Rakastan tosi vanhoja vaatteita ja tyylejä. Olisi aivan ihanaa pitää 1900-luvun alkupuolen tyylisiä tai jopa vanhempityylisiä vaatteita. Mutta voiko ja kehtaako niitä pitää arkielämässä???50-luvun mekkoja voi hyvin pitää, niihin on kai jo totuttukin mutta käyttääkö kukaan vanhempia?
Olen pitänyt joskus työssäni vanhanaikaista palvelijan asua pitsiesiliinoineen ja pitkine hameineen ja minulla olisi 1900-luvun alkupuolelta kopioitu opettajattaren puku. Mutta kehtaako niitä käyttää???
Wanha tyyli normaaliarjessa?
3
113
Vastaukset
- Kaunistyyli
Minäkin rakastan vanhoja vaatteita. Mielestäni 1910-luvulla naisten muoti oli kauneimmillaan. Vaikka omistankin joitakin antiikkisia vaatteita 1900-luvun alusta, niitä harvemmin käytän, vaan haen vain inspiraatiota pukuhistorista. Käytän usein pitkiä hameita ja niiden kanssa sopivia (pitsi)puseroita. Useat hameistani ovat peräisin 70-luvulta.
Minusta kehtaa käyttää. Jos tunnet itsesi mukavaksi vaatteissasi, niin kehtaa käyttää. Omasta puolestani voin sanoa, että mielelläni näkisin asukokonaisuutesi. - hörsölä
Jos olet XS kokoa, mulla saattais olla sulle muutama takki ja paita. Ennen pukeuduin itse samalla tavoin, nyt on massu kasvanut ja ikää tullut lisää ...
- Renesanssiunelma
Joo mun mielestä kans 1800 luvun renesanssi vaatteet ovat vastustamattomia siksi kai tykkään myös lolita vaatteista jotka on inspiroitunut näistä. Eli en näe sitä pahana käyttää ellei tietty nyt tilanne vaadi väkisin muuta pukeutumista esim. Ei vartijan hommissa voi käyttää pitsipöheikköä.
Niitten löytäminen on kyllä välillä vaikeaa varsinkin alle 100e hintaan. Harvasta löytyy niin halvalla. Ehottakaa jos tiiätte jottain kauppoja. Itse tiiän vaan chiringo.fi amazon.com ja ebay.com
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762534Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2852237Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1441194Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 76830
- 71815
- 106808
- 65807