Kuolema ja tuomio pelottaa...

einiintäydellinen

Mitä silloin tapahtuu? Olenko kuin jossain suuressa käräjäsalissa ja Jumala on suuren pöydän takana ja luettelee syntejä mitä olen tehnyt ja kysyy miten luulet välttäväsi helvetin ja nuhtelee minua?

On tullut elämän aikana mokailtua ja tehtyä virheitä...

Mahdankohan kelvata Jumalalle ja Jeesukselle???

92

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65789078654

      Kyllä kelpaat. Allekirjoita kansalaisaloite Rikokseen syyllistyneen ulkomaalaisen karkoittaminen https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 Koossa on jo vajaat 39 000 kannatusta, mutta vielä reilut 11 000 tarvitaan. Levittäkää sanaa!

    • Tee totinen parannus, ja mena ja anna ylimääräinen osasi sitä tervitseville, ja rukoile Jumalalta ymmrärrystä Herramme Kristuksen nimeen.

      • Anonyymi

        Äläkä rukoile liikaa ettet sekaannu lapsiin kuten tosi uskovaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläkä rukoile liikaa ettet sekaannu lapsiin kuten tosi uskovaiset

        eh, otin liikaa totia ja join itseni öyp
        pöydänalle
        sieltä löysin tietokonehiren johdon, ja söin senkin

        amen


    • free-witch

      Et, kuolema on maatumista, ja kukaan ei tuomitse sen jälkeen kun olet silmäsi sulkenut.

      Miksi uskot kirjaa, jonka kirjoittivat barbaariset vuohipaimenet jotka uskoivat yksisarvisiin ja "neitsytsyntymiin"?
      Haluatko puhua tuosta pelosta?

      • Ja sinä uskot järjettömään räjähdykseen, joka loi sinut ja tämän maailman, joka ylittää kaikkien tiedemiesten käsityskyvyn, joilla kuitenkin on järki?


      • free-witch
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ja sinä uskot järjettömään räjähdykseen, joka loi sinut ja tämän maailman, joka ylittää kaikkien tiedemiesten käsityskyvyn, joilla kuitenkin on järki?

        Olkiukkojen rakentelu on varma merkki siitä että tiedät jo hävinneesi tämän väittelyn. ;)

        Koitahan sivistää itseäsi: http://science.howstuffworks.com/dictionary/astronomy-terms/big-bang-theory.htm

        "Alkuräjähdys", kuten tuossa artikkelissa mainitaan, ei ollut räjähdys. Sillä tarkoitetaan nopeaa laajenemista, mahdollisesti valoakin nopeampaa.
        Se että se ylittää SINUN käsityskykysi, ei tarkoita etteivät muut voi sitä ymmärtää ;) Tiedemiehet eivät ole ymmärtämättä sitä, vaan he eivät VIELÄ ymmärrä sitä täysin.

        Koitahan kasvaa aikuiseksi.


      • Sulla on väärä tiaknoosi kun ihmien kerran sulkee silmänsä tästä ajasta,avaa seuraavankerran tuomio istuinen edessä, sen mukainen tuomio mitä olet tehnyt elämäsi aikana,sinä olet siitä vastuussa ei kukaan toinen.


      • free-witch kirjoitti:

        Olkiukkojen rakentelu on varma merkki siitä että tiedät jo hävinneesi tämän väittelyn. ;)

        Koitahan sivistää itseäsi: http://science.howstuffworks.com/dictionary/astronomy-terms/big-bang-theory.htm

        "Alkuräjähdys", kuten tuossa artikkelissa mainitaan, ei ollut räjähdys. Sillä tarkoitetaan nopeaa laajenemista, mahdollisesti valoakin nopeampaa.
        Se että se ylittää SINUN käsityskykysi, ei tarkoita etteivät muut voi sitä ymmärtää ;) Tiedemiehet eivät ole ymmärtämättä sitä, vaan he eivät VIELÄ ymmärrä sitä täysin.

        Koitahan kasvaa aikuiseksi.

        On se lainen arvio ettete kukaan sitä ymmärrä,mitä siteen kun kerrotaan Jumala loin näkymätömän ja näkyväisen maailman, taitaa olla kaukana aluräjätyksetä,mietikääpä uudesta sitä teoriaanne, taitaa jäätä salaisuudeksi .


      • Anonyymi

        "Miksi uskot kirjaa, jonka kirjoittivat barbaariset vuohipaimenet jotka uskoivat yksisarvisiin ja "neitsytsyntymiin"?"

        Raamatussa on erittäin kiinnostavia tekstejä ja valtavasti syvällistä viisautta, kaunista runoutta ja rakkauskertomuksia, elämänkertoja, ja historiankirjoitusta.
        Raamatun tekstien kirjoittavat ovat olleet varsin sivistyneitä ihmisiä ja varsin viisaita.


      • Anonyymi
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ja sinä uskot järjettömään räjähdykseen, joka loi sinut ja tämän maailman, joka ylittää kaikkien tiedemiesten käsityskyvyn, joilla kuitenkin on järki?

        Nyt Saatana lestat pois palstalta👹


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Sulla on väärä tiaknoosi kun ihmien kerran sulkee silmänsä tästä ajasta,avaa seuraavankerran tuomio istuinen edessä, sen mukainen tuomio mitä olet tehnyt elämäsi aikana,sinä olet siitä vastuussa ei kukaan toinen.

        KR 1933/-38, Joh. 3:14-18
        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella,
        joka häneen uskoo,
        olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään,
        joka häneen uskoo,
        hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
        vaan sitä varten,
        että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen,
        sitä ei tuomita;
        mutta joka ei usko,
        se on jo tuomittu,
        koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Joten sanoudu irtiTeuvon sikalaumasta, sillä Teuvo tuomitse kaikki. Mutta Jeesus sanoo:
        (KR 1933/-38)
        Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


    • 1213

      > Mitä silloin tapahtuu? Olenko kuin jossain suuressa käräjäsalissa ja Jumala on suuren pöydän takana ja luettelee syntejä mitä olen tehnyt ja kysyy miten luulet välttäväsi helvetin ja nuhtelee minua?

      Raamatun perusteella edessä on oikeudenkäynti, jossa katsotaan onko ihminen vanhurskas. Jos on vanhurskas, pääsee ikuiseen elämään. Muille ei ole ikuista elämää.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      Mat. 5:20

      > On tullut elämän aikana mokailtua ja tehtyä virheitä...

      Luultavasti kaikki ovat mokailleet. Raamatun perusteella jopa vanhurskas saattaa mokata.

      "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat
      onnettomuuteen."
      San. 24:16

      > Mahdankohan kelvata Jumalalle ja Jeesukselle???

      Uskon, että kelpaat, kunhan olet tai tulet vanhurskaaksi. Ja sanoisin kuten Jeesus: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". Joh. 8:11

      "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.' Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Luuk. 18:10-14

      • Ja minä sanon,Hannu Hanhi on onnekkaampi kuin Aku Ankka.Aku Ankan taskukirja sivu 14.
        Roope Ankan rahasäiliö on teräksinen,Aku Ankan taskukirja sivu 47


      • AkiKarppi

        ÖÖ, onnekkaampi? EIpä tainnut olla, Aku sai olla Isä, tai ainakin Setä, koko ajan kolmelle koltiaiselleen....IIneskin vissiin tykkäsi silti enemmän Akusta, asiasta on silti vielä epäilyksiä


    • TaivasKäräjät

      Sinun tietoisuutesi jää eloon kuoleman jälkeen ja sun ajatukset ja puheet ja teot ratkaisee millaiseen paikkaan sä joudut, tätä kutsutaan Raamatussa "Ison kirjan avaamiseksi" ja se tapahtuu myös sun kohdalla. Jokainen siis tavallaan tuomitaan, ensisijaisesti tekojensa mukaan.

      • näinraamattu

        Kuolleet eivät mitään tiedä sanotaan raamatussa,
        toivo ylösnousemuksestakin on kaikilla, jos sitten opetusten jälkeen
        jatkaa paholaisen tiellä seuraa lopullinen kuolema, silloin se on tietoinen valinta, mutta silloinkin vain kuollaan ja tietoisuus häviää.


      • Sepäseppä
        näinraamattu kirjoitti:

        Kuolleet eivät mitään tiedä sanotaan raamatussa,
        toivo ylösnousemuksestakin on kaikilla, jos sitten opetusten jälkeen
        jatkaa paholaisen tiellä seuraa lopullinen kuolema, silloin se on tietoinen valinta, mutta silloinkin vain kuollaan ja tietoisuus häviää.

