Minulla on ilmestynyt pari kuukautta sitten molempiin silmäluomiin puoli senttiset laakeat ja vaaleat täplät. Ovat vähän koholla. Terveyskeskuksen lääkäri levitti käsiään eikä osannut auttaa eikä kirjoittanut lähetettä jatkotutkimuksiin. Sanoi vaan että ne on kolesterolikertymiä. Saa kuulemma laserilla pois. Sellainen maksaa paljo. Onko tosiaan niin ettei niistä pääse eroon muuten. Osaako joku neuvoa?
Kolesterolikertymä silmäluomissa
11
10429
Vastaukset
- rasvapattia
Muistat varmaan väärin. Ne EIVÄT ole mitään kolesterolia, vaan todennäköisesti rasvapateja.
Ne saa laserilla pois.
Maksaa yksityisellä, mutta tee kuten haluat.- sinpura
Ne ei ole mitään patteja vaan ihan vähän iholta koholla olevia vaaleita laikkuja. ..ja ne on just kolesterolikertymä nimellä kulkevia. ..Sain lähetteen yliopistosairaalan Ihotaudit. ..ksantooma on nimi. ..
- Anonyymi
Kolesteroli on rasvaa, toim. huom.
Muuten ihan hyvä kommentti.
- Hohhoijjakkaaa
Googlettamiseen meni varmaan sekunti...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksantooma - Hohhoijjakkaaa
Googlettamiseen meni varmaan sekunti.....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksantooma - rasvapattiatarjolla
Ksantooma on ihon rasvakertymä.
- rasvapattiatarjolla
Maksa valmistaa kolesterolia, syöty kolesteroli (joka siis ei ole rasva vaan alkoholi) ei juurikaan nosta veren kolesterolipitoisuutta. Kolesteroli on elimistön korjausaine ja tärkeää jo pelkästään siksi. Sitä on solukalvoissa sekä aivoissa runsaasti. Verisuonista kolesterolia löytyy koska se on paikkaamassa tulehtuneen verisuonen vauriota.
- Jggchckll
Kylmäspray, jäädytä pois. Varovaisesti!!
Rasvaa ihosi jälkihoitona, - täplätön
Ne on ksantelasmoja. Poistin laserilla. Eivät lähde itsellään.
- patit
Hei. Missä poistatit- Olen menossa myös, kunhan löydän oikean hyvän paikan.
- Anonyymi
Anna Hannuksela-Svahn: Ihon kolesterolikertymiä: ksantelasma ja muut ksantoomat, Lääkärikirja Duodecim, 21.10.2013
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00829
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675