Lähes kolme vuotta sitten kaaduin pahasti hiihtovaelluksella raskaan rinkan kanssa ja loukkasin selkäni. "Parantumisen" jälkeen repivää ja polttavaa kipua yläselässä --- diagnoosiksi sain rintarangan fasettilukon. Fysioterapeutti on pari kertaa selkääni manipuloinut, josta tuli hetkellinen apu. Treeniohjeeksi antoi eräänlaisia yläselän kiertoliikkeitä. Seurauksena se, että selkä kipeytyi entistä pahemmin. Siihen jäivät ne liikkeet.
Ongelma on se, ettei selkä tahdo kestää normaaleja arkipäivän toimia: olkalaukkua on turha kuvitella kantavansa, tukevakin reppu aiheuttaa pitkän päivän päälle kipua, pitkä ajomatka saa lähes huutamaan tuskasta.
Olisiko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Mistä olette saaneet apua?
Olen sen verran aktiivinen nainen, että "rymyharrastuksiani" en suostu jättämään, vaikka fyysistä kipua ne tuottavatkin. Siksi olisi kiva saada vinkkejä, jolla selän saisi edes vähän parempaan kuntoon.
Rintarangan fasettilukko
30
66098
Vastaukset
- Mari
Moi!
Mullakin on rintarangassa lukko. Tai se on selän puolella mutta kipu pistää läpi myös eteen. Johtuu kai rintarangan virheasennosta: rintarangassa pitäisi olla pieni "notko", joka on mulla suoristunut. Ilmeisesti myös kylkiluiden päät tulehtuvat mulla sen takia rintarangasta...
Vaivaa on yritetty hoitaa vaikka miten. On laitettu selkäkippiin, on hierottu, on yritetty niksauttaa (ei auennut), on syötetty tulehduskipulääkkeitä, on annettu hoitogeeliä, on tehty oma saliohjelma. Vaiva meneekin aina vähän paremmaksi, mutta ei pysy lopullisesti poissa.
Olen yrittänyt hoitaa selkää salilla ja mulla on kotona jumppapallo, jonka päällä venkoan - siinä toivossa, että lukko aukeaisi tai edes hieman antaisi periksi. Kun lukkokohta on kipeä, laitan Voltaren-geeliä, reseptisärkylääkkeitä vältän mahavaivojen takia.
Kokeile noita! Toivottavasti auttaa edes vähän :)- maria94k
eli siis onko mahdollista että rintarangan fasettilukko ei koskaan parane kunnolla, eli selkäkipuja voi jatkua koko elämän ajan? sillä tavalla aika ikävää, että oon 15v urheilija ja en pysty nyt urheilemaan ton fasettilukon takia ja tähä nasti oon ainaki toivonu et pystysin joskus paremmi.
- ai
maria94k kirjoitti:
eli siis onko mahdollista että rintarangan fasettilukko ei koskaan parane kunnolla, eli selkäkipuja voi jatkua koko elämän ajan? sillä tavalla aika ikävää, että oon 15v urheilija ja en pysty nyt urheilemaan ton fasettilukon takia ja tähä nasti oon ainaki toivonu et pystysin joskus paremmi.
Minulla fasettilukkoja hoidettu OMT-fysioterapeutilla Mikkelissä.
- tepsu
Kerrankin kuulen jonkun puhuvan samasta vaivasta.Kaaduin pyörällä v2000 jäiselle nurmikolle. Ensin osui selkä sitten niska. Onneksi oli kypärä päässä, muuten tässä tuskin tarinaani kirjoittelisin. Vaiva on erittäin pirullinen.Minulla se alkaa aamuyöstä selän puutumisena ja sen jälkeen onkin sitten helvetti irti!! Olen juossut lääkärillä joka väitti että vaiva on korvien välissä. Meninpä sitten kiropraktikolle joka totesi selän olevan huonossa jamassa. Samaan aikaan oli ilmestynyt astma, rytmihäiriöt, närästystä.Hän naksautti selän ja niskan auki. ( niskassa myös lukkoja).
Olen myös käyttänyt vyöhyketerapiaa pahimpaan kipuun ja se kyllä auttaa.Kipugeelit auttavat silloin kun tulehdus on päällä. Liikuntaa ja vielä kerran liikuntaa.Saliharjoittelua miltei päivittäin että nikamia ympäröivät lihakset vahvistuisivat.Ei auta muu kuin opetella tulemaan toimeen.Jos en harrasta liikuntaa, olen sairaseläkkeellä hyvinkin pian vaivan takia.(olen kampaaja ammatiltani).Kokeile vyöhyketerapiaa( löydät kipeän paikan itsekkin, pottuvarpaan ulkoreunaa(siis jalan sisä syrjällä), pyörittävin liikkein kantapäätä kohti!Jopa löytyy kipeät paikat.Toivottavasti saat " kohtalotoveri"!- vappu
Itselläni iski kipu joogatunnilla, lukko aiheutti voimakasta kipua melkein kuukauden ja kun se kaverin hieronnan jälkeen laukesi reaktio oli tosi voimakas: silmissä musteni ja piti äkkiä mennä oksentamaan! Sen jälkeen olen epäluuloisesti kuulostellut selkääni ja käynyt melkein päivittäin jumpassa tai uimassa.Koko ajan täytyy tunnustella ettei tee sellaista mikä ei tunnu sopivan.Ärsyttää ajatella että tätäkö pitää ruveta potemaan kun haluaa mennä eikä valittaa!
- tepsu
vappu kirjoitti:
Itselläni iski kipu joogatunnilla, lukko aiheutti voimakasta kipua melkein kuukauden ja kun se kaverin hieronnan jälkeen laukesi reaktio oli tosi voimakas: silmissä musteni ja piti äkkiä mennä oksentamaan! Sen jälkeen olen epäluuloisesti kuulostellut selkääni ja käynyt melkein päivittäin jumpassa tai uimassa.Koko ajan täytyy tunnustella ettei tee sellaista mikä ei tunnu sopivan.Ärsyttää ajatella että tätäkö pitää ruveta potemaan kun haluaa mennä eikä valittaa!
...loppu elämä!!! Vaivaan kun ei ole mitään helpotusta( särkylääkkeet ja hieronta!!). Kyllähän se nyppii kun haluaisi harrastaa vaikka mitä mutta selkä on sitten toista mieltä.Ja kun se tulee äkki arvaamatta!!!!!! Minäkin tykkäisin tosissani uida mutta kun niska ei siitä tykkää kaatumisen jälkeen, ei saa kauaa jännittää lihaksia. Mutta Tsemppiä sinulle ja koita jaksaa vaivan kanssa. Meitä samasta vaivasta kärsiviä löytyy!!:)
- Katri
Kuulostaa tutulta. Olen kärsinyt noin vuoden samasta vaivasta. Selkään pistää ja välillä rintaankin. Minut on viety pari kertaa sairaalaankin sydärituntemusten takia. Lääkärit ei kyllä löydä mitään vikaa. Osteopaatti löysi vian lapojen välissä olevasta lukosta, joka vastaa myös rintakehään. Vaikka nikamakäsittelyt auttavatkin, lukolla on taipumus tulla takaisin. Saan usein itsekin nikamat paikalleen, kun laitan rullalle pyöritetyn pyyhkeen selän alle ja menen rauhallisesti pyyhkeen päälle makaamaan.
- Taluska
Mulla on sama ongelma. Ja nyt sitte eile yöllä yht äkkiä alko se. Luulin että jotain vikaa on syämmessä. Päivällä helpotti mut nyt tullu taas takas pahana särkee rintaa kauttaaltaan ei saa henkeä kunnolla. Todella keljua. Oon yrittäny ite avata niitä venytyksillä ja kierroilla mutta ei auta. Täytyy mennä omalle fysioterapeutille heti kun hän on paikalla. Elikkä hyvää Juhannusta vaan kaikille.
- Tuskassa elävä
En käsitä mistä vaiva ilmaantui, voin vain arvailla.. Fasettilukoksi se on todettu, pahin vaiva on se että en pysty vetämään keuhkoja täyteen, joudun hengittämään varovasti, pinnallisesti. Keuhkojen täyttymisen estää lapojen välissä oleva kiristys ja pisto, jotenkin siellä lihakset ovat jo niin jumissa. Onko teillä muilla samanlaista hengityksen ahdistusta? Olen kahlannut läpi jos minkälaisia hoitoja lääkäri, fysioterapeutti, fysiatri ja naprapaatti. Naprapaatti auttanut eniten mutta sitäkään ei raaski kåyttää kun kela ei korvaa ja se on niin kallista n.60 euroa kerta.. Ärsyttävintä on jäykkyyden lisäksi se että ei pysty hengittämään normaalisti ja siksi en pysty kunnolla edes harrastamaan liikuntaa hengitys on niin vaivalloista!! Toivon niin hartaasti että tämä tästä paranisi ja samaa toivon muillekkin mistä nyt kärsittekin.
- Indra
Moi
Tiedän tuntee... Haukot henkeä, kun ei tunnu,että keuhkot täyttyisi kunnolla. Mulla on ollut samaa vaivaa usean vuoden ajan, se tulee ja menee. Harrastan myös paljon liikuntaa, joten vaiva on todella piinallinen. Kiersin aikani läpi fysikaalisia,kiropraktikkoja jne.,kunnes eräs ihminen suositteli Rosenterapiaa. Rosenterapiassa hoidetaan selkää terapian avulla. Selän lihaksilla,kuten muillakin lihaksilla on olemassa lihasmuisti. Tietyssä tilanteessa selän lihakset ovat menneet jumiin (esim. jokin stressaava tilanne, pelästyminen jne.), jolloin lihakseen jää muisti tapahtuneesta. Selkä hoidetaan kuntoon ja menee aikaa ja tulee samanlainen tilanne. Lihas muistaa,että tässähän mun täytyi tehdä näin ja taas ollaan alkupisteessä. Mystistä, mutta totta. Rosenterapiassa etsitään juuri tätä tilannetta/syytä, milloin kyseinen lihas toimii näin. Kuulostaa varmaan omituiselta, mutta täytyy sanoa,että se on parasta mitä mä olen kokeillut.
Mä olin kärsinyt kyseisestä vammasta, todella kauan,kun menin ensimmäisen kerran käymään. Fysikaalisessa oli sanottu,että selässä ei ole mitään vikaa ja olo oli aika epätoivonen. Yksi kerta rosenterapiaa ja selkä oli vuoden kuin uusi.
Kannattaa kokeilla. Tai käy vaikka kirjastossa ensin ottamassa selvää asiasta ja mieti sitten mitä teet. Jaksamisia. - päätetyöntekijä
Indra kirjoitti:
Moi
Tiedän tuntee... Haukot henkeä, kun ei tunnu,että keuhkot täyttyisi kunnolla. Mulla on ollut samaa vaivaa usean vuoden ajan, se tulee ja menee. Harrastan myös paljon liikuntaa, joten vaiva on todella piinallinen. Kiersin aikani läpi fysikaalisia,kiropraktikkoja jne.,kunnes eräs ihminen suositteli Rosenterapiaa. Rosenterapiassa hoidetaan selkää terapian avulla. Selän lihaksilla,kuten muillakin lihaksilla on olemassa lihasmuisti. Tietyssä tilanteessa selän lihakset ovat menneet jumiin (esim. jokin stressaava tilanne, pelästyminen jne.), jolloin lihakseen jää muisti tapahtuneesta. Selkä hoidetaan kuntoon ja menee aikaa ja tulee samanlainen tilanne. Lihas muistaa,että tässähän mun täytyi tehdä näin ja taas ollaan alkupisteessä. Mystistä, mutta totta. Rosenterapiassa etsitään juuri tätä tilannetta/syytä, milloin kyseinen lihas toimii näin. Kuulostaa varmaan omituiselta, mutta täytyy sanoa,että se on parasta mitä mä olen kokeillut.
Mä olin kärsinyt kyseisestä vammasta, todella kauan,kun menin ensimmäisen kerran käymään. Fysikaalisessa oli sanottu,että selässä ei ole mitään vikaa ja olo oli aika epätoivonen. Yksi kerta rosenterapiaa ja selkä oli vuoden kuin uusi.
Kannattaa kokeilla. Tai käy vaikka kirjastossa ensin ottamassa selvää asiasta ja mieti sitten mitä teet. Jaksamisia.Fasettilukosta pääsin eroon osteopaatilla vierailemalla. OMT-terapeutit (oikeat nikamahoitoihin koulutetut fysioterapeutit) varoittelevat, että osteopaattien käsittelyn jälkeen on usein nikamien yliliikkuvuusriskiä, joka johtaa uudelleen fasettilukkoon. Minun osteopaattini hieroi 30 min ja niksautti 3 minuuttia - lämpimiä lihaksia ei särkenyt eikä kiristänyt. Pari kertaa kävin ja auttoi. Vaiva uusi noin 5 kertaa, sitten siihen alkoi auttaa pienen kokoonpainuvan käsijumppapallon päällä makaaminen. Kun illalla lihakset kiristyivät, menin jumppapallon päälle nukkumaan ja aamulla vaiva oli pois.
- toinen falsetti!!
Indra kirjoitti:
Moi
Kannattaa kokeilla. Tai käy vaikka kirjastossa ensin ottamassa selvää asiasta ja mieti sitten mitä teet. Jaksamisia.Kiitos et löysin tän kertomuksen!!En tiiä vieläkö kiitos tavoittaa kirjoittajn kun on tota aikaa kulunut noinkin paljon.Mut itselläni kaikki samat oireet ja muutamaan otteeseen olen joutunut päivystykseen menemään kun tuntuu et hengitys ei kulje kunnolla,pistää hartioihin ja rinnanpuolelle.Sydänfilmissä ei mitään poikkeavaa,hapetukset ok,pulssi suht ok,paineet hiukka koholla ei merkittävästi.Ja jotenkin tuntuu aina et aletaan jo kääntyy sinne mielenterveyden puolelle kun ei mitään akuuttia löydykkään.Vaiva on kiusallinen ja olen ollut peloissanikin mut nyt kyllä helpottaa kun tämän luin.Olen aika vakuuttunut et oireeni ovat samasta vaivasta peräisin.Menen kokeilemaan tota Rosenterapiaa jos vaikka jonkun verran sais apua.Kiitos vielä ja hyvää jatkoa jos kirjoittaja vielä näillä palstoilla käy.
- iha vitu jepa
Itsellä vähän samantapaista vaivaa helvetilliset kivut yötä päivää rintarangassa ja vielä alaselässäkin, syön joka päivä 2x tradolan retard ei vie kipuja kokonaan pois mutta sen avulla pystyn olemaan. Lisäksi liikun paljon, varsinkin uiminen helpottaa hieman. _Ihan vitusta tälläinen mutta noh sitä se on ja pakko jaksaa. Niin ja olen alle 20v
- 4905uwiprsäf
Mulla on nyt lapojen välissä toistamiseen fasettilukko. Ekan jälkeen olin kaksiviikkoa saikulla ja nyt olen käynyt fysioterapiassa viisikertaa. Hoito auttoi, sai lukot aukaistua, mutta ennenviimeistä kertaa, naksautin selän töissä uudestaan. ja nyt olen jumissa- vailla fysioa :( minulla on kotihoito-ohjeet ja alan nyt niillä harjoitella.
Liittyykö kellään fasettilukkoon käsien vihlontaa, myös sormien? Mulla on aivan mieletön vihlonta koko ajan. Rintaranka on "pieksetyn" oloinen ja syvä hengitys ja reipas nauru aiheuttaa kipua keuhkoissa. Kaikki asennot tuntuu olevan yläselälle kivuliaita, aina pistää. Yläselässä on kauhea paineen tunne, ihan niinku ois puukko pystössä jossaki. Tää vaan pahenee ja aiheuttaa taas saman tilanteen, ku viimeksi, kaikki lukon ympärillä olevat lihakset kovettuu ja lopulta koko yläselkä on aivan kipsissä- saikku häämöttää, ellen saa tätä itse auki.
Mulla on alaselässä jonkinverran skolioosia ja se voi kuulema aiheuttaa fasettilukkoja, koska selkäranka on vääristyneessä asennossa. Tosi hyvät selkälihakset selkärangan ympärillä ehkäisee lukkoja, koska ne suojelevat rankaa. eli selkäuimaan mars. - 4+8
4905uwiprsäf kirjoitti:
Mulla on nyt lapojen välissä toistamiseen fasettilukko. Ekan jälkeen olin kaksiviikkoa saikulla ja nyt olen käynyt fysioterapiassa viisikertaa. Hoito auttoi, sai lukot aukaistua, mutta ennenviimeistä kertaa, naksautin selän töissä uudestaan. ja nyt olen jumissa- vailla fysioa :( minulla on kotihoito-ohjeet ja alan nyt niillä harjoitella.
Liittyykö kellään fasettilukkoon käsien vihlontaa, myös sormien? Mulla on aivan mieletön vihlonta koko ajan. Rintaranka on "pieksetyn" oloinen ja syvä hengitys ja reipas nauru aiheuttaa kipua keuhkoissa. Kaikki asennot tuntuu olevan yläselälle kivuliaita, aina pistää. Yläselässä on kauhea paineen tunne, ihan niinku ois puukko pystössä jossaki. Tää vaan pahenee ja aiheuttaa taas saman tilanteen, ku viimeksi, kaikki lukon ympärillä olevat lihakset kovettuu ja lopulta koko yläselkä on aivan kipsissä- saikku häämöttää, ellen saa tätä itse auki.
Mulla on alaselässä jonkinverran skolioosia ja se voi kuulema aiheuttaa fasettilukkoja, koska selkäranka on vääristyneessä asennossa. Tosi hyvät selkälihakset selkärangan ympärillä ehkäisee lukkoja, koska ne suojelevat rankaa. eli selkäuimaan mars.
- Einariseeinarise
Minullakin oli kerran fasettilukko rinnassa. Sitten se meni pois. En tehnyt mitään.
- SEPE 56
Hei kaikille "fasettilukosta" kärsiville!
Oma tarinani on seuraava: olen nyt 55 v mies ja kävin 3 v. sitten valittamassa työterv.hoitajalla omituista lapojen välissä esiint. kipua rasituksen aikana.
Hän määräsi fysikaalista hoitoa: ( 5x firman piikkiin)). diagnoosi: fasettilukko. Kivalta tuntui mutta ei auttanut. Nyt sitten kun menin ( 2010 syksyllä) ja jatkuvien selkä - ja rinta- hartiakipujen sekä hengenahdistuksen vuoksi viime syksynä työterv. hoitoon ja oireiden mukaisiin tutkimuksiin: rasituskoe ultraääni varjoaine. Varjoainekuvauksissa löydettiin oikean Sepelvaltimon täydellinen (100%) tukkeuma ja muiden sepelvaltimoiden 10 - 40 % tukkeumat.
Pallolaajennus stentteineen tehtiin ja verenohennuslääkeitä / asetosalisyylih.
kunnon kolestrolilääkkeet jatkossa lopun ikää kuntoilu ja kovat rasvat pois.
Opetus: Luulin olevani terve, kunnes tuntui, että kuolen - Anonyymi
SEPE 56 kirjoitti:
Hei kaikille "fasettilukosta" kärsiville!
Oma tarinani on seuraava: olen nyt 55 v mies ja kävin 3 v. sitten valittamassa työterv.hoitajalla omituista lapojen välissä esiint. kipua rasituksen aikana.
Hän määräsi fysikaalista hoitoa: ( 5x firman piikkiin)). diagnoosi: fasettilukko. Kivalta tuntui mutta ei auttanut. Nyt sitten kun menin ( 2010 syksyllä) ja jatkuvien selkä - ja rinta- hartiakipujen sekä hengenahdistuksen vuoksi viime syksynä työterv. hoitoon ja oireiden mukaisiin tutkimuksiin: rasituskoe ultraääni varjoaine. Varjoainekuvauksissa löydettiin oikean Sepelvaltimon täydellinen (100%) tukkeuma ja muiden sepelvaltimoiden 10 - 40 % tukkeumat.
Pallolaajennus stentteineen tehtiin ja verenohennuslääkeitä / asetosalisyylih.
kunnon kolestrolilääkkeet jatkossa lopun ikää kuntoilu ja kovat rasvat pois.
Opetus: Luulin olevani terve, kunnes tuntui, että kuolenJuu kaikkihan täällä olivat samanlaisia pullansyöjiä kuin sinä ja fasettilukon sijaan oli sepelvaltimotauti..
- mummo 56
Minulla on samoja oireita kuin sulla SEPE 56. Tehtiin sydän tutkimukset 2008 (rasituskoe ja gammakuvaus) ei sepelvaltimotautiin viittaavaa. Hiippaläpänvuoto pieni sellainen löytyi. Vähäisessäkin rasituksessa menen kalpeaksi ja voimat menee jaloista ja käsiin tulee pistelyä. Hengenahdistustakin on. Terveyskeskuslääkäri epäili oireiden johtuvan hermon puristuksesta. Menen MRI-tutkimukseen jossa kuvataan koko selkäranka. Selkääni on leikattu 2 kertaa ja kaularankaa kerran. Verenpainetauti minulla on ja lääkitys siihen. Verikokeet OK!
- we543
mitenkähän olisi valittelun sijaan omatoiminen hoito eli hoida itsesi kuntoon vaikka kuten minä mene ja käy www.tasapainopiste.fi ja varaa aika
ja hei älä unohda kertoa parantumisestasi täällä- SEPE 56
Mainos. Äläkä nyt vähättele muiden kokemuksia/vaivoja!
- kl.hoitaa
Fasettilukko -noidannuoli - iskias Kansanlääkintäseuran koulutuksen käyneet hoitavat hyvin hellävaraisesti mm. em. kivun aiheuttavia hyvin tuloksin. Jos iskias kipu on edennyt jo polven alapuolelle on sen hoito lääkärin määriteltävä.
Itse suoritan hoitoja Helsingissä ja Vantaalla sijaitsevissa paikoissa. Tarkemmat tiedot saa nimimerkkini kautta.- rintaranka lukossa?
Itselläni olen alkanut huomata samanlaisia oireita, kuin yllä on keskusteltu. Pääasialliset oireet ovat jatkuva haukottelun tarve (tuntuu, että muuten ei saa tarpeeksi happea) sekä paineen/kivun tunne vasemman rinnan alla. Olen käynyt pariin kertaan fysioterapiassa - molemmat väittivät, että niskani ovat vain niin jumissa. Toinen fyssari totesi myös, että rintarankani on yliojentunut. Itse uskon kyllä vahvasti, että lihasjumit ovat pikemminkin kyljessäni ja selässä, ja nämä aiheuttavat oireeni. Olinkin tänään omt-fysioterapeutilla, joka hieman koitti venytellä kylkilihaksiani, mutta ei koittanut niksauttaa mitään.
Haluisinkin tietää, että voiko nämä oireeni viitata myös tähän rintarangan fasettilukkoon, vaikka omt-fyssari tänään ei kyllä edes maininnut mitään lukosta? Olen 25-vuotias nainen ja harrastan urheilua suht paljon, en jaksaisi uskoa, että mitään sydänperäistä tämä olisi kuitenkaan.
- avun saanut
Käy kiropraktikolla. Yritä ´löytää joku hyvä, koska eroja on osaamisessa.
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi
Itse sain pysyvän avun 20 vuoden etsimisen jälkeen.
http://tarinani.webs.com/ - rintaranka lukossa?
Meinasinkin heti alkuun mennä kiropraktikolle, mutta sitten kun lueskelin muiden tarinoita, niin useat olivat saaneet apuja fysioterapiasta. Mutta minua ne eivät kyllä juurikaan auttaneet, tai mitä nyt muutaman kerran käynnistä voi todeta, mutta kuitenkin. Sen unohdin vielä mainita, että kävin keväällä myös lääkärissä ja hän laittoi ongelmani stressin piikkiin, mistään lihasperäisestä jumituksesta ei ollut silloin edes puhe. No, eivätpä ne lääkäritkään ilmeisesti kaikkea tiedä. :D
Kiitos neuvosta ja tosta linkistä, olisi ihanaa jos nyt löytyisi oikea ihminen auttamaan tässä lihasjumissa! Aikamoinen toi sinun tarinasi myös, onneksi apu on nyt kuitenkin löytynyt!- kisälli
Sinulle nuori ihminen: rintaranka lukossa!
Kertomasi hyvin kuvaa oikeaksi omaa arviotasi selkäsi tilanteesta. Kansanlääkintäseuran koulutuksen saaneet henkilöt osaavat mm. fasettilukkiutumat hoitaa ilman kipua - yhteystiedot löytyy: www.kansanlaakintaseura.fi/hoitajat. Minun nimeä ja puhelinnumeroa ei siellä vielä ole. Asun Vantaalla ja s-postini on [email protected] - rintaranka lukossa?
kisälli kirjoitti:
Sinulle nuori ihminen: rintaranka lukossa!
Kertomasi hyvin kuvaa oikeaksi omaa arviotasi selkäsi tilanteesta. Kansanlääkintäseuran koulutuksen saaneet henkilöt osaavat mm. fasettilukkiutumat hoitaa ilman kipua - yhteystiedot löytyy: www.kansanlaakintaseura.fi/hoitajat. Minun nimeä ja puhelinnumeroa ei siellä vielä ole. Asun Vantaalla ja s-postini on [email protected]Kiitos paljon hyvistä neuvoista, todella mukavaa kun ihmiset haluavat oikeasti auttaa antamalla vinkkejä mitä kannattaisi tehdä! :)
- rintaranka lukossa?
Voisinko sellaista vielä kysyä, että jos joku sattuisi täällä tietämään - voiko tällaiset oireet johtua närästyksestä? Jostain satuin lukemaan, että mikäli vatsahapot nousevat niin ne saattavat ärsyttää ruokatorvea ja siitä voi aiheutua paineen tunnetta rintaan. Mutta itse epäilen, että se voisi aiheuttaa tällaisia ongelmia. Onko tietoa? :)
- kertokaas
Liittyykö fasettilukot ja selän kuumottava tulehdus selkärankareumaa???
- Pistämätön kipu
Olisiko kyseessä nyt rintarangan lukko, kun keskelle selkää tai lapojen väliin pistää niin perkeleellisesti, säteilee kurkkuunkin asti ja hengittäminen ja nieleminen sattuu lisää? Mikään venyttely ei auta ja joka asennossa sattuu vaan saatanasti.
Mikä tähän auttaisi? Fysioterapia, hieronta, kiropraktikko? Parikin lääkäriä on kysyttäessä vastannut suoraan kiropraktikon olevan heille kirosana ja muuttaneet suhtautumisensa tympeäksi. Olen tulkinnut tuon niin, että kiropraktikko saa kivut loppumaan, ilman että lääkäri ja lääketeollisuus saa siitä rahaa, ja juuri tästä syystä sitä tehokkaana vaihtoehtona kuvittelisinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670