        "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa, ellei niin olisi, sanoisinkin minä, että minä menen valmistamaan teille sijaa". EI rikas mies ja Lasarus tarina esittänyt että tietoisuus minnekään katoaa, ilmeisesti siteerasit Vanhaa Testamenttia, jossa sen ajan ihmiset ajattelivat, ettei heillä ole muuta paikkaa, kuolemassa kuin mädäntyvä ruumiinsa? Myös Hesekielin, Jobin ja Salomon viesti oli silti tuonsuuntainen, vaikka Salomo maitsee jo jotakin, Ylösnousemuksestakin, Viisauden kirjassa, kertoessaan, en muista juuri tarkalleen, pitänee lukea joskus sekin kirja uudelleen....Kuitenkin yhtenäänhän Pyhä Pietarikin, Pilvenreunalta, teille jotain toteaa? Siellähän kaikki Suomalaiset silti ovat kuoleman jälkeen, teki mitä tahansa, tietysti.....Hyvin harvoin mainitaan suomalaisissa kansantaruissa, ihmisten joutuneen kuolemansa jälkeen maahisina tai hiisinä syntyneen?


      • Anonyymi

        Kait niillä jo helvetti kovalevyt on käytössä?


    • Tammi23

      Ei omissa mahdollisuuksissa on mitään,eikä omissa ansioissaan ne ovat kuin saastainen vaate.

      • HIHHUULI

        No, ei ne ole saastainen vaate, sen jälkeen kun on saanut lahjaksi Jeesuksen kautta Jumalalta vanhurskauden tai edes Pyhyyden. Äläkä mene seurakunnankaan kokoukseen verkkarit päällä, jos on paremmat kuteet. Makkonen muisti aina asiasta varoittaa. Vaan sen jälkeen ihminen antaa pyytettömästi omastaan, kaiken mitä lähimmäisesi sinulta pyytävät. Kuitenkaan en mielellään antaisi enää ruumistani kiroiluaparaatiksi.....Hyväksi ei Jeesus anna lupaa silti luulla, vielä muita kuin ISÄÄ! "Älkää kutsuko Isäksi ketään joka on maan päällä, vain Häntä joka on Taivaassaan, Big_Bang-ABSORPTIOSSAAN?. Hänen takiaan olemme täällä, ja äiti maa silti yhtä hyvä? Mutta tuo Isä ja Äiti on liian suuri, tykätään omasta pikkubioiskästä ja äidistämmekin silti, ne paremmin meitä silti ymmärtää kuin nuo MAHTAVAT, vaikkeivat syytä vielä usein itseäänkin pienempien lapsiensa käytökselle kovin usein ymmärrä.


    • judgementday
      • Anonyymi

        Kirjoittanut Sakari Åstermalm ja esittää Pertti Keinonen.


    • Jumala on Rakkaus ja viimeinen tuomio on tuomio Rakkauteen.
      Kaikki muu on pelokkaiden ihmismielten väärin ymmärrystä

    • brina

      Jumala on Ehdoton Rakkaus joka ei tuomitse ketään ei koskaan, koska ei ole Jumala ei ole "erillään" luomakunnastaan. Siis sinä, minä ja kaikki mitä on, on YHTÄ Jumalan kanssa erottamattomasti (Jumalassa ei voi olla "ulkopuolta" tai jotain muuta kuin SE Itse). Jos ymmärrät tämän, niin ymmärrät sen, miksi mitään erillisyyttä ei ole. Vain sinä itse tuomitset itsesi kuolemasi jälkeen käymällä läpi menneen elämäsi tapahtumat ja niiden vaikutukset tunnetasolla toisiin ihmisiin. Se on kaikkein vaikein tapahtuma mitä me joudumme kokemaan kuolemamme jälkeen - yleensä, sillä jotkut "tuomitsevat" itsensä hyvinkin pimeisiin sieluntiloihin uskoen sen olevan "Jumalan tahto" koska eivät näe/koe olevansa Rakkauden ja anteeksiannon arvoisia. Mitään ikuista kärsimystä ei ole, sillä kaikille annetaan niin monta mahdollisuutta (elämää) kuin kukin tarvitsee sielunsa valaistumiseen ja lopulliseen ymmärtämiseen/muistamiseen alkuperästään (tähän viittaa vertaus tuhlaajapojasta) Jumalan lapsina, ikuisina henkiolentoina jotka luotiin "Jumalan kuviksi ja kaltaisiksi".

      • free-witch

        Ja näin olisi millä perusteella...? Se, että sinä haluat niin uskoa, ei tee siitä totta - vaikka ilomielin myönnän, että näkymäsi ovat PALJON valtauskontoja mukavampia. Siitä pieni hatunnosto - mutta älä käy väittämään tuollaisia pelokkaalle ihmiselle totuutena, jos ei siitä ole näyttöä.


      • Ei kukaan voi ottaa pois kenenkään pelkoa ellei ajattelija itse ole valmis harkitsemaan uudelleen. Uskonnoissa viipyäkseni Jumalakaan ei mennyt väliin kunhan vain sanoi että älkää syökö hyvän ja pahantiedon puusta.... Sotatilanteessakin yritetään vaikuttaa mielipiteisiin mutta jokainen kuitenkin ajattelee itse.
        Herääkin kysymys onko jokaisen henkilökohtaisesti elettävä todeksi kuolemanrajakokemus jotta siihen voisi ottaa kantaa?

        Henki on ikuinen, keho on väliaikainen.

        Miten voi lopullisen tuhoutumisen todistaa. Jopa tiede todistaa että kaikkea mahdollista ei vielä ole havaittu koska tuhannet tutkijat rakentelevat herkeämättä "parempia" havaintovälineitä. Miksi heille ei riitä että se mitä ei ole tieteellisesti todistettu ei voi olla olemassa


      • free-witch
        enkelipallo kirjoitti:

        Ei kukaan voi ottaa pois kenenkään pelkoa ellei ajattelija itse ole valmis harkitsemaan uudelleen. Uskonnoissa viipyäkseni Jumalakaan ei mennyt väliin kunhan vain sanoi että älkää syökö hyvän ja pahantiedon puusta.... Sotatilanteessakin yritetään vaikuttaa mielipiteisiin mutta jokainen kuitenkin ajattelee itse.
        Herääkin kysymys onko jokaisen henkilökohtaisesti elettävä todeksi kuolemanrajakokemus jotta siihen voisi ottaa kantaa?

        Henki on ikuinen, keho on väliaikainen.

        Miten voi lopullisen tuhoutumisen todistaa. Jopa tiede todistaa että kaikkea mahdollista ei vielä ole havaittu koska tuhannet tutkijat rakentelevat herkeämättä "parempia" havaintovälineitä. Miksi heille ei riitä että se mitä ei ole tieteellisesti todistettu ei voi olla olemassa

        'En voi pakottaa sinua haluamaan totuutta, se on sinusta kiinni' - juuri niin, itsestä muutokset lähtee.

        Tutkijoilla tuskin on itsellään liian monella sellaista kokemusta ollut, mutta ovat voineet silti mitata mitä aivoissa tapahtuu kun sellaisen kokee.

        Taaskin: miksi "henki" olisi ikuinen? Millä perusteella meillä olisi jokin "henki"? Jälleen toiveajattelua.
        Todisteiden puute ei todista automaattisesti päinvastaista.


      • Pitääkö antaa henki sanalle jokin uusi merkitys. Tuntuuko sinusta ettet ole hengissä.

        "Todisteiden puute ei todista automaattisesti päinvastaista." Se todistaa todistajasta.

        Siis mistään ei ole muuta kuin kokijan kokemukset. Joku tuntee löytäneensä jotain "uutta" ja jatkaa etsiskelyä. Tarkoittaako jonkin uuden löytäminen että se syntyi vasta kun se löytyi. Minusta mitään uutta ei ole on vain uusia havaintoja ja uusia kokemuksia.

        Keneltä se on pois jos ihminen kokee rauhaa ja iloa.

        Aivan oikein se on pois siltä joka haluaa epäjärjestystä ja valtaa koska pelokasta ihmistä on helppo pelotella lisää. Siksi juuri nykyaikainen sota on ennenkaikkea tiedotussotaa.


      • free-witch
        enkelipallo kirjoitti:

        Pitääkö antaa henki sanalle jokin uusi merkitys. Tuntuuko sinusta ettet ole hengissä.

        "Todisteiden puute ei todista automaattisesti päinvastaista." Se todistaa todistajasta.

        Siis mistään ei ole muuta kuin kokijan kokemukset. Joku tuntee löytäneensä jotain "uutta" ja jatkaa etsiskelyä. Tarkoittaako jonkin uuden löytäminen että se syntyi vasta kun se löytyi. Minusta mitään uutta ei ole on vain uusia havaintoja ja uusia kokemuksia.

        Keneltä se on pois jos ihminen kokee rauhaa ja iloa.

        Aivan oikein se on pois siltä joka haluaa epäjärjestystä ja valtaa koska pelokasta ihmistä on helppo pelotella lisää. Siksi juuri nykyaikainen sota on ennenkaikkea tiedotussotaa.

        Sinä jatkuvasti vaihtelet sanan "henki" merkitystä. Ensin puhut ikuisesta spiritus-hengestä, ja nyt sitten kyselet olenko "hengissä". Aivan lyhyen ajan, siis vuosikymmenien päästä en enää ole, joten henki ei tämänhetkisen määritelmäsi mukaan olekaan ikuinen.

        Todistaa todistajasta? Anteeksi, mutta tuossa ei ole mitään järkeä. Selitätkö tarkemmin?

        Tiede tutkii, mitä tapahtuu _riippumatta_ subjektiivisista havainnoistamme. Jos kyseenalaistat senkaltaisen tutkimuksen, kyseenalaistat koko todellisuutemme - onko sinulla ehkä (kysyn tätä tosissani) jokin teoria "matriiisista"?

        "Keneltä se on pois jos ihminen kokee rauhaa ja iloa."
        Toivottavasti ei yleensä keneltäkään, mutta aika moni uskovainen kokee iloa kun ajattelee kuinka pakanat palavat helvetissä... Että ei se ihan noin yksinkertaista ole.

        Pelokasta on helppo pelotella, ja nimenomaan uskonnot ovat niin tehneet. Se taas on johtunut siitä, että ne ovat hirveiden rangaistusten uhalla kieltäneet kyseenalaistamisen. Kriittinen ajattelu on ainut ajattelutapa, jolla ihmiskunta pääsee eteenpäin rauhan tietä. Kun kaikki pitää perustella (poislukien sellaiset asiat kuin rakkaus ja kauneus), rangaistukset eivät voi olla mielivaltaisia, tai ne tuomitaan yhteiskunnan toimesta. Kuten Raif Badawin rangaistus.

        Minä en mitään niin haluaisi kuin nähdä maailmanrauhan. Mutta ennen sitä jumalien on kuoltava.


      • Kiitos mielenkiinnosta. Minulla tosiaan on matriisi. Jaan mielipiteesi täysin eli ihminen uskoo jumaliin joita ovat kaikki yksinvaltiaat, se ei ole mitenkään uskontojen yksinoikeus

        brina
        29.3.2015 09:38
        viestissään kuvaa mielestäni aivan muuta kuin kirjaimellisesti VT. monimielistä jumalaa.
        Pyydän anteeksi että myös minä olen kristinuskon pastalla puhumassa omasta vähemmän vanhatestamentillisesta näkemyksestäni.

        Kyllä me puhumme samasta asiasta: " Minä en mitään niin haluaisi kuin nähdä maailmanrauhan. Mutta ennen sitä jumalien on kuoltava"
        Egon jumalien on kuoltava jotta rauha voi vallita. Jeesus sanoi että on synnyttävä uudelleen hengessä, siis reinkarnaatio, vaikka luterilaisuus ei sitä ehkä tällä tavoin julista. Se ensimmäinenkin - aiemmat elämät- oli hengessä mutta se "unohdettiin" missattiin. Ego haluaa unohtaa koska ego eli itsekkyys tuntee aina tappiota, pelkoa ja kateutta kun se näkee hyvinvointia itsensä ulkopuolella.

        Todisteet todistavat todistajasta eli on olemassa joku. Toinen asia on se mitä todistuksen sisältö. Paljon tietenkin sisältö kuvaa todistajasta itsestään. Elämänkatsomukseeni kuuluu että millaisen kuvan luon tilanteesta sellainen minä olen. Siinä on hyvä syy olla peloton.


      • free-witch
        enkelipallo kirjoitti:

        Kiitos mielenkiinnosta. Minulla tosiaan on matriisi. Jaan mielipiteesi täysin eli ihminen uskoo jumaliin joita ovat kaikki yksinvaltiaat, se ei ole mitenkään uskontojen yksinoikeus

        brina
        29.3.2015 09:38
        viestissään kuvaa mielestäni aivan muuta kuin kirjaimellisesti VT. monimielistä jumalaa.
        Pyydän anteeksi että myös minä olen kristinuskon pastalla puhumassa omasta vähemmän vanhatestamentillisesta näkemyksestäni.

        Kyllä me puhumme samasta asiasta: " Minä en mitään niin haluaisi kuin nähdä maailmanrauhan. Mutta ennen sitä jumalien on kuoltava"
        Egon jumalien on kuoltava jotta rauha voi vallita. Jeesus sanoi että on synnyttävä uudelleen hengessä, siis reinkarnaatio, vaikka luterilaisuus ei sitä ehkä tällä tavoin julista. Se ensimmäinenkin - aiemmat elämät- oli hengessä mutta se "unohdettiin" missattiin. Ego haluaa unohtaa koska ego eli itsekkyys tuntee aina tappiota, pelkoa ja kateutta kun se näkee hyvinvointia itsensä ulkopuolella.

        Todisteet todistavat todistajasta eli on olemassa joku. Toinen asia on se mitä todistuksen sisältö. Paljon tietenkin sisältö kuvaa todistajasta itsestään. Elämänkatsomukseeni kuuluu että millaisen kuvan luon tilanteesta sellainen minä olen. Siinä on hyvä syy olla peloton.

        Aa, kiitos selvennyksestä. Tuota oli jo mukava lukea :)

        Elä pyytele anteeksi, avoin foorumi jossa saa esittää ajatuksiaan, etkä ole minun tietääkseni ketään loukannut. :)

        Jos sinä yksinkertaisesti (sanonta, en tarkoita = tyhmästi) uskot noinkin leppeisiin asioihin, etkä niitä ole tyrkyttämässä muille - kertominen on tietysti OK - minulla ei ole kanssasi mitään ongelmaa.

        Hyvää päivänjatkoa! ^.^


      • jjgf

        Mitään ehdotonta rakkautta ei ole olemassa, Raamatussa ei kyseistä termiä ole.


      • free-witch
        jjgf kirjoitti:

        Mitään ehdotonta rakkautta ei ole olemassa, Raamatussa ei kyseistä termiä ole.

        Eipö löydy raamatusta myöskään linfluenssarokotetta, ja silti niitä on... ;)

        Katsos kun muinaisten vuoihpaimenten päähän ei ihan voineet kaikki maailman asiat pälkähtää, joten raamattu on harvinaisen epäluotettavaa sontaa.


      • SPADEMAN
        enkelipallo kirjoitti:

        Ei kukaan voi ottaa pois kenenkään pelkoa ellei ajattelija itse ole valmis harkitsemaan uudelleen. Uskonnoissa viipyäkseni Jumalakaan ei mennyt väliin kunhan vain sanoi että älkää syökö hyvän ja pahantiedon puusta.... Sotatilanteessakin yritetään vaikuttaa mielipiteisiin mutta jokainen kuitenkin ajattelee itse.
        Herääkin kysymys onko jokaisen henkilökohtaisesti elettävä todeksi kuolemanrajakokemus jotta siihen voisi ottaa kantaa?

        Henki on ikuinen, keho on väliaikainen.

        Miten voi lopullisen tuhoutumisen todistaa. Jopa tiede todistaa että kaikkea mahdollista ei vielä ole havaittu koska tuhannet tutkijat rakentelevat herkeämättä "parempia" havaintovälineitä. Miksi heille ei riitä että se mitä ei ole tieteellisesti todistettu ei voi olla olemassa

        Miksi joku lopettaisi etsimästä PIMEÄN PUOLEN VOIMAA, PELKOJAAN, ja VIHOJAAN?
        Koska on vielä niin säälittävän luuseri niissä asioissa, siksi niistä kannattaa luopua, hyvän sään aikana?


      • SEXIBOI
        jjgf kirjoitti:

        Mitään ehdotonta rakkautta ei ole olemassa, Raamatussa ei kyseistä termiä ole.

        Agapee, veljesrakaus: Eros, Amor, seksuaalinen rakkaus vastakkaiseen sukupuoleen.
        Onko Agapee samaa kuin Homous? No, ei jos herkällä heteroveljellä menee muuten liian löysäx?


      • Anonyymi
        free-witch kirjoitti:

        Eipö löydy raamatusta myöskään linfluenssarokotetta, ja silti niitä on... ;)

        Katsos kun muinaisten vuoihpaimenten päähän ei ihan voineet kaikki maailman asiat pälkähtää, joten raamattu on harvinaisen epäluotettavaa sontaa.

        Innostuin itsekkin lukemaan tätä viisasten kirjaa, eikä sanaakaan joka auttaisi sähköauton hankinnassa.
        Tajuan tosin ilman opastakin ettei Kamukselta kannata ostaa ku lestat kusettaa


    • Kun suostuu jeesusken ottamaan vastaan,ei tarvitse pelätä enään mitään.

      • MitäRaamattusanoo

        Ei edes Jumalaa?


      • MitäRaamattusanoo kirjoitti:

        Ei edes Jumalaa?

        Koska on jumalan yhdeydessa silloin on pyhä.


      • 00000000
        MitäRaamattusanoo kirjoitti:

        Ei edes Jumalaa?

        Pitää ymmärtää, mitä se "Jumalan pelkääminen" on, mistä Raamattu puhuu. Uskoville, ts. niille, jotka Karitsan veri on saanut pelastaa, Jumalan pelkääminen ei tarkoita mitään uhkaavan olennon edessä kauhuissaan vapisemista, vaan Jumalan Pyhyyden, oikeudenmukaisuuden ja rakkauden tietämistä ja toten pitämistä, sen jokapäiväisessä elämässä todeksi elämistä, ja Hänen tahtonsa kunnioittamista ja pitämistä.

        Uskosta osattomille taas Jumalan pelkääminen on oleva ihan todellista pelkoa, sillä Jumala on Pyhä ja Hän tulee kerran antamaan oikeudenmukaisen tuomion. Vielä he eivät ymmärrä tätä pelätä, mutta uskosta osattomille Jumalan tuomio merkitsee iankaikkista helvettiä. Heidän siis on syytä todella PELÄTÄ Jumalaa, sillä Hänen edessään he kaatuvat ja palavat kuin kuiva heinä, ikuisesti.

        Ja kyllähän uskosta osattomat pelkäävätkin Jumalaa. He pelkäävät Häntä enemmän kuin mitään muuta. Sen näkee mm. siitä vihasta, mitä uskosta osattomat osoittavat uskovia kohtaan. Viha on pelon suojareaktio. Vihalla suhtaudutaan kaikkea sellaista kohtaan, joka pohjimmiltaan pelottaa ihmistä. Totuus on kiellettävä millä tavalla ja hinnalla tahansa, ja oma pää on työnnettävä pensaaseen - mitä syvemmälle, sen parempi. Lopulta uskotaan jopa, että Jumalaa ei ole edes olemassa. Uskoa se ateismikin on, sillä yksikään ihminen ei ole kyennyt todistamaan, että Jumalaa ei ole olemassa. Siis myös ateistit pelkäävät Jumalaa, mutta eri merkityksessä, kuin uskovat. Ateistien Jumalan pelko on väärää Jumalan pelkoa, ja se syntyy heidän omasta syystään. Hehän eivät ole halunneet uskoa Jumalan lupaukseen ja seurata Hänen tahtoaan. Heidän oma tahtonsa on heille tärkeämpi. Tästä valinnastaan he kerran myös Jumalan edessä vastaavat.

        Siispä sinä ateisti, joka nyt luet tätä: et voi enää koskaan sanoa, etteikö sinua olisi varoitettu. Tule jo oikeasti järkiisi, äläkä vain kuvittele olevasi järjissäsi. Kerran sinäkin kuolet, ja sitten näet itse kaiken sen, mistä sinulle on lukemattomia kertoja puhuttu, mutta mitä et ole halunnut uskoa.

        Luuk. 12:16-21

        "Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon. Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.' Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan. Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!'
        Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
        Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona."


      • Pakkkstori
        MitäRaamattusanoo kirjoitti:

        Ei edes Jumalaa?

        Joku apostelista sanoi, että voimme ROHKEASTI lähestyä Jumalaa, Pojan ja AHNEEN tyttären tavoin, Lapsen tavoin, kun tulemme uskoon, ja uskomme, että maailmassa on ollut niin paljon kuolemia syntiemme vuoksi, ettei tarvitse sinun ja minun ainkaan ihan heti kuolla, ruumiistaan muuanne, omituisiin astraalisiin kehoihinsa. Vaikka Jeesus voitti KUOLEMAN, meillä on sitä hieman pienempiä demoneja vastassamme, minulla vasta pieni ratkiriemukas Ylpeys ja Pienehkö siveettömyys silloin tällöin, ja muutamia pirullisia himoaddiktioita, vaikka ei ne vielä synniksi asti tai ainakaan KUOLEMAKSI ole vielä kasvaneet. Lopulta näette, voititteko teitä vastaan pistetyn demoninne, muutamilla teillläkin on ala-asteen ajoilta jäänyt todella ilkeitä syyttäjä- ja pilailijapirulaisia hengessänne, mutta en minä ole vielä hähnyt, oliko ne Pyhän Hengen pilkkaa, tai jotain sitäkin pahempaa tai parempaa.... Luultavasti kyse on aika harmittomasta, typeryksen juksauttamisesta, ja onneksi Hän on typerys, Hän aina ne armahtaa, minä ainakin. Mutta jos turpiin tulette antamaan, silloin anteeksiantaminen jo vaikeampaa....Ja murhaamista ei tavallisesti voi saada koskaan anteeksi, mutta enpä minä tiedä, miksi ihmiset sotivat ja ovat sotineet en todellakaan tiedä. Tai no, naiset saattaneet jotain toivoa, pahaa sankaruutta miehelleen, ja ihmisen kunniallisuuden takia, ihmisen on pitänyt voittaa eläimet, olemalla niitä suurempia murhaajia, kyllä minä sen ymmärrän silti.


      • Anonyymi
        MitäRaamattusanoo kirjoitti:

        Ei edes Jumalaa?

        No kaverin isähän se monesti seuroissakin on pannut


    • Kehottaisin harkintaan tuossa jeesukseen uskomisessa. Yhdestäkään jumalasta ei ole muuta näyttöä, kuin ihmisten puheet.

      Pahimmassa tapauksessa veikkaat jeesusta ja ryhdyt jo eläessäsi hänen palvelijakseen. Kuoltuasi taivaan portteja vahtiikin muhammad ja allah. Tai sitten toisinpäin.

      On kusinen paikka selitellä, kun on tullut palvattua aivan väärin ja vielä väärää kuvitteellista jumalaa. Fiksuinta on pidättäytyä uskomasta, niin kauan kun todisteita jumalasta ei ole.

      • HAHHUUULLI

        Höh, ettekö vieläkään tiedä, mitä Jumala Raamatun mukaan tarkoittaa: ISÄ(>), POIKA(<)(PYHÄ HENKI)(=); Luojamme, joko konkreettinen avaruuden humanoidirotu, tai sitten vain evoluution jokaisessa kehossa vaikuttava minuus kehossaan. Antikristuksen sanotaan, joskus saavan suuren älynväläyksen:"Minä Olen Jumala, ja tulee sitä saarnaamaan kirkoissa", mutta silloin kaikki uskovat lopunaikojen alkaneen, kun hän sen tekee....Koska silloin loppuu hihhulienkin pilailu uskottomien kustannuksella, valitettavasti niinkin tulee tapahtumaan:-(


    • 00000000

      "Mahdankohan kelvata Jumalalle ja Jeesukselle???"

      Jokainen ihminen on tehnyt vaikka miten paljon erilaisia virheitä - sekä tahattomia että varsinkin tahallisia. Juuri sen takia koko ihmiskunta on ensimmäisestä ihmisestä lähtien joutunut Jumalasta eroon, koska me emme halua seurata Hänen tahtoaan.

      Tässä ei ole mitään merkitystä sillä, miten usein tai millä teoilla me olemme toimineet Jumalan tahdon **mukaisesti** (sellaisiakin tekoja meillä kaikilla on, jopa ateisteilla), koska jokaisella kuitenkin on läjäpäin niitä tekoja, missä olemme tehneet väärin, tai jättäneet tekemättä oikein. Niitä ei ihminen voi mitenkään saada tekemättömiksi, ja niistä kaikista on aiheutunut lukemattomia seurauksia, joista kaikista me olemme vastuussa. Olemme aiheuttaneet todella paljon vahinkoa ja kärsimystä lähimmäisillemme ja koko meitä ympäröivälle maailmalle.

      Jos tuo vastuu todella sälytettäisiin ihmisen kannettavaksi, yksikään meistä ei ikinä voisi päästä takaisin Jumalan yhteyteen. Jos Jumala itse ei etsisi ja kutsuisi ihmistä, ja olisi järjestänyt tälle pääsyä takaisin yhteyteensä, ihminen olisi joutunut iankaikkisesti eroon Jumalasta.

      Jumala kuitenkin rakastaa ihmistä ihmisen syntisyydestä huolimatta. Hän haluaa ihmisen takaisin yhteyteensä. Niinpä Hän järjesti asian: Hän otti itse kärsittäväkseen sen rangaistuksen, joka olisi kuulunut meistä jokaiselle. Hän syntyi ihmiseksi, ja Jeesuksessa Kristuksessa Hän kärsi ja kuoli ristillenaulittuna meidän jokaisen puolesta.

      Näin ollen kysymys meidän kelpaamisestamme Jumalalle saakin aivan uuden sävyn tai merkityksen: kysymys ei olekaan enää siitä, kelpaammeko me Jumalalle, vaan siitä, että kelpaako Jumala ja Hänen tekonsa Jeesuksessa Kristuksessa meille. Haluammeko me tunnustaa syntisyytemme ja uskoa, että Jumala on sovittanut sen puolestamme?

      Tämä kysymys - ihmisen vastaus tähän kysymykseen - ratkaisee kaiken.

    • Hei!

      Ihmiset usein lähestyvät Jumalaa tuomion näkökulmasta, kun Jumala kutsuu rakkauden vuoksi rakkauden asioihin.

      Harva helvetin pelossa Jumalaa rakastaa.

      Itsestään tyhjä ihminen on kaikkein kelvollisin Jeesukselle/ Jumalalle.


      Lue Uusi Testamentti läpi rukouksessa ja vilpittömällä mielellä. Joka Jumalle sanoo vakavissaan ja vilpittömänä "pelasta minut" saa havaita että jonakin kauniina päivänä pelastus on totta vilpittömälle.

      Olen kirjoitellut Raamatun kysymyksiä blogini oikeaan ylänurkkaan, mutta muista että asia löytyy aina Raamatun jakeista.
      http://jarinhotelli.blogspot.com


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • free-witch

        "rukouksessa ja vilpittömällä mielellä"
        Mahdoton yhdistelmä. "Rukouksessa" on väistämättä ennakkoluuloista lukemista, eikä siis vilpitöntä. Totuutta ei löydä puolueellisella katsannolla.


      • gjpojhngopfjnpogxn
        free-witch kirjoitti:

        "rukouksessa ja vilpittömällä mielellä"
        Mahdoton yhdistelmä. "Rukouksessa" on väistämättä ennakkoluuloista lukemista, eikä siis vilpitöntä. Totuutta ei löydä puolueellisella katsannolla.

        No mitäs jos lukisit ihan rehellisenä omana itsenäsi uuden testamentin läpi?


      • free-witch
        gjpojhngopfjnpogxn kirjoitti:

        No mitäs jos lukisit ihan rehellisenä omana itsenäsi uuden testamentin läpi?

        Teksti ei lukemalla muutu miksikään. Jotta saisi eri tuloksen, olisi luettava ennakkoluuloisella asenteella, ja kuten sanoin se johtaa epätosiin tuloksiin.

        Mutta, mutta... jos sinä luet Jumalharhan, minä luen Uuden testamentin kokonaisuudessaan läpi. Deal?


      • gjpojhngopfjnpogxn
        free-witch kirjoitti:

        Teksti ei lukemalla muutu miksikään. Jotta saisi eri tuloksen, olisi luettava ennakkoluuloisella asenteella, ja kuten sanoin se johtaa epätosiin tuloksiin.

        Mutta, mutta... jos sinä luet Jumalharhan, minä luen Uuden testamentin kokonaisuudessaan läpi. Deal?

        Passaa. Richard Dawkinsiako? Toivottavasti. Mutta löytyykö netistä kyseistä teosta?


      • free-witch
        gjpojhngopfjnpogxn kirjoitti:

        Passaa. Richard Dawkinsiako? Toivottavasti. Mutta löytyykö netistä kyseistä teosta?

        Hyvä! Dawkinsia, kyllä :)
        Riippuu mitä tarkoitat; löytynee netistä tilaamalla jotain kautta. Sain oman kopioni äidiltä joululahjaksi, joten en osaa hintaa sanoa. Kysele kirjastoista?
        Varoitan tosin, että suomenkielisessä versiossa on paljon painovirheitä; osaltaan koska "Valtion tiedonjulkistamislautakunta 'ei ole voinut tukea' tämän teoksen suomentamista." Pelkurit...

        Ja vähän aiheeseen sopivaa musaa :)
        https://www.youtube.com/watch?v=see_TY5ANEc


      • gjpojhngopfjnpogxn
        free-witch kirjoitti:

        Hyvä! Dawkinsia, kyllä :)
        Riippuu mitä tarkoitat; löytynee netistä tilaamalla jotain kautta. Sain oman kopioni äidiltä joululahjaksi, joten en osaa hintaa sanoa. Kysele kirjastoista?
        Varoitan tosin, että suomenkielisessä versiossa on paljon painovirheitä; osaltaan koska "Valtion tiedonjulkistamislautakunta 'ei ole voinut tukea' tämän teoksen suomentamista." Pelkurit...

        Ja vähän aiheeseen sopivaa musaa :)
        https://www.youtube.com/watch?v=see_TY5ANEc

        Käyn kirjastossa ja lainaan. Tässä UT 1938 jota itse käytän:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 1:1&rnd=1428612631365
        Siitä se lähtee - >


      • free-witch

      • gjpojhngopfjnpogxn
        free-witch kirjoitti:

        Kättä päälle, näin virtuaalisesti.

        Kättä päälle, virtuaalisesti näin.


    • jwdn

      pelastus ja ikuinen elämä on valmistettu ja se on saatavilla, mutta se on niille, joka haluavat luopua syntisestä elämästä ja kääntyä Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Jos haluat, tee parannus, ota vastaan anteeksianto ja etsi Jeesusta ja Jumalan tahtoa. Jos et halua kääntyä, ei ole pelastusta vaan lopullinen kadotus.

      • free-witch

        Et ehkä usko tätä, mutta... tuo väite on kyllä jo kaikkien tiedossa. Se mitä vielä puuttuu, on pienikin todisteenmurunen. Olisiko sinulla sellaista?


      • 00000000
        free-witch kirjoitti:

        Et ehkä usko tätä, mutta... tuo väite on kyllä jo kaikkien tiedossa. Se mitä vielä puuttuu, on pienikin todisteenmurunen. Olisiko sinulla sellaista?

        Olet hukannut koko asian ytime - mikäli sitä on koskaan sinulla ollutkaan. Jumala ei nimittäin tahdo antaa sinulle "todisteita". Et tule koskaan tämän elämäsi aikana saamaan niitä.

        Jumala haluaa sinun USKOVAN. Uskoa ei synny todisteista. Todisteista syntyy tietoa, eli pakko pitää jotain totena. Jumala ei halua sinun joutuvan PAKOTETUKSI pitämään itseään totena ja sanaansa oikeana, vaan Hän tahtoo, että sinä HALUAT omasta vapaasta halustasi uskoa Häneen ja Hänen sanaansa.

        Jos jäät vaatimaan todisteita, et koskaan löydä Jumalaa. Kerran kuitenkin seisot Hänen edessään, ja usko pois; silloin sinä katkerasti kadut sitä, ettet halunnut uskoa.


      • free-witch
        00000000 kirjoitti:

        Olet hukannut koko asian ytime - mikäli sitä on koskaan sinulla ollutkaan. Jumala ei nimittäin tahdo antaa sinulle "todisteita". Et tule koskaan tämän elämäsi aikana saamaan niitä.

        Jumala haluaa sinun USKOVAN. Uskoa ei synny todisteista. Todisteista syntyy tietoa, eli pakko pitää jotain totena. Jumala ei halua sinun joutuvan PAKOTETUKSI pitämään itseään totena ja sanaansa oikeana, vaan Hän tahtoo, että sinä HALUAT omasta vapaasta halustasi uskoa Häneen ja Hänen sanaansa.

        Jos jäät vaatimaan todisteita, et koskaan löydä Jumalaa. Kerran kuitenkin seisot Hänen edessään, ja usko pois; silloin sinä katkerasti kadut sitä, ettet halunnut uskoa.

        Samat sanat ;)

        Mitään ei tule uskoa ilman todisteita, tai muuten mitä vain voitaisiin uskoa - voisin sanoa, että naisjumalatar Echidna haluaa sinun uskovan ja pelastuvan pahalta siskoltaan Rowenalta, ja sinun on vain uskottava tai muuten Rowena repii korviasi ikuisuuden kamalilla runoillaan. Uskoisitko? Mieti miksi et usko muihin jumaliin kuin Yahween, ja sovella sitten niitä perusteita myös Yahween.

        Evoluutiosta ja siitä että alkuräjähdys on kaiken "luonut" on runsaasti vastaansanomattomia todisteita, mutta uskotko sinä niitä? Tuokin argumenttisi kaatuu heti; tieto ei pakota uskomaan. Liian usein ihmiset uskovat, mitä haluavat uskoa, ja tieto heitetään ikkunasta.

        " sinä HALUAT omasta vapaasta halustasi uskoa"
        Rakasta minua... tai kärsi ikuisesti. Tiesitkö, ettei tuo ole rakkautta, vaan sadistista tyranniaa?

        "ja usko pois"
        Millä PERUSTEELLA uskoisin? Uskotko sinä jos tulen kauppaamaan sinulle powhatan-heimon uskontoa, vai vaaditko.... todisteita! Huomaatko jo, miten tekopyhää tekstisi on?

        "silloin sinä katkerasti kadut sitä"
        Erittäin rakastavan kuuloista... XD Kerrohan, jos kristinuskoon ei kuuluisi helvettiä, millä "vakuuttaisit" minut sen todellisuudesta?


      • Hihhullli
        00000000 kirjoitti:

        Olet hukannut koko asian ytime - mikäli sitä on koskaan sinulla ollutkaan. Jumala ei nimittäin tahdo antaa sinulle "todisteita". Et tule koskaan tämän elämäsi aikana saamaan niitä.

        Jumala haluaa sinun USKOVAN. Uskoa ei synny todisteista. Todisteista syntyy tietoa, eli pakko pitää jotain totena. Jumala ei halua sinun joutuvan PAKOTETUKSI pitämään itseään totena ja sanaansa oikeana, vaan Hän tahtoo, että sinä HALUAT omasta vapaasta halustasi uskoa Häneen ja Hänen sanaansa.

        Jos jäät vaatimaan todisteita, et koskaan löydä Jumalaa. Kerran kuitenkin seisot Hänen edessään, ja usko pois; silloin sinä katkerasti kadut sitä, ettet halunnut uskoa.

        Miksi kuitenkin puhutaan, että Uskovien pitää "Todistaa". SIis onhan näitä JehovanTodistajia, ja muissakin piireissä, täytyy ihmisten antaa todistuksensa siitä, miten löysivät Jumalan, Jeesuksen kautta aluksi. Siihen ei kenenkään uskovan kehityksen saa pysähtyä, koska vasta sen jälkeen alkaa ELÄMÄ. Tietenkään tietoa, ei Paavali lupaa, ennenkuin ihminen hulluksitulemisen kautta, ensin myöntää olevan Jumalan Tieteen suhteen vielä täysi idiootti, eikä hulludestaan tarvitse luopua, se on monissa asioissa voimakkaampaa, kuin pelkkä saivartelu ja viisastelu. SEX! Ilman porttoja tai siveästi, se ei ole silti ihan sama.


      • PIUPIUOUOU
        free-witch kirjoitti:

        Samat sanat ;)

        Mitään ei tule uskoa ilman todisteita, tai muuten mitä vain voitaisiin uskoa - voisin sanoa, että naisjumalatar Echidna haluaa sinun uskovan ja pelastuvan pahalta siskoltaan Rowenalta, ja sinun on vain uskottava tai muuten Rowena repii korviasi ikuisuuden kamalilla runoillaan. Uskoisitko? Mieti miksi et usko muihin jumaliin kuin Yahween, ja sovella sitten niitä perusteita myös Yahween.

        Evoluutiosta ja siitä että alkuräjähdys on kaiken "luonut" on runsaasti vastaansanomattomia todisteita, mutta uskotko sinä niitä? Tuokin argumenttisi kaatuu heti; tieto ei pakota uskomaan. Liian usein ihmiset uskovat, mitä haluavat uskoa, ja tieto heitetään ikkunasta.

        " sinä HALUAT omasta vapaasta halustasi uskoa"
        Rakasta minua... tai kärsi ikuisesti. Tiesitkö, ettei tuo ole rakkautta, vaan sadistista tyranniaa?

        "ja usko pois"
        Millä PERUSTEELLA uskoisin? Uskotko sinä jos tulen kauppaamaan sinulle powhatan-heimon uskontoa, vai vaaditko.... todisteita! Huomaatko jo, miten tekopyhää tekstisi on?

        "silloin sinä katkerasti kadut sitä"
        Erittäin rakastavan kuuloista... XD Kerrohan, jos kristinuskoon ei kuuluisi helvettiä, millä "vakuuttaisit" minut sen todellisuudesta?

        https://www.youtube.com/watch?v=6uiGnG_D5mE


    • Uteliasss

      Ei voi pitää paikkaansa että jumala antaisi anteeksi seksuaalisadistisarjamurhaajakannibaalille. Ja jos tämä henkilö ei olisi ikinä esimerkiksi lukenut raamattua tai perehtynyt mihinkään muuhunkaan uskontoon mitä hänelle silloin käy?

      • free-witch

        Elää ja kuolee. Ei muuta.


    • ttkkl

      Tuskin kannattaa olla huolissaan, sillä kyllä Jumala osaa tuon tuomion tehdä!
      Ja Jeesukseen Kristukseen uskovat ovat armahdettuja!

    • vanhurskasjumala

      http://www.kirjaonline.com/product/426/vanhurskas-jumala-ja-vanhurskauden-evankeliumi
      Liian monille evankeliumin ydin merkitsee sitä, että Jumala on rakkaus ja että hän rakastaa kaikkia varauksettomasti. Silti Jeesus tai hänen apostolinsa eivät koskaan saarnanneet näin. He ovat näyttäneet ajatelleen, että maailman täytyi saada tietää hänen vanhurskaudestaan ja hänen halukkuudestaan, jopa innokkuudestaan, jakaa se meidän kanssamme. Se johtuu siitä, että hän on päättänyt omistaa maailmankaikkeuden, jossa ei ole minkäänlaista jumalattomuutta. Miksi me emme pidä tätä hyvinä uutisina?

      • Pakkstori

        Emme pidä tuota hyvänä uutisena, koska se poistaisi olentojen vapauden? Näin LUcifer minulle kuiskuttele äsken... Mutta pahojen olentojen tai "saastaisten", olinpaikasta ikuisuutta silmälläpitäen ei meillä ole vielä tietoa, eikä sitä tarvitsekaan ihmisten tietää, mehän olemme Jumalan kuva, ja tulemme päätymään Hyvän Jumalamme käsiin. Vaikka sananlasku sanoo, että on KAUHEAA päätyä ELÄVÄN JUMALAN KÄSIIN? Jumalattomalle tietysti, koska hän tajuaisi olleensa aina valheessa, jos muka ympärillä oleva tilavuus kaiken meistä, naisellisista massamöhkäleistä SILTI tiedosti ja tiesi? Sehän meidän olemuksemme taaskin avaruudessa vastaanottaa, uuteen paikkaan. Isämme kodissa on monta asuinsijaa:-)


    • PelkkäKatsoja

      Niin, tämä tilanne on jo nähty. Olemme tuolloin tuomioistuimessa, ja SYYTTÄJÄ, SAATANA haluaa teidät mukaanne, kertomalla, kuinka paljon olette syyttäneet VÄÄRIN muita ihmisiä, ja jättäneet auttamatta köyhiä ja muita. Syömisistä hänkään nyt ei suuremmin osaa syyttää, koska se itsekin on niin suuri lisko-olio. Puhumattakaan, että olimme saattaneet varastella muilta, tehdä huorin, ja eräät jopa murhata. Valitettavasti, se on totta, että tuota kaikkea hyvää olisi pitänyt tehdä, ja jättää tekemättä nuo pahat asiat. Mutta sitten sanotaan, että Jeesus ilmaantuu paikalle, ja mikäli teillä oli rakkaus, edes Jeesuksen tai lapsiinne ja aviosiippanne, vaikkette muistaneet kaikkia pienempiä tai suuriakaan veljiänne ja sisareianne aina ottaa huomioon, niin sen pitäisi riittää, ÄLKÄÄ EPÄILKÖ? Jeesuksen veri siis riittää! Tuomari epäilee puolestanne, siitä minulla ei ole harmainta aavistukaan, KUKA HÄN ON? Hän yrittää löytää syvimmät vaikuttimminne ja paljastaa sen, olitteko SYYTTÄJÄN LUOMA henkilolento, vaiko Puolustajan, ja Puolustajan Mukaan jos lähdemme, saamme veljien yhteyden. Jeesus sanoi, ja Paavali silti, että ellette tuominneet uskoon tulonne jälkeen ketään, mihinkään pahaan paikkaan, ei teitä edes kutsuta koko tilanteeseen, vaan saatte olla ehkä osa tuolloista valamiehistöä, tai muiden tuomion katsojia....SE on riemuvoitto, koko tuomioista. Sinänsä ketään ei missään pelissä tai kilpailussa voittamisesta syytetä, jos ei voittanut liian väärin ottein ketään, päinvastoin.

    • Hei!

      Taisinkin kirjoitella Sinulle jo. Et kertonut oletko kenties sairas ja elinpäivät siten mielessä, vai asia yleensä jostakin syystä kiinnostaa.

      Kuule, olen kirjoittanut linkissäni asiasta; - Mutta muista että viittaan vain Raamatun jakeisiin, ja asia aina löytyy Raamatusta. Voit siis Raamattua tutkia ja saada Raamatusta vastauksia;
      Lue täältä ensin Pyhän Hengen pilkasta; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1
      Pääset peloistasi sillä.
      Täällä lisää asiasta; "Kulolema ja tuomio" = http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/14
      - Raamattua siis pitää tutkia ja Raamattu vastaa. Viittaan jakeet siellä mistä lukea Jumalan sanaa.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • noälkääuskokohelvettiin
    • ateisti

      Yksin kertaista. Jumalaa ei ole olemassakaan. Heitä vain se raamattu roskiin ja sillä siisti.

      • OlenseJokaolen

        Se on sinun Jumaluutesi ja sillä siisti. Olemassaoloaan ei voi välttää. Ei jonkun kirjan tuhoaminen mitään muuta, korkeintaan oman mielesi...


    • Minä.tapan.itseni.pian

      Itse henkilökohtaisesti uskon siihen että jokainen joka on kuollut ja tulee kuolemaan, joutuu tuomiolle joka on täynnä vihaa ja uhkailua.

      Olen itse kokenut Jeesuksen loputtoman vihan eläessäni useiden uskovien ihmisten lähellä. Heitä vihaisempia ihmisiä saa hakea aina ISIS taistelijoita myöten. Kaikki mitä uskovien suusta tulee on täynnä tuomiota ja vihaa, tuomiota ja vihaa.

      Minä uskon vakaasti siihen että elämän tarkoitus on ainoastaan siinä että me kaikki tekisimme edes yhden virheen jotta Jumalalla olisi viimeinkin syy kiduttaa meitä ikuisesti helvetin liekeissä.

      Koko elämän idea perustuu vihalle. Jumalan loputtomalle vihalle omia luomuksiaan kohtaan. On jotenkin huvittavaa nähdä kuinka uskovat ovat tuomitsemassa kaikkia muita helvettiin, mutta itse he ovat kuitenkin välttämässä helvetin kurituksen jostain kumman syystä.

      Tiedoksi vain jokaiselle tätä lukevalle uskovalle: Sinä tulet palamaan helvetissä koska Jumala vihaa sinua ja kaikkea mitä Hän on koskaan luonut. Jumala loi kaiken vain vihatakseen ja tuomitakseen.

      Etkö usko? Tarkkailepa kaikkia Jeesukseen uskovia. Jos Herran seurakunta koostuu vain ja ainoastaan ihmisistä jotka tuomitsevat muita ja suorastaan hekumoivat fantasioillaan siitä kuinka ateisteja kidutetaan ikuisesti Jumalan loputtomalla vihalla, voit olla vakuuttuunut siitä että sellainen on Jumala kuin Hänen seuraajansakin. Täynnä vihaa ja tuomiota.

      Minä itse en oikeastaan pelkää enää kuolemaa koska tiedän jo nyt että Jumala tahtoo minulle vain pahaa. Siksi aionkin tässä kohtapuoliin tappaa itseni ja valmistaa itseni ikuiseen kidutukseen, sillä se on Jumalan tahto ja se on ainoa asia miksi koko tämä elämä on edes olemassa.

      Loputon Jumalan viha ja tuomio. Kaikki on syntiä jotta Jumala saisi vihata kaikkea iankaikkisesti.

      • äläpelkää

        Kuullostaa kamalalta olotilalta!!!!vaan älä tee itsellesi mitään,ainakaan siksi,että ihmiset vihaavat! Niinhän Jeesus sanoi,että ihmisen vihollisiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa! Jumala on Rakkaus,ihmiset eivät ole Jumala,koitetaan tajuta ja uskoa se,vaikka olisi vaikeaa.. Kaikki opetus ja ihmisten itsekkyys ja nöyrtymättömyys aiheuttavat tuon kylmän ylenkatseen,oikeastaan pelon - älä nyt vajoa heidän tasolleen,rukoile itseksesi Jumalaa vilpittömästi ja sitkeästi,Hän kuulee ja näkee juuri Sinut,ei niitä,jotka ovat tehneet pahaa sinulle! Voimia ja rakkautta sinulle <3


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olet hyvällä tiellä, kun tunnustat ja tiedosta, että olet tehnyt virheitä. Kaikkihan tekee ainakin joitakin virheitä elämänsä aikana. Täytyy jo aika nuorena kuolla, jos ei virheitä ehdi tekemään. Siksi viattomat lapset pääsevätkin heti taivaan kirkkauteen kuollessaan. He ikäänkuin ovat valmiita uskomaan Jeesukseen, koska eivät ole vielä omilla pahoilla teoillaan turmelleet itseään.

      Jeesus on samaa olemusta kuin Isä, koska hän on Jumalan poika. Ja arvaapa mitä? Hän rakastaa syntistä, joka aidosti katuu ja pyrkii parannukseen. Sitähän hän tarkoittaa siinäkin vertauksessaan, jossa hän kehoittaa ihmisiä antamaan toisilleen yhä uudelleen anteeksi kymmeniä ja satoja kertoja, vaikka lähimmäinen lankeaisi aina uudestaan. Jos hän kuitenkin aidosti katuu, kyllä hän parannuksen tiellä silloin kuitenkin on. Jeesus sovitti synnit ja otti kannettavakseen kärsimykset. Sillä hän osoitti myös, että pahuuden voimien aika on joskus päättymässä, jolloin nekin tuomitaan lopulliseen rangaistukseen, missä ne eivät voi enää kiusata muita. Voit olla siis turvallisella mielellä ja edetä kilvoituksen tiellä.

      Ihminen usein ajattelee hyvin inhimillisesti asioita. Jumalan ajatukset ovat kuitenkin niin täydellisiä, että vain harva niitä ymmärtää, jos kukaan. Jumalan näkökulmasta Hänellä ei ole vihollisia, koska vihollinen ei voi olla se, kenet voi sormia napsauttamalla tuhota. Viholliskuvat ovat pahuudesta lähtöisin, koska pahuuden voimat eli langenneet enkelit pitivät jo aikojen alussa Jumalaa ja Hänen poikaansa sekä pyhää henkeä vihollisenaan, joita vastaan he aloittivat sitten surullisen kuuluisan kapinansa. Jumala on edelleen armollinen jostakin syystä myös pahuuden voimille, vaikka tietääkin, ettei ne koskaan tule enää kääntymään. Hän tietää kuitenkin myös sen, että jossakin vaiheessa hän lopettaa pahuuden vallan täysin. Ja se todellakin onnistuu vain hänen antamansa käskyn kautta, ei sen kummempaa tarvita. Jokaisesta sukupolvesta kuitenkin ihmisiä miljoonittain aina aidosti katuu pahoja tekojaan ja kääntyy. Tämä on suuri ihme, etteivät edes vapaasti toimivat pahuuden yliluonnolliset voimat voi tätä estää. Tämä taas johtuu Jeesuksen sovitustyön, maahan vuodattamansa sovitusveren, äärimmäisestä voimasta. Aika yksinkertaista loppujen lopuksi, eikö? Tsempit!

      • Anonyymi

        Nyt Markus setä menee paskalle


    • Anonyymi
    • Syyte lukeminen tulee viimeisenä päivänä,se on yksinkeratainen jonka niemä ei löydykaritsan elämän kirjasta on tuomion oma paikka sama kuin paholaisella,ero Jumalan hyvyydestä ikuisesti.

      • Anonyymi

        Kiva lupaus. Noin kelvotttoman jumalan kanssa kukaan jaksaisi kauaa hengailla.


    • Jeesukselle yhteytee pää kuka haluaa pelstaua,etkö u´ymmärrä että on sunkin synteinvuksi kärsinyt ristinkuoman,anna elämäsi hänen haltuun hota varmasti kotiin.
      Miksi me ihmiset tuijotamme omaan elämäämme ei sietlä ole mitään sen arvoista jota kannatta ihaila,turmeltunutta lihaa kaikki mitä on ihmisessä. Jeesus kyllä tekee suursiivoukse kun vain saa luvan siitä on kiini.

      • Anonyymi

        Jeesuksen peräaukko saa suurtsivoisen kun ei auroak etätät!!!!!!!!!!!!!

        HOMO JA LUUSERI
        T.
        kotikuus


    • Anonyymi

      Parane narsismistasi. Luuletko oikeasti että kuoltuasi sinun tekemiset jotain kiinostaisi. Kukaan meistä ei ole ansainnut elämälleen jatkoaikaa eikä sitä myöskään saa. Joten elä elämäsi rauhassa ilman pelkoa - jumalia ei ole kuin pimeissä ihmismielissä.

      Jumalattoman hyvää loppuelämää sinullekin.

    • Anonyymi

      Kai se menee näin, kerrotaan kaikki vääryydet ja ihmiselle tulee ahdistus koska ymmärtää olevansa syypää.
      Jeesukseen turvautuneet tahtovat kaikkien pelastuvan joten sitten pelastuu itsekin.

    • Anonyymi

      Kun näkyvä olevainen lakkaa olemasta, olemme henkimaailmassa joten sitä ajatellen kukaan ei ole tehnyt ylipääsemätöntä vääryyttä. Tähän täytyy uskoa koska muutoin on mahdotonta tajuta itsekään pelastuvansa.
      Tietenkin maallinen on eri asia, "minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaissa", siksi ei kannata vihata.
      Paljon vihaisuutta nähty myös, mahdoton selvittää, koska he eivät kehtaa sanoa miksi ovat vihaisia.

    • Anonyymi

      "On tullut elämän aikana mokailtua ja tehtyä virheitä..."

      Tunnusta kaikki syntisi Jlalle ja pyydä Jeesusta puolustusasianajaksesi, niin pärjäät tuomiolla.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Joh. 3:35-36
      Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      Joka uskoo Poikaan,
      sillä on iankaikkinen elämä;
      mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
      se ei ole elämää näkevä,
      vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Matt. 12:34-37
      Te kyykäärmeitten sikiöt,
      kuinka te saattaisitte hyvää puhua,
      kun itse olette pahoja?
      Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
      Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää,
      ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

      Mutta minä sanon teille:
      jokaisesta turhasta sanasta,
      minkä ihmiset puhuvat,
      pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi,
      ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Ap.t. 16:20-30
        Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen. Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska me olemme roomalaisia." Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla. Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä. Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        Mutta keskiyön aikaan Paavali
        ja Silas olivat rukouksissa
        ja veisasivat ylistystä Jumalalle;
        ja vangit kuuntelivat heitä.
        Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys,
        niin että vankilan perustukset järkkyivät,
        ja samassa kaikki ovet aukenivat,
        ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        Kun vanginvartija heräsi
        ja näki vankilan ovien olevan auki,
        veti hän miekkansa
        ja aikoi surmata itsensä,
        luullen vankien karanneen.
        Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen:
        "Älä tee itsellesi mitään pahaa,
        sillä me kaikki olemme täällä."
        Niin hän pyysi valoa,
        juoksi sisälle
        ja lankesi vavisten Paavalin
        ja Silaan eteen.
        Ja hän vei heidät ulos ja sanoi:
        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?
        Niin he sanoivat:
        "Usko Herraan Jeesukseen,
        niin sinä pelastut,
        niin myös sinun perhekuntasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Ap.t. 16:20-30
        Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen. Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska me olemme roomalaisia." Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla. Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä. Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
        Mutta keskiyön aikaan Paavali
        ja Silas olivat rukouksissa
        ja veisasivat ylistystä Jumalalle;
        ja vangit kuuntelivat heitä.
        Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys,
        niin että vankilan perustukset järkkyivät,
        ja samassa kaikki ovet aukenivat,
        ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        Kun vanginvartija heräsi
        ja näki vankilan ovien olevan auki,
        veti hän miekkansa
        ja aikoi surmata itsensä,
        luullen vankien karanneen.
        Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen:
        "Älä tee itsellesi mitään pahaa,
        sillä me kaikki olemme täällä."
        Niin hän pyysi valoa,
        juoksi sisälle
        ja lankesi vavisten Paavalin
        ja Silaan eteen.
        Ja hän vei heidät ulos ja sanoi:
        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?
        Niin he sanoivat:
        "Usko Herraan Jeesukseen,
        niin sinä pelastut,
        niin myös sinun perhekuntasi."

        jatko-osa: KR 1933/-38, Ap.t. 16:32-40
        Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä
        ja pesi heidän haavansa,
        ja hänet
        ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa,
        laittoi heille aterian
        ja riemuitsi siitä,
        että hän
        ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        Päivän tultua päälliköt lähettivät oikeudenpalvelijat sanomaan:
        "Päästä irti ne miehet."
        Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen:
        "Päälliköt ovat lähettäneet sanan,
        että teidät on päästettävä irti;
        lähtekää siis nyt ulos
        ja menkää rauhassa."
        Mutta Paavali sanoi heille:
        "He ovat julkisesti,
        vieläpä ilman tuomiota,
        ruoskineet meitä,
        jotka olemme Rooman kansalaisia,
        ja ovat heittäneet meidät vankeuteen;
        ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme!
        Ei niin,
        vaan tulkoot itse
        ja viekööt meidät ulos."
        Ja oikeudenpalvelijat kertoivat ne sanat päälliköille;
        niin nämä peljästyivät kuullessaan heidän olevan roomalaisia,
        ja he tulivat
        ja suostuttelivat heitä
        ja veivät heidät ulos
        ja pyysivät heitä lähtemään pois kaupungista.
        Niin he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö;
        ja nähtyään veljet
        ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Matt. 25:31-38
      Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan
      ja kaikki enkelit hänen kanssaan,
      silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat,
      ja hän erottaa toiset toisista,
      niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen,
      mutta vuohet vasemmalle.
      Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:
      'Tulkaa, minun Isäni siunatut,
      ja omistakaa se valtakunta,
      joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano,
      ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin,
      ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen:
      'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua,
      tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme,
      tai alastonna ja vaatetimme sinut?

      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

      [Mutta esimerkiksi jotka kärsivät väärintekojensa vuoksi vankilassa ei heille tule lähettää esimerkiksi joululahjaksi rahaa. Tai sitten voi käydä näinkin kun sitten vanki vapautui vankilasta ja meni kirkkoherran virastoon vaatimaan vangille kuuluvaa lahjarahoja. Hölmöä toimintaa room.katolilaisesta kirkosta lapsikaste lahko lut. kirkossa]

    • Anonyymi

      Et tarvitse raamattua, etkä uutta testamenttia. Ne ovat ihmisten kirjoittamia. Jumala on antanut meille kymmenen käskyä. Elä niiden mukaisesti. Muuta ei tarvita.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Room. 3:20
        sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe