovat myyneet ja edelleenni myyä räjjäyttäät vanahat mökkisä ja uuen punkalovin ulukomailta ostettuaan muuttaat silirimpsis sen siliän tien jonnekki aurinkorannalle eläkepäiviään viettämään lämpimällä hiekkarannalla auringon paahteessa makoillen..
Ja monenlaiset palavelut aurinkorannoilla tunnetusti pellaa niin päevällä kuin illallahi.. - hyviä.puoliakin
On hyviä puolia. Minihame helppo nostaa ylös ja tiukka toppi paljastaa hyvin :) Tietenkin jos pitkähame, niin ei tarvii pikkareita. Näin miehen kannalta ajatellen ;)
Niin ainakin tulee nä naiset suosittuja seurakunnassa ja eri´tyisesti ylistysryhmässä kun istuvat ylhällä lavalla ja lauleilevat. ????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,824404Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242978Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt262825Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162575Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122238Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e1012190Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6382068Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka342038MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141995