Maasturissa on 24 v virtapiiri, miten se muunnetaan 12 virrksi peräkärryjä varten, joita on niin monta etten ledejä ala vaihtamaan perinteisten valojen tilalle. Ehdotn : muuntaja 24/12 sitten releet 24 v ohjaa parkit, jarru ja vilkkuvaoja. Herätin virta lähtee auton perävaloista. Meneekö oikein.
virta 24 voltista 12 volttiin
7
60
Vastaukset
- VähäVirtanen
Vaikkapa niinkin.
http://koti.mbnet.fi/erkkak/elektroniikka/24v12vvaunu.htm- ReinohöpöttäjäJoksu
Jos sinulla on kysymyksiä rumatikistä ja Fiatistani, niin olen käytettävissä Sähköstä en ymmärrä mitään.
Joksun Niksinurkka - Sähköinsinööri
Rumatikille ei pidä syöttää missään tapauksessa 24v,puhallin menee hurjasti ylikierroksille.
Koska kyseessä on tasajännite niin muuntaja ei kelpaa vaan pitää olla muuttaja tai elektroninen jännitteen säätäjä 24 -> 12V. Muuntaja on kelvollinen vain vaihtojännitteellä.
Kun kyseessä on varsin suuret virrat, monia ampeereita niin muuttaja on siinä mielessä taloudellisempi eikä aiheuta yhtä lailla lämpökuormaa. Niitä löytynee kauppojen hyllyiltä.
Äkkiä netistä hakien löytyi esim. tämä:
http://www.meronet.com/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=377
Itselläni ei moisesta ole kokemusta mutta lienee juuri kaipaamaasi tarkoitukseen väsätty.- kunhan_kysyn
Ihan vaan omituisena huomiona viestin, kun moni led-lamppu on 9-24V, niin eikös kaikkien lamppujen vaihtaminen led-valoiksi olisi helpoin ratkaisu? Ei tarvi muuttajia eikä muita vehkeitä. Tää nyt välähti mieleeni.
- Joksuaneuvotaan
Älä Reinohöpöttäjä Joksu vaan kytke rumatikkiäsi 24 voltille. Alkaa käymään koslassasi turhan kovaveto jaloissasi
- Autoinsinööri
Rumatikin saa imuriksi kun vaihtaa napaisuuden
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402