Pussailu Raamatussa

Raamatussa kerrotaan innolla miestenkeskisestä pussailusta, varsinkin Jeesus-jutuissa.
Mitä teidän mielestänne, palstalla pörräävät hihhuli-hahhulit, nyky-Suomessa viestitään miestenkeskisellä pussailulla, sikäli jos ja kun sitä tapahtuu?

61

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgfdsdfghujki

Puhut paskaa taas!!!!!

• YYASopimus

Ystävyyttä ja yhteistyötä, kristillisten arvojen mukaisesti.

• vankkaa_faktaa

Raamatussa ei pussailla, koska tapana on nussailla.
      Jumalakin se siellä niin sikisee, että ämmät vikisee.

• Juu. Jo Absalom varasti Israelin miesten sydämet, olleessaan kaunein mies, ja suudeltuaan jokaista, joka pyrki kuninkaan puheille. Daavid ja Joonatankin suutelivat kiihkeästi. Jeesus oli taas niin, että mies, jota Jeesus rakasti, lepäsi Jeesuksen rintaa vasten. Siis hellyyttä ja rakkautta.

• kjhgfdftyui

Ateistit on homoja kaikki

• xbvcbvxb
        kjhgfdftyui kirjoitti:

Ateistit on homoja kaikki

kjhgfdftyuit ovat umpihulluja kaikki.

• IhmettelenVain
        xbvcbvxb kirjoitti:

kjhgfdftyuit ovat umpihulluja kaikki.

Millainen ihminen ottaa nikikseen xbvcbvxb?

• ei-tarvii-miettii
        IhmettelenVain kirjoitti:

Sellainen, joka ei viitsi miettiä nikkiä, vaan antaa sormien rällättää näppiksellä.

• xbvcbvxb
        IhmettelenVain kirjoitti:

Uskomaton.

• IhmettelenVain

Hyväksyn selitykset, molemmat. Ihmettelen vain, kun niitä oli kaksi, että varastaako joku tuollaisenkin nikin?

• iuwhfii

Onpa kekkuli taas typerä, joissakin maissa suuteleminen on yleinen tervehtimistapa. Etkö tosiaan tietänyt noinkin yleistä tapaa?

• Raamatussa ei näy sen olevan "yleinen tapa", vaan vain harvoin miehet suutelevat tai ovat lähekkäin, tai sanovat rakastavansa toisiaan. Eivät siis tee niin aina tutun miehen nähdessään. Näin siis ainakin Raamatun mukaan.

• ufguut
        torre12 kirjoitti:

Raamatussa ei näy sen olevan "yleinen tapa", vaan vain harvoin miehet suutelevat tai ovat lähekkäin, tai sanovat rakastavansa toisiaan. Eivät siis tee niin aina tutun miehen nähdessään. Näin siis ainakin Raamatun mukaan.

Rakastaminen on eri asia kuin rakasteleminen. Jos joku sanoo rakastavansa eläimiä ja pussaa niitä niin se ei tarkoita sitä että on eläimiin sekautuja, paitsi poikkeuksen tekee jotkut ateistit jotka harrastavat seksiä jopa eläinten kanssa.

• ufguut kirjoitti:

Rakastaminen on eri asia kuin rakasteleminen. Jos joku sanoo rakastavansa eläimiä ja pussaa niitä niin se ei tarkoita sitä että on eläimiin sekautuja, paitsi poikkeuksen tekee jotkut ateistit jotka harrastavat seksiä jopa eläinten kanssa.

Mitä oikein horiset. En tainnut mainita sanaa "rakastelu", mutta se oli sinun mielessäsi. Mietitkö rakastelua niin paljon, että se näet niitä niissäkin, missä ei ole?

• ufgug
        torre12 kirjoitti:

Mitä oikein horiset. En tainnut mainita sanaa "rakastelu", mutta se oli sinun mielessäsi. Mietitkö rakastelua niin paljon, että se näet niitä niissäkin, missä ei ole?

Kyllä se tulee jo typerän kekkulin aloituksessa selville mitä te ateistit ajattelette.

Lasten vanhemmat kertovat rakastavansa lapsia ja pussailevat heitä. Nyt kekkuli ala ihmettelemään sitä, olet sairas tyyppi.

• ufgug kirjoitti:

Kyllä se tulee jo typerän kekkulin aloituksessa selville mitä te ateistit ajattelette.

Lasten vanhemmat kertovat rakastavansa lapsia ja pussailevat heitä. Nyt kekkuli ala ihmettelemään sitä, olet sairas tyyppi.

Lasten, omienkin, pussailu on todellakin mielestäni pervoa.

• uwfugg
        kekek-kekek kirjoitti:

Lasten, omienkin, pussailu on todellakin mielestäni pervoa.

Olet siis pervo.

• uwfugg kirjoitti:

Olet siis pervo.

En pussaile kenenkään lapsia. En siis ole pervo.

• uwfgo
        kekek-kekek kirjoitti:

En pussaile kenenkään lapsia. En siis ole pervo.

Sinä olet mieleltäsi pervo ja vastenmielinen, sen vuoksi kukaan ei halua suudella sinua missään mielessä ja olet sen takia katkera niille joilla on elämä.

• uwfgo kirjoitti:

Sinä olet mieleltäsi pervo ja vastenmielinen, sen vuoksi kukaan ei halua suudella sinua missään mielessä ja olet sen takia katkera niille joilla on elämä.

Hmm, voisin voida kuvitella voivani suudella kekek-kekek:ä.

• ufygug
        torre12 kirjoitti:

Hmm, voisin voida kuvitella voivani suudella kekek-kekek:ä.

Julistammeko teidät mieheksi ja mieheksi?

• ufygug kirjoitti:

Julistammeko teidät mieheksi ja mieheksi?

Kyllä minä olen mies aivan ilman minkäänlaisia julistuksiakin.

• ufwugu
        kekek-kekek kirjoitti:

Kyllä minä olen mies aivan ilman minkäänlaisia julistuksiakin.

Torre12 kertoi haluavansa sinun miehiseksi puolisoksi.

• ufwugu kirjoitti:

Taisin tarkkaan ottaen sanoa, että voisin suudella; en ottaa puolisoksi. Siinä on kai joku ero.

• iwuhi
        torre12 kirjoitti:

Taisin tarkkaan ottaen sanoa, että voisin suudella; en ottaa puolisoksi. Siinä on kai joku ero.

Seli seli ja sillee.

• ufwugu kirjoitti:

Missä ja milloin?

• iwuhi kirjoitti:

Seli seli ja sillee.

Siis eipä sanonutkaan.

• uwfug
        kekek-kekek kirjoitti:

Siis eipä sanonutkaan.

Nyt alkoi kekkulia kiinnostamaan, mutta mitä tähän sanoo torre12?

• uwfug kirjoitti:

Nyt alkoi kekkulia kiinnostamaan, mutta mitä tähän sanoo torre12?

Mitä sanoo torre12. Etkö tosiaan osaa lukea tai onko käsityskykysi vajavainen? En kirjoittanut puolisoksi ottamisesta sanallakaan.

• Tuollainen tapahan on hyvin yleinen tervehdystapa lähi-idän maissa. Ei siihen mitään seksuaalista liity. Asioita ei aina kannata katsoa "länsimaisten lasien läpi", muuten tulkinnat jäävät turhan kapeakatseisiksi ja vajaiksi.

• JUSSI. Siis miksi se "hyvin yleinen tervehdystapa" on Raamatussa ylen harvinainen?

• Ehkäpä sitä ei haluta korostaa sen yleisyyden vuoksi. Jokainen joka asusti Raamatun syntyseuduilla oli tavasta tietoinen, se oli/on osa kulttuuria. Vähän sama jos suomalainen kertoo suomalaiselle talvesta ei hänen tarvi kertoa esim. joka kerta että "ulos lähtiessäni laitoin jalkaan lämpimät talvikengät koska talvella on kylmä", jokainen suomalainen tietää että talvella on yleensä kylmä ja ulos ei lähdetä sandaaleissa.
        Minusta näyttää että tässä nyt yritetään tehdä jostakin luonnollisesta kultuurillisesta tavasta ihan jotain muuta, syytä ja motiivia en oikeen osaa arvailla.

• juhani1965 kirjoitti:

Ehkäpä sitä ei haluta korostaa sen yleisyyden vuoksi. Jokainen joka asusti Raamatun syntyseuduilla oli tavasta tietoinen, se oli/on osa kulttuuria. Vähän sama jos suomalainen kertoo suomalaiselle talvesta ei hänen tarvi kertoa esim. joka kerta että "ulos lähtiessäni laitoin jalkaan lämpimät talvikengät koska talvella on kylmä", jokainen suomalainen tietää että talvella on yleensä kylmä ja ulos ei lähdetä sandaaleissa.
        Minusta näyttää että tässä nyt yritetään tehdä jostakin luonnollisesta kultuurillisesta tavasta ihan jotain muuta, syytä ja motiivia en oikeen osaa arvailla.

No joo. Mutta sitten on niin, että ne kerrat kun noin 1000-sivuisessa Raamatussa kerrotaan miesten välisestä pussailusta, niin siinä on ollut eroottinen lataus.

Abaslom varasti Israelin miesten sydämet suutelullaan: oli hyvin voimakas kokemus, ei siis ohimenevä kohtaus. Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omaa sieluaan, ja se rakkaus tuntui ihanammalta kuin naisen rakkaus. He suutelivat kiihkeästi.

On siis todella harvoin koettu ja kerrottu, eikä siis noissa ole ollut kyse "yleistä tavasta", jota tapahtuu tuttujen kohdatessa. Niissä selvästi tapahtui jotain suurempaa, ja tunne oli jotain muuta kuin tuttujen kohdatessa. Miksi tätä ei haluta nähdä?

Niitä muita kohtaamisia oli varmaan kuin Suomessa lämpimästi pukeutumista, eikä niistä ole mitään kirjoitettukaan.

• Agno
        torre12 kirjoitti:

No joo. Mutta sitten on niin, että ne kerrat kun noin 1000-sivuisessa Raamatussa kerrotaan miesten välisestä pussailusta, niin siinä on ollut eroottinen lataus.

Abaslom varasti Israelin miesten sydämet suutelullaan: oli hyvin voimakas kokemus, ei siis ohimenevä kohtaus. Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omaa sieluaan, ja se rakkaus tuntui ihanammalta kuin naisen rakkaus. He suutelivat kiihkeästi.

On siis todella harvoin koettu ja kerrottu, eikä siis noissa ole ollut kyse "yleistä tavasta", jota tapahtuu tuttujen kohdatessa. Niissä selvästi tapahtui jotain suurempaa, ja tunne oli jotain muuta kuin tuttujen kohdatessa. Miksi tätä ei haluta nähdä?

Niitä muita kohtaamisia oli varmaan kuin Suomessa lämpimästi pukeutumista, eikä niistä ole mitään kirjoitettukaan.

Ei ole. Paavalin kehoitus "Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla" ei taida sisältää erotiikkaa. Kyllä kyseessä taisi olla yleinen tapa. Juudaskin kavalsi Jeesuksen suutelemalla. Jos kyse olisi ollut perin epätavallisesta toiminnasta, kai olisi käytetty jotain muuta tapaa tunnistamiseen.
        Ateistien ei pitäisi langeta samaan halpaan kuin kressut. Kannattaisi pyrkiä väitteissään pysymään tosiasioissa ja jos ei tosiasioita tiedä, niin silloin kannattaa vaieta, eikä yrittää keksiä värikästä stooria.

• Reddington
        Agno kirjoitti:

Ei ole. Paavalin kehoitus "Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla" ei taida sisältää erotiikkaa. Kyllä kyseessä taisi olla yleinen tapa. Juudaskin kavalsi Jeesuksen suutelemalla. Jos kyse olisi ollut perin epätavallisesta toiminnasta, kai olisi käytetty jotain muuta tapaa tunnistamiseen.
        Ateistien ei pitäisi langeta samaan halpaan kuin kressut. Kannattaisi pyrkiä väitteissään pysymään tosiasioissa ja jos ei tosiasioita tiedä, niin silloin kannattaa vaieta, eikä yrittää keksiä värikästä stooria.

Tuo "pyhän suunannon" voi muuten käsittää todella kaksimielisesti...

• Kyllä minä tässä suuteluasiassa olen juhani 1965:n linjoilla. Poskisuudelmat - todella yleisiä varsinkin arabikulttuurissa - ovat mielestäni täysin epäeroottisia (ainahan on poikkeuksia mutta puhun suuresta enemmistöstä). Arabimaissa näkee myös miesten kävelevän käsikynkkää mika on pelkästään ystävyyden / kaveruuden osoitus.

