Erottautukaa luopumuksen serakunnista

Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,

Tänä päivänä seurakunnat kautta maan eiät edusta oikeaa Jumalan seurakuntaa, vaan ovat osana ajassamme tapahtuvaa uskosta luopumista.

Tämän luopukusen näkyvä historiallinen merkki on 300 luvun paikkeilla vahvistunut katolilaisuus, joka teki eroa voimakkaasti alkuseurakunan tapoihin, vieden uskoa kaummaksi juutalaisilta juriltaan.

Tämä katolilaisuuden vitoittamalla tiellä ovat myös tänään seurakunnat kauttamaan, eivätkä ne opeta enään oikeaa Herran tietä, vaan tarjoavat maallisen vaihtoedon elää uskossa.

Erottautukaa näistä luopumuksen seurakunnista, tullakenne totisiksi Herran seuraajiksi.

Opiskelkaa Raamatusta alkuseurakuntien tavat ja pitäkää ne.

Kehoituksen sana

Mikko Ainasoja

Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija

58

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi Mikko, Mikko... Olisiko mielestäsi siis parempi, että ihmiset jättäisivät kaikki raittiimminkin Raamatun Sanaa opettavat seurakunnat, ja alkaisivat pelkästään omin päin, ilman muiden tukea, tulkita Raamattua. Minä en ainakaan olisi sillä tavoin kasvanut uskossani sitten mitenkään. Enkä tietenkään tarkoita, etteikö itsekin pitäisi lukea Raamattua, tietenkin pitää, mutta ilman seurakuntayhteyttä ja kokeneempien uskovien tukea se johtaa helposti mitä omituisempien omien oppien kehittämiseen, kuten nettipalstoilta saa valitettavan usein huomata.

      • Aika lailla samoilla linjoilla olen Tipaleen kanssa. Uskonyhteisö on avuksi monin tavoin Jeesuksen seuraajalle. Esirukoustukikin on tarpeen eikä ehtoollistakaan voi viettää yksin. Kun useampia uskovia kokoontuu yhteen, niin joukon kasvaessa täytyy alkaa miettiä käytännön asioita. Ei ole kauaa kun on seurakunta pystyssä. Eräs hellutailainen pastori, Matti Kumpulainen, kuuli ehdotuksen "erotkaa vanhoista seurakunnista ja perustakaa yksi tosi seurakunta. Hän totesi mielestäni viisaasti: "1 10=11 eikä 1."


      • Mutta ettekö te ole itse huomanneet, että nyky yhteisöissä Jumalan armolajohoja ei juuri tunnu olevan, vaikka Kristuksen seuraajilla näitä tulisi olla.

        Varokaa vierasata oppia, jota seurakunnat tänään antavat teille.


      • Näkökulmaa

        Nykyhteisöissä ihminen sairastuu.Moni luopuu kokonaan uskosta liityttyään maallistuneisiin seurakuntiin.Pysykää niistä erillänne.Netissä on saatavana ilmaiseksi loistavan hyviä raamatunopetuksia.Suosittelen kuuntelemaan Markku Veilon opetuksia raamatun sanasta.Löytyy youtubesta..Aiheetkin on mielenkiintoisia ja ajankohtaisia.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Nykyhteisöissä ihminen sairastuu.Moni luopuu kokonaan uskosta liityttyään maallistuneisiin seurakuntiin.Pysykää niistä erillänne.Netissä on saatavana ilmaiseksi loistavan hyviä raamatunopetuksia.Suosittelen kuuntelemaan Markku Veilon opetuksia raamatun sanasta.Löytyy youtubesta..Aiheetkin on mielenkiintoisia ja ajankohtaisia.

        Minä en suositele teille tuota Markku Veiloa, vaan että käytte rehellisin sydämin etsimään Jumalan tahtoa, ja erottaudutte tämän ajan valhe opettajien oteesta, jota tämäkin maa on tulvillaan.


      • Voisitkoperustella

        Perustelut,miksi Markku Veilo olisi valheopettaja?


      • Näkökulmaa

        Katsoin monia Markku Veiloan saarnavideota joissa opetti raamattua.
        En löytänyt niistä mitään raamatunvastaista,ja tunnen kyllä raamattua melko hyvin,ja myös alkutekstiä.
        Netistä löytyy muitakin hyviä sananopettajia.On hyvä tuntea raamattunsa jottei eksy,sillä joukossa on myös valheopettajia.Mikäli opetus käy yksiin raamatun ilmoituksen kanssa,silloin se on hyvä.


      • Ei ehkä kannattaisi niin "luetettavan lähteen" kuin vessakirjoitusten "tietoja" jakaa totuutena. Esimerkiksi Asko Tynjälä ja Tapani Suonto ovat kokemusteni perusteella niin tervettä oppia opettavia Jumalan miehiä, että minun on mahdoton uskoa heidän kuuluvan vapaamuurareihin.


      • Voisitkoperustella kirjoitti:

        Perustelut,miksi Markku Veilo olisi valheopettaja?

        Markku Veilo on, kuin joki hurmahenkinen helluntalainen, joka etsii puheessaa suuria tunteita, ja itse sanomalla ei tunnu aina olevan niin suuri merkitys vaan sillä, että puheessa olisi jokin suuri tunne.

        Vaikka hän puhuisi koko videollisen asiaakin, mitä en väitä, että hän tekee, niin hän kuitenkin huumahakusella käytäytymisellään ohjaa ihmisä väärään.

        Hedelmät joita hän jakaa eivät ole siis hyviä.

        Oppikaa jo viimein tunnistamnaan, että mikä pyhään kuulu ja mikä ei, antamalla todella elämänne Herralle.

        Älkää eksykö.


      • Näkökulmaa

        Kai se sitten on makuasia.Pidin Markku Veilon opetuksista juuri siksi,ettei hän ole hurmahenkinen,vaan jopa hurmahenkiä vastustava.Puhuu asiat suoraan kuten ne on,ja perustelee hyvin raamatulla sanomisensa.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Kai se sitten on makuasia.Pidin Markku Veilon opetuksista juuri siksi,ettei hän ole hurmahenkinen,vaan jopa hurmahenkiä vastustava.Puhuu asiat suoraan kuten ne on,ja perustelee hyvin raamatulla sanomisensa.

        Ei se mikään makuasia ole jos toinen opettaa Hengen vastasiesti Jumalan sanaa, sillä vain oikein ymmärrettynä se kantaa hyvää hedelmää.

        Uskokaa nyt, että tämä aika on täynnään valheopettajia, ja tuo Veilokin? Miten ihmeessä hän voi puhua huumahukuisuutta vastaan, kun JOKAINEN voi itse nähdä, että hän itsekkin on humaahakuinen puheissaan?

        Avatkaa jo silmänne.


      • Oletsinä

        Olet sinä mikko melkoisen lakihenkinen uskova.


      • Oletsinä kirjoitti:

        Olet sinä mikko melkoisen lakihenkinen uskova.

        Niinhän te aina sanotte, sitten kun ei toedellista vikaa sanoistanii löydy, niin sitten aletaan puhumaan ympäripyöreitä, jostain lakihenlkisyydestä, ymmärtämättä edes mitä se tarkoittaa.

        Mutta osoita nyt selvästi, että missä puhun väärin?


      • Näkökulmaa

        Se,että sinulla tuntuisi olevan jokaista vastaan jotakin.Miksi etsit ihmisistä vain vikoja?
        Kyllä meissä jokaisessa jotakin vikaa löytyy kun etsimällä etsitään.
        Toisissa enemmän,ja toisissa vähemmän,mutta jokaisessa jotakin.
        Täydellinen emme ole kukaan.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Se,että sinulla tuntuisi olevan jokaista vastaan jotakin.Miksi etsit ihmisistä vain vikoja?
        Kyllä meissä jokaisessa jotakin vikaa löytyy kun etsimällä etsitään.
        Toisissa enemmän,ja toisissa vähemmän,mutta jokaisessa jotakin.
        Täydellinen emme ole kukaan.

        MInä puhun totuuden puolesta, ja jos jokin poikkeaa siitä, niin sen ilmoitan, sillä vain totuus meidät pelastaa, eikä siinä auta kauniitkaan puheet, ja eikö täällä juuri kehuttu kuinka Veilo myös ottaa asiat esille, jotka eivät täsmää totuuden kanssa?

        Mutta silloinko se on hyvä, jos hän niin tekee, ja silloin huono, jos joku muu?

        Jos te ette tavoittele täydellisyyttä, niin te eksytte.

        Tuo on liiankin tuttu virsi minulle kuulla teilä, kuinka kukaan ei ole täydellinen, eikä kukaan voi olla ja se on kyllä luovutajien puhetta, josta ei ole mitään apua kristityille, se vain antaa luvan epätäydellisyyteen ja syntiin.

        Rakas veljemme Paulos sanoi ettei vielä ollut täydellisyydessä, mutta että hän tavoitteli sitä, ja niin meidänkin tulee.

        Ja jos joku ei niin tee, niin hän ei seuraa Herraa.

        Älkää eksykö.


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        MInä puhun totuuden puolesta, ja jos jokin poikkeaa siitä, niin sen ilmoitan, sillä vain totuus meidät pelastaa, eikä siinä auta kauniitkaan puheet, ja eikö täällä juuri kehuttu kuinka Veilo myös ottaa asiat esille, jotka eivät täsmää totuuden kanssa?

        Mutta silloinko se on hyvä, jos hän niin tekee, ja silloin huono, jos joku muu?

        Jos te ette tavoittele täydellisyyttä, niin te eksytte.

        Tuo on liiankin tuttu virsi minulle kuulla teilä, kuinka kukaan ei ole täydellinen, eikä kukaan voi olla ja se on kyllä luovutajien puhetta, josta ei ole mitään apua kristityille, se vain antaa luvan epätäydellisyyteen ja syntiin.

        Rakas veljemme Paulos sanoi ettei vielä ollut täydellisyydessä, mutta että hän tavoitteli sitä, ja niin meidänkin tulee.

        Ja jos joku ei niin tee, niin hän ei seuraa Herraa.

        Älkää eksykö.

        Et edelleenkään ole tarkkaan määritellyt mitä Markku Veilon opetuksista on hengen vastaista.Puhut jostakin hurmahenkisyydestä.Oletko edes nähnyt hurmahenkistä,minä olen nähnyt,ja olen nähnyt niitä monta.
        He käyttäytyvät järjettömästi,ja kaaoottisesti.Kuitenkin Jumala on järjestyksen Jumala.
        Koska et kykene perustelemaan syytöksiäsi Jumalan sanalla/raamattu,jätän ne nyt omaan arvoonsa,elikä arvottomiksi havaituiksi.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Et edelleenkään ole tarkkaan määritellyt mitä Markku Veilon opetuksista on hengen vastaista.Puhut jostakin hurmahenkisyydestä.Oletko edes nähnyt hurmahenkistä,minä olen nähnyt,ja olen nähnyt niitä monta.
        He käyttäytyvät järjettömästi,ja kaaoottisesti.Kuitenkin Jumala on järjestyksen Jumala.
        Koska et kykene perustelemaan syytöksiäsi Jumalan sanalla/raamattu,jätän ne nyt omaan arvoonsa,elikä arvottomiksi havaituiksi.

        Se mitä olen sanonut, niin se käy ilmi kun seuraatte tätä kyseistä henkilöä videolla, että hän hakemalla hakee jotakin henkeä itselleen puhuessaan, ja näyttääkin siltä, että toisinaan tämän "huuman" löytäminen on tärkeämpää, kuin itse sanoma.

        Katsokaa itse häntä. Eivät rakkaat veljemme apostolit olleet tuollaisa, kuin hän, vaan he harjoittivat harkintaa, ja punnintaa puheessaan, eivätkä mitään häpeällistä huumaa hakeneet.

        Herätkää jo!


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Se mitä olen sanonut, niin se käy ilmi kun seuraatte tätä kyseistä henkilöä videolla, että hän hakemalla hakee jotakin henkeä itselleen puhuessaan, ja näyttääkin siltä, että toisinaan tämän "huuman" löytäminen on tärkeämpää, kuin itse sanoma.

        Katsokaa itse häntä. Eivät rakkaat veljemme apostolit olleet tuollaisa, kuin hän, vaan he harjoittivat harkintaa, ja punnintaa puheessaan, eivätkä mitään häpeällistä huumaa hakeneet.

        Herätkää jo!

        Emmehän me ole voineet nähdä millaisia persoonia apostolit olivat.
        Varmasti heitä oli monia joita raamattu ei mainitse alkuseurakunnassa,ja joukkoon mahtuu erilaisia persoonallisuuksia.
        Toiset räiskyvämpiä,luonteeltaan tai todistuksissaan,ja toiset taas rauhallisempia.
        Ihmiset ovat erilaisia luonteiltaan.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Emmehän me ole voineet nähdä millaisia persoonia apostolit olivat.
        Varmasti heitä oli monia joita raamattu ei mainitse alkuseurakunnassa,ja joukkoon mahtuu erilaisia persoonallisuuksia.
        Toiset räiskyvämpiä,luonteeltaan tai todistuksissaan,ja toiset taas rauhallisempia.
        Ihmiset ovat erilaisia luonteiltaan.

        Me voimme kyllä saada Hengeltä ymärryksen nähdä asioita, ja että erottaa mikä kuuluu oikeaan uskoon ja mikä ei.

        Mutta meidän tulee olla tässä kaikessa hyvin vilpittömiä, jotta Jumalan sana saa meissä tilan, ja syntyis mahdollisuus kuuliaisuudelle.

        On hyvä rukoilla Jumalalta ymmärrystä, jotta saattaa hänen tahtonsa täydellisesti tuntea.


      • Seontärkeää
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Me voimme kyllä saada Hengeltä ymärryksen nähdä asioita, ja että erottaa mikä kuuluu oikeaan uskoon ja mikä ei.

        Mutta meidän tulee olla tässä kaikessa hyvin vilpittömiä, jotta Jumalan sana saa meissä tilan, ja syntyis mahdollisuus kuuliaisuudelle.

        On hyvä rukoilla Jumalalta ymmärrystä, jotta saattaa hänen tahtonsa täydellisesti tuntea.

        Tärkeintä ei ole se miten asian sanoo,vaan mitä sanoo ja opettaa.


      • Seontärkeää kirjoitti:

        Tärkeintä ei ole se miten asian sanoo,vaan mitä sanoo ja opettaa.

        Se että miten me sanomme, on opettamista, sen sanoman kanssa, jonka annamme.

        Jos me julistamme Jumalan sanaa sopimattomin tavoin, niin me emme jaa hyvää hedelmää, vaan ohjaamme ihmisiä väärään, omalla käytöksellämme.

        Kristuksen seuraajien ei ole sopivaa käyttäyty miten vain, mutta valitettavasti tänään sanoman julistajista toiset ovan huumahakuisa, ja toiset lapsellisa, ja toiset vileä jotain muuta, mutta kukaan ei tunnu tuovan esiin Jumalan pyhiä arvoja julistuksessaan, sillä ihminen on vieraantunut niistä, sillä tämä aika on eksytyksen aikaa maailmassa, ja lopunajan hillittömyys ihmisissä.

        Älkää eksykö

        Älkää eksykö


      • Itseoletvalhetta
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Minä en suositele teille tuota Markku Veiloa, vaan että käytte rehellisin sydämin etsimään Jumalan tahtoa, ja erottaudutte tämän ajan valhe opettajien oteesta, jota tämäkin maa on tulvillaan.

        Itse olet valheveli.


      • Itseoletvalhetta kirjoitti:

        Itse olet valheveli.

        Missä kohden olen puhunut valheita?

        Älkää eksykö kaiken maan opettajien matkaan, jotka eivät tuo esiin opissaan Jumalan pyhyyttä, vaan ohjaavat huumahakuiseen epäpyhään käytökseen.

        Jarjoittakaa hillintää, älkääkä hillittömyyttä.


      • Itseoletvalheveli
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Missä kohden olen puhunut valheita?

        Älkää eksykö kaiken maan opettajien matkaan, jotka eivät tuo esiin opissaan Jumalan pyhyyttä, vaan ohjaavat huumahakuiseen epäpyhään käytökseen.

        Jarjoittakaa hillintää, älkääkä hillittömyyttä.

        Vaikka puhuisit kuin enkeli,mutta sinulla ei olisi rakkautta,olisi puheesi kuin tuulen huminaa tai kulkusten kilinää


      • Eenokki
        Tipale kirjoitti:

        Ei ehkä kannattaisi niin "luetettavan lähteen" kuin vessakirjoitusten "tietoja" jakaa totuutena. Esimerkiksi Asko Tynjälä ja Tapani Suonto ovat kokemusteni perusteella niin tervettä oppia opettavia Jumalan miehiä, että minun on mahdoton uskoa heidän kuuluvan vapaamuurareihin.

        Asko Tynjälä on ennen ajanut tupakanhenkeä pois ja liekö saanut savua päähän kun yhä puhuu kuin tyhmä mies omistamatta Pyhää Henkeä. Lahkohenki hän on.


      • Itseoletvalheveli kirjoitti:

        Vaikka puhuisit kuin enkeli,mutta sinulla ei olisi rakkautta,olisi puheesi kuin tuulen huminaa tai kulkusten kilinää

        Turha minua syyllistää siitä, että puhun totuuden teille, jos teistä itsestänne ei ole sitä kuulemaan.

        Totuutta vastaan sinä hyökkäät tekohurskaan tavoin. Minä sarnaan parannuksesta, ja oikeasta Herran tiestä, jossa on pelastus.

        Miksi minä siitä luopuisin?

        Rakkauden vuoksi vai?

        Ja mitä rakkautta se olisi?

        Avaa sinäkin jo silmäsi totuudelle.


      • Sinuntotuutta
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Turha minua syyllistää siitä, että puhun totuuden teille, jos teistä itsestänne ei ole sitä kuulemaan.

        Totuutta vastaan sinä hyökkäät tekohurskaan tavoin. Minä sarnaan parannuksesta, ja oikeasta Herran tiestä, jossa on pelastus.

        Miksi minä siitä luopuisin?

        Rakkauden vuoksi vai?

        Ja mitä rakkautta se olisi?

        Avaa sinäkin jo silmäsi totuudelle.

        Se on rakkaudettomuutta kun panettelet aina ja jatkuvasti kaikkia.Sain semmoisista kylläkseni ollessani vapaakirkon jäsen,ja siitä syystä erosin sieltä panettelijoiden joukosta.Kyllä totuutta saa esittää,mutta sinun totuutesi on sinun totuus.


      • Sinuntotuutta kirjoitti:

        Se on rakkaudettomuutta kun panettelet aina ja jatkuvasti kaikkia.Sain semmoisista kylläkseni ollessani vapaakirkon jäsen,ja siitä syystä erosin sieltä panettelijoiden joukosta.Kyllä totuutta saa esittää,mutta sinun totuutesi on sinun totuus.

        Tässä ajassa on uskosta luopumus, eivätkä ihmiset enää tervettä oppia kestä, kuten on ennustettu että olisi, ja siksi terveet sanat tyrmätään tänään panettelunat, ja tuomitsemisena, ja milloin millä, vaikka totuus on, että tervettä oppia te ette enää kestä kuulla, vaan haalitte itsellenne opettajat korvayyhyyn.

        1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: 2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. 3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia (2 Tim 4:1-3)

        Älkää olko kuten nämä ennustetut lopunajan ihmiset, jotka eksyvät Jumalasta, omia himoja seurailemaan.


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ei se mikään makuasia ole jos toinen opettaa Hengen vastasiesti Jumalan sanaa, sillä vain oikein ymmärrettynä se kantaa hyvää hedelmää.

        Uskokaa nyt, että tämä aika on täynnään valheopettajia, ja tuo Veilokin? Miten ihmeessä hän voi puhua huumahukuisuutta vastaan, kun JOKAINEN voi itse nähdä, että hän itsekkin on humaahakuinen puheissaan?

        Avatkaa jo silmänne.

        Minusta Markku Veilo vaikuttaa jotenkin sotilaalliselta.Taistelijaluonne selvästi,ja se kuuluu puheissa,mutta kuuluu myös välittäminen.On muitakin hyviä sananopettajia,Veilo oli yksi esimerkki.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Minusta Markku Veilo vaikuttaa jotenkin sotilaalliselta.Taistelijaluonne selvästi,ja se kuuluu puheissa,mutta kuuluu myös välittäminen.On muitakin hyviä sananopettajia,Veilo oli yksi esimerkki.

        Sotilaalliselta?

        Varokaa näitä lopunajan saaranamiehiä, jotka eivät anna Hengen mukaista oppia.

        Opikkaa tuntemaan Jumalan tahto, hyvää tehden ja rukoille ymmärrystä.


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sotilaalliselta?

        Varokaa näitä lopunajan saaranamiehiä, jotka eivät anna Hengen mukaista oppia.

        Opikkaa tuntemaan Jumalan tahto, hyvää tehden ja rukoille ymmärrystä.

        Etkö tiedä,että Kristitty on Jumalan sotilas.????


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Etkö tiedä,että Kristitty on Jumalan sotilas.????

        Tiedän kyllä, mutta Markku Veilo ei muistuta sellaista yhtään.

        Hän ei ole oikea opettaja, jolla olisi opin lahja.

        Uskokaa minua, hän ei edusta Jumalan arvoja, vaan muistuttaa aikamme karsmaattisia suuntauksia.

        Hän ei ole hengellinen puheessaan, eikä tiedossaan.

        Älkää seuratko häntä.


      • 1234567---
        Voisitkoperustella kirjoitti:

        Perustelut,miksi Markku Veilo olisi valheopettaja?

        Paljon löytyy nykyaikana sanan julistajia, jotka kumoavat Jumalan antaman sapatin. He julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he kulkavat paksu peite silmillänsä, eivätkä näe, tai haluakaan nähdä, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.


      • Näkökulmaa
        1234567--- kirjoitti:

        Paljon löytyy nykyaikana sanan julistajia, jotka kumoavat Jumalan antaman sapatin. He julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he kulkavat paksu peite silmillänsä, eivätkä näe, tai haluakaan nähdä, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Täysin totta.
        Kummallista on sekin,että korostavat jotakin tiettyä asiaa,että se olisi paha asia,kuten tupakointi,mutta ylensyömisestä ja juoruilusta ym henkisestä väkivallasta eivät puhu.He jopa hyväksyvät sellaiset.
        He eivät edes puhu parannuksen teon tarpeellisuudesta.
        Ei minusta voi ottaa raamatusta jotakin tiettyä kohtaa ja tehdä siitä oppi.
        Raamattu on tulkittava kokonaisuutena.
        Olen omin korvin kuullut kuinka seurakunnan edessä kehoitettiin rakastamaan toisiamme,ja kehoittaja oli itse pahin vainoaja ja juorukello.
        On täysin turha kehoitella semmoisten tekopyhien,vaan pitäisi itse näyttää mallia ja esimerkkiä omissa teoissaan.
        Etenkin kouvolan vapaaseurakunnassa oli heidän mielilauseensa "meidän pitäisi"
        Vaan eivät tehneet mitä "pitäisi"
        Toinen heidän mottonsa oli""meidän seurakunnassa on tapana"
        Niinpä tosiaan näytti olevan tapana.
        En enään edes asu siellä päinkään,mutta jos sattuisin jonkun heistä kohtaamaan,seuraukset olisivat heille ikäviä.


      • oikeasapatinvietto

        Minä olen vakuuttunut edellä olevasta kirjoittajasta (1234567..), että hän ei vietä sapattia, niinkuin laki vaatii. Hän on siis fariseus sydämeltään, hän viettää sapattia oman mielensä mukaan, eikä lain mukaan. Hän kävelee sapattina yli 4 km tai ajaa autolla. Hän laittaa sähköjä päälle ja lämmittää juomaa tai ruokaa, hän hoitaa kasvejaan tai jopa istuttaa niitä.

        Joka vetoaa sapattiin, on velvollinen viettämään sitä niinkuin juutalainen laki vaatii! Muutoin hän on fariseus, vaatii muilta, vaikka itse ei noudata!

        Joka Jeesuksen sovitustyöhön lisää jotain omaa, pilkkaa Jeesuksen ristillä antamaa uhria ja samalla pilkkaa Jumalaa. Ristillä Jeesus antoi täydellisen uhrin, et voi lisätä siihen mitään, etkä ottaa siitä mitään pois. Jeesuksen täydellisen uhrin tähden sinulle kaikki annetaan ja iankaikkinen elämä myös.


      • oikeasapatinvietto kirjoitti:

        Minä olen vakuuttunut edellä olevasta kirjoittajasta (1234567..), että hän ei vietä sapattia, niinkuin laki vaatii. Hän on siis fariseus sydämeltään, hän viettää sapattia oman mielensä mukaan, eikä lain mukaan. Hän kävelee sapattina yli 4 km tai ajaa autolla. Hän laittaa sähköjä päälle ja lämmittää juomaa tai ruokaa, hän hoitaa kasvejaan tai jopa istuttaa niitä.

        Joka vetoaa sapattiin, on velvollinen viettämään sitä niinkuin juutalainen laki vaatii! Muutoin hän on fariseus, vaatii muilta, vaikka itse ei noudata!

        Joka Jeesuksen sovitustyöhön lisää jotain omaa, pilkkaa Jeesuksen ristillä antamaa uhria ja samalla pilkkaa Jumalaa. Ristillä Jeesus antoi täydellisen uhrin, et voi lisätä siihen mitään, etkä ottaa siitä mitään pois. Jeesuksen täydellisen uhrin tähden sinulle kaikki annetaan ja iankaikkinen elämä myös.

        Sapatin päivä on Sununtai, mutta tulee myös muistaa, että Sapatti on imhimistä varten, joten ei ole tarvis syödä kylmää ruokaa, ja istua kotona kylmässä Sapatin päivänä, sillä se eikö se juuri ole farseusten tapa palvella Jumalaa, tuijottaen lakiin, ilman omaa ymmärrystä siitä, että miksi laki on olemassa?

        Mutta hyvä on pyhittää lepopäivänsä.


      • 1234567---
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sapatin päivä on Sununtai, mutta tulee myös muistaa, että Sapatti on imhimistä varten, joten ei ole tarvis syödä kylmää ruokaa, ja istua kotona kylmässä Sapatin päivänä, sillä se eikö se juuri ole farseusten tapa palvella Jumalaa, tuijottaen lakiin, ilman omaa ymmärrystä siitä, että miksi laki on olemassa?

        Mutta hyvä on pyhittää lepopäivänsä.

        No johan jotakin, kaikkea sitä vielä tänä-aikana kuulee. Sunnuntaihan on viikon ensimmäinen arkipäivä. Sapatti lauantai on viikon seitsemäspäivä, pyhäpäivä.

        Viikojärjestys: 1. Sunnuntai maanantai tiistai KESKIVIIKKO torstai perjantai lauantai.
        Omistan erimaiden kalentereita, joissa lukee lauantain kohdalla SABATO.


      • 1234567--- kirjoitti:

        No johan jotakin, kaikkea sitä vielä tänä-aikana kuulee. Sunnuntaihan on viikon ensimmäinen arkipäivä. Sapatti lauantai on viikon seitsemäspäivä, pyhäpäivä.

        Viikojärjestys: 1. Sunnuntai maanantai tiistai KESKIVIIKKO torstai perjantai lauantai.
        Omistan erimaiden kalentereita, joissa lukee lauantain kohdalla SABATO.

        Niin anteeksi sekaannus, piti kirjoittaa, että Launatai, mutta muuten pysyn sanoissani.

        Muistakaa pyhittää lepopäivänne


    • Löytyneekö
    • vihollisentoiminta

      Nettiseurakunta ei ole mikään Raamatullinen seurakunta. Ihminen on tarkoitettu toisten uskovien kanssa yhdessä kasvamaan Kristuksen tuntemisessa ja hyvissä teoissa vaeltamisessa. Vajavainenkin seurakunta ja uskovien yhteys on parempi kuin kokonaan yksin ulkopuolella.

      'Susi' haluaa aina ensin erottaa yhden lampaan lauman yhteydestä, koska vihollinen tietää, että yksinäinen lammas on helpompi saalis, kun hänellä ei ole toisia tukena, hän ei voi kysyä keneltäkään, vaan joutuu viekkaan 'suden' suuhun ja luopumuksen tielle. Ensiksi vihollinen vakuuttaa tämän laumasta lähteneen, että teit hyvin kun lähdit pois, siellä ei ollut todellisia Jeesuksen seuraajia, sen jälkeen hän alkaa murentaa Raamatun totuuksia yksi toisensa jälkeen, lopulta hän murentaa Jeesuksen Jumaluuden ja tekee hänen työnsä turhaksi. Sinusta on tullut 'suden' saalis ja uhri. Sen jälkeen 'susi' ei ole sinusta enää lainkaan kiinnostunut, vaan jäät yksin kamppailemaan epäuskosi kanssa, etkä saa lohtua mistään.

      • Huono seura hyvänkin moraalin turmelee.

        Älkää menkö ihmisetn perässä, vaan Jumalan tahtoa seuraten, ja jos arvollista seuraa ei ole, niin parempi on vetäyty silloin toisita erillee, kuin eksyä heidän vääryyteensä, ja saada sama rangaistus, kuin he.

        Olkaa kestäviä tässä, jotta ette eksyisi muiden mukana, sillä tämä aika on täynnään eksytystä, seurakuntia myöten.


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Huono seura hyvänkin moraalin turmelee.

        Älkää menkö ihmisetn perässä, vaan Jumalan tahtoa seuraten, ja jos arvollista seuraa ei ole, niin parempi on vetäyty silloin toisita erillee, kuin eksyä heidän vääryyteensä, ja saada sama rangaistus, kuin he.

        Olkaa kestäviä tässä, jotta ette eksyisi muiden mukana, sillä tämä aika on täynnään eksytystä, seurakuntia myöten.

        Tuohon tahdon sanoa.Amen.Olen nähnyt jo liian monien luopuvan uskostaan,liityttyään seurakuntaan jossa heitä ollaan jatkuvasti vainottu.Juoruin,panetteluin,ja kaikenlaisella henkisellä väkivallalla.Uskovien yhteyteen ei jotakin pirukerhoja tarvita.


      • Näkökulmaa

        vihollisentoiminta -"'Susi' haluaa aina ensin erottaa yhden lampaan lauman yhteydestä, koska vihollinen tietää, että yksinäinen lammas on helpompi saalis,"

        Kyllä,niin saattaa käydä.
        Saatana toiimii nykyään kuitenkin seurakuntien sisältä käsin.


    • showyourface

      Mikko Ainasoja tuntuu olevan uskonmiehiä.

      Mahtaako kukaan tietää että esiintyykö tämä kaveri koskaan omalla naamallaan missään?
      Olisi kiva nähdä miltä hän näyttää ja saada siten samalla todistus siitä että hän todella on avoimesti sitä mitä hän ymmärtää antaa olevansa?

      • yksiuskovaveli

        Miten Mikon näkeminen vaikuttaisi sinun uskoosi?
        Paavalikaan ei näyttäytynyt kaikille ja jos näyttäytyikin hänestä ja hänen puheestaan ei välttämättä pidetty.
        Mutta kirjoituksensa oli väkevää ja Henkeä täynnä.Ne vahvistivat uskoa ja vahvistavat edelleen.
        Etkai ole loukkaantunut Mikon tekstiin?
        Kolkuttaako omatuntosi?
        Hyvä niin jos olet tuntenut parannuksen hengen kohdallasi.


      • Minä esiinnyn kyllä aina omana itsenäsi, vaikka kuvia en jaa itsestäni, ei siksi että pelkäisin, että joku tuntee minut, sillä minun nimisiä ihmisä ei taida olla koko maailmassa montaa, vaan siksi, että en ole pitänyt sitä tarpeellisena Herran palvelijalle


    • Huoliseurakunnista

      Ihan vilpitön Herrassa on tämä Mikko ja elää niinkuin opettaa. Ajattelen, että kun hän on melko nuori, on hänellä huoli seurakunnista ja opetuksesta niissä.

      • Ajatteletko, että vanhempana minua ei enää kiinnostaisi seurakuntien jumalattomuus?

        Jos sinä et huolta näe tässä tilanteessa, niin ei se ole korkean ikäsi ansiota, vaan sokeuden syytä.

        Ota rikka pois silmästäsäi.

        Olihan luopumus ennustettu, ja vaikea lopunaika, eikä korkeakaan ikä tilannetta muuta paremmaksi.

        Päinvastoin, luulisi vastuullisuuden liisääntyvän Herran palvelijana.


      • Näkökulmaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ajatteletko, että vanhempana minua ei enää kiinnostaisi seurakuntien jumalattomuus?

        Jos sinä et huolta näe tässä tilanteessa, niin ei se ole korkean ikäsi ansiota, vaan sokeuden syytä.

        Ota rikka pois silmästäsäi.

        Olihan luopumus ennustettu, ja vaikea lopunaika, eikä korkeakaan ikä tilannetta muuta paremmaksi.

        Päinvastoin, luulisi vastuullisuuden liisääntyvän Herran palvelijana.

        Mikosta tulee mieleeni eräs uskovainen Jarmo.
        Kun hän tuli uskoon ei tappanut hyttysiä eikä kärpäsiä.
        Sitten hän kasvoi uskossaan,ja lankkesi menestysteologiaan vaikka itse on liki rahaton.
        En tietysti sano että mikko olisi menestysteologian kannattaja, en sitä tiedä.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Mikosta tulee mieleeni eräs uskovainen Jarmo.
        Kun hän tuli uskoon ei tappanut hyttysiä eikä kärpäsiä.
        Sitten hän kasvoi uskossaan,ja lankkesi menestysteologiaan vaikka itse on liki rahaton.
        En tietysti sano että mikko olisi menestysteologian kannattaja, en sitä tiedä.

        Minä en ole minkään teologian kannattaja, vaan teologiat ovat minulle kauhistus, sillä ne ovat ihmisten järkeisoppeja, eivätkä Hengen paljastamia asioita totuudesta, enkä kutsu oikita kristittyjä teologeisk, vaan nämä ovat syntyneet siitä, kun kristinsukosta,alkoi tulla kansan kirkko, joka omaksui valtiovallan arvoja itselleen, ja hylkäsi hengelliset arvot.


      • Näkökulmaa

        Vastustan uuskarismaattista uskontoa.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Vastustan uuskarismaattista uskontoa.

        Siksi kannattaakin pysyä mieluummin perinteisissä vapaa- ja helluntaiseurakunnissa, eikä lähteä mukaan äärikarismaattisiin ja menestysteologisiin suuntauksiin.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Vastustan uuskarismaattista uskontoa.

        Minä en kannata mitään karismaattisuutta, vaan pyhyyyttä, ja vanhurskautta, Herran tietä.

        Muistakaa, että ei ole Jumalan apostolit perustaneet aikoinaan helluntalaisuutta, ynnä muita aikamme suuntauksia, vaan ne on tulleet tänne myöhemmin.

        Minä en voi suositella teille kenellekkään mitään muuta, kuin elävän jumalan seurakntaa, ja Jeshuan tietä, totuudessa.

        Kaikkia suuntauksia kehotan karttamaan.


      • osaton11
        Tipale kirjoitti:

        Siksi kannattaakin pysyä mieluummin perinteisissä vapaa- ja helluntaiseurakunnissa, eikä lähteä mukaan äärikarismaattisiin ja menestysteologisiin suuntauksiin.

        Eipä kohta ole monta perinteistä vapaaseurakunta. Karismaattisuus ja sen lieveilmiöt jyräävät pian kaiken.


      • osaton11 kirjoitti:

        Eipä kohta ole monta perinteistä vapaaseurakunta. Karismaattisuus ja sen lieveilmiöt jyräävät pian kaiken.

        Onko jossain päin todella päin? Vaikea uskoa täällä Etelä-Pohjanmaalla.


      • Näkökulmaa
        Tipale kirjoitti:

        Onko jossain päin todella päin? Vaikea uskoa täällä Etelä-Pohjanmaalla.

        Saattaahan jossakin olla tervehenkinen yhteisö,mutta pitäisi koluta läpi koko suomi semmoisen löytääkseen.
        Sitten vielä käytävä parisen kuukautta kokouksissa voidakseen arvioida yhteisöä.
        Henkien erottamislahjan omaava henkilö tietää jo rakennukseen astuessaan mikä henki siellä vallitsee.
        Joissakin seurakunnissa,ja asunnoissakin on kuin kivireki heitettäisiin selkään,tunne on uhkaava ja painostava.
        Vaistoan helposti hengellisen tilanteen,menen sitten minne tahansa.

        Pahin paikka missä olen käynyt oli erän asunto jossa oli palvottu saatanaa,siellä vain käväisin,sillä paha oli niin läsnäolevana etten voinut viipyä kuin hetken.
        Toinen paikka jossa oli liki samanlainen tunne oli kouvolan vapaakirkko.


    • kuhankysäsen

      Mikko Ainasoja.Onko Suomessa sinun lisäksi ketään pätevää sananopettajaa. Mainitse joku.

      • En ole tavannut kunnolla pätevöityneitä opettajia tässä maassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2389
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe