""Sosiaaliturvalla pitää pystyä elämään" – raportin mukaan tukien leikkaus ei kannusta työnhakuun
Tavoite on pitää työkykyiset työkunnossa ja estää heitä syrjäytymästä"
Raportti myös toteaa, että aktivoinnin pitää olla vapaaehtoista ja aktivoitavien pystyttävä vaikuttamaan sisältöön. Eli asiantuntijat tyrmäävät korvausten leikkaamisen ja pakollisen aktivoinnin.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1426735775590
"Sosiaaliturvalla pitää pystyä elämään"
4
<50
Vastaukset
- köyhämies
Kyllä sossutuella elää jos vaan ostaa riittävästi euron maksalaatikkoa pakkaseen. Voi ostaa myös sekavihanneksia lisukkeeksi ja itse ainakin olen elänyt hyvin silleen viimeiset 5 vuotta. Salilla voi käydä hiukan kuntoilemassa että pysyy työkuntoisena jos sellainen ihme tapahtuu että töitä joskus saa.
- sossupummi-
Pitää mennä alasti työnhakuun koska ei ole varaa kunnollisia vaatteita ostaa. Kyllä se ulkonäkö on kuitenkin aika tärkeä asia siellä työhaastattelussa. Jos sinne tulee kodittoman näköisenä niin ei se tee vaikutusta. Sossutuet riitää ruokaan jos ei osta mitään muuta.
Sossutuen tarkoitus on pitää työtön henkissä eikä sillä voi tehdä mitään ylimääräistä. Onko se ihme että monet syrjäytyy kun ei voi harrastaa mitään, ei voi käydä missään, ei voi luoda sosiaalisia suhteita. Itse olen ainakin täysin syrjäytynyt koska minulla ei ole kavereita, ei vanhempia eikä läheisiä. Käyn päivisin salilla ja loput 22 tuntia olen kotona.- TyöttömyysKannattaa
Sossu/kela tuella pystyy pitämään yllä tietyn perustason, kun järkeilee ruokalistat ja niin, että se on myös ravitsevaa ja vitamiinejakin saa olla, sekä valmistamaan hyvälaatuista kotiviiniä kun on laitteet ja taito ja pitää olla myös pitkäjännitteisyyttä odottaa.
Mutta kun järkeilee viinien valmistuskierron sopivaksi, siitä tulee jatkuvuus ja sitä myöden on aina tuhtia viiniä valmiina ja pullotettuna, sitä voi jopa myydä, aina löytyy juoppoja, jotka kauheassa horkassa ovat valmiita maksamaan. En nyt tarkoita ammattimyyntiä vaan edes sen verran, että hankekustannukset tulevat katetuksi, no ehkä vähän enemmän myydä että saa korvauksen menetetyistä "työtunneista".
Henkilökohtaisesti en ymmärrä poliitikkojen vouhkaamista töistä ja tekijöistä, vouhkanneet ties kuinka vitunmonta vuotta ja työurien pidentämisestä, kun työttömyys päinvastoin lisääntyy, firmat eivät palkkaa ja irtisanovat entisiäkin tai lomauttavat ja puhutaan vaan nolla ratkaisusta, ei kannustavuudesta työelämään ja sitä paitsi harvan fyysistä työtä kauan tehneet kroppa on pelikuntoinen enää 60 ikäisenä. Siinä vaiheessa alkaa pätkiä. - tästätietoa
Se "perustaso" kaatuu siinä vaiheessa jos ja kun perusosaa leikataan -20% - -40%. Ilman leikkauksia mielestäni vielä riittävä vaikka askeettisesti saakin elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071