Eri asia on sitten se, että rankan sosiaalisen kontrollin ja tyttöjen / naisten suorastaan sairaalloisen suojelun takia nuoret pojat ja miehet purkavat seksuaalisia patoutumiaan toisinaan keskenään. Kun he pääsevät sitten heteroseksuaaliseen parisuhteeseen, tapa katoaa. Ilmiö on sukua vankiloiden ja sisäoppilaitosten väliaikaisille samansukupuolisille suhteille.

• hgfdsertyui
        exhellari86 kirjoitti:

Kyllä minä tässä suuteluasiassa olen juhani 1965:n linjoilla. Poskisuudelmat - todella yleisiä varsinkin arabikulttuurissa - ovat mielestäni täysin epäeroottisia (ainahan on poikkeuksia mutta puhun suuresta enemmistöstä). Arabimaissa näkee myös miesten kävelevän käsikynkkää mika on pelkästään ystävyyden / kaveruuden osoitus.

Eri asia on sitten se, että rankan sosiaalisen kontrollin ja tyttöjen / naisten suorastaan sairaalloisen suojelun takia nuoret pojat ja miehet purkavat seksuaalisia patoutumiaan toisinaan keskenään. Kun he pääsevät sitten heteroseksuaaliseen parisuhteeseen, tapa katoaa. Ilmiö on sukua vankiloiden ja sisäoppilaitosten väliaikaisille samansukupuolisille suhteille.

Mee vaan kuule sinne karvasta ja rasvasta perää pussaamaan,,,,,yäk sanon minä touhuillesi

• hgfdsertyui kirjoitti:

Mee vaan kuule sinne karvasta ja rasvasta perää pussaamaan,,,,,yäk sanon minä touhuillesi

Kyllä täällä Espanjassakin annetaan poskisuukkoja joka välissä. Mutta ne muutamat kerrat, kun Raamatussa kerrotaan miesten suuteluista, niin niistä on jäänyt pitkä jälkimaku, ei vain se pikainen hetki. Siis taas: miesten sydän varastettiin ja ne eräät, jotka suutelivat, heidän rakkautensa oli naisen rakkautta ihanampaa.

On siis tavallaan elämää suurempaa tapahtunut.

• torre12 kirjoitti:

Absalom oli kyllä kuulu kauneudestaan vai pitäisikö sanoa komeudestaan, kun kysessä on mies puoleinen henkilö. Absalom oli myös luonteeltaan petollinen. Hän halusi niin sanotusti "kalifiksi kalifin paikalle" eli kuninkaaksi isänsä Daavidin sijaan. Tätä taustaa vasten on myös nähtävissä hänen "mielistelyt, miesten edessä käyttäytymiset ja suutelut", ei niissä ole mitään eroottista vaan oman aseman korottamista ja mielistelyä.

Sitten ajatuksia Daavidista ja Joonatanista. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid ja Joonatan solmivat nimenomaan ”ystävyysliiton”, ei homoseksuaalista liittoa. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen", ei rakastetukseen. Itämailla "syleileminen, suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuurieroja siis.
        Tämän myöntää myös homoseksuaalisuuteen myönteisesti suhtautuva teologian tohtori ja professori Martti Nissinen: ”Daavidin ja Joonatanin tarinaan tulee ylinmääräinen annos homoerotiikkaa, kun sitä luetaan meidän kulttuurissamme. Meillä miesten väliset tunteenilmaisut ovat rajoitetumpia kuin Raamatun syntysijoilla ennen ja nyt”.( Lähde:Martti Nissinen: Homoerotiikka Raamatun maailmassa).

• juhani1965 kirjoitti:

Absalom oli kyllä kuulu kauneudestaan vai pitäisikö sanoa komeudestaan, kun kysessä on mies puoleinen henkilö. Absalom oli myös luonteeltaan petollinen. Hän halusi niin sanotusti "kalifiksi kalifin paikalle" eli kuninkaaksi isänsä Daavidin sijaan. Tätä taustaa vasten on myös nähtävissä hänen "mielistelyt, miesten edessä käyttäytymiset ja suutelut", ei niissä ole mitään eroottista vaan oman aseman korottamista ja mielistelyä.

Sitten ajatuksia Daavidista ja Joonatanista. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid ja Joonatan solmivat nimenomaan ”ystävyysliiton”, ei homoseksuaalista liittoa. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen", ei rakastetukseen. Itämailla "syleileminen, suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuurieroja siis.
        Tämän myöntää myös homoseksuaalisuuteen myönteisesti suhtautuva teologian tohtori ja professori Martti Nissinen: ”Daavidin ja Joonatanin tarinaan tulee ylinmääräinen annos homoerotiikkaa, kun sitä luetaan meidän kulttuurissamme. Meillä miesten väliset tunteenilmaisut ovat rajoitetumpia kuin Raamatun syntysijoilla ennen ja nyt”.( Lähde:Martti Nissinen: Homoerotiikka Raamatun maailmassa).

No jos varastaa miesten sydämet, se kaunis mies, niin mitä on tapahtunut? Sydänjutut ovat vakavampia kuin tervehtiminen pussaamalla poskelle. Niistä ei tavanomaisuudesta johtuen jää sen kummempaa muistoa.

No, oletko sitten edes kuvitellut voivasi tehdä miespuolisen ystäväsi kanssa asioita, joita Daavid ja Joonatan kokivat? Minä olen kokenut sen kaiken.

Olen pitänyt miehen rakkautta ihanampana kuin naisen rakkautta: siitä on minullakin syvä kokemus. Minua on pidetty häpeänä koko suvulle. Olen suudellut kiihkeästi miehen kanssa. Olen tehnyt liiton miehen kanssa keskinäisen rakkautemme tähden. Jos voit, niin silloin voit sanoa tuollaista koettavan ystävyydessä. Siis tätä on tapahtunut minulle nykypäivän Suomessa.

• torre12 kirjoitti:

No jos varastaa miesten sydämet, se kaunis mies, niin mitä on tapahtunut? Sydänjutut ovat vakavampia kuin tervehtiminen pussaamalla poskelle. Niistä ei tavanomaisuudesta johtuen jää sen kummempaa muistoa.

No, oletko sitten edes kuvitellut voivasi tehdä miespuolisen ystäväsi kanssa asioita, joita Daavid ja Joonatan kokivat? Minä olen kokenut sen kaiken.

Olen pitänyt miehen rakkautta ihanampana kuin naisen rakkautta: siitä on minullakin syvä kokemus. Minua on pidetty häpeänä koko suvulle. Olen suudellut kiihkeästi miehen kanssa. Olen tehnyt liiton miehen kanssa keskinäisen rakkautemme tähden. Jos voit, niin silloin voit sanoa tuollaista koettavan ystävyydessä. Siis tätä on tapahtunut minulle nykypäivän Suomessa.

Eihän "sydämen varastaminen" välttämättä tarkoita homoseksuaalista rakkautta. Tuo Absalomista kertova kohtahan on luettava asiayhteydessään. Ei kaiketi voida ajatella, että kaikki "Israelin miehet joiden sydämen Absalom varasti" olisivat olleet homoseksuaaleja. Itse näen, että kohdassa on ennemminkin kyse siitä että nämä Israelin miehet kääntyivät Daavidin kannattajista Absalomin puoleen, koska jatkossa tapahtui Absalomin kapina ja Daavid joutui pakenemaan henkensä edestä Absalomia.

Tokihan kahden miehen välinen ystävyys voi olla hyvinkin syvää ja läheistä ilman että siinä on mitään homoseksuaalista.

Tarkoitukseni ei ole mitätöidä tai arvostella sinun henkilökohtaisia kokemuksia, sellaiseen minulla ei ole halua eikä tarvetta. Pyrin vain tuomaan näillä palstoilla esille omaa näkemystäni asioihin kuten kaikki muutkin, tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä.

• juhani1965 kirjoitti:

Eihän "sydämen varastaminen" välttämättä tarkoita homoseksuaalista rakkautta. Tuo Absalomista kertova kohtahan on luettava asiayhteydessään. Ei kaiketi voida ajatella, että kaikki "Israelin miehet joiden sydämen Absalom varasti" olisivat olleet homoseksuaaleja. Itse näen, että kohdassa on ennemminkin kyse siitä että nämä Israelin miehet kääntyivät Daavidin kannattajista Absalomin puoleen, koska jatkossa tapahtui Absalomin kapina ja Daavid joutui pakenemaan henkensä edestä Absalomia.

Tokihan kahden miehen välinen ystävyys voi olla hyvinkin syvää ja läheistä ilman että siinä on mitään homoseksuaalista.

Tarkoitukseni ei ole mitätöidä tai arvostella sinun henkilökohtaisia kokemuksia, sellaiseen minulla ei ole halua eikä tarvetta. Pyrin vain tuomaan näillä palstoilla esille omaa näkemystäni asioihin kuten kaikki muutkin, tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään mieltä.

En nyt käsitä. En kai sanonut, että Absalomin kanssa miehet olisivat kokeneet "homoseksuaalista rakkautta". Vain että taisivat menettää sydämensä hänelle. Muusta Raamattu ei siitä juuri kerro, eikä tapanani ole panna omiani lisäksi. Siis kokivat kuitenkin jotain tavallista suurempaa riippumatta siitä mitä Absalom muuten koki ja teki.

Niin. minun ja mieheni kokemukset näkee Raamatusta Daavidin ja Joonatanin tarinassa. Kumma, jos heidän ystävyytensä on meille nykyisessä Suomessa homojen kokemus. Ja sinä et osaa kuvitella voivasti toimia kuten me neljä eri aikoina ja eri kulttuureissa. Onko siis kyse liian läheisestä ystävyydestä kahden miehen välillä, kun sitä voivat nykyisin tehdä vain homot?

Uskova hetero ei siis voi ottaa oppia Daavidista, jolla oli myös monia naisia. Siis siihen aikaan oli monenlaisia suhteita ja liittoja. Mitä siitä voisi ajatella? Ja et sinä ole minun mieltäni pahoittanut millään lailla; olet mukava ja asiallinen.

• torre12 kirjoitti:

En nyt käsitä. En kai sanonut, että Absalomin kanssa miehet olisivat kokeneet "homoseksuaalista rakkautta". Vain että taisivat menettää sydämensä hänelle. Muusta Raamattu ei siitä juuri kerro, eikä tapanani ole panna omiani lisäksi. Siis kokivat kuitenkin jotain tavallista suurempaa riippumatta siitä mitä Absalom muuten koki ja teki.

Niin. minun ja mieheni kokemukset näkee Raamatusta Daavidin ja Joonatanin tarinassa. Kumma, jos heidän ystävyytensä on meille nykyisessä Suomessa homojen kokemus. Ja sinä et osaa kuvitella voivasti toimia kuten me neljä eri aikoina ja eri kulttuureissa. Onko siis kyse liian läheisestä ystävyydestä kahden miehen välillä, kun sitä voivat nykyisin tehdä vain homot?

Uskova hetero ei siis voi ottaa oppia Daavidista, jolla oli myös monia naisia. Siis siihen aikaan oli monenlaisia suhteita ja liittoja. Mitä siitä voisi ajatella? Ja et sinä ole minun mieltäni pahoittanut millään lailla; olet mukava ja asiallinen.

Aivan, ehkä ymmärsin väärin. Absalom sai israelin miehet puolelleen lupaamalla heillä parannuksia Daavidin hallintoon nähden. Ehkä "Absalomin mieheissä" syntyi into ja ylistävä mieliala uuden johtajan myötä, Absalom nähtiin uudistajana ja karismaattisena johtajana, jota "rakastettiin ihan sydämen tasolla".

Niin, en minä näe mitään pahaa miesten välisessä ystävyydessä. Yleensäkkin ystävyys on liian aliarvostettua meidän "kovassa" yhteiskunnassa, liikaa on yksinäisiä ja yksinäisyydestä kärsiviä ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin. Toivon sydämestäni että yksinäiset saavat ystäviä ja että ihmiset tukevat toisiaan, ei täällä kukaan oikeen yksin jaksa.

• Aloituksellani ajoin siis takaa sellaista asiaa, että onko teidän palstalla päivystävien uskovaisten mielestä suomalaisten homomiesten välillä mahdollisesti tapahtuva pussailu jotenkin moraalisesti väärempää kuin raamatunaikuisten Lähi-Idän miesten välillä tapahtunut pussailu?
      Ja, jos se on moraalisesti väärempää, niin millä perusteella?

• uwuwguyg

Homomiehet harrastavat seksiä keskenään, ne joilla on vain tapana tervehtiä suutelemalla eivät ole homoja elleivät he harrasta seksiä keskenään. Olet pelkkä trolli.

• uwuwguyg kirjoitti:

Homomiehet harrastavat seksiä keskenään, ne joilla on vain tapana tervehtiä suutelemalla eivät ole homoja elleivät he harrasta seksiä keskenään. Olet pelkkä trolli.

Pussailevatko suomalaiset kristityt miehet keskenään, koska Jeesuskin teki niin?
        Jeesushan käski seuraamaan itseään, ehkäpä myös miehen malliaan.

• ufwguu
        kekek-kekek kirjoitti:

Pussailevatko suomalaiset kristityt miehet keskenään, koska Jeesuskin teki niin?
        Jeesushan käski seuraamaan itseään, ehkäpä myös miehen malliaan.

Se ei ole suomalainen tapa, suomessa kätellään, etkö sitäkään tiennyt. Ulkomaalaiset ihmiset suomessa ihmettelevät sitä että miksi suomalaiset ovat niin etäisiä toisilleen.

Olet pelkkä käsillä ilmaan huitoja.

• ufwguu kirjoitti:

Se ei ole suomalainen tapa, suomessa kätellään, etkö sitäkään tiennyt. Ulkomaalaiset ihmiset suomessa ihmettelevät sitä että miksi suomalaiset ovat niin etäisiä toisilleen.

No, ei kai ole mitään järkeä sitten ottaa Raamatusta mitään mallia; se on meille aivan liian kaukaista. Siis sekä ajallisesti, että kulttuurillisesti. Suomi ja Espanjankin ovat nykypäivänä kuin eri maailmasta.

• ufwguu kirjoitti:

Se onkin kaamean näköistä kun TV:ssä tai muualla eurotavoille pyrkivät suomi-poloiset lääppivät ja kähmivät toisiaan kuin viimeistä päivää. Epäaitous paistaa hommasta valovuosien päähän.

• NiinSeVaanOn

Olen kyllä taas samaa mieltä. Onhan se hyvää hormoneille, että halaillaan ja noin, mutta koen sen jotenkin vieraaksi.

• iuhwihi

Ulkomaiset pervo-kekkulit ihmettelevät sitä että suomalaiset saunovat keskenään alasti, eivät edes pussaile saunoessaan.

• Eräs afrikkalainen nuori mies kyseli, että harrastetaanko siellä seksiä, missä käyn nakurannalla. No ei, mutta ajatukset ovat niin erilaisia eri puolilla.

• kjhgfre1234567

Aloitus poistoon ja äkkiä, joku saa vaikutteita ja alkaa homoilemaan

• Joo, kyllä uskovaisilta pitäisi Raamattu kieltää, ettei se vaan tee niistä homoja.

• kjhgfdasas
        kekek-kekek kirjoitti:

Joo, kyllä uskovaisilta pitäisi Raamattu kieltää, ettei se vaan tee niistä homoja.

Lopeta tuo kaman vetäminen, jos meinaat jatkaa kommentointia

• kukakeksiseksin

http://www.kirjaonline.com/product/325/kuka-keksi-seksin
      Kirjassa tarkastellaan nuorten seksuaalisuuteen liittyviä kysymyksiä, kuten kuuluuko seksi seurusteluun vai vasta avioliittoon, miten suhtautua mielessä pyöriviin seksuaalisiin fantasioihin, entä itsetyydytykseen tai pornoon. Nuorisopastorina työskentelevä Pilvikki Viitanen tarkastelee kysymyksiä kristilliseltä arvopohjalta ja tukee nuoren kasvua tasapainoiseksi ja itsetunnoltaan terveeksi mieheksi ja naiseksi.

• KunSeNytKasvas

Sopiiko tuo tällaiselle 35 vuotiaalle neitseellekin?

• et_silleen

Minä tykkään pussailla lasta. Vaimoni on anoppini lapsi.

• Miehen paras tawara onkin sallittu pussailukohde heteronormatiivisessä yhteiskunnassamme.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7856
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5440
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      152
      3281
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2031
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1738
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe