Kuinka luet Raamattuasi?

hannuwar

Yksinkertaisin luenta tarkoittaa sanojen kirjoitusmuotoa ja niihin sellaisenaan uskomista.
Älykkäämpi luenta tarkoittaa "Hengellistä" luentaa, jossa tapahtumat ovat kätketyt aarteet.
Jeesuksen opetus perustui vertauskuvannolliseen ymmärrykseen. Opetuslapset kysyivätkin häneltä: Mestari, etkö selittäisi meille tuon vertauksen tarkoituksen, sillä me emme ymmärtäneet.

Kuinka siis luet Raamattuasi?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuin piru itse, on se niin järjetöntä tekstiä. Lammaspaimenet pistivät parastaan, mutta aika on syönyt jopa tarinat valjuiksi.

      • Hei262

        Raamattu on TÄYSIN totta. "Onko Jumala todellakin sanonut: 1 Moos. kirj. 3:1. Heti kun ihminen kuunteli Saatanaa peli oli menetetty ja ihminen lankesi alas maahan.


        Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se TAPAHTUU, mitä minä olen päättänyt, se TOTEUTUU: Jes. 14:24


      • Hei262 kirjoitti:

        Raamattu on TÄYSIN totta. "Onko Jumala todellakin sanonut: 1 Moos. kirj. 3:1. Heti kun ihminen kuunteli Saatanaa peli oli menetetty ja ihminen lankesi alas maahan.


        Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se TAPAHTUU, mitä minä olen päättänyt, se TOTEUTUU: Jes. 14:24

        Puhuvat aasit ja kärmekset. Nooan arkki. Noitanaisen tappamiskäsky.

        Lista on loputon, joko olet älyllisesti vajavainen tai et ole lukenut raamattuasi. Veikkaisin jälkimmäistä, mutta mene ja tiedä, meitä on moneen junaan ja osa jää aina asemalle.


      • Hei262
        he-ma kirjoitti:

        Puhuvat aasit ja kärmekset. Nooan arkki. Noitanaisen tappamiskäsky.

        Lista on loputon, joko olet älyllisesti vajavainen tai et ole lukenut raamattuasi. Veikkaisin jälkimmäistä, mutta mene ja tiedä, meitä on moneen junaan ja osa jää aina asemalle.

        Ei auta viisaus, ei ymmärrys, ei mikään neuvo Herraa vastaan. San. 21:30


      • Hei262 kirjoitti:

        Ei auta viisaus, ei ymmärrys, ei mikään neuvo Herraa vastaan. San. 21:30

        Ei auta, kun sun herrasi on olematon. Se on aivomato sun päässäsi. kaikki mitä sun herrasi tahdosta mukamas tapahtuu, tapahtuu muutenkin. Syntymässään sairas lapsi on sun mielestä jumalasi tahto. Hanki lääkitys, sinä et ole terve.


    • kuunelkaa

      jos ei jaksa lukea on ÄÄNITTENÄ KOKO RAAMATTU NETISSÄ.

      KIITOS TEKIJÖILLE
      jokapäivä kuuntelen

    • ällitälli

      Ei se oo kuules sama, tuo kuuntelu nimittäin. Sä et kerkii ajattelemaan siinä kuunnellessasi tarpeeksi. Lukemalla voit kerrata, jos et heti ymmärrä, tajuut sä?

      • Näinsennäkisin

        Eiköhän se olekkin parempi ettei kerkiä ajattelemaan. Saattaa alkaa kyseealaistamaan niitä tarinoita, jos ehtii ajattelemaan.


    • ällitälli

      Kysymys kaikille, mikä on Jaakobin poikain isän nimi?

    • Jeesus siis selvästi kertoi aina kun kyse oli vertauksesta. Se, että ne pitää ymmärtää vertauskuvallisesti, ei tarkoita, että muutkin asiat pitäisi. Toki Raamatusta löytyy paljon niitä vertauskuvallisiakin kohtia. mm. psalmeista

      • tälli

        Vertauskuvannollisuus alkaa jo Moos. alusta.
        Alusa loi Jumala taivaan ja maan ja maa oli autio ja tyhjä.
        Ensin kirjoitettin OPPI, se oli luomnen. Opin kirjoittaja sanoi itseään Jumalaksi.
        Maanan autius tarkotti, ihmisiä jotka eivä oleet kuullet vielä uutta opetsta.


    • järjen_kerettiläinen

      "Kuinka luet Raamattuasi?"
      Historialliselta kantilta, asioita ja asiayhteyksiä puntaroiden.

      • hannuwar

        Raamattu ei ole historiallisesti oikea kirja, älä siis etsi siitä historiallista totuutta, äläkä muutenkaan, sillä se on teoreettinen oppi. Rehellisesti kirjoitettuko.......?


    • ällitälli

      Raamatun lähtökohtana on opetus ei siis tositapahtumat. Israelin historiaa se ei ole, he tietävät sen tarkasti. Mielikuvituksesta on ne kuninkaat ja nimet.

    • järjen_kerettiläinen

      Ai jaa. Minä kun luulin, että Raamattu on totta ja Jumalan Sanaa...

      • NIMRIBAY

        RAAMATTU ON OPPIKIRJA.


    • ällitälli

      Kysymys kaikille, mikä on Jaakobin poikain isän nimi? kysymys EI OLE KOMPA KYSYMYS.

    • ylälukija

      Hyvät Raamatun lukijat, oletteko tietoiset ns. YLÄLUENNASTA?
      Yläluenta on tehty niin, että otetaan sanoja alaluennasta ja nostetaan seuraavalle riville ylös.
      Suurempia salattuja tietoja varten niin tehty, siksi alaluennassa on sellaisia ns. vähemmän merkityksellisiä sanoja, jotta ne voisi olla siirrettävissä Ylä-korkeimman luennan tarpeeseen.

    • 41721

      Missä netissä voisi lukea raamattua, roomalaiskirjeitä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe