Äkkiloppu paras loppu?

Kysyn_vaan

Yleensä ihmiset ovat sitä mieltä että parasta olisi jos kuolisi nukkuessaan mutta onko se todella niin? Jos tietää kuolevansa ehtii hyvästellä rakkaimpansa, tehdä tai ainakin yrittää tehdä sovinnon kaikkien kanssa. Pyytää anteeksi keille on tehnyt vääryyttä ja antaa anteeksi jotka itselle ovat tehneet väärin. Tietysti jos tahtoo voi kuolla vihassa eikä pyytele keneltäkään mitään anteeksi jos kerran on ollut niin täydellinen ettei mitään anteeksipyydettävää ole. Valmistautua siihen joka meitä kaikkia vääjäämättä ennemmin tai myöhemmin odottaa.

Onko elämän tarkoitus päästä kaikesta mahdollisimman helpolla, muista ei mitään väliä? Ajatusleikki, saisit valita kuolisitko nyt heti vai vasta puolen vuoden päästä mutta viimeiset pari kuukautta olisivat vaikeat, kumman valitsisit?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenmuistakaamme

      Minun äiti kuoli nukkuessa yövuoteelle. Siskoni oli vielä illalla ollut hänen luona ja ottanut ostoslistan tarkoituksena tuoda tavarat sitten työstä päästyään.
      Ihan hyvä kuolla nukkuessa jos on asiat kunnossa läheisten ja Jumalan kanssa.

      • Tätä_mieltä

        Jos on vanha niin mikäs siinä mutta jos vaikka 30-40 vuotias äkillisesti kuolee on se kyllä hirveä shokki kaikille läheisille. Puhuttakaan että joku vielä nuorempi.


    • tyhjäolo

      Moni vanhus tai vakavasti sairas kuolee yöaikaan.
      Mun isä sairasti syöpää ja oli kotona saattohoidossa.
      Isä oli 78 vuotias ja kuoli aamuyöllä. Isän hengitys oli ensin tiheää ja välillä taukoja, mutta lopuksi hengitys vaan alkoi harvenemaan ja lopulta mun isä veti viimeisen henkäyksen 5.20 ja kuoli.
      Ei siinä ollut mitään pelottavaa, vaan sen jälkeen tuli rauhallinen olo.
      Mun isä sai kuolla kotiin, kuten hän oli toivonut.
      Jos tästä jotain hyvää voi sanoa, niin isä ei tarvinut ainakaan kärsiä kipuja viikkokaupalla, kun kipujakin syöpä aiheuttaa.
      Onneksi sain olla isän vierellä, kun hän nukkui pois.
      On vaan hirveen surullinen ja tyhjä olo nyt, kun ei oo enää isää, jolta kysyä neuvoa eri asioihin.

    • kukatietää

      Kyllä uskoisin, että valtaosa ihmisistä haluaisi kuolla kivuttomasti ja nopeasti kaikesta huolimatta, itse valitsisin välittömän kuoleman, jos vain voisin vaikuttaa itse asiaan, ei se, että toivoo äkistilähtevän ole mielestäni itsekästä, se voi olla surevia läheisiäkin kohtaan helpotus. Setäni kuoli 55-vuotiaana puolenvuoden sairaus ajan jälkeen syövän vuoksi, lapset ja vaimo surivat koko sairauden ajan rakastaan, eli eivät osanneet viettää hänen kanssaan viimeisiä mahdollisia hetkiä arvokkaasti ja jäähyväiset olivat, muuta kun setäni olisi varmastikkaan halunnut, hänen perheensä romahti. Lapseni taas kuoli kohtuun 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, se oli shokki, mutta en olisi kestänyt yhtä lujana varmastikkaan, jos olisin hänet joutunut hautaamaan synnytettyäni elävänä hänet. Kaksi tervettä lasta ja hyvä mies ja paras isä lapsilleen auttavat kyllä jaksamaan, vaikka vaikeita aikojakin tulee vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe