Paljonko vie polttoainetta satasella teidän bensa koneilla kulkevat käyttöjenkit ?
Kertokaas totuus eikä mitään maantiekulutusta pintakaasulla...rehellinen keskikulutus näin talvella, riittääkö 20L sadalle???
Bensarosvojen kulutus
107
15087
Vastaukset
- Johnny Trouble
On se kumma kun bensajakajalla ensimmäiseksi päivitellään autoni kulutusta. Siihen on helppo vastata, "ettei se enempää vie kuin automaatti-Volvokaan eli mitäs siinä sellaisia kyselet? Eipähän tarvitse millään riisikupilla ajella." Itse me automme bensat maksamme eli te "kuluttajat" voitte ihan rauhassa keskittyä sorvaamaan nissaneitanne...
- Eki
Ymmärrän kyllä, että kyrpii vastailla aina näihin, varsinkin tuo kysely on helposti tulkittavissa vittuiluksi, mutta itse olen joskus kysynyt sen takia, että kun ajan diesel-maasturilla, niin olen harkinnut bensakoneen vaihtoa ja halunnut etukäteen hieman laskeskella, että kumpi tulee minun kilometreilläni halvemmaksi; diesel veroineen vai bensa kulutuksineen. Maasturini kun sattuu olemaan henkilö-blazer, eikä nykypykälien mukaan paketiksi muutu.
- Johnny Trouble
Eki kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kyrpii vastailla aina näihin, varsinkin tuo kysely on helposti tulkittavissa vittuiluksi, mutta itse olen joskus kysynyt sen takia, että kun ajan diesel-maasturilla, niin olen harkinnut bensakoneen vaihtoa ja halunnut etukäteen hieman laskeskella, että kumpi tulee minun kilometreilläni halvemmaksi; diesel veroineen vai bensa kulutuksineen. Maasturini kun sattuu olemaan henkilö-blazer, eikä nykypykälien mukaan paketiksi muutu.
Ellet päädy koneenvaihtoon niin mun mielestä kannattaisi katsastaa Blazer pakettiautoksi. Eikös siinä oo HA:na ihan mieletön dieselvero? Jos heität nokalle tuoreen letukan monipisteruiskun niin sun pitäis päästä kulutuksessa siinä 10:n ja 15:n litran välille, siis ilman nelivetoa. Ja naftakoneella kulutus on korkeintaan parisen litraa pienempi eikö niin? Ainakin tällä hetkellä bensan ja naftan hintaero on niin vähäinen, et mä ainakin ostaisin mieluummin bensa- kuin naftavanin. Bensakasi on kaikin puolin käyttöystävällisempi sekä mielettömästi halvempi huoltaa kuin 6,2 riisseli. Ja EFI-koneilla todellakin pääsee ainakin maantiellä yllättävän pienillä kulutuslukemilla.
- Eki
Johnny Trouble kirjoitti:
Ellet päädy koneenvaihtoon niin mun mielestä kannattaisi katsastaa Blazer pakettiautoksi. Eikös siinä oo HA:na ihan mieletön dieselvero? Jos heität nokalle tuoreen letukan monipisteruiskun niin sun pitäis päästä kulutuksessa siinä 10:n ja 15:n litran välille, siis ilman nelivetoa. Ja naftakoneella kulutus on korkeintaan parisen litraa pienempi eikö niin? Ainakin tällä hetkellä bensan ja naftan hintaero on niin vähäinen, et mä ainakin ostaisin mieluummin bensa- kuin naftavanin. Bensakasi on kaikin puolin käyttöystävällisempi sekä mielettömästi halvempi huoltaa kuin 6,2 riisseli. Ja EFI-koneilla todellakin pääsee ainakin maantiellä yllättävän pienillä kulutuslukemilla.
Nykypykälillä minun blaazaani ei saa pakuksi, ei vaikka miten vääntäisi. Perkele.
- Nismo
Mun Nissani vie sen 15 litraa sadalla, ettei niistäkään kaikki ihan taloudellisia ole.
- Mr Buick
Ajellessani ympäri ämpäri suomenmaata ja tavatessani uusia ihmisiä joilla ei ole minkäänmoisia jenkki auto kokemuksia, niin yleisin lähestymis keino, tai puheen avaus on: "paljonko toi syö" Pitäisikään monistaa lappu, minkä voisi iskeä kyseliän käteen ettei tarvisi aina vastailla samoihin kysymyksiin.
- kulutus
Kulutus on tasan niin paljon kuin tankii pistää !!!
- Toope
on kaikkien autojen kohdalla sama. kaiken minkä tankkiin laittaa. oli sitten tiisseli tai bensa
- Pasi
Mitä sen on väliä, mitä jonkun toisen auto vie sadalla. Yleensä auton omistaja (käyttäjä) ne maksaa.
Ja ok. vastaus kysymykseen. Mun Econoline vie suurinpiirtein 17 litraa sadalla sekalaisella ajolla sekä kesällä että talvella. Muutaman litran heitto suuntaan tai toiseen.. riippuen lämpötilasta ja ajotavasta. - Mopar
Kaiken mitä tankkiin pistää.
...mutta sitähän riittää vielä. - soopeli
Useimmissa jenkkiautoissa on iso tankki
- soopeli
Useimmissa jenkkiautoissa on iso tankki
- HL
Seuraavat lukemat perustuvat kirjanpitoon omista autoista. Kulutukset on laskettu ympärivuotisessa käytössä autosta riippuen n. 10-100 tkm:n ajojen perusteella.
Cadillac Seville STS -93: 11,10
Chevrolet Beretta -90: 7,97
Chrysler LeBaron -93: 9,11
Chrysler Vision -94: 9,67
Ford Thunderbird -90: 10,06
Pontiac TransAm -91: 10,60- hyrslerikuski
Nyt kaunistelet asioita. Elä todellisuudessa ja hyväksy tosiasiat, että jenkki auto ei voi olla noin pieniruokainen!
- ^^^^^^^^^^
hyrslerikuski kirjoitti:
Nyt kaunistelet asioita. Elä todellisuudessa ja hyväksy tosiasiat, että jenkki auto ei voi olla noin pieniruokainen!
Meinaatko että valmistusmaa määrittää kulutuksen?
Ilmeisesti sinulla ei ole pienintäkään käsitystä, millaisista autoista tuossa on kyse.
Mielestäni nuo on aivan uskottavia kulutuslukemia noille autoille.
Sana "Jenkkiauto" on yhdyssana. - kokeiltu ja nähty on
hyrslerikuski kirjoitti:
Nyt kaunistelet asioita. Elä todellisuudessa ja hyväksy tosiasiat, että jenkki auto ei voi olla noin pieniruokainen!
Velipojan vm. 2000 Corvette vei maantiellä sen 9,5 l / 100 km, kun ajo satasta. 5.7-kone ja 350 kaakkia. Perustuu kato siihen että kierrokset tossa nopeudessa tais olla noin 1400-1500.
Ei se ruiskuveekasi ihan oikeasti maantiellä vie kun sen kympin luokkaa. Usko pois.
- 454
69l/100km eikä koske yhtään.
- camaro
Autoni kuluttaa enemmän kuin uusi pikkuauto,mutta joka litra on sen arvoista.Ajan vain kesäisin.En halua ruostuttaa yli 20v vanhaa helmeä Suomen suolateillä.Kevätaurinko kun paljastaa pikitiet alkaa kumma kutina ottaa kesäauto käyttöön.Ei silloin mieti paljonko auto kuluttaa,halpaa se ei ole.Kaikki kiva maksaa.Ei viinakaan halpaa ole,mutta silti sitä juodaan.Toiset enemmän toiset vähemmän.Jos näet talvella liikkuvan jenkin niin varmaan se kuluttaa.Ei liikaa ainakaan omistajan mielestä.
- Kuluttaja
Ei pitäny olla mikään asiaton kysely vaan olis tommonen -83 caprice classikki(5.0L) farkku tosi halvalla myynnissä.
Aattelin että vois ostaakin mutta kulutus vähän arveluttaa...(myyjä sano vievän 11L?!)- impala67
jos haluat asiallisia vastauksia kannattaa välttää provosointia- ja yleistyksiä...
eli kunnossa oleva kaasari-305:lla varustettu piilofarkku vie vähintään 10 sadalla.
Syy on se, että 83 ei ollut vielä tarjolla nelilovista loikkarilaatikkoa, vaan pelkkä th350. muistaakseni- eikö th200 tullut vasta 84?
JOS autoon asennettu jälkiasennuksena nelilovinen (th200 tai vaikka 700) voi päästä samoihin lukemiin mihin 87-90 malleilla.
Tuolloinhan CAFE(corporate average fuel economy)
standardi vaati jo 25mpg (mailia gallonalla, 1.6km 3,85 litralla) eli suomeksi n.9,5 litran sadalla alitusta!!!
arvaa vaan miksi siis loikkariloota lukkoturbiini, cruise control ja sporttiset pisarapeilit tuli vakiovarusteiksi,...
ilmeisesti CAFE standardin täyttämiseen riittää se, että uusi peli tuona aikana JOLLAIN keinolla alitti tuon hirmurajan. eli 55mph, cruisella ja teksasin aavikolla lukkonelonen silmässä.
vuonna 83 CAFE standardi oli muistaakseni luokkaa 22mpg. - impala1968
...on semmoinen juttu että jos sitä tarvii laskea, osta vaikka micra.
Omassa työmatka-ajossa -86 caprice vei n. 12l sen pari kertaa mitä uteliaisuuttani mittasin. Kaverin -85 olds menee 11,5l noin 10 vuoden keskikulutuksena.
Eli auton koon ja mukavuuden huomioon ottaen ei just mitään. Mitä tulee 83 piilofarmin hintoihin niitä on vain halpoja ja vielä halvempia. Osta pois jos yhtään kiinnostaa. - kingrat
....tai sitten ei!!
Kulutuksia on todella monenlaisia, riippuen millainen virtuoosi autoa
on räpeltänyt.
Itelläni on kaksin kappalein Capricepakuja ja yksi ha.
Toinen pakufarkuista on jokseenkin originaali
(pakko kun otteessa lukee että vähäpäästöinen), kulutus saatelaitteilla tuolla
11-14 sadalla, tilanteesta riippuen.
Toisesta on saasteet pois ja siinä oli tullessa Carterin kuussatanen kaasarina,
kyllä muuten soppaa tuhoutui!! Tommonen 28/sata. Nyt siinä on kiinni
saastekaasusta modifioitu versio ja kulutus ERITTÄIN harvoilla tuplaputkilla,
th700:lla ja lukkoturbiinilla noin 10-12/sata.
Se ex-raatovankkuri taas on luku sinällään, siinä on ennen saasteaikaa tehty
350 ja th200 lukkotb, niillä päästään jonneen 14 litran kulutuksiin (minimi)
Tässä mun kokemuksia .... - Lady Cadillac -58
Hei, kiva että kysyit kun asia kerran pohdituttaa.
-58 vie 14 l / 100 km.
Tulkitsen itse kaikki kyselijät positiivisen uteliaina. Auroharrastajat vähenee ja harrastus ukkoutuu, joten kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita.
- fisu
€/km, oliko muuta kysyttävää ?!
- pRESIDENT
PT vie 9-16 l/100 km (katson aina tankatessani täyteen ja mennyt tuohon väliin kaikki tankilliset - 9 maantiellä, 16 ydinkeskustassa, muut siltä väliltä) riippuen siitä missä ajaa, käyttääkö cruisea, paljonko ottaa lähtöjä valoista. Pick-upin kulutusta en ole sillai tsiigannut, mutta lupaan, ettei mene sekalaisessa ajossa alle 20 l/100km.
Mitä muuten teet kulutustiedoilla? - VetteMies
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - VetteMies
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - VetteMies
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - Mörkö
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - Mörökölli
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - Mörökölli
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - impala67
alempia lukuja et pidä minään. paitsi kusetuksena.
eli sanotaan sitten että saman verran kuin 6-vetoinen zil maastossa, 100 litraa sadalla!
ne on köyhiä kun kulutusta kyselee.. - impala67
alempia lukuja et pidä minään. paitsi kusetuksena.
eli sanotaan sitten että saman verran kuin 6-vetoinen zil maastossa, 100 litraa sadalla!
ne on köyhiä ketkä kulutusta kyselee...
kävellen olisit jo pitkällä! - Karju
On se vaan joistain käsittämätön homma kun kertoo että lievällä katuvirityksellä pääsee ~10L sadalla kun esim vakiot 240 volvot vie tehtaankin ilmoittamana yli 11L saati sitten 20v vanhoina..
molemmat painavat ~1500kg
Ja jos vertaa joihinkin viritettyihin (yli 250bhp)
riisikippoihin niin kulutus on yleensä lähes puolet pienempi lukuunottamatta hyvin tehtyjä turbo moottoreita.
Ihmiset tuntuvat vertaavan kaikkia aina BB ja kyllähän joku 454 viekin helposti yli 20L kun hyötysuhdekin on vakiona mitä on.
Veikkaisin että pikkulohkossa on vikaa / väärin rakennettu, tai pumppu jos se vie yli 20L.
Tosin 2v-tomaatilla ja full-size korilla (yli 2500kg) se on varmasti mahdollista. - lennu
12 litraa
- Ziba
STW, -85, 305 700:
talvella Kehä III sisäpuolella 14-15.5 litraa satkulla, kesällä sekalaisessa ajossa 12-13.
Alin mitattu kesälomareissulla maantieajossa n. 90-100 km/h ilman cruisea 10.1 l/100 km.
Ylivaihdetta en käytä ellei nopeus ole pysyvästi maantiepätkällä yli 80 km/h. Autossa on vakiona alipainemittari, joka on oiva varuste taloudelliseen ajotapaan pyrittäessä.
Osta ihmeessä, on tosiaan kiva peli ja halpa käyttää. Liikennevakuutus on tosin kallis, noin 5000 mk/v pakettiautolle Helsingin seudulla. Mut lohduttaudu sillä, että joku maksaa hiacen vakuutuksista miltei saman... - pihistäjä
...melkein kulkee. vm 99 V8:ni vie n. 11-12l, ja muijan V6 (vm 97) alle kympin. Ne japanilaiset ja saksalaiset 2 litraiset niitä rosvoja on, kun kerta yli tuplasti isompi V8 kuluttaa miltei saman verran!
- kaikkea ajateltu
Useimmissa jenkkiautoissa on iso bensatankki
- nih
Miksi sinua kiinnostavat vain jenkit?
Kuten vastauksista huomaat, kulutus on usein alle 15 litraa.
Voin paljastaa, että oma harrasteautoni, Mercedes-Benz 220SEb -64 kuluttaa ainakin kaupungissa sen aivan saman 14-15 litraa satasella. Ja se on sentään a) eurooppalainen, b) "vain" kutoskone ja c) ruisku.
Eli tulee mieleen että osin kysymyksessäsi on taka-ajatuksena mustamaalata vanhoja jenkkejä niiden kulutuksen kautta. Elä sentään sitä virhettä tee, jenkkiväki on symppistä porukkaa noin 99-rosenttisesti ja onhan se veekasin hörkötys suvaitsevaiselle mersumiehellekin jännää kuultavaa.
Sitä paitsi, itse me bensamme maksamme, jenkki- ja mersumiehet.- jenkki
mieltä lämmittää
- Gas Rig
jenkki kirjoitti:
mieltä lämmittää
Tulee ihan tippa linssiin... Kaunista tekstiä, nostaisin hattua, jo moista käyttäisin.
- Raaka-Arska
Käyttöjenkkini Chevrolet Astro vie kaupunkiajossa n. 14 litraa satasella.
Onneksi asun itä-Suomessa ja voin tarvittaessa poiketa tankkaamassa tuolla suuren ja mahtavan puolella jossa bensa maksaa alle 3 markkaa litra. Että silleen... - Janne
Accord -82 nimittäin ;-) Jouluruuhkassa tuli ennätys 10 km matkalla 14 l/100 km. Caprice -84 vie 16-20 l/100 km. Pääasiassa 5 km kaupunkiajoa aamu- ja iltapäiväruuhkassa. Aamulla kiinni lämmitystolpassa. Maantieajossa Hondalla pääsee 8:lla ja Letukka syö 10-11.
- pikkujenkki
nimittäin 2.8MFI V6-koneella. tiellä jotain 11 litraa ja seka-ajossa 12-14 litraa. mutta tollaisia koneitahan noista japsiautoistakin löytyy, ihan mukavan kokoinen kone ajaa. työkaverin kasikone syö 17 litraa. kuulemma vähemmänkin, jos pääsee ajamaan lujaa. toisen työkaverin 80-luvun alkupuolen Cherokee 6-koneella kiskoo niin järkyttävät määrät, ettei ole uskallettu edes laskea...
- Peter
Mun -89 volvoni kuluttaa nyt yli 18 l sadalla kaupunkiajossa. Yleensä olen päässyt sentään alle 15 litralla. Pitäiskö kaasutin viedä säädettäväksi ?
- Ana
Voishan siitä olla apuakin... kokemuksesta 740 2,4 automaatti farkku vie maantielläkin semmoset 10-13l!!! jopa paljon enemmänkin jos vähänkin polkee kaasuu.. oma harrastejenkkini ´71 impala 350 th400 viepi sekalaisessa ajoss n.13-20l sadalla mutta ajotavan vaikutus ratkaiseva! matka ajossa lähempänä kymmentä sadalla..
- PontiacMan
Meillä on Pontiac Transport vm. 90 automaattilaatikolla ja kulutus maantieajossa on ollut pikillä matkoilla 8,7 ... 9,6 / 100 km.( Huomattakoon, että autossa mukana 2 aikuista ja 2 lasta, isot koirat tavaraa paljon.)
Talvella kulutus on ollut välillä 10 - 13 l / 100 km lyhyellä työmatkalla.
Moottori on 3,1 l V6 ja on toiminut loistavasti. No problem. Ainoastaan laturi on vaihdettu. Ajettu tähän mennessä n. 170 mailia.
Kun kerran ostaa amerikkalaisen auton automaattilaatikolla ym. herkuilla on todella vaikeaa löytää yhtähyvää euroräppänää, joka myös kestäisi yhtä hyvin. Amerikkalaisissa autoissa on todella loistava hinta/laatu suhde !!!- kulutus
Ferrarin kulutus on noin 25-45l/100km että se siitä. Ei teidän autoisanne paljon tehoa tarvitse kopan liikutteluun, ehkä 15hv keskivertonanoilla kulutuslukemilla.esimerkiksi 500sec mersu kuluttaa n 18-28l/100km volvo 960 kulutus on noin 13-18l/100km Kyllä se niin on pojat että teho ei synny tyhjästä. mitä enempi polttoainettta saa poltettua sen parempi.eihän sitä perkele pysty saamaan 2000kg autoa automaattilla ja ilmanvastuskertoimella lähellä 1 =(suora seinä) menemään samoihin kun joku japanilainen auto missä on moniventiiliteknikka/monipiste ruisku muuttuva imuaukko/nokka ennakot ym vipstagia.kulutuksesta viellä ajelin 1vk 400 Lexuksella siinä oli mm ajotietokone alimmillaan kulutus oli 10,2l/100 ylimmillään 60l/100km (täyskaasu kiihdytys)
- Vette88
Viimekesän keskikulutus teho n:300hv. Ei mielestäni paha!
- Dodge
Amerikkalaisvalmisteinen maastoautoni "vie" noin 18-22L /100km. Autossa on jatkuva neliveto ja 5.9L moottori.
- jopa joo
ON SE TIETENKIN KÄYTTÄJÄN KANNALTA MUKAVAA KU EI KULUTA
- impala67
jopa joo kirjoitti:
ON SE TIETENKIN KÄYTTÄJÄN KANNALTA MUKAVAA KU EI KULUTA
ei mitenkään mahdotonta että joopajoo ole hiljaa
mun 78 rc 318 ja 4-lovisella manuskalle menee 15-25 litraa sadalla.
hajoo aamuihis köyhä.
- OEM
...mutta sehän on sen arvoista! Aikanaan '74 Bluesmonaco (440" 727 91/4 (3:23:1)) meni 14-33l /100km , yleensä 17-18l ja pappavaltteri ´75 (225" 904) 10.5-11.5
MB 280SE (W116) automaatilla 15 l joten ei se amerikanmeiniki erityisen paljon maksa.
Jo silloin kun gaso oli 3mk/l kaikki s-nan Cherrykuskit taivastelivat että voi kamala, miten sulla on rahaa ajaa tollasella ym ym.
Perkele-bensaa saa hanasta kun sinne mittarin koloon laittaa sellaisen muovisen läpyskän.
Hanki sinäkin sellainen niin bensa ei lopu ikinä autostasi! - Ana
Köyhät ja kateelliset ne aina valittaa!!! Yleensä aika huvittavaa moinen valitus! ite ajan 71 impalallani n.5-7tuhatta km vuodessa ni se on aivan yks lysti viekö se 10 vai 15l sadalla. Ajonautinnot ovat aivan eriluokkaa tavallisiin kotteroihin verrattuna!!!!
- DATSUNI on mun RATSUNI
Minun harraste `67 musse (piristetty) vetää pikkulohkolla suunnilleen 10-13 litraa sadalle, mutta minun talvi kiesi (Vähän mutta loppuunajettu) `89 Datsun sunny vetää bensaa sataselle sen 9 litraa. Joten siinä sulle bensan kulutusta.
PS. Riisikupit ja €cu autot ei kestä nii hyvin koska ne kiertää kuin rälläkät. - manitou
Crx v-tec 7l/100km normiajossa
kg/hv=5,75kg- tojotatojota
Joku tojota?
Ketä kiinnostaa sun tojotas kulutus.
- vitun ecoilijat...
Jos paskalla pitää ajaa niin siitä vaan, mutta minulle ei kulutus merkitse mitään jos auto ostaessa halpa ja hyvä ajaa. Ja koska haluan ajaa automaatilla moottorin on oltava mahd iso.
Kannattaako maksaa 20000-30000e jostain eco paskasta ja katsoa kun hinta tippuu parissa vuodessa hyvän käytetyn auton myyntihinnan verran....- uusi aika
Vanhojen jenkkipaska autojen arvo romahtaa kohtapuolin kun uudet sähkömoottoriautot yleistyvät.
Esimerkiksi Challengeristakaan ei sen jälkeen makseta kuin raudan kilohinta.
Näin nämä museoautot muuttuvat oikeiksi museoesineiksi kun bensaa lakataan käyttämästä. - tulevaisuus_rules
uusi aika kirjoitti:
Vanhojen jenkkipaska autojen arvo romahtaa kohtapuolin kun uudet sähkömoottoriautot yleistyvät.
Esimerkiksi Challengeristakaan ei sen jälkeen makseta kuin raudan kilohinta.
Näin nämä museoautot muuttuvat oikeiksi museoesineiksi kun bensaa lakataan käyttämästä.johan nuo sähköajopelit ovatkin jokaisen saavutettavissa täällä Kekkosslovakiassa. Vaivaiset 40-60tuhatta euroa ja hetivälittömästi olet onnellinen hybridi-kulkineen haltija. Pitkällä rahoituksella.
Sopivat erityisen hyvin etenkin nuo täyssähkö-kulkineet tänne härmälandiaan ja sen talveen. Hieman jännitystä elämään, kun lähdet pitkään matkaan kehä3:n ulkopuolelle ja kun mittarissa vaikkapa -25astetta. - sähkö ja sähkö......
uusi aika kirjoitti:
Vanhojen jenkkipaska autojen arvo romahtaa kohtapuolin kun uudet sähkömoottoriautot yleistyvät.
Esimerkiksi Challengeristakaan ei sen jälkeen makseta kuin raudan kilohinta.
Näin nämä museoautot muuttuvat oikeiksi museoesineiksi kun bensaa lakataan käyttämästä.Aina löytyy aine jolla ajetaan Challengerillakin.
Ajele sinä sillä aikaa sillä sähkömopollas ja hakkaa päätäsi sen paskan kylkeen josta maiksoit itsesi kipeäksi.... Minä lähden AUTOkauppaan sillävälin... - skodalla menee hyvin
tulevaisuus_rules kirjoitti:
johan nuo sähköajopelit ovatkin jokaisen saavutettavissa täällä Kekkosslovakiassa. Vaivaiset 40-60tuhatta euroa ja hetivälittömästi olet onnellinen hybridi-kulkineen haltija. Pitkällä rahoituksella.
Sopivat erityisen hyvin etenkin nuo täyssähkö-kulkineet tänne härmälandiaan ja sen talveen. Hieman jännitystä elämään, kun lähdet pitkään matkaan kehä3:n ulkopuolelle ja kun mittarissa vaikkapa -25astetta.Ei kulje kukaan jenkilläkään -25 asteen pakkasessa kun kulutus on 80l/100km.
Vanha kulunut V8 vie helposti 100 litraa/100km kovalla pakkasella kaupunkiajossa.
Monella jenkkikuskilla ei vaan rahat riitä talviajoon ja hyvä kun edes kesällä pystyvät jonkin verran ajamaan. - ^^^^^^^^^^^^
skodalla menee hyvin kirjoitti:
Ei kulje kukaan jenkilläkään -25 asteen pakkasessa kun kulutus on 80l/100km.
Vanha kulunut V8 vie helposti 100 litraa/100km kovalla pakkasella kaupunkiajossa.
Monella jenkkikuskilla ei vaan rahat riitä talviajoon ja hyvä kun edes kesällä pystyvät jonkin verran ajamaan.Onneks mulla on riittänyt aina rahat amerikkalaisella autolla ajoon, ympäri vuoden.
En toki aja millään kuluneella jenkillä, mutta kuitenkin yli 5l bensakoneisella, nelivetoisella maasturilla.
Mutta on turha mainita, ettei kaikilla riitä raha jenkillä ajoon, eihn kaikilla riitä raha edes uuden skodan ostoon.
Mutta useammalta puuttuu varmaankin nimenomaan halu ostaa skooda. - onaboy
skodalla menee hyvin kirjoitti:
Ei kulje kukaan jenkilläkään -25 asteen pakkasessa kun kulutus on 80l/100km.
Vanha kulunut V8 vie helposti 100 litraa/100km kovalla pakkasella kaupunkiajossa.
Monella jenkkikuskilla ei vaan rahat riitä talviajoon ja hyvä kun edes kesällä pystyvät jonkin verran ajamaan.entinen 87 farkkubuikki vei kylmänä sen 35 sadalle ja lämpösenä 11,5 satkulla, nykyinen caprice vie 14 satkulle... autot on aina oleet omia ja omat on aina saatu pois kun on eteenpäin lähteneet! sillä 300e millä uutta lyhentää saa jo paljon bensaa ja kun auton arvo ei enää tipu niin tää bensasyöpöillä ajo on oikeasti sitä persaukisten hommaa kun ei oo varaa heittää euroja tuuleen ostamalla sitä 4.5l sadalla kuluttavaa uutta skodaa
- Nurmo57
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Onneks mulla on riittänyt aina rahat amerikkalaisella autolla ajoon, ympäri vuoden.
En toki aja millään kuluneella jenkillä, mutta kuitenkin yli 5l bensakoneisella, nelivetoisella maasturilla.
Mutta on turha mainita, ettei kaikilla riitä raha jenkillä ajoon, eihn kaikilla riitä raha edes uuden skodan ostoon.
Mutta useammalta puuttuu varmaankin nimenomaan halu ostaa skooda.Tuostapa haluaisinkin kysäistä -onko neliv.8 ..5.4l ja tav.taka tuupparin ero oleellinen.
Omistan takatuuppari pakun mutta kelilit maa pilttuulle on haasteeliset.. pärjäänkö
nim.merkki ajo kokemusta on kyllä mutta ei ko.V8 - ^^^^^^^^
Nurmo57 kirjoitti:
Tuostapa haluaisinkin kysäistä -onko neliv.8 ..5.4l ja tav.taka tuupparin ero oleellinen.
Omistan takatuuppari pakun mutta kelilit maa pilttuulle on haasteeliset.. pärjäänkö
nim.merkki ajo kokemusta on kyllä mutta ei ko.V8Onko nelivetoisen ja takavetoisen ero merkittävä?
On, liukkaalla.
Ne on aivan eri maailmasta.
Mutta olen takavetoisilla Vaneilla työssäni ajanut yli 200 000km, enkä sitä mitenkään hankalana pitänyt. Olihan niissä lukkoperä ja ajoin aina hyvillä nastarenkailla.
Nykyinen autoni on 5,3 litraisella koneelle ja valmistajana GM.
- V8 saisi olla
Fiero V6 vie siinä 9-11 litraa satasella riippuen paljonko on kaupunkiajoa ja viittiikö käyttää maanteillä vitosvaihdetta, se kun on niin pitkä että sillä ei ole mukava ajella alle 110 kmh nopeuksissa. Muutenkin alapään vääntö on sen verran heikko ettei mielellään pidä kierroksia 3000 alla, jotta jaksaa lähteä jos painaa kaasua.
Periaatteessa sen kuvittelisi menevän vähemmälläkin kun se on niin kevyt ja pieni ilmanvastus, ehkä se on ajotyylistä kiinni. - Lähisairaanhoitaja
Corvette 1969. 5.7L V8.
Kulutus motarilla noin 15 litraa sataselle. Kaupungissa kymppi tuohon lisää. Eli 25L. Näin siis kesällä. Talvella en tuolla ajele. Tosin kesäajojakin on vain 30 päivää vuodessa, koska on museoauto. Eli bensankulutuksella ei noilla kimometreilla ole väliä. Kunhan sitä saa. - vie mitä vie
Eikä se ole mitään rosvousta kun sen maksaa omilla rahoillaan. Tai: Paljo toi sun typerä kehonrakennus hömpötys vie nappeja viikossa?
- ei normikäyttöä
Kulutus on rajua, mikä näkyy jenkkilotkojen vähyytenä normaali liikenteessä. Vain järjestetyissä jenkkiauto tapahtumissa niitä enää näkee.
- ^^^^^^^^
Köyhät voi ajella tojotoilla tai mersuilla.
Minä ainakin ajan kaikki ajoni amerikkalaisella, V8 moottorisella autollani.
- Aveokuski
Mulla vie Chevrolet bensaa vajaa 6 litraa satasella. repikää siitä. Vai muka paljon.
- wtgrfvs
ei taida olla jenkki, jos ei korea ole 52. osavaltio
- SotkamonJymy
Keskikulutus viimeisen 50tkm ajalta 17l/100km.
- Mavys
Chevrolet silverado 89 kait se jossain 14-16 paikkeilla pyörii ei hajuakaan löpöä saa tankista ja riisikupilla en aja
- vitun ihmettelijä...
Jos ei jenkkikuskeja olisi te kermaperseet maksaisitte tuplasti siitä vihreästä autosta veroja! Kato kyllä ne aina jostain otetaan, vaikka väkisin!
- jenkkimies3
Minun 6 litranen 370 hevosvoimainen v8 kuluttaa kaupunkiajossa n.30 litraa sadalle. Pikatieajossa n.20 litraa sadalle. Auto ja moottori on vuosimallia -75.
Monelle kyselijälle olen heittänyt nuo lukemat, enkä ole koskaan wittuuntunut kyselyistä. Miksi olisin?
Mittään järkeähän tuollaisessa autossa ei ole, mutta eipä sitä ole missään muussakaan. (filosofinen pohdinto)- tsemppiä!
Kerrankin rehellinen jenkkimies joka kertoo oikean kulutuslukeman.
Suurin osa vaan haluaa kaunistella kulutustaan, että kulkee vähällä aineella kun nysväävät alle sallittujen nopeusrajoitusten ja ovat tien tukkona. - jenkeille plussaa
Saa sillä kai ajaa vähemmänkin kun 100km kerralla, ei se pieni sunnuntaikruisailu niin kallista ole jos jättää lauantain ryyppyreissun tekemättä.
Moottoripyöräharrastuskin voi olla yhtä kallista kuin jenkkiautoilu, kauheet vakuutukset renkaita ja ketjuja kuluu ja bensaakin helposti 10l/100km kun pitää kaasuvaijeria kireellä.
- jäkäjäkä...
Ja sitten on myös toinen ääripää. Eli autoilijat jotka ajelee kesällä motaria 80km/h koska voi mennä yli 5-litran kulutus ja sehän on autosataan itsensä kiepäksi maksaneelle pikkudiisel friikille iso kolaus! Eli kyllä se piheys ja valehtelu on monen meidän sisällä autoa katsomatta. Mutta kuitenkin uskon näin: jenkkikuskille pienempi kulutus on aina tervetullut, mutta ecoautoilijalle kulutuksen pienuus ei koskaan ole riittävä..
- ei näy jenkkejä enää
Jenkeillä ajetaan nykyään minimaallisen vähän kun auto kuluttaa enemmän bensiiniä mitä omistaja ehtii tienaamaan.
- ^^^^^^^^^^
Minä ainakin ajan kaikki ajoni nelivetoisella, 5,3 litraisella V8 moottorisella autollani.
Mutta onneksi tienaan sen verran, ettei kateellisten persaukisten (esim. sinun) tarvitse osallistua minun polttoainekuluihini.
Käyhät voi sitten ajella mersuilla tai muilla tojotoilla.
- Kelpo Mies
No tota, viime kesänä Power Big Meetin aikaan koko Västeråsin kaupunki oli tukossa amerikanjenkeistä yhden viikonlopun ajan. Siellä seassa ei juuri tavisautoja näkynyt. Tiedä sitten mistä johtuu... Itellä ainakin perse kestää kesän ajelut ihan surutta.
- ripsipiiras
Naureskellen seurannut tätä provokatiivistä keskustelua. verrataan vanhaa jenkkiä ja uutta mitä tahansa autoa ja naureskellaan että jenkki vie paljon bensaa. eihän 80-luvun kuplallakaan päässyt alle 10litran sataa kilometriä...
mutta panokseni tähän keskuteluun. bensa vaneja mulla on ollut 20-vuotta ja kulutukset seilaa siinä 13-25l paikkella ja nyt talvikippona ooppeli joka 2l automaatti joka sekin perkele vie sen kympin työmatkalla, mutta ruostutan sitä paljon mielluummin kuin 38v vanhaa vania.
ei enää moneen vuoteen ole tankatessa kyselty kulutusta kun näkevät auton kesäisin päivittäisessä ajossa. miettivät mielessään että voisi tuokin nuori mies laittaa rahansa johonkin järkevään, niin voisin muttei näitä aina voi miettiä järjellä vai sanotaanko ettei tarvitse - HEI TAVIKSET
Aivan sama mitä jenkki kuluttaa, hauskaa on koko rahan edestä. Mites on teillä kippokuskit, onko hauskaa vai ajeletteko naama persiinä niiku yleensä ja ainut puheenaihe on bensan hinta.
- Mavys
Mielenkiintoinen seikka on se että me jotka ajamme Usa autoilla harvoin valitamme bensasta mutta jupit jotka ajelevat kipoilla tai muilla 4 pyöräisillä pulkilla ovat kokoajan valittamassa benzeenin hinnoista
- Iso Pata lämmittää
Ihmeen paljon roskatekstiä noinkin turhanpäiväiseen kysymykseen. Jos noita kyselee voi jatkaa ajamista ihan eri luokassa.
- hävineet katukuvasta
Marraskuu on tullut ja jenkkiautot siirretty talleihin jotteivat ruostu, ovat kuulemma kovia ruostumaan talvella ja kuluttamaan bensiiniä.
- metmeg
Ite ku lähin päivän jälkeen kotiin Capricella, ni matkal kyl näky 80 luvun valkonen Buick. Ei ne mihinkään ole hävinneet. Ja nii en välitä niinkään bensan kulutuksesta.
- ei näy
metmeg kirjoitti:
Ite ku lähin päivän jälkeen kotiin Capricella, ni matkal kyl näky 80 luvun valkonen Buick. Ei ne mihinkään ole hävinneet. Ja nii en välitä niinkään bensan kulutuksesta.
Jotain veronkierto farmareita voi joillakin billyillä nähdä muttei oikeita jenkkiautoja.
Tollaisilla -80-luvun rospuuttojenkeillä ei ole mitään yhteistä oikeiden jenkkiautojen kanssa. Hyvin ovat hävinneet. - made in usa
ei kato näitä OIKEITA AUTOJA kannata pilata suolapaskassa ajamalla, niitä kun ei enää tehdä, toisin kuin teidän tusina-uunojen kertakäyttöisiä muoviritsoja joita on nykyään joka vitun parkkipaikka ja kiertoliittymä turvoksissa.
mene nyt jo silittämään sitä tuulipukuasi ja laskemaan paljonko se vitun muovipulkka on tänäkin vuonna jo arvoamaan menettänyt, ja mene sitten kysymään pirttihirmulta joko kohta saat vaihtaa uudempaan - ruostuvat talvessa
made in usa kirjoitti:
ei kato näitä OIKEITA AUTOJA kannata pilata suolapaskassa ajamalla, niitä kun ei enää tehdä, toisin kuin teidän tusina-uunojen kertakäyttöisiä muoviritsoja joita on nykyään joka vitun parkkipaikka ja kiertoliittymä turvoksissa.
mene nyt jo silittämään sitä tuulipukuasi ja laskemaan paljonko se vitun muovipulkka on tänäkin vuonna jo arvoamaan menettänyt, ja mene sitten kysymään pirttihirmulta joko kohta saat vaihtaa uudempaanKovia ovat ruostumaan jos eivät talvea kestä.
Mihin niitä säästetään?
Seuraava sukupolvi kärrää ne automaattisesti paalattavaksi, epäkurantteinä museoesineitä joilla ei ole enää mitään käyttöä kun bensiiniä ei enää saa mistään. - V8 thunder
ruostuvat talvessa kirjoitti:
Kovia ovat ruostumaan jos eivät talvea kestä.
Mihin niitä säästetään?
Seuraava sukupolvi kärrää ne automaattisesti paalattavaksi, epäkurantteinä museoesineitä joilla ei ole enää mitään käyttöä kun bensiiniä ei enää saa mistään.niitä säästetään juuri siksi että me autoista jotain ymmärtävät voimme nauttia niistä vielä tulevaisuudessakin, ihan oikeista auton näköisistä autoista joissa muovia käytettiin korkeintaan ohjauspyörän kehässä ja radion nappuloissa.
sinä voit istua ja pihistä siellä tietokoneesi ääressä tai sen muovirimpulasi ratissa sitten ensi kesänä, kun me cruisailemme taas OIKEILLA autoilla, ihan niin kuin kaikkina tulevinakin kesinä.
äläkä huoli, sitten kun bensiinin käytöstä aikanaan luovutaan niin se korvataan muilla aineilla, ei se sinun muovirimpulakaan kulje pelkällä pyhällä hengellä.
totuushan kuitenkin on että sinäkin ajaisit jenkillä jos muna riittäisi sellaisen hankkimaan, mutta kun ei riitä niin pitää sitten tulla netin välityksellä avautumaan niille kenellä sitä munaa on.
- Camaro -93
-05 grand voyager näyttää ajotietoneessa 13,5 viimeisen 5000 kilsan ajolla. Rouva ajelee 10km työmatkaa nurkissa ees taas. Kaikki isot autot vie tällaisessa ajossa yli kympin. Camarolla menee joku 18, kun karsia vähän murisututtaa
- V16
Chevy Caprice -84, Quadrajet 4-kurkkuinen kaasari, Chevy 305 (5.0 Litra) V8, TH350 automaatti lukolla;
Maantie 10L/100km
Kaupunki 14-18L/100km
BMW 750iAL -99, 5.0 Litra V12, automaatti;
Maantie 8-9L/100km
Kaupunki 16-20L/100km
Jännä sinällään, että 15 vuotta vanhempi, painavampi ja huonommalla aerodynamiikalla oleva jenkki vie kaupungissa vähemmän, kuin nykytekniikalla varustettu samalla litramäärällä varustettu BMW.
Vielä jännempää on se, että Volvo V70 2.4 litraisella vapaastihengittävällä suora-viitosella vie iästä riippumatta sen 12-15L/100km kaupungissa riippuen onko kesä vai talvi.
Jotkut vielä väittävät, että jenkit vievät paljon bensaa. Nauraa saa ja lujaa ne, jotka omistavat sekä jenkkejä että eurooppalaisia autoja. Suhteellinen kulutus on euroautoilla isompi kuin jenkeillä.
"Pahimmillaan" jenkit veivät ainetta silloin 70-luvulla kun auton ulkomitat ja moottoritilavuudet kasvoivat vuosi vuodelta päättyen vuoteen 1977.
Hittolainen, jopa maailman suurimmalla henkilöautomallin moottorilla (8.2Litra, 500cui V8) varustettu Cadillac vei pahimmillaan max. 20-25L/100km kaupungissa ja pituutta oli kuitenkin parhaimmillaan 6 metriä ja painoa 2 ½ tonnia... Miettikääpä sitä - kuitenkin 40 vuotta sitten.
Uudet Mercedes Benz S luokan menopelit vievät varsin tuon saman isoimmilla koneillaan, tai ainakin lähellä mennnään kun pyöritellään kaupungissa. Kehitys ei ole mennyt minnekään, ainut vain, että jenkit saavuttivat sen jo 40-50 vuotta sitten.- V8 thunder
näinhän se on että vanhat V8 jenkit on oikeasti kokoonsa nähden hyvinkin taloudellisia. samankokoiset mersut/bemarit/audit mitkä vaan, vie ihan saman verran tai enemmänkin jos vanhemmista kyse.
tuulipukukansa vaan kuvittelee että jenkit vie aina jonkun 30 litraa sadalla, koska esson baarissa niin sanottiin, hahahah. siinä hyvä syy ostaa se tojota tai hyndai. V16:n teksti muuten asiaa mutta tuo V70:n kulutus lienee hiukan liioiteltu; Perheessämme oli taannoin n. 6 vuoden ajan Volvo 850, tuolla samaisella koneella, tosin 10-venttiilisenä, kulutus oli kaupungissa max. 9L/100km, maantiellä meni alle 7L/100km... :) Aikaisempi 80-luvun 244 vei tuon 12-15L/100km, sama missä sillä ajoi :) Ja nykyinen Cadillacini menee tuolla 12-15 litralla työmatka ajossa pääkaupunkiseudulla, maantiellä vähän vähemmällä, kone tosin vain 4,1-litrainen..
- V8rules
V8 thunder kirjoitti:
näinhän se on että vanhat V8 jenkit on oikeasti kokoonsa nähden hyvinkin taloudellisia. samankokoiset mersut/bemarit/audit mitkä vaan, vie ihan saman verran tai enemmänkin jos vanhemmista kyse.
tuulipukukansa vaan kuvittelee että jenkit vie aina jonkun 30 litraa sadalla, koska esson baarissa niin sanottiin, hahahah. siinä hyvä syy ostaa se tojota tai hyndai.Sitä on turha marista ja udella bensiinin kulutusta. KaIken takana oli suomalaisten poliitikkojen "nerokas " idea pitää auton omistamista turhana kerskailemisena (joskus muinoin). Tuulipukukansan äänestämä "solisaliratti" eli SDP oli suurin syyllinen tähän. Ellei bensaa verotettaisi niin ankarasti, niin täälläkin se maksaisi saman kuin vesijohtovesi! Lisäksi: tosiasia on, että JOKA autossa tyhjenee tankki kun sitä ajaa. Toisin sanoen, kaikki näkevät seuraukset, mutta moniko miettii syytä?
- vain au,usa
Ajasta paljon riippuu kulutu,auton hullosta ja oktaaniluvusta,Välihuomautus onkos kukaan laskennut mitä kuljetta kuluttaa vapa-aikana harrastuksiinsa tupakkiin japalvelee alkoholikuningasta.Vuoden aikana kuluttaa niin paljon joutaviin menoihin ei pajon välitä mitä kuttaa,Me kyllätyttiin pieniin jakeskisuuriin autoihin,kun mitään ei sovi sisälle,varsinkin Japanin autot ovat ahtaita.Enpä ole tavannut autoa joka ei kuluta kun ajaa.Meillä on 3,8lv-6 199 oikeita hv ns tila-auto 7h,muuttuu 55sek pakettiautoksi tai tilanteen mukaan.Kulutus matka ajossa oyörii 9-l 98 ok, 100km,3-lov autom.
- GASOLINA
Kaveri osti uuden Saksalaisen premium pirssin ja kehui miten vähän se kuluttaa minun jenkkiini verrattuna ja halpaa on kuulemma sillä ajelu yleensäkin. Nyt neljä vuotta on hän premiumillaan sompaillut ja tosiaan vähän se on bensaa kuluttanut, mutta moottori siitä hajosi takuuajan jälkeen, kaksi automaattilaatikko remppaa sekä lukuisia muita osia on kuulemma siihen pitänyt laitattaa. Omaan letukkaan olen normaalit huollot tehnyt ja muuta ei ole juuri ollut, varmasti minun letukka kuluttaa sen viisi litraa enemmän, mutta ei mulla ole autooni mennyt rahaa korjauksiin neljään vuoteen reilua 30 tuhatta euroa. Että mieluummin ajelen kyllä vanhalla jenkilläni, kuin tuollaisella premium vehkeellä.
- subu95
tielläni oli edellinen auto blazer 5,7 pensa. kulutus oli 14 - 20 ajost ja ajotavast riippuen. nykyinen on subbe 6,5td. kulutus siin 12 - 17. toisaalt olis varmaan joskus hyvä myös ottaa huomioon paino kun autoja vertaa. laskekaapa kuinka paljon mikin auto kuluttaa l/kikoa/100km. tulee muuten yllätyksiä. monet samanikäiset puolta kevemmät kuluttavat tällä kaavalla enemmän.
- Samppakalju
5.0 musse pienillä viriosilla. Todellinen keskikulutus koko tankilla lähes aina 13.5-14.4l/100km matkaa cruise päällä 8.9-10 riippuen vähä vauhdista. Saa kai sitä meneen enemmänkin, mutta se käy jo kortin päälle ☺☺
- Syöhänsevähän
Chevy blazer 4.3 vortec normi renkailla
12 / 100 (maantiellä iso osa ajosta)
Mudeilla 14
Talvella välillä nelivetoa/paljon kaupunkiajoa ja jopa 18/100
Vähän ajavalle ihan kohtuu kulutus - mersunsukua
Neon automaatti. Kulutus noin 8,5 litraa sadalla sekalaisessa ajossa, kaupungissa 10
- virebird
Trans Am 350 350 -89 :9-14l /100km . Kesällä,talvella en ole koskaan ajanu.
- HighChaparral
GMC pu '87, 350 Muncie M22w. Jokapäiväisessä käytössä, enimmäkseen kaupunkiajoa. n. 20L/100 km. Pidemmällä maantiereissulla n. 17L/100 km.
- läpäläpläläpäläää
Moni vanha v70 volvonriepu tai vastaava vie vähintäänkin saman ja enemmänkin mutta siitä ei kukaan kanna näin suurta huolta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788