Enkai ole liian painava..?

Ratsastuksestaunelmoiva

Olen kohta 14 vuotias tyttö ja aion aloittaa ratsastuksen ensi syksyllä ja sitä ennen mennä ratsastuskesäleirille. Minua pelottaa että olenko liian painava ratsastamaan, sillä olen yli painoinen ja asia on hoidossa, eli olen ns. "Dietillä" olen siis 167cm pitkä ja painan 83kg. Tiedän kyllä että en pienillä poneilla pysty menemään, mutta pystynkö isoilla poneilla? Hevoset nyt varmaan jaksavatkin jos isoja ovat, mutta jos minulle laitetaan poni jaksaako se? Kiitos jos vastaatte ja autatte :)

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zip--

En kyllä sinuna menisi yhdenkään ponin selkään. Olet tosiaan sen verran painava ja tuota pituuttakin on jo niin paljon, ettet enää pituudenkaan puolesta ole poniratsastaja.

Mutta eiköhän opettaja osaa katsoa sinulle sopivan hevosen alle :)

• ratsastuksestaunelmoiva

Okei, kiitos vastauksesta

• Iso (yli 140cm), vankka poni kantaa sinut kyllä helposti, etenkin jos on tottunut isompiin ratsastajiin ja lihaskunto on hyvä. Hevonen olisi toki parempi, mutta ei se iso vahva ponikaan oikopäätä rikki mene eikä kärsi millään tavalla jos sillä satunnaisesti joku isompi ratsastaja meneekin. Ei siis tarvitse säikähtää vaikka saisitkin ponin allesi. Ei se opettaja sinulle mitään pikkuponia tarjoaisikaan; hän osaa kyllä katsoa millaisen ratsun sinulle antaa ja päätyy todennäköisesti hevoseen. Älä suotta ole huolissasi painostasi, kyllä sinulle sopiva ratsu löytyy, aivan varmasti!

Tervetuloa hevosmaailmaan!

• Ratsastuksestaunelmoivq

Okei, kiitos tämä viesti helpotti vähäsen paineita!

• 13vRatsastaja

Heips! Ei kannata ottaa mitään paineita painostasi, jos kerran asia on jo hoidossa. Opettajasi osaa varmasti katsoa sinulle juuri sen oikean hevosen tai isomman ponin. Ja kyllä se paino siitä alkaa pudota, kunhan pääset paremmin tämän liikuntaharrastuksen sisään. Meidänkin tallilla on ylipainoisia ratsastajia, jotka kyllä tuntuu aina laihtuvan ihan silmissä, kunhan on jonkun aikaa tunneilla ollut. :3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5296
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3681
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3253
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2485
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2092
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1977
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163