Jeesuksen luut löydetty ?

mullistaakokokouskon

Vakavasti otettava argeologi Israelista on löytänyt haudan jonka hän arvelee olevan Jeesuksen haudan. Aika sensaatiomaista. Tieto on Ilta-sanomien ja linkki on Jeesus-palstalla.

34

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi. On niin paljon spekulaatioa ja arveluita. Tosiasiassa ei ole tiedossa edes 10 vuoden tarkkuudella Jeesuksen kuoleman aika. "Vakavasti otettava"- vain niin. Kukaan ei myöskään ole kirjoittanut Jeesuksesta yhtään mitään silloin kun hänen oletettiin ollen sen ajan ihmeellisin, ihmetekoja tehnyt, suuria kansanjoukkoja kerännyt saarnamies. Se on suuri ihme.

• uskotaiäläsitten

Ei pidä paikkaansa.

• olet.sitten.viisas

Ateisti taas esittelee "tietojaan" hah -haaa!

• olet.sitten.viisas kirjoitti:

Ateisti taas esittelee "tietojaan" hah -haaa!

No kerropa nyt sitten mikä ei pitänyt paikkaansa? Tilaisuutesi on tässä. Turha suunpieksentä antaa hyvin huonon kuvan ihmisestä.

• olet.sitten.viisasä
        torre12 kirjoitti:

No kerropa nyt sitten mikä ei pitänyt paikkaansa? Tilaisuutesi on tässä. Turha suunpieksentä antaa hyvin huonon kuvan ihmisestä.

Ei Jeesus jäänyt hautaan vaan nousi ylös, meni taivaaseen ja vei luunsa mennessään!

• päätökseen

Hieno homma ja nyt voivat sitten juutalaisetkin vihdon huokaista, kun homma on näin saatu purkkiin.

• päätökseen kirjoitti:

Hieno homma ja nyt voivat sitten juutalaisetkin vihdon huokaista, kun homma on näin saatu purkkiin.

Mutta nythän luotettava taho on ne luut löytänyt. Ketä tässä pitäisi uskoa?

Ja vaikka Raamattu kertoo siitä taivaaseen lennosta, niin ei sitä ihmeellisestä tapauksesta kerro kumpikaan, joka Raamatun mukaan oli silminnäkijänä paikalla; Matteus ja Johannes jättivät kertomatta koko asiasta. Se jäi sitten spekuaation ja ristiriitaisten kertomusten varaan.

• olet.sitten.viisas
        torre12 kirjoitti:

Ja vaikka Raamattu kertoo siitä taivaaseen lennosta, niin ei sitä ihmeellisestä tapauksesta kerro kumpikaan, joka Raamatun mukaan oli silminnäkijänä paikalla; Matteus ja Johannes jättivät kertomatta koko asiasta. Se jäi sitten spekuaation ja ristiriitaisten kertomusten varaan.

Mikä tuo sinun luotettava tahosi on? Miten mittaat ja vertaat sen luotettavuutta?

• olet.sitten.viisas kirjoitti:

Mikä tuo sinun luotettava tahosi on? Miten mittaat ja vertaat sen luotettavuutta?

Aloittajanhan puhui "vakavasti otettavasta argeologista", joten ei kai ollut väärin sanoa häntä luotettavaksi tahoksi? Se asia on kyllä jokaisen omassa harkinnassa, enkä itse menisi noin vain luottamaan. Mutta sarkasmini ei ollut hyvä.

• mullistaakokokouskon
        torre12 kirjoitti:

Aloittajanhan puhui "vakavasti otettavasta argeologista", joten ei kai ollut väärin sanoa häntä luotettavaksi tahoksi? Se asia on kyllä jokaisen omassa harkinnassa, enkä itse menisi noin vain luottamaan. Mutta sarkasmini ei ollut hyvä.

Aloittajana korjaan tuota muistista heitettyä argeologi nimeä jossa geologi-nimi lipsahti argeologiksi. Kyseessä oli siis geologi mutta häntä pidetään niissä piireissä kyllä arvostettuna ja vakavasti otettavana siinä mielessä ainakin ettei hän ainakaan yleensä tee havaintojaan omia ennakkokäsityksiään pönkittääkseen.

• Juupajuu.teille
        mullistaakokokouskon kirjoitti:

Aloittajana korjaan tuota muistista heitettyä argeologi nimeä jossa geologi-nimi lipsahti argeologiksi. Kyseessä oli siis geologi mutta häntä pidetään niissä piireissä kyllä arvostettuna ja vakavasti otettavana siinä mielessä ainakin ettei hän ainakaan yleensä tee havaintojaan omia ennakkokäsityksiään pönkittääkseen.

Juorujen mukaan jätkät tekevät johtopäätöksiä. Tyypillisä ateisteja olette!

• PeniPystykorva
        torre12 kirjoitti:

Juutalainen vihikoira Pantera, ne löysi kun Juudas antoi sille löysiä kusetusreissulla.

• ArgeologinTyö
        mullistaakokokouskon kirjoitti:

Ahaa, oliko sitten argeologi ihan muistista heitetty? Mitä sitten argeologi tekee teidän mielestänne, elikkä miten muistatte sen työn?

• Myöhäinen.aprilli

Höpö höpö. Jeesuksen luut eivät ole olleet kateissa joten ei ole voitu löytää.

• mullistaakokokouskon

Joittenkin tutkijoiden mielestä koko Jeesuksen kuoleman jälkeinen aika on niin pimitetty ettei siitä tiedä oikeastaan juuri kukaan mitään varmaa. Jälkipolvet kehittivät uskomukset joihin ei edes paikalliset ihmiset, juutalaiset, usko vielä tänäpäivänäkään. Myös alkuseurakunnasta on monenlaista tietoa. Paavalihan sen omi omaksi ansiokseen kirkkoisien myötävaikutuksella mutta juutalaistenkin keskuudessa on vahva näkemys että Jaakob oli sen kantava voima mutta kun hän ei uskonut veljensä ylösnousemukseen ja ajoi köyhien asiaa niin se ei käynyt.

• Simelius

Sielunvihollinen tekee kaikkensa että ihmiset eivät uskoisi Jeesukseen. Tämä on sen tärkein tehtävänsä.

• Totta.kirjoitat

Amen.

• jhekjhytr

Siinä tapauksessa ateistit ovat oikeassa!
      ja raamattu valehtelee!

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

• Siis.täh

Missä tapauksessa?

• Risti-riita

Joh.20:17. Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske.... Biblia. Jesus sanoi: älä minnuun rupee....

• tervetuloa

Jospa siirtyisit tälle vuosituhannelle....

• PalautettavaPohjanmaalle

Jos todella näin on, silloinhan Suomen pitää vaatia, että Jeesuksen luut palautetaan takaisin Pohjanmaalle, missä Jeesus eleli vanhoillislestadiolaisen opin mukaan, käveli vetten päällä Nivalan Pidisjärven pinnalla, ja paransi sairaita Kirkonmäellä.
      Jos Jeesuksen luut ovat joutuneet nyt Israeliin, niin toki Suomen valtio voi vaatia niiden palauttamista takaisin Pohjanmaalle, ja tämä asia on tietenkin erityisen tärkeä vanhoillislestadiolaiselle kirkolle!

• Se uutinen oli kyllä vähän huvittava. Geologi oletti löytäneensä Jeesuksen haudan parin todella yleisen etunimen perusteella. Sama kuin minä sanoisin löytäneeni Ilmarisen haudan siksi, että jossain hautakivessä lukee Seppo.

Olisihan tuo toki kiinnostava löytö, jos olisi todistettava. Sehän kerralla heittäisi kristinuskon opit päälaelleen, kun Jeesushan ei sitten mitenkään jumalainen olisi ollutkaan, vaan tavallinen kuolevainen, perheellinen mies.

• MeEmmeVoiTuomita

Emmehän me voi tuomita perheellisiä miehiäkään, ja myös moni homo saattaa olla perheellinen mies! Vaikka onkin siis tavallinen kuolevainen!

• älä.isottele
        MeEmmeVoiTuomita kirjoitti:

Emmehän me voi tuomita perheellisiä miehiäkään, ja myös moni homo saattaa olla perheellinen mies! Vaikka onkin siis tavallinen kuolevainen!

Jeesus ei sinun tuomiostasi piittaa tuon taivaallista!

• MeEmmeVoiTuomita
        älä.isottele kirjoitti:

Jeesus ei sinun tuomiostasi piittaa tuon taivaallista!

Miten olikaan tuon lukemisen ymmärtämisen kanssa, onko sitä koskaan edes testattu? Mutta luterilaisuudessahan toki tietämättömyys tarkoittaa aivan samaa kuin olla autuas ja Lutherille otollinen!

• Jeesus elää. On aivan turhaa etsiä eläviä kuolleiden joukosta. Hän on noussut ylös. Hän ei ole enää täällä

• Rapanhapakko

Ei ole mikään uusi asia, vaan jo pitkään väitelty Talpiotin hauta. Josta James Cameron teki Suomenkin teeveessä esitetyn dokumentin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Talpiot_Tomb

Suppeammin suomeksi kieliä ymmärtämättömille:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Talpiotin_hauta

Itse sanoisin, että eihän suoraan todista mitään. Sukunimiä ei käytetty, mutta onpas erikoinen Jeesuksen tarinaan sopiva yhdistelmä. Vähän kuin tietäisi jotain porukkaa ja sukua asuneen jossain Suomessa... niin kyllä sukuhauta pelkillä etunimilläkin ja kuka on kenenkin isä olisi varteenotettava ja harkittava juttu.

Tämä uusi uutinen on vain jo siis pitkään kiistellyn jatkoa.

http://www.jpost.com/Christian-News/Geologists-claim-statistical-findings-science-prove-Jesus-buried-in-Jlem-with-wife-supposed-son-396262

Alunperin spekuloitiin, että toisaallla säilytetty "Jaakob Joosefin poika Jeesuksen veli"- kiviarkku eli ossuaari olisi alunperin ollut samassa Talpiotin sukuhaudassa. Tämä väite kiistettiin. Tuo uusi tutkimus vain väittää, että maaperänäytteiden mukaan kyseisen Jaakobin ossuaarin on alunperin täytynyt pötköttää samassa Talpiotin sukuhaudassa tai ainakin samassa kaupunginosassa. Harmi, jos se on sirretty, olisi yksi aika ratkaiseva nimi lisää.

"Jeesuksen luista", että kumma kyllä Talpiotin haudan jäänteistä ei ole julkaistu kuvamateriaaliaalia. Sen verran ehtivät DNA-testillä selvittää, että sinne haudattu Jeesus ja Mariamne y Mara" (Mariamne mestari?) eivät ole verisukulaisia, Ei todista, että olisivat naimisissa, kunhan että haudan Jeesuksen sukuun geneettisesti kuulumaton Mariamne (kreikkalainen muoto Miriam-nimestä) haudattiin sukuhautaan myös.

Itse luut taas.... ennen kuin löytö oli ollenkaan kohuttu, Israelin viranomaiset tavan ja lain mukaan poistivat luut ja hautasivat ne tuntemattomaan paikkaan. Harmi. Jos siellä UT:n Jeesuksen luut olivat, ne ovat TAAS kadoksissa!

• valitettavasti

Totuuden etsintä siis jatkuu ja on mahdollista , että totuus ei koskaan tule selville.

• roomarooma

Eikös Jeesus noussut luineen kaikkineen siunatusti ylös pilviin`?

• pelkkääsensaationhakua

Kyseessä ei ole mihinkään tieteelliseen todistusaineistoon perustuva väite vaan sensaationhaku:

"I have been to the Talpiot Tomb and interviewed one of the archaeologists who excavated it in 1980. There is no evidence that Jesus or his family members were buried there, certainly not his supposed wife and son. Those behind this latest announcement traffic in sensationalism, not archaeology," Scott Stripling, the chair of the Humanities and Foreign Language Department at Wharton County Junior College, and adjunct professor at Belhaven University (biblical archaeology and English) and The Bible Seminary (church history), told The Christian Post in a statement on Wednesday.

Väitteissä ei ole mitään perää. Ensinnäkin, jotkin nimet ovat epäselviä ja toisekseen, ensimmäisellä vuosisadalla joka perhekunnassa oli Jeesus, Joosef, Jaakob ja Maria nimisiä henkilöitä:
      "First, some of the names are open to interpretation. Second, virtually every family in the first century had members with the names Jesus, Joseph, James, and Mary. There is abundant evidence which supports the Church of the Holy Sepulchure as the actual site of the culmination of the Passion of Jesus."

Read more at http://www.christianpost.com/news/jesus-tomb-headlines-of-new-scientific-evidence-surrounding-jesus-family-burial-spot-are-sensationalist-says-biblical-archaeology-expert-137199/#tgMt6yTzoRvYTVgE.99

• Rapanhapakko

Nimet olivat peräti yleisiä ja sukunimiä ei käytetty. Ei löydöstä voi muuta sanoa, kuin että onpas UT:n Jeesukseen sopiva nimien yhdistelmä. Uusi tutkimus lisäksi väittää, että se Jaakobin Jeesuksen veljen Joosefin pojan arkkukin olisi aito ja Talpiotin haudasta, joten yksi nimi lisää. Jos, niin harmi että on joskus viety erilleen.

Oli se tavanomaisten etunimien kooste sattumaa vai ei, tuskin saamme ikinä tietää. Ei voi tietää suuntaan tai toiseen, sen ajan ihmiset kun dokumentoivat niin olemattoman vähän.

Harmi, että israelilaiset rutiinomaisesti veivät luut pois ja nimettömään hautaan. Että siis nykyaikanakin voi todisteita niin kadota. Muutenhan olisi voinut tehdä lisää DNA-tutkimusta vainajien keskinäisistä sukulaisuussuhteista. Kummallista minusta, että luista ei tietääkseni ole julkaistu edes valokuvia.

• Usko-Evert

Jospa se löydetty hauta olikin jonkin toisen JESSEN hauta?

• kijnhy

Jaa... taas esittävät uuden näytön että raamattu on väärennetty!!!

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe