Wanha tyyli normaaliarjessa?

Wanhatar

Rakastan tosi vanhoja vaatteita ja tyylejä. Olisi aivan ihanaa pitää 1900-luvun alkupuolen tyylisiä tai jopa vanhempityylisiä vaatteita. Mutta voiko ja kehtaako niitä pitää arkielämässä???50-luvun mekkoja voi hyvin pitää, niihin on kai jo totuttukin mutta käyttääkö kukaan vanhempia?
Olen pitänyt joskus työssäni vanhanaikaista palvelijan asua pitsiesiliinoineen ja pitkine hameineen ja minulla olisi 1900-luvun alkupuolelta kopioitu opettajattaren puku. Mutta kehtaako niitä käyttää???

3

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunistyyli

      Minäkin rakastan vanhoja vaatteita. Mielestäni 1910-luvulla naisten muoti oli kauneimmillaan. Vaikka omistankin joitakin antiikkisia vaatteita 1900-luvun alusta, niitä harvemmin käytän, vaan haen vain inspiraatiota pukuhistorista. Käytän usein pitkiä hameita ja niiden kanssa sopivia (pitsi)puseroita. Useat hameistani ovat peräisin 70-luvulta.

      Minusta kehtaa käyttää. Jos tunnet itsesi mukavaksi vaatteissasi, niin kehtaa käyttää. Omasta puolestani voin sanoa, että mielelläni näkisin asukokonaisuutesi.

    • hörsölä

      Jos olet XS kokoa, mulla saattais olla sulle muutama takki ja paita. Ennen pukeuduin itse samalla tavoin, nyt on massu kasvanut ja ikää tullut lisää ...

    • Renesanssiunelma

      Joo mun mielestä kans 1800 luvun renesanssi vaatteet ovat vastustamattomia siksi kai tykkään myös lolita vaatteista jotka on inspiroitunut näistä. Eli en näe sitä pahana käyttää ellei tietty nyt tilanne vaadi väkisin muuta pukeutumista esim. Ei vartijan hommissa voi käyttää pitsipöheikköä.
      Niitten löytäminen on kyllä välillä vaikeaa varsinkin alle 100e hintaan. Harvasta löytyy niin halvalla. Ehottakaa jos tiiätte jottain kauppoja. Itse tiiän vaan chiringo.fi amazon.com ja ebay.com

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe