Rakastan tosi vanhoja vaatteita ja tyylejä. Olisi aivan ihanaa pitää 1900-luvun alkupuolen tyylisiä tai jopa vanhempityylisiä vaatteita. Mutta voiko ja kehtaako niitä pitää arkielämässä???50-luvun mekkoja voi hyvin pitää, niihin on kai jo totuttukin mutta käyttääkö kukaan vanhempia?
Olen pitänyt joskus työssäni vanhanaikaista palvelijan asua pitsiesiliinoineen ja pitkine hameineen ja minulla olisi 1900-luvun alkupuolelta kopioitu opettajattaren puku. Mutta kehtaako niitä käyttää???
Wanha tyyli normaaliarjessa?
3
106
Vastaukset
- Kaunistyyli
Minäkin rakastan vanhoja vaatteita. Mielestäni 1910-luvulla naisten muoti oli kauneimmillaan. Vaikka omistankin joitakin antiikkisia vaatteita 1900-luvun alusta, niitä harvemmin käytän, vaan haen vain inspiraatiota pukuhistorista. Käytän usein pitkiä hameita ja niiden kanssa sopivia (pitsi)puseroita. Useat hameistani ovat peräisin 70-luvulta.
Minusta kehtaa käyttää. Jos tunnet itsesi mukavaksi vaatteissasi, niin kehtaa käyttää. Omasta puolestani voin sanoa, että mielelläni näkisin asukokonaisuutesi. - hörsölä
Jos olet XS kokoa, mulla saattais olla sulle muutama takki ja paita. Ennen pukeuduin itse samalla tavoin, nyt on massu kasvanut ja ikää tullut lisää ...
- Renesanssiunelma
Joo mun mielestä kans 1800 luvun renesanssi vaatteet ovat vastustamattomia siksi kai tykkään myös lolita vaatteista jotka on inspiroitunut näistä. Eli en näe sitä pahana käyttää ellei tietty nyt tilanne vaadi väkisin muuta pukeutumista esim. Ei vartijan hommissa voi käyttää pitsipöheikköä.
Niitten löytäminen on kyllä välillä vaikeaa varsinkin alle 100e hintaan. Harvasta löytyy niin halvalla. Ehottakaa jos tiiätte jottain kauppoja. Itse tiiän vaan chiringo.fi amazon.com ja ebay.com
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647