Oma kehitys

SAlitttf

Itse eksyin salille joskus 15v ekan kerran, penkki oli silloin jotain vaivaiset 35kg ja maastaveto joku 117,5 rumalla tekniikalla. Kyykkyä en kokeillut ja maastavetoakaan ei tullut silloin liiemmin treenattua. Oma paino oli silloin joku noin 60kg ja pituus 180cm eli aivan täysin luikku ja vieläpä melko pitkä raajainen kaveri. Minkäänlaista liikunta/urheilutaustaa ei itselläni ollut ennen sitä salille menoa.

Siinä sitten tuli reilut puolivuotta treenailtua lähinnä vain sitä penkkiä ja hauista tyypillisesti :D
Kuitenkin muistan että nostin penkiltä suht puhtaasti jo sen puolen vuoden jälkeen jonkun 80kg ja massaakin tuli jonkun verran, Vaikkei mistään treeni ohjelmista/jaoista ja ravintopuolesta ollut silloin mitään hajua. Ja se että mitään aikaisempia urheilu taustoja ei ollut ja lähtokohdat olivat muutenkin aivan surkeat.

Sit tuon jälkeen olikin suunnilleen noin 5 vuotta taukoa paitsi joskus jotain satunnaisia räpellyksia tuli tehtyä.

Nyt olen taas noin vuoden melko säännöllisesti treenaillut ja yrittänyt treenata koko kroppaa ainakin jossain määrin ja panostaa myöskin vähän treeniohjelmaan ja ravintoon. Lähinnä peruskunto/massa painotteista treeniä olen tehnyt, en ole juurikaan voimaan panostanut viimeisen vuoden aikana koska olen yrittänyt nimenomaan luoda ensin parempaa pohjakuntoa.
Vuosi sitten painoin noin 74kg ja nyt tällä hetkellä painoa on noin 82kg suunnilleen samoilla rasvoilla.
Ja nostotuloksista ei ole kovin tarkkaa tietoa tällä hetkellä, koska en ole täysin maksimeita koittanut missään liikeessä ja kuten mainitsinkin jo etten ole siihen voimapuoleen juurikaan panostanut.

Sen verran osaan kuitenkin sanoa että maasta on tullut vedettyä 150kg kevyesti vaikka olin sitä treenannut vain vajaat 10 kertaa kunnolla, olis ehkä saattanut jopa 160kg tulla. Enemmänkin kyykkyyn olen sen sijaan yrittänyt panostaa. Ja penkkimaksimi on luultavasti jossai lähellä 100 kiloa tällä hetkellä, enemmänkin olen panostanut vinopenkkiin,kässäri penkkiin ja muihin rintaliikkeisiin vuoden aikana. Tasapenkkiä tangolla noin muutaman kerran vaan.

Sitä nyt kysyisin kokeneemmilta että kuinka hyvät hyvät/huonot edellytykset itselläni voisi noiden perusteella olla esim voimaharjoitteluun? OTTAEN SIIS TAUSTAT,LÄHTOKOHDAT JA KEHITYKSEN HUOMIOON. Eli jos saisin vielä paremman pohjakunnon ja sitten alkaisin enemmän keskittymään voimapainotteiseen treeniin, niin minkälaiset voisivat olla sitten näkymät noiden perusteella?

Asiallisia vastauksia kiitos! :)

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aethjpo

      Ihan hyvät näkymät sulla on, suhteessa minuun, minulla penkki 55, mave 90 ja kyykky jtn ehkä 70 (joskus kuukausia sitten kun viimeksi tein). Olen pari vuotta reenaillut. Niin että oikeastaan sinun pitäisi nyt tarkentaa mitä tarkoitat näkymillä ja edellytyksillä? Mitä yrität saavuttaa?

      • T_______________T

        Mitä v#ttua sinä siellä salilla teet, jos parin vuoden treenin jälkeen tulokset on noin onnettomat?


      • sdidkck

        Samaa kanssa kysyisin?? Miten olet viimeiset pari vuotta treenaillut jos kerta tulokset ovat tota luokkaa? Jos epäsäännöllisesti treenaat ja syöt mitä sattuun niin sitten ymmärrän ihan hyvin. Jos säännöllisesti treenaa ja syö hyvin niin kyllä keskiverto kyniksellä luulis penkin olevan vähintään 75kg ja mave 140kg parin vuoden treenin jälkeen, ja varmasti enemmänkin jos edes vähän lahjoja löytyy.
        Minkä ikäinen olet ja mitkä olivat lähtötasot pari vuotta sitten?


      • aethjpo

        > Miten olet viimeiset pari vuotta treenaillut

        Keskimäärin varmaan jotain kolmisen kertaa viikossa eri juttuja kokeillen, ei ole ollut mitään kirjallista ohjelmaa

        > Minkä ikäinen olet

        31 v aloitin

        > ja mitkä olivat lähtötasot pari vuotta sitten?

        Mahdotonta muistaa mutta ehkä jotain 30 -50 % nykyistä pienemmillä painoilla silloin aloitin


      • aethjpo
        aethjpo kirjoitti:

        > Miten olet viimeiset pari vuotta treenaillut

        Keskimäärin varmaan jotain kolmisen kertaa viikossa eri juttuja kokeillen, ei ole ollut mitään kirjallista ohjelmaa

        > Minkä ikäinen olet

        31 v aloitin

        > ja mitkä olivat lähtötasot pari vuotta sitten?

        Mahdotonta muistaa mutta ehkä jotain 30 -50 % nykyistä pienemmillä painoilla silloin aloitin

        Siis perusjuttuja kuten maastavetoa, kulmasoutua, leuanvetoa, dippiä, taljoja, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta olen tehnyt.


    • yiuipo

      Vaikeaa sanoa,koska lihakset on tottuneet helpoon eli maksimeja ei ole revitty säännöllisesti,se lihas tottuu erinlaiseen harjoitteluun joten voi tulla pienet ongelmat ettei saa irti rautaa tarpeeksi, mutta veivattua saa hieman pienemmillä useita toistoja.

      Sen takia niitä vaihdellaan ettei esim:treenikerrat ole aina samaa kaavaa.

    • exacto

      Kuvitteellisen sepitelmäsi uskottavuus olisi vaatinut hieman johdonmukaisuutta ja täsmällisempää ilmaisua!

      • SAlitttf

        No mitäköhän kuvitteellista/epäuskottavaa tuossa nyt mielestäsi mahtaa olla?


      • asdfyu876
        SAlitttf kirjoitti:

        No mitäköhän kuvitteellista/epäuskottavaa tuossa nyt mielestäsi mahtaa olla?

        opettele lukemaan, niin huomaat


      • SAlitttf
        asdfyu876 kirjoitti:

        opettele lukemaan, niin huomaat

        No itsehän minä tuon kirjoitin :D Nii että mitä epäuskottavaa tuossa nyt sitten on?


    • Vertailun vuoksi. Viime joulukuun puolivälissä, 71-vuotisena, ryhdyin varovasti elvyttelemään maastavetoa 60kg:lla. Tammikuun lopulla vedin max. ykkösen 180kg:lla.
      Ottaen huomioon lähtökohdan ja ikäni niin mihin saattaisinkaan päätyä tehokkaalla harjoittelulla?
      En valehtele enkä liioittele mutta en katso tarpeelliseksi kuormittaa mahdollista lukijaa enemmällä tekstillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe