olen n.vuoden kuunnellut ja katsellut alaistani joka jokausessa mahdollisessa tilanteessa purnaa vastaan,ei kuuntele työohjeita ja suorastaan valehtelee eri asioita mitä olen tehnyt/sanonut..
nyt on mennyt niin pitkälle ettätekee minusta valituksen työsujeluun..outoa on että kun olen kysynyt asiaa muilta työntekijöiltä niin vastaukseksi olen saanut että parannettavaa on mutta pääosin ok..mielestäni normaali tilanne..
olen aina ollut avoin ehdotuksille ja kuunnellut oppimistarkoituksessa negatiivisiakin palautteita muta tällainen hiekkalaatikko niskoittelu vie voimia ihan liikaa..ainut asia minkä olen kyseiselle ihmiselle sanonut on että voi hakea muuta työtä jos ei pysty tätä tekemään ilman jokapäiväistä niskoittelua..serkin oli kai liikaa..
kyllästynyt alaisen niskoitteluun
18
3096
Vastaukset
- sow68
Eiköhän työntekijän työsopimuksessa lue, että työtehtäviin kuuluu kaikki ta:n määräämät tehtävät?
Meillä tämä teksti lisättiin jo muutama vuosi sitten jokaiseen työsopimukseen. Tuotantotyöntekijä kieltäytyi ta:n pyynnöstä hiekottamasta liukasta pihaa; siitä pamahti ensimmäinen varoitus työstä kieltäytymisestä. Sen jälkeen kaikki annetut työt on sopineet.- heh
En kyllä minäkään suostuisi hiekottamaan pihaa
- Tarja-Marja
Yhtiön johto lipsuu yhtenäisyydestä. Varoitusta ei anneta. Siis annettuja ohjeita ei tarvitse noudattaa eikä siitä aiheudu sanktioita.
Kuin lapsenkasvatuksessa, jos äiti kieltää ja isä sanoo, ettei tarvi välittää äidistä, kun se on vähän viuuuuu!
Työnjohto jää yksin...ilman työkaluja...muka johtamaan!
- Keskisormea
Olen kokenut samaa. Kunnan laitoksissa tämä on normaalia.
Alaiset liittoutuivat keskenään ja yhtiön muiden samanhenkisten kanssa, koska eivät halunneet ottaa käyttöön uutta atk-käytäntöä ja hyväksyä osastonvaihtomuutosta.
Sen jälkeen heidän oli helppo valittaa järjestelmällisesti ja laskelmoidusti työterveyshuoltoon esimiehestä. Vuoroviikoin he olivat sairaita, siis sairaslomalla.
Sitten järjesteltiin kaikenlaisia pieniä kömmähdyksiä, auton sähköpistoketta poistettiin lämpöpaikalla, estettiin parkkeeraamalla pääsyni omalle lämpöpaikalle, mihinkään työohjeisiin ei reagoitu, alkoivat päättää keskenään, mitä tekevät. Epämääräisiä puhelinsoittoja tuli kotiini yölläkin. Tietokoneeni "vaurioitui" useita kertoja. Järjestettiin huhuja, joiden perään ei saanut kysellä, aiheutti sairauksia.
Yksi kaksoisagentti kertoi aina minulle, miten minun pitäisis olla rauhallinen, koska tarkoitus on saada minut moisesta ärsyyntyneeksi, josta saataisiin taas yksi syy valituksiin.
Työsuojeluorganisaatiovaltuutettu ja luottamusmies vierailivat esimieheni luona tekemässä valituksia. Kun esimieheni oli pyytänyt valitusta kirjallisena, työntekijäpuoli ei siihen suostunut.
Heidän luottamusmies oli neuvotellut minun luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun kanssa sekä myöhemmin työsuojelupäällikön kanssa keskinäisissä palavereissa "työsuojeluongelmasta", vaikka tosiasiassa kyse oli työntekijöiden tavasta hoitaa työasia haluamaansa päämäärään. Omat edusmieheni olivat ko palavereissa keskustelematta lainkaan minun kanssani.
Sain ainoastaan yhden tilaisuuden, sain keskustella työsuojelupäällikön kanssa kahdestaan, mutta epäselväksi on jäänyt, mistä minua on syytetty.
Oma esimieheni ei kertonut, muuta kuin, että on kuullut valitettavasti minusta huonoja asioita.
Minkäänlaista puolustautumisvaihtoehtoa ei ole järjestetty. Syytetyn kuva oli pöydällä oikeudenkäynnin ajan, kuten Venäjällä ennen. Se oli puolustautumismahdollisuuteni. Kaikki syytökset ovat menneet työntekijöiden esittämällä tavalla läpi.
Tällainen on tämä keskusteleva työkulttuuri.
No. Minut on siirretty kaksi vuotta sitten muihin tehtäviin, kun kunnassa ei anneta kenellekään lopputilejä.
Työntekijät ovat nyt varmaan onnellisia, kun organisaatio ei muutu eikä atk-toiminnot kehity. Tämähän on työntekijäjärjestön näkemys oikeasta kehityksestä.
Työnantaja on tyytyväinen samasta syystä, kun ei ole enää liikehdintää aiheuttavia kehitysideoita.
Kunnassa tällainen työnantajan rooli on mahdollista.- kohta lähtee
kiitos tekstistäsi..se oli niin samanlaista mitä olen joutunut kokemaan..toivottavasti olet nyt sellaisessa toimessa että voit kehittää ja kehittyä ..itse olen vielä samalla yksityisellä mutta jo hakenut muita työpaikkoja.
Hyvää talven jatkoa. - heh
työntekijä puoli oli täynnä 40-60 vuotiaita naisia? olin joskus nais valtaisessa paikassa töissä, enkä toiste mene sellaseen.ainakin kuvaus sopii tanttoihin, joilla ei ole muuta elämää.
onnea siitä, että pääsit pois sieltä. - Keskisormea
heh kirjoitti:
työntekijä puoli oli täynnä 40-60 vuotiaita naisia? olin joskus nais valtaisessa paikassa töissä, enkä toiste mene sellaseen.ainakin kuvaus sopii tanttoihin, joilla ei ole muuta elämää.
onnea siitä, että pääsit pois sieltä.Ei sukupuolella ollut väliä.
Enemmänkin yhteinen piirre oli huono tai vanhentunut ammattitaito, välinpitämättömyys, vahva poliittinen aktiviteetti eli vallanhimo sekä ongelmat yksityiselämässä.
Pelko kaikista muutoksista on sairaalloisen kova. Pelätään kaikkien muutoksien johtavan huonoimpien ja laiskimpien poisjohdattamiseen työpaikan alueelta.
Jos vaimo kävi vieraissa, sekin oli pomon syy! - Aila
Hyvä kun tästäkin ongelmasta puhutaan.
Ennen sai varmasti sairasloman, kun valitti selkäkipua. Oli sitä tai ei.
Nykyään saa sairasloman ja esimiehelle lähtölaskennan käyntiin, kun valittaa lääkärille, työsuojeluorganisaatioon ja luottamusmiehille esimiehestä, "joka vituttaa niin paljon, että ei saa nukuttua, mahakin on sen takia kipeä"
Valitettavasti tämä on nykyaikana mahdollista.
Pomolla ei ole paljoa puolustautumisvaihtoehtoja, jos jengi porukalla haluaa ruoskia.
Tässä yksi syy miksi esimiehet joutuvat jo nuolemaan alaisten persettä. Pomon kohtalo on alaisten käsissä. Huono pomo, joka ei viihdytä alaisia aamusta iltaan, joka päivä.
Minuakin on pyydetty mukaan tällaiseen kieroiluun, mutta minun moraalini ei tätä hyväksy.
Siitä saan nyt minä maksaa, kun en ole solidaarinen heille, työtovereille. Olen luopio, mutta mieluummin näin. - Salla
Aila kirjoitti:
Nykyään saa sairasloman ja esimiehelle lähtölaskennan käyntiin, kun valittaa lääkärille, työsuojeluorganisaatioon ja luottamusmiehille esimiehestä, "joka vituttaa niin paljon, että ei saa nukuttua, mahakin on sen takia kipeä"
Pomolla ei ole paljoa puolustautumisvaihtoehtoja, jos jengi porukalla haluaa ruoskia.
Tässä yksi syy miksi esimiehet joutuvat jo nuolemaan alaisten persettä. Pomon kohtalo on alaisten käsissä. Huono pomo, joka ei viihdytä alaisia aamusta iltaan, joka päivä.
Minuakin on pyydetty mukaan tällaiseen kieroiluun, mutta minun moraalini ei tätä hyväksy.
Siitä saan nyt minä maksaa, kun en ole solidaarinen heille, työtovereille. Olen luopio, mutta mieluummin näin.eipä se työantaja koskaan ole minun persettäni nuollut! Toivonut varmaan minun niin tekevän, mutta en ole suostunut. Asioilla monta puolta ja asioita monia..
- Terveydenhoitaja
Aila kirjoitti:
Siitä saan nyt minä maksaa, kun en ole solidaarinen heille, työtovereille. Olen luopio, mutta mieluummin näin.Työsuojelua todella käytetään nykyään väärinkin. Jos halutaan savustaa joku pomo niin porukalla se onnistuu.
"Ei työrauhaa", "vatsakipua", "unettomuutta", keksittyä "kiusaamista" jne.
Olen omassa työssäni terveyskeskuksessa epäillyt jo pidemmän aikaa tätä, että näinkin vakavalla asialla "ratsastetaan".
Työsuojelupiiri, lääkärit ja terveydenhoitoalan ammattilaiset, olkaa tarkkana.
Pitäisi olla enemmän kriittisyyttä tunnistamaan oikeat ja väärennetyt kertomukset. Nykyinen tulkintahan lähtee siitä, että enemmistön kertomus saa luotettavuutta enemmän kuin yksin jäävä ehkä todellinen kiusattu, pomo. - Perseennuolijatar
Aila kirjoitti:
Siitä saan nyt minä maksaa, kun en ole solidaarinen heille, työtovereille. Olen luopio, mutta mieluummin näin.Tärkeää ei ole se mitä olet ja mitä teet vaan se, millaisen kuvan, imagon, annat itsestäsi.
- Jauhettu
Perseennuolijatar kirjoitti:
Tärkeää ei ole se mitä olet ja mitä teet vaan se, millaisen kuvan, imagon, annat itsestäsi.
Saamattomat paskanjauhajat ovat tänäpäivänä "in".
Valitettavasti. - Nettiin kyllästynyt
Perseennuolijatar kirjoitti:
Tärkeää ei ole se mitä olet ja mitä teet vaan se, millaisen kuvan, imagon, annat itsestäsi.
Olen kyllästynyt työpaikallani niihin tietäjiin, jotka ottavat kantaa kaikkiin asioihin ja kaikkien asioihin, mutta jotka eivät itse pysty tekemään mitään.
Kahvillakäynti ja netti täyttävät työpäivän.
Ja sitten illalla paskanjauhamisesta, politikoinnista, kahvista ja netistä väsyneenä kotiin.
Oli kova työpäivä, huh huh - Työmies, sd
Nettiin kyllästynyt kirjoitti:
Olen kyllästynyt työpaikallani niihin tietäjiin, jotka ottavat kantaa kaikkiin asioihin ja kaikkien asioihin, mutta jotka eivät itse pysty tekemään mitään.
Ja sitten illalla paskanjauhamisesta, politikoinnista, kahvista ja netistä väsyneenä kotiin.
Oli kova työpäivä, huh huhEi ole helppoa olla töissä, kun koko päivä pitää yrittää hakea jotain mielenkiintoista netistä. Tämän päivän seurasin yhtä weppikamerasivua, jossa likat itsetyydytti itseään koko päivän, ykskin pari tuntia. Sitten taas vaihtui toinen. Ei enää kiinnosta koko homma. Meni maku kun seurasi sitä touhua 8 tuntia. (vähän ylitöinäkin)
Mitenkähän ennenvanhaan työläisten aika on kulunut töissä, kun ei ole ollut webbiä. Varmaan joutuivat pelaamaan pasianssia tai ristinollaa aikansa kuluksi.
Kirjoittaja on oikeassa, että kyllä siitä väsynyt olo tulee.
Eipä naapuri arvaa miten työpäivä tuli taas vietettyä, kun kurvaan illalla kotiin.
Vaimo saa ainakin tiskata. Ei jaksa enää kotitöitä... - Ent. Virtuaalidemari
Nettiin kyllästynyt kirjoitti:
Oli kova työpäivä, huh huhKuvaamasi työläiset ovat kai sitten niitä virtuaalityöläisiä.
Ne ovat työpaikalla politikoimassa, netissä, kaffeella, mutta ei työn syrjässä.
Ne tietää kaiken kaikista asioista, kuin meidän työpaikallakin yks surffari-veneenrakentaja-kalansavustaja-autoasiantuntija-melkein johtaja-sähkömies-tyhjäntoimittaja-juoruseppo-vihdantekijä jne...jne.
- Ent. pomo
Tätä samaa tapahtuu meille muillekin pomoille.
Se on nykyajan trendi.
Asiaan kuuluu vielä se, että juttua puidaan ay-liikkeiden, työsuojelun ja työnantajan kesken salaa, jolloin asian oikea kuva ei selviä.
Kiusaajaksi voidaan leimata kuka tahansa, jos ei vaan miellytä alaisia tai muuta työyhteisöä.
Asiaa ei osata eikä haluta hoitaa kuten oikeasti teoreettisesti pitäisi. Muuttuisi vähän vaikeammaksi.
Helppo homma ja leima perseeseen.- Ivanovitsh
Työsuojelu on työväenliikkeen ihmisille ja sielläkin niille, jotka kuuluvat ay-renkaaseen.
Neuvotteluihin kuultavaksi kutsutaan liiton edustaja eli työsuojeluvaltuutettu puhumatta mitään asianosaiselle. Jos et ole liiton jäsen venäläinen oikeus toimii.
Päätös on aikuisten ihmisten yksimielinen tuomio,
SYYLLINEN.
Syyllinen sai puolustautua, sen kuva oli pöydällä. - Ole laiska, olet hyvä
Kiusaajaksi leimataan henkilö, joka on erilainen kun massa. Jos teet töitä innostuneesti ja ideoiden, ylität massan normit, jolloin olet epäsuosittu.
Sinut pitää saada nujerrettua samalle tasolle enemmostön kanssa.
Työnantaja ei pidä myöskään epäsopua ja liikehdintää aiheuttavista kunnon työntekijöistä, koska se aiheuttaa lisätöitä esimiestasolla.
Varsinkin kunta- ja valtion organisaatioissa esimiehiä ei heilauta mihinkään, onko tuotto hyvä vai huono.
Palkka on aina sama.
Pääasia, ettei tarvitse hikoilla ja että töissä on kivaa juttuseuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648