Juu elikkäs oon aloittanut blondausoperaation ja lähtötilanne oli kuparit hiukset eli tollaset ---> http://hairstyles1st.com/wp-content/uploads/2015/02/Copper-Hair-Ideas-Short-Hair-Copper-Hair-Color-With-Bangs-For-Wavy-Hair-Pics.jpg
Olen syväpuhdistanut hiukset usein ja tehnyt kaiken maailman kotikonstit ennen kuin laitoin värinpoiston. Olen laittanut yhteensä 3kpl värinpoistoja ja pitänyt niiden välissä pari viikkoa taukoa mutta nyt hiukseni ovat tyvestä blondit mutta suurin osa hiuksista on todella haalean oranssit eli melko keltaiset oranssilla vivahteella. Viimeisimmän värinpoiston jälkeen ei tapahtunut mtn muutosta ja en tiedä saanko näistä vielä tuhkanblondia hiusvärillä ku on tuota oranssia vivahdetta joka ei sit lähde millään :/ neuvoja miten saisin blondattua tästä eteenpäin ? Ja oma väri on maantienruskea.
Te joilla on kokemusta blondauksesta, helppikää :)
41
6245
Vastaukset
- kampaaja666
vinkki 1) mene kampaajalle.
- hiuskriisi
Joo puhuin jo kampaajan kanssa et hän laittaa sävyn hiuksiin Kuhan oon saanut värinpoistolla oranssit läikät häviämään. Rahaa ei ole käydä tekemässä sekä värinpoistoo että värjäystä. Mutta nyt nuo oranssit läikät ei taho lähteä millään ja mietin onko liian tehoton värinpoisto ollu (elean vaalentava hiusväri jota käytetään purkin mukaan myös värinpoistoon) vai mikä siinä on. vedessä ei pitäisi olla rautaa ja hiukset on hyvässä kunnossa et ei pitäis siitä olla kiinni..
- vaaleaaa
Mou! Laitoitko vaalean hiusvärin vai värinpoiston? Merkki jota käytit ei ole minulle tuttu. Tätä olen joskus muistaakseni käyttänyt L'Oréal Paris Super Blonde värinpoisto
- vaaleaaaaa
Näitä käytän nykyään Schwarzkopf-blonde! http://www.henkel.fi/2010-3960_schwarzkopf-blonde-4055_FIS_HTML.htm
- hiuskriisi
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/elea-0,00-cream-kestoväri#spst tätä laitoin.. kyseistä merkkiä koska moni sanonu hyväksi ja on halpa. hiukseni ovat pitkät ja paksut nii sen takii ostin tota merkkiä ku tarvitsin kaks purkkia ja 5 makso yks tollanen :) liekkö sit ollu tehotonta toi vähemmän vaalentava ku en uskaltanu ostaa tota tehokkaampaa. onko toi loreal värinpoisto miten runsas et riittäisköhän jos laittaa pituuksiin ja latvoihin kun on olkapäiden yli menevät hiukset? tosiaan pidän nyt ainakin kaks viikkoa taukoa vaikka hiukset on edelleen hyväkuntoiset :)
- vaaleaaa
Moi! Lähinnä mietin että poistaako käyttämäsi tuote keinotekoista väriä (eli jos hiukset on värjätty). Yleensä sanotaan ettei väri vaalenna väriä, vaan siihen tarvitaan värinpoisto. En ole itse joutunut isoja muutoksia tekemään hiuksilleni. Halusin vaan vaaleammat hiukset. En osaa ottaa kantaa riittääkö yksi vai tarviitko kaksi. Osta vaikka kaksi mutta avaa toinen purkki tarvittaessa..
- hiuskriisi
Hmmm purkissa luki et voi käyttää vaalennukseen/värinpoistoon 4 asteen muutoksella, muuta en oikein saanut irti siitä :) ja erikseen oli sitä ne kestovärit jotka oli erivärisiä purkeissa. Mutta pitää kokeilla myöhemmin tuota lorealia :D
- vaaaleaaaa
Joo, jossain tuotteissa sanotaan erikseen että toimii myös värjättyyn.. Toisissa ei sanota muuta kuin vaalennusteho. Hoida tukkaasi nyt hyvin!
- Blonditypy
4 astetta on aika vähän. Ite värjään tyveä sellasella joka vaalentaa 5-7 astetta ja sen lisäksi laitan hopea naamion
- hiuskriisi
kiva tietää :D aattelin et toi 4 astetta riittäis vaalentamaan mut näköjään pitää kokeilla rajumpaa värinpoistoa :)
- vasleaaaa
Katso vaan, että värinpoisto-tuotteessa lukee että poistaa myös värjättyä väriä! Jos tyvi vaan värjätään niin silloin värjätään luonnollinen väristä, ei värjättyä. Hopeashampoot ja -naamiot taittaa keltaisuutta pois! Näppäriä
- hiuskriisi
kiitti vinkistä
- hiuskriisi
hö nyt toi ei julkassu koko tekstiä o.o saakohan noilla kaupan myrkyillä värjättyy tyveä blondiksi ilman värinpoistoo ku kuitenki oma väri on suomalainen maantien ruskee
- kklll
Aikoinaan värjäsin mustaksi omat vaaleat hiukset. Noin 10 värinpoisto kerran jälkeen sain vaaleat takaisin. Muistaakseni käytin blonde tai jtn vastaavan nimistä värinpoistoa. Käsittelyjen jälkeen päänahka oli todella kuiva ja hiuksetkaan eivät ihan priima kunnossa. Suosittelisin kampaajalle menemään ja jostain nipistää rahat siihen. Itse pidin aina 1-2kk väliä värjäyksissä.
- hiuskriisi
mm saan päälle 500 euroo kk ja vuokran ja laskujen jälkeen jää 150e käytettäväksi joka kuukausi nii ei oikein kampaajalle mennä tekemään näin isoo projektii ku sinnekki ois uponnu hurja määrä rahaa nimimerkillä kokemusta on ku kolme vuotta sit blondasin tummasta vaaleeks nii meni omaisuus :( muuten kyllä menisin! mä sain kirkkaan punaisen (värjätty useilla kestoväreillä joten oli tiukassa) haalistettua oranssiksi hyvin ennen kuin rupesin laittaa värinpoistoi ja hiukset on normaalin tuntoiset edelleen :D pidän itsekin mahd. pitkään väliä ku parturi sano et ei värjäyksistä oo hyötyä jos laittaa tiheeseen ja se saattais jopa estää hiusten värjäytymisen jos laittaa liikaa myrkkyä usein hiuksiin..
- vaaleaaa
Tyven saat vaalennuksella vaaleammaksi. Latvoihin missä on jo väriä tarviit värinpoiston.. Värinpoisto on se vahvimmista vahvin tökötti. Vaalennus ei nii vahva... Muista vaan hoitaa hiuksia hyvin, niin ei mene huonoon kuntoon
- hiuskriisi
eikös vaalennus ja värinpoisto oo sama asia? :o ainaki oon ite kuullut
- vaaleaaaa
Niin itsekin luulin ennen
- vaaleaa
Aah, tuli vaan osa tekstistä. Käy juttelemassa vaikka stockalla ja kysy mitä he suosittelevat sinulle. Voi olla, että hopeashampoota tai -naamiota ja taittaisi keltaisuuta. Kyllä he varmaan pystyvät neuvomaan myös riittääkö vaalennus tai tarviitko värinpoiston.
Näin olen itse ymmärtänyt, että värinpoisto on kaikista tehokkain. Osassa vaalennustuotteissa lukee, että toimi vain natural-hiukseen. En tiedä onko vaalennusaineella, vaalennusvärillä ja värinpoistolla kemikaalitasolla mitä eroa vai onko vaan eri merkkien nimiä vähän samalle asialle..
Onko sinun pakko saada heti blondiksi? Riittäisikö vaaleanruskea? Voisitko leikata oranssit osat pois?? - hiuskriisi
en usko et hopeashampoo riittää ku on oranssia vivahdetta. ja en rupea mielellään leikkaamaan poiskaan ku selkään asti hiukset ja oranssia väriä on kaikkialla paitsi ihan tyvessä on keltaista :D ja mielellään blondiksi värjäisin ku ei oo enää kauheen kaukana kirkkaan keltaisesta tää väri
- vsaleaa
Hopeashampoita on lila- ja sinisävyisinä. Lila keltaiseen ja sininen oranssiin väriin. Lähinnä mietin, että olisiko joku ei niiin vaalea helpompi saavuttaa, esim. 8 tai 9 keskivaalea ja joku lämpimämpi sävy kuin kylmä tuhka. Voithan laittaa tehokkaamman värinpoiston.. Sen jälkeen hopeashampoota ja hyvän naamion. Itse tykkään hopeashampoosta. On mulla hopeanaamio ja hopeasävytekin
- hiuskriisi
mistähän noita hopeashampoita saa ja onko pahan hintasia?
- hiuskriiisii
Tein lorealin super blonde värinpoiston voimakkaimman ohjeen mukaan ja pidin sen 40 min. Pesun jälkeen latvat näyttää edelleen et niissä on oranssia vivahdetta kuten viime värinpoiston jälkeen... mikä nyt neuvoksi?? :O
- vaaleaaa
Moi! Tuliko mitään muutosta?? Jos mikään ei auta, niin vaihtoehdot alkaa käymään vähiin. Kampaaja maksaa mutta jos kaupan tuotteet ei ole tarpeeksi tehokkaita.. Voit saada hiuksesi vain kuiviksi korpuiksi
- vaaleaa
Ainakin Sokoksella ja Stockalta olen ostanut hopeatuotteita.. Olisko 15€, en muista tarkkaan. Kannattaa kysyä myyjiltä apua. Ainakin keskustan Stockalta saa hyviä neuvoja
- hiuskriisi
nyt kun nää oli kuivunu nii ne on aika lailla tollaset niiku tässä kuvassa http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/4789/2012/08/tukka4.jpg
monet on sanoneet et pitäs olla ihan tipunkeltanen mut riittääkö toi? :D - vaaleaaa
Noihan on jo kivan vaaleat
- vaaleaa
Ääh, taas vaan osa viestistä tuli.. Kipaise vaikka näyttämässä kampaajalle ja kysy jos voisi jo värjätä. Kysy myös mikä olisi odotettavissa oleva tulos. Naamiota tukkaan vaan
- hiuskriisi
pitänee kysyä
- vaaleaaa
Kerropa sitten mitä sanoi :)
- hiuskriisi
varasin ajan kampaamoon ja lupasivat et tulee 8-9 asteinen vaalea :) 10 asti ei saa ainakaan vielä mut minulle kyllä kelpaa toi 8-9
- Wuhhuuuuupatukka
Minä vaalensin kerran tukkaani c-vitamiinipore shampoo seoksella. Kyllä mulla ainakin sillä vaaleni :) Eli murskaa c-vitamiinipore tabletteja ja sotke shampoosee. En tiiä mikä olis hyvä sekoitus suhde
- hiuskriisi
kokeilin tuota ennen viimeistä värinpoistoa ja kyllä se hitusen vaaleni mut ei tarpeeksi :/
Minulla oli samoja ongelmia. Uskon, että kyse oli kohdallani huonosta puhdistuksesta ja sain värin vaalentamaan kunnolla vaan CX Corrector -tuotteilla. Ei silläkään ihan samoihin päästy kuin kampaajalla käyminen, mutta aika lähelle :D
- hiuskriisi
Tein syväpuhdistuksen viikko ennen värinpoistoa ja siitä on tullut rutiini et laitan syväputsarin kerran kk. ei ainakaan siitä pitäs mulla olla kiinni :D
- vaaleaaaa
Moi! Löysin kauneus- ja terveys lehden julkaiseman jutun...
MILLAISTA VÄRIÄ TODELLA TARVITSET?
Sävyttävä sampoo tai hoitoaine taittaa, syventää tai kiillottaa väriä ja huuhtoutuu pois seuraavassa pesussa. Tehokkaimmin ne tepsivät vaaleisiin hiuksiin, joihin ne voivat tarrata kiinni tiukastikin.
Sävyttävät pesu- ja hoitoaineet ovat ihanteellisia, kun haluat pidentää värjäysväliä tai vähentää esimerkiksi vaalennetun tukan keltaisuutta.
Suoraväri eli sävyte on aine, joka värjää hiuksia ilman hapetinta. Suoravärillä voidaan tummentaa, syventää tai vaihtaa värin vivahdetta. Se jää hiusten pintaan ja haalistuu pois 6–10 pesussa jättämättä tyvikasvua. Huokoisissa hiuksissa suoraväri pysyy pidempään – ja jopa jämähtää niihin.
Kasviväri on kokonaan luonnon ainesosista tehty aine, joka jää hiusten pintaan ja peseytyy pikkuhiljaa pois. Kasvivärejä valmistetaan esimerkiksi hennasta, indigosta, punaviinistä ja kävyistä. Niitä käyttävät ekokampaajat.
Kevytväri tummentaa, kirkastaa tai muuttaa hiusten sävyä hillitysti. Kevytväreissä käytetään mietoa hapetetta, mutta se on kestoväriä hellävaraisempi. Kevytväri haalistuu pois 10–20 pesussa, elleivät hiukset ole erityisen rasittuneet.
Kestoväri on pysyvä. Siinä hiusten pinta avataan, ja väri tunkeutuu sisään. Kestovärillä voidaan peittää harmaat, muuttaa väriä radikaalisti, tummentaa ja vaalentaa. Pesut, lämpömuotoilut ja aurinko kuluttavat ja haalistavat väriä, mutta se lähtee kokonaan pois vain kasvamalla.
Vaalennus on kestovärjäystä voimakkaampi kemiallinen käsittely. Se poistaa hiuksista kaiken pigmentin. Mitä tummempi lähtökohta ja vaaleampi lopputulos, sitä voimakkaampaa hapetetta on käytettävä.
Värinpoisto on vaalentamista. Se poistaa tukasta hiusvärin lisäksi sen alkuperäisen pigmentin, ja hiuksista tulee vaaleanoranssit. - vaaleaa
Moi! Kiva kuulla hyviä uutisia! :) 8-9 on jo vaalea ja voithan sitä ajan kanssa vaalentaa lisää. Esim liukuvärinä = tyvi pikkusen vaaleammaksi kuin latva tai raidoilla... Itselläni on 10 blondi päältä jossa vähän ohuen ohuita kylmiä ja vielä vaaleampia raitoja. Alta taas noin 9 vaaleaa ja hieman lämpimämmän sävyisenä. On ollut 8 aikaisempaa mutta halusin tasaisemman värisen pään :)
- hiuskriisi
Ite aattelinki et ekaks ton 8-9 vaalean pidän päässä ja sit annan auringon kesällä vaalentaa hiuksia ja sit varmaan raitoja laitan JOS nyt haluun sen 10 vaalean :)
- vaaleaaa
Kerro sitten minkälainen tukka tuli :) Kysy samalla vinkkejä ylläpidosta ja hoidosta! Voi suositella jotain tuotteita :) Itse vedin tosiaan päähäni jonkun värin päähän mikä oli kaapissa.. Keltaisuus tasoittui mutta nyt taas pakko hoitaa vähän "liian" hyvin! Aluksi en huomannut mitään vaan hiukset oli melkein paremmassa kunnossa. Nyt värin vaikutuksen jo huomaa, hiukset on kuivemmat.. Öljyjä olen vähän arastellut laittaa koska pelkään että haalistaa väriä...
- hiuskriisi
kampaaja sanoi että vika ei ollut siinä etteikö ois ollu kaupan vaalennuksis tehoa (sanoi itse et käyttää miedompia vaalenuksia mitä kaupassa myydään) vaan siinä et mun hiukset ei vaan vaalene enempää tästä. no lätkästiin taittoväri ja näistä tuli 9 asteisen vaaleat hiekkasävyllä ja ens kerralla laitetaan vaaleampia raitoja :) ja neuvoi käyttämään violettisävyistä öljyä ja color maskeja
- vaaleaaaa
Moikka. Kiva että hiuksista tuli kivat :) Violetinsävyistä/kylmän sävyistä öljyä en olekaan nähnyt.. Sain vasta vähän aikaa sitten kuulla että käyttämäni Moroccanoilin öljy on keltasävyinen :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978