Sivarivalinta ja naisten suhtautuminen

tulevasivariehkä

Mitä palstan naiset ajattelevat siitä, että mies tekee sivarivalinnan eikä mene armeijaan? Pitääkö tosimiehen mennä armeijaan? Vai onko sivarivalinta OK?

24

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PalstanNaiset

      Tosimies hommaa vapautuksen tai on totaalikieltäytyjä. Sivariutta voi sietää jos mies on vanhemmiten viisastunut. Intin käynyttä ei voi sietää.

    • kunnioitan

      Miehellä on selkärankaa olla erilainen! Sivari ei ole luuseri jos aatteet takana ja on ylpeä päätöksestään. Naisena en todellakaan arvioisi miestä kokonaisuutena tuollaisesta päätöksestä.

      • uskookentahtoo

        jep jep...


      • Aika vaikealta tuntuu kyllä tollaista uskoa, että joku muka ihan oikeasti arvostaisi sitä miehen sivarivalintaa, kun yleensä aina joka paikassa kaikki ihmiset ovat ajatelleet siitä sivarivalinnasta vain pelkästään kaikkea negatiivista.


      • kunnioitan

        Minä ainakin voisin verrata asiaa näin: joku käy vaan peruskoulun ja joku jatkaa yliopistoon tms. Onko vaan peruskoulun käynyt mies sitten luuserimpi tai tyhmempi? No ei minusta ainakaan. Itse muuten olen armeijan käynyt nainen.


      • miksimiksioimiksi
        kunnioitan kirjoitti:

        Minä ainakin voisin verrata asiaa näin: joku käy vaan peruskoulun ja joku jatkaa yliopistoon tms. Onko vaan peruskoulun käynyt mies sitten luuserimpi tai tyhmempi? No ei minusta ainakaan. Itse muuten olen armeijan käynyt nainen.

        Miksi kävit armeijan?


      • kunnioitan

        Suurin syy -> sotahistoria harrastuksena ja muutenkin kun kovaa luonnetta löytyy niin hyvin looginen valinta minulle ja hyvin pärjäsin vuoden. Tuosta armeijassa olosta on nyt kuitenkin kymmenen vuotta jo aikaa.


    • Onko jossain naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä on suurikin saavutus lusia puoli vuotta valtion täydessä ylläpidossa? Tai kai niitä jossain jäyhän Pohjanmaan perukoilla vielä on...

      • Kyllä ainakin mun kotiseuduilla on hyvinkin paljon niitä naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on ehdoton jokaisen suomalaisen miehjen perusvelvollisuus, joka pitäisi suorittaa aina ihan vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.


      • DarkFear kirjoitti:

        Kyllä ainakin mun kotiseuduilla on hyvinkin paljon niitä naispuolisia persujuntteja, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on ehdoton jokaisen suomalaisen miehjen perusvelvollisuus, joka pitäisi suorittaa aina ihan vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.

        Ja sinäkö et silti asu jossain Vimpelissä?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Ja sinäkö et silti asu jossain Vimpelissä?

        No en asu, sillä asun nykyään Turussa. Tarkoitin tässä nyt "kotiseuduilla" sitä paikkaa ja seutua, josta oon alunperin kotoisin, eli pieneltä paikkakunnalta Hämeen suunnalta. Siellä kyllä kaikki pitävät aina sitä armeijan suorittamista jokaisen miehen ehdottomana velvollisuutena, niin miehet, kun myös naisetkin.


      • DarkFear kirjoitti:

        No en asu, sillä asun nykyään Turussa. Tarkoitin tässä nyt "kotiseuduilla" sitä paikkaa ja seutua, josta oon alunperin kotoisin, eli pieneltä paikkakunnalta Hämeen suunnalta. Siellä kyllä kaikki pitävät aina sitä armeijan suorittamista jokaisen miehen ehdottomana velvollisuutena, niin miehet, kun myös naisetkin.

        Tuskinpa sivarius Turussa mikään ongelma on. Joissain varuskuntapitäjissä tuo saattaakin vielä olla ongelma, kun joka toisen pimatsun faija on kapiainen.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Tuskinpa sivarius Turussa mikään ongelma on. Joissain varuskuntapitäjissä tuo saattaakin vielä olla ongelma, kun joka toisen pimatsun faija on kapiainen.

        No ei toki sentään samanlainen ongelma, kun mitä just varuskuntakaupungeissa ja maaseudulla. Mutta on sitä tälläkin palstalla monet turkulaiset kritisoineet kovasti sitä mun sivarivalintaani, kuten nyt vaikka suomi-make ja ketä muita näitä nyt oikein olikaan.


      • DarkFear kirjoitti:

        No ei toki sentään samanlainen ongelma, kun mitä just varuskuntakaupungeissa ja maaseudulla. Mutta on sitä tälläkin palstalla monet turkulaiset kritisoineet kovasti sitä mun sivarivalintaani, kuten nyt vaikka suomi-make ja ketä muita näitä nyt oikein olikaan.

        Minua on aina huvittanut kaksi ihmisryhmää: Naiset, jotka kertovat elämänsä suurimmaksi saavutuksekseen lapsen saamisen ja miehet, joiden elämän suurin saavutus on lakisääteisen armeijan käymisen.

        Pakollisesta asiasta hyveen tekeminen on vähän säälittävää.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minua on aina huvittanut kaksi ihmisryhmää: Naiset, jotka kertovat elämänsä suurimmaksi saavutuksekseen lapsen saamisen ja miehet, joiden elämän suurin saavutus on lakisääteisen armeijan käymisen.

        Pakollisesta asiasta hyveen tekeminen on vähän säälittävää.

        Harvinaisen hyvin sanottu tällä palstalla! Näinhän se aika lailla just on.


      • ätmel

        Kaksi asperger-potilasta löysivät viimeinkin toisensa.


      • ätmel kirjoitti:

        Kaksi asperger-potilasta löysivät viimeinkin toisensa.

        Siinä sitä poikuuttaan varjeleva perseburgeri taas piipittää.

        Katsos kun mitä erilaisimpien ihmisten kanssa voi joidenkin yksittäisten asioiden suhteen olla samaa mieltä. Yllättikö tämä?


    • 123ftytg54ggg

      Miksei voi mennä inttiin, eihän se nykyään edes kestä kauan ja siitäkin iso osa lomaa? Voi Rötväilläkin ja vemppaa hakea jos haluaa.

    • pöhhhhhhhhhh

      Mitä sä tollasta naisilta kysyt? Asepalvelus / sivari ei ole pakollinen naisille joten miehen armeijan käyminen / käymättömyys ei kuulu naiselle millään tavalla. Ottaa aina aivoon kun esim. kansanedustajaehdokasnaiset puhuvat maanpuolustusasioista. Ja kehtaavat vielä puhua "yleisestä asevelvollisuudesta" joka ei siis koske heitä. Yleinen, hehehehehehehe...

    • Suosin C-sarjaa seuraavissa tilanteissa:
      -Kun olen ostamassa Mersua
      -Kun olen lähettämässä lääkärin kirjoittamia papereita armeijaan

      • Olisin kyllä itse hankkinut myös varmasti ne c-paperit siitä asevelvollisuudesta, jos vaan olisin tiennyt sen onnistuvan niin helposti, kun mitä se nykyään monilla onnistuukin.


    • Näinhän se just on että kyllä armeijan suorittaminen on KAIKKEIN TÄRKEIN asia nuoren miehen elämässä. Kaikki siviilihinttipalveluksen suorittaneet tai armeijasta vapautetut pellet voidaan minun puolestani laittaa tositilanteessa polkemaan jalkaväkimiinoja OIKEIDEN sotilaiden tieltä. Itse olen käynyt aliupseerikoulun ja olen myös ohjeistanut tytärtäni Janicaa että menee naimisiin jonkun oikean miehen kanssa, joka on armeijan suorittanut eikä ole mikään sivaripelle tai kehitysvammainen vapautettu.

      • Ettet vaan itse kirjoittanut äsken tässä aikaisemmin tällä toisella nimimerkilläsi, eli tämä totuus2015?? Etkös sä ole itsekin vapautuksen saanut?


    • Omien kokemuksieni mukaan useimmille naisille on ihan sama onko mies käynyt armeijan vai siviilipalveluksen. Moni jännämieshän ei ole käynyt armeijaa ja on naisten suosiossa.

      Olen myös tavannut niitä naisia jotka julistaa ettei mies ole Mies, jos ei ole armeijaa käynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe