Persukansanedustaja kiljuu riemusta

mamuvihakukkii

Maria Tolppanen PS: Kiljuisin riemusta keskellä Vaasan toria, jos...

- ...siellä olisi vähemmän mamuja. Ja enemmän ihmisiä nauttimassa lounastaan työpaikan ruokatunnillaan, Tolppanen vastaa Vaasan ikkuna -lehdessä julkaistuun erilaiseen vaalitenttiin.

Moni on ihmetellyt sosiaalisessa mediassa Tolppasen ulostuloa. Esimerkiksi satoja Facebook-jakoja kerännyt vaasalainen maahanmuuttaja ihmettelee, miten työelämä- ja tasa-arvolautakunnan jäsenenä toimiva Tolppanen voi lausua julkisesti tuollaista.

- Tolppanen ja muut, jotka käyttävät "mamu"-korttia saadakseen ääniä, katsokaa peiliin joskus ja muistakaa, että tällaiset mielipiteet aiheuttavat syrjintää ja näillä jutuilla luokittelette ihmisiä eri kategoriaan! yrittäjänä toimiva Suomen kansalainen kirjoittaa.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saakertoa

      Mutta saahan ihminen kertoa mistä kiljuisi riemuissaan!

      Itse asiassa paljon Suomalaisia jotka olisivat iloisia kun ei tarvitsisi katsella sosiaalitukia ahmivia maahanmuuttajia. Työtätekeviä maahanmuuttajia voisi ehkä vilkaistakin.

    • Vaalikone

      Tein monella vaalikoneella testin, ja jokaisella puolueekseni valikoitui PerusSuomalaiset. Selvä, ääneni siis heille.

      • Itse tein myös, mutta karsin persut pois heti alkuunsa - ei rasismille!


      • åsoiehrgvn

        Sen kyllä huomaa. :D
        Tiedätkös, joidenkin tutkimuksien mukaan Suomen pahimmat rasistit ovat juuri noita "mukasuvaitsevaisia". Kuulutko kenties heihin ?


      • Vaalikneen_kertomaa

        Olet siis aika toivoton tapaus.


      • åsoiehrgvn

        Heh, osuin siis naulan kantaan.


    • pSS.rasistiroikaleet
      • miksipuree

        Kerro meille miksi vihapolitiikka ja rasismi sitten puree niin hyvin. Koska on paljon suomalaisia joita ei kiinnosta maahanmuuttjien elättäminen, lukeminen heidän jatkuvasti tekemistä rikoksista tai lähettää verovaroja kehitysmaihin kun omatvanhukset ovat aliravittuja ja yöpyvät ulosteet housuissa kun ei ole muka rahaa. Persuja äänestää sellainenkin joka ei ole rasisti mutta ei halua olla maksajana.


      • pSS.rasistiroikaleet

        Vihapolitiikka ja rasismi eivät pure ENÄÄ hyvin ja siinä onkin soinistien suuri ongelma. Persujen kannatus on loistavasta ja helposta oppositioasemasta huolimatta romahtanut ja vaaleissa tulee 100% varmasti rökäletappio. Soinistit yrittävät saada häikäilemättömästi köyhät ja vielä köyhemmät vihaamaan toisiaan, ettei soinipolitiikan todellinen onttous paljastuisi. Hävetkää pSS rasistiroikaleet!!!


    • Perssoni

      Iltalehden haastattelema Tolppanen selittelee:


      "Vaikka monien mielestä Tolppasen kommentti on rasistinen, Tolppanen itse on toista mieltä.

      - Ensinnäkin siinä on piste väärässä paikassa. En tiedä, onko se tullut minulla vai toimituksessa. Siinä on tämä "Kiljuisin riemusta, jos Vaasan torilla olisi vähemmän mamuja", siihen on laitettu piste. Siinä ei kuuluisi olla pistettä, Tolppanen sanoo Iltalehdelle.

      - Sitähän voi lukea niin kuin piru Raamattua. Jos luetun ymmärtäminen on niin vaikeata, silloin siitä voi saada sellaisen käsityksen. Mielestäni se ei ole rasistinen kommentti.

      Tolppasen mukaan ilmaisun tarkoitus on korostaa, että myös maahanmuuttajille on löydettävä töitä.

      - Kun sanon, että työssäkäyviä ihmisiä syömässä ruokatunnilla, niin siinä ei määritellä sitä ihmistä, onko se maahanmuuttaja, onko se musta, onko se valkoinen, onko se punainen, keltainen vai sininen."


      Persulipuolueen yksi alkuperäisistä johtoajatuksista oli nimenomaan poliitikkojen venkuroinnin ja selittelyn vastustaminen. uusien persupoliitikkojen piti oleman niin suoraselkäisiä, rehellisiä ja selväsanaisia, ETTEI MILLEKÄÄN SELITTELYLLE JÄISI SIJAA.

      Viimeistään viimeisten neljän vuoden aikana on käynyt ilmi, että persulit ovat Tolppansen tavoin täsmälleen samanlaisia selittelijöitä kuin muutkin poliitikot.

      • Seliseliseliseli

        Eivät samanlaisia vaan paljon, paljon pahempia! Tolppanen selittää tuossa jotain pisteen paikkaa, vaikka hänen sanomastaan ei jää epäselvyyttä laittoipa pisteen mihin kohtaan tahansa tai vaikka huutomerkin joka sanaväliin.


      • SeOnOikein
        Seliseliseliseli kirjoitti:

        Eivät samanlaisia vaan paljon, paljon pahempia! Tolppanen selittää tuossa jotain pisteen paikkaa, vaikka hänen sanomastaan ei jää epäselvyyttä laittoipa pisteen mihin kohtaan tahansa tai vaikka huutomerkin joka sanaväliin.

        Mitä selittämistä siinä tarvitaan, raiskaajarikolliset pitää mielestäni teloittaa.


    • tosioutoa

      Sairasta vihanlietsontaa noilla persuilla. Miksihän Soini rakastaa puolueloikkareita, kuten tätä Tolppastakin??

    • ivbdsivbefdiub

      Minä kiljun riemusta kun tuo Toppanen kuolee. Toivottavasti mahdollisimman nopeasti.

      • rtttyuu

        Rasismi ei ole mikään rikos kukkahattutätien joutavaaa horinaaa.


      • hullukirjoittaja

        Tuo kommentti tekee sinusta paljon fiksumman kuin persut ja tolppanen. Etkö huomaa minkälainen ihmisviha sinusta kumpuaa? Toivot jonkun kuolemaa kun toinen on toivonut että ei näkisi työttömiä maahanmuuttajia. Hän ei toivonut kenenkään kuolemaa. Juuri sinunlaistesi takia Soinillakin oli turvamiehet mukana.


      • TilasitSen

        Minä kiljun riemusta, kun mamuttajien lapsia taas raiskataan.


    • rasismillestop

      "Maria Tolppanen PS: Kiljuisin riemusta keskellä Vaasan toria, jos...

      - ...siellä olisi vähemmän mamuja. Ja enemmän IHMISIÄ nauttimassa lounastaan työpaikan ruokatunnillaan..."

      Eikö tuo ole rasismia pahimmasta päästä? Mamut eivät siis ole edes ihmisiä....

      • ttrrtt

        Puhutaan jostain ihmisapinoista täälläpäin ? mamut lienevät niitä .


    • MamutPoisHeti

      Minä olisin todella onnellinen ja kiljuisin riemusta tasajalkaa hyppien, jos mamut saataisiin Helsingin asemalta pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      420
      2430
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      79
      2192
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      224
      1645
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      163
      1422
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1255
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      82
      1244
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      60
      1189
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      77
      1113
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      59
      1059
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      285
      1022
    Aihe