Venäjän karhu

Neljätuulta

20

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nousejasyö

      Raamattu on puhujalla tiedonlähteenä.

      • NapsaseeSuomenkin

        Karhunnäköinen on ja syö paljon lihaa.


      • ghas

        hasgf


      • twyru

        trwutt


    • Ingenjöörille tunnustusta. Olet tehnyt hyvää työtä ja arvostan asennettasi ja tapaa etsiä totuutta. Moni asia on hienosti kohdallaan, joten jatkaa vaan samaan malliin.

      • NiinJuuri

        Olen samaa mielta kuin Jarmo.


      • Edelleenkinkin

        Vieläkin samaa mieltä olen minä.


      • Edelleenkinkin kirjoitti:

        Vieläkin samaa mieltä olen minä.

        Heh :) Jarmo nauraa


      • niinseonkin
        JarmoEklund kirjoitti:

        Heh :) Jarmo nauraa

        Sammå på jatkossa.


    • AjatuksiaProfetiasta

      Daniel 7: 1-28
      1 Belsassarin, Baabelin kuninkaan, ensimmäisenä hallitusvuotena Daniel näki unen, päänsä näyn, vuoteessansa. Sitten hän kirjoitti tämän unen.
      -----
      2 Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.
      3 Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen.
      -----
      4 Ensimmäinen oli kuin leijona, mutta sillä oli kotkan siivet. Minun sitä katsellessani reväistiin siltä siivet, ja se nostettiin maasta pystyyn ja asetettiin kahdelle jalalle niinkuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän.
      5 Ja katso, oli toinen peto, joka oli karhun näköinen. Se nostettiin toiselle kyljellensä, ja sillä oli suussa kolme kylkiluuta, hammasten välissä; ja sille sanottiin näin: "Nouse ja syö paljon lihaa".
      6 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli taas toinen peto, pantterin kaltainen, ja sen selässä oli neljä linnunsiipeä. Sillä pedolla oli neljä päätä, ja sille annettiin valta.
      -----
      7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
      8 Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.
      -----
      9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
      10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
      -----
      11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
      12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
      -----
      13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
      14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
      -----
      15 Minä, Daniel, tunsin henkeni tulevan murheelliseksi ruumiissani, ja minun näkemäni näyt peljättivät minua.
      16 Minä lähestyin yhtä siellä seisovista ja pyysin häneltä varmaa tietoa kaikista näistä asioista. Niin hän vastasi minulle ja ilmoitti minulle niiden selityksen:
      17 "Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta.
      18 Mutta Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti-iankaikkisesta iankaikkiseen."
      -----
      19 Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;
      20 sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;
      21 se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,
      22 siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.
      -----
      23 Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
      24 Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.
      25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
      -----
      26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
      27 Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
      -----
      28 Tähän loppuu kertomus. Minua, Danielia, peljättivät minun ajatukseni suuresti, ja minun kasvoni kalpenivat, ja minä kätkin asian sydämeeni.
      ----------
      Itse havaitsen, nk. toisen pedion, mahd. Venäjän Karhun / Neuvostoliiton mainittavan jakeessa 5, mutta "4. Peto" ei ole Karhu, vaan Pantterin kaltainen ja sen valtakunta on "4. valtakunta".

      Jatkuu...

    • venäjäislam

      http://www.kirjaonline.com/product/1307/venaja-islam-israel
      Maailman tapahtumien raju vauhti on entisestään kiihtynyt ja Raamatun profetiat toteutuvat hämmästyttävällä tarkkuudella. Kirjan dramaattiset ennakkokuvaukset itärajamme takana tapahtuvasta ovat meille suomalaisille tuoreudessaan hätkähdyttävää, mutta myös ohjeellista luettavaa – Venäjän karhu on liikkeellä ennustusten mukaan.

      • AjatuksiaProfetiasta

        Kotka on USA:n tunnus.

        Karhu mainitaan, tämäkin on totta, mutta Danielin näyssä Karhu yksin ei toimi. 4. Peto on paljon enemmän kuin Karhu, se on jonkinlainen kymmenvaltioliitto. Se SAATTAISI olla suunniteltu Euraasian Unioni.

        Emme saa unohtaa myöskään Afrikan Unionia. Afrikassa asuu paljon islaminuskoisia. Tässä profetiassa ei islam kuitenkaan esiinny, ainakaan itselleni, mitenkään havaittavasti. Toisaalta monissa muissa profetioissa on sanomaa, joissa voi päätellä islamin vaikutuksen näissä tapahtumissa.


      • AjatuksiaProfetiasta

        Toisaalta Kaksoiskotka esiintyy useiden valtakuntien tunnuksissa. Saksan, kuin Venäjänkin.


    • AjatuksiaProfetiasta

      ... Jatkuu.

      En ole varma, mutta luulisin 3. Pedon, Pantterin edustavan eräänlaista Rooman valtakuntaa.

      Hitlerin Saksasta puhuttiin "3. valtakuntana".

      Toisaalta, Danielin näky annettiin myös kyseiselle ajalle, mutta on havaittavaa, että historialla on tapana toistaa itseään, eli hänen näkynsä on toteutunut jo epäilemättä aiemminkin historiassa.

      4. Peto on jotain vieläkin hirveämpää kuin aiempi "Kolmas Valtakunta". Sitä ei vielä voi tunnistaa, vaikka sen hengen voi jo aavistaa.

    • GooglöytyyTurkista

      Venäjä ei ole osallinen Raamatun profetioissa.

    • HajaAjatelmiaProfetiasta

      Hesekiel 37: 1-23
      1 Minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
      3 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
      -----
      4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.
      5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.
      6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat-lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.
      -----
      7 Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten.
      8 Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, -mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni.
      9 Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, pettääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi ja lukuisat kansat, jotka ovat sinun kanssasi.
      -----
      10 Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen
      11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina-asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
      12 Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu maan navassa.
      -----
      13 Saba ja Dedan ja Tarsiin kauppiaat ja kaikki heidän nuoret jalopeuransa kyselevät sinulta: 'Oletko sinä menossa saalista saamaan, ryöstettävää ryöstämään? Oletko koonnut joukkosi kantamaan hopeata ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, suurta saalista saamaan?'
      -----
      14 Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
      15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
      16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
      -----
      17 Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
      18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
      19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
      20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
      21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
      22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
      23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
      -----

      Ed. tekstistä, jakeesta 2, saa käsityksen, että Goog on henkilö, ruhtinas, joka hallitsee Maagogin maata.

      "Mesek". Moskova? "Roos", Russia?

      En pyri esiintymään profeettana, tai profetioiden tulkitsijana. Ainoastaan pohdiskelijana.

    • filade

      Venäjä on mahdollisesti osallinen Harmageddonin sodassa.

      • KaikenTakanaRahaJaValta

        Luultavasti moni muukin maa on siinä osallinen.

        Harmageddon sijaitsee käsittääkseni lähellä Afulan kaupunkia, Israelissa.

        Wiki: "Harmageddon (heprean sanoista ”Har” eli vuori, ja ”Megiddo” eli Megiddon-vuori) on paikka nykyisessä Israelissa, jossa on sijainnut muinainen linnoituskaupunki. Linnoituskaupunki sijaitsi kauppareittien risteyskohdalla, joten sen tärkeyden takia siitä on mainintoja Egyptin kuvakirjoituksissa sekä Raamatussa."

        Tälläkin hetkellä ulkomaat, esim. USA ja Venäjä, mutta mm. myös monet kaukoidän maat avustavat ja varustavat, niin Israelin, kuin arabienkin armeijoita. Tiettävästi myös piskuisen Suomemme aseita liikkuu kyseisillä alueilla. Asekauppa on tuottoisa bisnes. Aseteollisuus tarvitsee sotaa.


    • Historiankertomaa

      Roos nimi tulee Viikingeistä, ei mistään muista kansoista.
      Ukrainan historia:
      '1100-luvulla kirjoitetussa Nestorin kronikassa (suom. Marja-Leena Jaakkola, 1994) kuvataan esimerkiksi, kuinka pohjoismainen viikinki Rurik perusti Venäjän Kiovan, joka ylsi suuruuden aikoinaan aina Vienanmereltä pohjoisessa Mustallemerelle etelässä:
      ”Noita varjageja nimitettiin russeiksi, vaikka jotkut nimittivätkin heitä sveanmaalaisiksi, toiset taas normanneiksi tai anglosakseiksi ja jotkut jopa gotlantilaisiksi. Tšuudit, slaavit, krivitšit ja vepsäläiset sanoivat russeille: ’Maamme on suuri ja rikas, mutta siitä puuttuu järjestys. Tulkaa ruhtinaaksemme, tulkaa hallitsemaan meitä.’
      Väki valitsi kolme veljeä sukuineen, ja he ottivat mukaansa kaikki russit ja tulivat. Vanhin veljeksistä, Rurik, asettui hallitsemaan Novgorodiin, toinen, Sineus, Beloozeroon ja kolmas, Truvor, Izborskiin. Näiden kolmen varjagin mukaan novgorodilaiset nimittivät maataan Russkaja zemljaksi, Venäjän maaksi. Nykyiset novgorodilaiset polveutuvat varjagien sukukunnasta, mutta ennen he olivat slaaveja.”

    • Prefetiankertomaa

      Vapaakirkko osiosta voitte lukea, keitä on mukana Googin sodassa ja keitä on mukana Antrkristuksen kokoamissa joukoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      30
      2604
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1917
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1881
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1682
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1661
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1376
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1334
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1213
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe