Persut ja venäjä

Halla-soini

Mietiskelin tässä, että mitkä ovat persujen ajatukset venäjää kohtaan? Itse olen sitä mieltä että riippuvuutta venäjästä olisi ehdottomasti vähennettävä, rosatom sopimus otettava uudelleen pöydälle ja kun tulee ajankohtaiseksi, niin ei hommata niitä uusia hävittäjiä ainakaan venäjältä, koska sehän se todennäköisin sotilaallinen uhkaaja on.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turmiola_Tommi_T

      Persujen ajatuksista en tiedä, mutta omat ajatukseni ovat ainakin sellaiset, että jos me emme osaa naapuriemme kanssa tulla toimeen, kuuntelemme ja seuraamme Atlantin takaa EU;n keskushallinnon, eli Saksan ja muiden isojen EU-maiden suodattamana heidän omaa etuaan tavoittelevaa Venäjä-politiikkaa - olemme totaalisesti hukassa.
      Meillä on erityisasena tässä idän ja lännen välissä, se on fakta, eikä muutu siitä mitä mieltä länsimaat siitä ovat.
      Miksi sitten erityisasema, siksi että emme ole olleet lähes 100 vuoteen suuren naapurimme hallinnassa, vaan olemme tässä luovineet, pari kertaa on turpaan tullut ja hetkellisesti uhoamisestamme johtuen jouduttu pinnistelemään hiukan kovemmin, mutta aina ollaan selvitty ja toimeen tultu naapurin kanssa. Kunnes tuli tämä prkleen natokiima ja EU-koohotus, Kokoomuslainen ajatusmaailma, joka tuhoaa meidät, kuten aina kun Kokoomuslaisuus on rattaita ohjannut, ja mikäli emme herää, se tuhoaa meidät taas. Meitä ei siis uhkaa naapurimme, vaan me itse, jne jotka ovat liian lääpällään tuohon läntiseen globaaliin markkinatalouteen, joka tekee veronmaksjista vain vaalikarjaa ja maksajia sille 10 % joka haluaa omistukseensa loputkin maailmasta, veronmaksajien kustannuksella.

      On siis viimeiset hetket herätä - mahdollisesti mikäli näissä vaaleissa valitsemme väärin, seuraavat eduskuntavaalit ovatkin jo liittovaltion edustustovaalit. SIIS AJATUSTA MUKAAN NYT ÄÄNESTÄESSÄNNE - ja ehdottomasti on äänestettävä !!!! Se on nyt velvollisuus kaikilla äänioikeutetuilla !!

      • Mitkä lienevät tuon mainitsemasi erityisaseman edut Suomelle?


      • opIGNKAN
        pepep kirjoitti:

        Mitkä lienevät tuon mainitsemasi erityisaseman edut Suomelle?

        Jos sinun pitää sitä kysyä, ei maksa vaivaa alkaa sitä selittämään. Heitetään nyt vinkkinä, itsenäinen maa, 1000 km rajaa, joka on idän ja lännen välissä . . . .


      • Haal-soini
        opIGNKAN kirjoitti:

        Jos sinun pitää sitä kysyä, ei maksa vaivaa alkaa sitä selittämään. Heitetään nyt vinkkinä, itsenäinen maa, 1000 km rajaa, joka on idän ja lännen välissä . . . .

        Sinun jutuistasi tulee mieleen että ei kovin pitkää itsenäinen vaan mielit mieluummin osaksi äiti venäjää... Taidat olla niitä vanhoja taistolaisia, jotka mun pystyssä muistelevat seitkytlukua ja kiroilevat ettei Suomi liittynyt neukkulaan...


      • oplGNKAN
        Haal-soini kirjoitti:

        Sinun jutuistasi tulee mieleen että ei kovin pitkää itsenäinen vaan mielit mieluummin osaksi äiti venäjää... Taidat olla niitä vanhoja taistolaisia, jotka mun pystyssä muistelevat seitkytlukua ja kiroilevat ettei Suomi liittynyt neukkulaan...

        Kaiken tuon päättelit kahdenrivin kommentistani ? WautsiWau ;)


      • opIGNKAN kirjoitti:

        Jos sinun pitää sitä kysyä, ei maksa vaivaa alkaa sitä selittämään. Heitetään nyt vinkkinä, itsenäinen maa, 1000 km rajaa, joka on idän ja lännen välissä . . . .

        Tuo nyt ei ollut mitään uutta. Mutta edelleen: mikä on hyöty 1000km:n rajasta, joka on idän ja lännen välissä? Enemmän siitä on mielestäni haittaa.


    • Halla-ahon_äänestäjä

      Venäjä on diktatuuri ja USA ja Venäjä pitävät maailman pieniä valtioita pilkkanaan. Lähtökohta ei siis ole Obaman syliin meneminen. Ystävät haetaan kyllä naapureista mutta ne eivät saa olla raakoja diktatuureja kuten putinia, sen kanssa ei voi toimia. Venäjä on 500 vuotta ollut diktatuuri jonka kansa on kasvatettu hullujenhuoneen tynnyrissä täysin pihalla olevaksi aggressiiviseksi porukaksi

      Annan esimerkin, VALTAOSA maailman ihmisistä olisi julistanut Gorban kansallissankariksi Mandelan tapaan, koska Gorba vapautti venäläiset leninistisestä rikollisjoukosta. (Ja kuten muistatte hän oli ITSE leninistisen puolueen pääsihteeri Neuvostoliitossa ei Venäjällä (Venäjällä ei ollut ikiomaa kommunistipuoluetta)

      Moni ei pystyisi tuhoamaan omaa rikollisjoukkoaan kuten Gorba

      Gorballa ei ole mitään arvoa venäläisten mielestä silti vaikka hän antoi venäläisille vapauden. ONGELMAKSI tuli että hän antoi vapauden myös ukrainalaisille ja virolaisille jne. ja sitä eivät raakalaiset venäläiset suurvaltahullut ihmiset hyväksy vieläkään

      Eli tämä on aina muistettava kun puhutaan naapurimaa Venäjästä että se on täynnä tynnyrissä 500 vuotta kasvaneita suurvaltahulluja joiden kanssa ei tulla toimenn ystävinä mutta joita jotenkin on siedettävä

      Itämeren alueella luonnollisia yhteistyökumppaneitamme ovat Saksa, Puola ja Ruotsi
      Sen sijaan Nato ja USA ovat kaukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      421
      2502
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      88
      2345
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      226
      1679
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      167
      1490
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      70
      1350
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      83
      1297
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1285
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      86
      1229
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1085
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1065
    Aihe