Olen kohta 14 vuotias tyttö ja aion aloittaa ratsastuksen ensi syksyllä ja sitä ennen mennä ratsastuskesäleirille. Minua pelottaa että olenko liian painava ratsastamaan, sillä olen yli painoinen ja asia on hoidossa, eli olen ns. "Dietillä" olen siis 167cm pitkä ja painan 83kg. Tiedän kyllä että en pienillä poneilla pysty menemään, mutta pystynkö isoilla poneilla? Hevoset nyt varmaan jaksavatkin jos isoja ovat, mutta jos minulle laitetaan poni jaksaako se? Kiitos jos vastaatte ja autatte :)
Enkai ole liian painava..?
5
<50
Vastaukset
- zip--
En kyllä sinuna menisi yhdenkään ponin selkään. Olet tosiaan sen verran painava ja tuota pituuttakin on jo niin paljon, ettet enää pituudenkaan puolesta ole poniratsastaja.
Mutta eiköhän opettaja osaa katsoa sinulle sopivan hevosen alle :)- ratsastuksestaunelmoiva
Okei, kiitos vastauksesta
Iso (yli 140cm), vankka poni kantaa sinut kyllä helposti, etenkin jos on tottunut isompiin ratsastajiin ja lihaskunto on hyvä. Hevonen olisi toki parempi, mutta ei se iso vahva ponikaan oikopäätä rikki mene eikä kärsi millään tavalla jos sillä satunnaisesti joku isompi ratsastaja meneekin. Ei siis tarvitse säikähtää vaikka saisitkin ponin allesi. Ei se opettaja sinulle mitään pikkuponia tarjoaisikaan; hän osaa kyllä katsoa millaisen ratsun sinulle antaa ja päätyy todennäköisesti hevoseen. Älä suotta ole huolissasi painostasi, kyllä sinulle sopiva ratsu löytyy, aivan varmasti!
Tervetuloa hevosmaailmaan!- Ratsastuksestaunelmoivq
Okei, kiitos tämä viesti helpotti vähäsen paineita!
- 13vRatsastaja
Heips! Ei kannata ottaa mitään paineita painostasi, jos kerran asia on jo hoidossa. Opettajasi osaa varmasti katsoa sinulle juuri sen oikean hevosen tai isomman ponin. Ja kyllä se paino siitä alkaa pudota, kunhan pääset paremmin tämän liikuntaharrastuksen sisään. Meidänkin tallilla on ylipainoisia ratsastajia, jotka kyllä tuntuu aina laihtuvan ihan silmissä, kunhan on jonkun aikaa tunneilla ollut. :3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449021
- 785532
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384004- 543425
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543332Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273185- 422336
- 341982
- 2111764