Ystävä ei tunnu ystävältä

olipakkoavautua

Minulla on jäljellä enää yksi ystävä. En halua menettää häntä, mutta nykyisin meidän välit on aika tunkkaiset. Olen arka ihminen enkä pysty solmimaan enää mitään ystävyyssuhteita. Joskus aikaisemmin yritin, mutta ei kukaan minusta oikein välittänyt. Ja nyt pelottaa, koska tuntuu että ainoa ystävänikin on kyllästymässä.
Ystäväni ei halua koskaan tulla minun luokse kylään. Hän ei kutsu minuakaan kylään, ellei ole joku hyvä syy. Yleensä syy tuntuu olevan raha. Hän on olevinaan niin köyhä ja jotenkin aina osaa ohjata asiat niin että suostun maksamaan ostokset. En epäile yhtään hänen köyhyyttä, mutta silti ihmettelen kuinka epäkohteliaasti suoraan hän yrittää saada minut ostoksille. Silloin hän on kutsunut kylään ja miten se sattuukaan että juuri silloin ei olekaan rahaa ja sitten on mentävä ruokaa ostamaan.
Toinen asia on se, että hän yrittää tuhota jokaisen minun läheisen ihmisen välit. Harmittaa jälkikäteen kaikki mitä ystäväni on sanonut. Ihastuin kerran erääseen mieheen. En arkuuden takia kovin läheinen miehen kanssa ollut, mutta ajattelin että minun pitää yrittää tai jään ikisinkuksi. Kerroin miehestä ystävälleni ja ystävä sanoi että tuntee miehen. Eipä kauaa kulunut kun minun välit meni poikki sen miehen kanssa. En tiedä mitä ystäväni oli miehelle sanonut, mutta mies ei ollut yhteydessä enää minuun. Ystävä sanoi että mies ei välitä minusta tippaakaan. En tiedä mikä on totta, mikä ei mutta selvää on se, että meistä ei tule koskaan mitään. Sitten ystäväni puhuu pahaa ja hirveitä asioita haukkuu minun perhettä. En halua kuulla sellaista. Jos joskus satun sanomaan jonkun pahan asian mitä perheessäni on tapahtunut niin kaveri alkaa haukkumaan koko perhettäni että on ne idioottia porukkaa ja ihan kuin koko asia olisi maailman väärin teko. Rakastan perhettäni enkä kestä kuunnella sitä että heitä haukutaan. Ja se että perheeni kuulee asioita joita kaverini on puhunut harmittaa, kun mitähän minun perhe ajattelee minusta? Miten he suhtautuu siihen että olen kaveri henkilölle joka puhuu pahaa heistä? Jos laitan välit poikki kaveriin, jään yksin. Kaverille olen aina pystynyt puhumaan asioista joita en uskalla muille puhua. Toki en voi olla varma, kenelle ne asiat siitä eteenpäin myös leviävät, mutta kuitenkin. Joskus kaveri on minulle kiltti ja huolehtivainen. Joskus taas ei. En tiedä mitä teen. En halua menettää häntä, mutta en halua jatkaa näinkään.

16

1554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Srr

      Tuttua, sinun kannattaa oman itsesi takia laittaa välit poikki. Vaikka sinusta tuntuu ettet halua häntä "menettää", voi olla että todellisuudessa olet jo menettänyt hänet. Tunnet varmaan yhdensuuntaisen ystävyyden tunteen? Tuntuuko että et mitään saa takaisin ystävyydestä? Tulet tuntemaan ehkä yksinäisyyttä, masennusta tai että olisit tehnyt muka jotain väärin, mutta sen aika korjaa pois ja se tulee olemaan vain hyväksi sinulle itsellesi. Oletko puolustanut milloin viimeksi itseäsi "ystävyyssuhteessanne"? Onko niin kutsuttu ystäväsi tehnyt jotain sinun eteen milloin viimeksi? Pitääkö hän sinua itsestäänselvyytenä? Voit miettiä näitä kysymyksiä ja harkita vielä jos puhuminen auttaisi (joka ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta lukemani mukaan) tai sitten laittaa välit poikki.

    • minustaon

      Jos ystävä ei tunnu ystävältä (otsikko), niin eikö ystävyys silloin ole jo ohi.

    • 19ja14

      Viisaita sanoja ja ajattelemisen aiheita kirjoittaa srr. Mieti sitä kirjoitusta ja sen kysymyksiä rehellisesti itsesi kanssa. Pidä puolias ja niin itsekkäältä, kun se voi kuulostaa. Ajattele itseäsi ja arvosta sitä kaikkea, mitä sinulla on. Uudet ystävät ei ole mahdottomuus.

    • sitähän_sää_kysyit

      Ei tuollainen "kaveri" ole oikeasti mikään kaveri,itse heivasin takavuosina pois kaikki ikävät tyypit ja jäljelle ei oikeen jäänyt ketään vain yksi jonka kanssa sukset myös menivät ristiin joten tyyppiä en ole nähnyt enää moneen vuoteen,onneksi sentään naisystävä löytyy jota voi myös kaveriksi kutsua.

      Jos ns. kaveri on epälojaali tai juoruaa asiasi muille tai on epärehellinen eri tavoilla niin ei sellainen ole minkään arvoinen "kaverisi" aiheuttaa vain mielipahaa jota ei kenenkään tarvitse sietää.

      Heivaa ihmeessä tuollaiset tyypit pois elämästäsi niin olosi paranee heti.

      • Jatta64

        Samaa mieltä!! Tuo oletettu kaveri, ystävä on vain kateellinen sinulle, ilmeisesti kaikesta!! Ystävyys ei perustu tuollaiseen käyttäytymiseen, ei todellakaan!! Ansaitset parempaa! Päästä tuosta kaverista irti ja anna itsellesi lupa odottaa sitä tosiystävää!! Kyllä sellainen vielä tulee, ellei jossain olekin, mutta jota et ole vielä osannut ystävänäsi pitää..! :) Tsemppiä!


    • ölölölöööö

      Eipä se ystävyyskään ainaole pelkkää juhlaa... Huonot päivät itsekullaki.

    • Hilpukka

      Hei, oletko ottanut netin kautta selvää kotipaikkakuntasi Seurakunnan tai SPR:n ystäväpalvelutoiminnasta? Minulla oli samanlainen tilanne joskus kuin sinulla nyt. Kun löysin sitä kautta hyvän ja luotettavan ystävän itselleni sain siitä voimaa poistaa se yksi ja ainoa inhottava niinkutsuttu "ystävä" elämästäni kokonaan ja hyvin menee. :) Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Sanna Paakkunainen uhkailee puuttua minun perheen.väli asioihin käyttää hyväksi mun tyttöystävää kääntämään selkänsä tuo on rikos vois tehdä ystävästä rikosilmoituksen

    • Anonyymi

      Pakko on aina huono vaihtoehto. Itsellä ollut kans samanlainen kokemus, hän pyrki olemaan luottamuksen arvoinen. Loi sellaisen ilmapiirin, että häneen voi luottaa, ei voinut kuitenkaan täysin. Tilanteet muuttuu elämän aikana, näin minullakin. Kyky oppia elämään muutosten kanssa on hyvä olla olemassa?

      Kun koettiin ystäväsuhteessa vastoinkäymisiä, hän oli silloin aika tyly, pyrki oikein ärsyttämään kärjistäen asioita. Halusiko näin saada minusta huonoja puolia irti? Niissä huomasin, että hänelle ei kannattaisi kertoa ihan kaikkea, näin myös tein, kunnes oli taas tasapainossa itsensä kanssa. Oli todella utelias ihminen, mikä tuntui toisinaan kiusalliseltakin.

      Ymmärtävä ihminen on monesti sellainen, jolle antaa anteeksi normaalia enemmän, vielä jos on laskelmoiva ja manipuloivakin. Silloin tilanne ei kuulosta hyvältä. Hänessä voi olla hyviäkin puolia, jonka takia antaa anteeksi monia aikaisempia kokemia. Minun ystävässä oli paljon hyvääkin. Ei kannattaisi antaa, koska tuskin on muuttunut tavoistaan? En haluaisin yleistää, aina voi olla poikkeuksiakin.

      Mut tällaisen ystävän, joka ei tunnu ystävältä, lähtökohdat eivät ole hyviä. Elämä on opettanut itselle, et vastaavaan leikkiin en toiste lämpene. Häntä miettinyt jälkeenpäinkin. Oli sellainen, et kaikissa oli aina jotain huonoa, arvosteli niitä ja tuntui, et se oli ainoa tapa jutella hänen kanssa, arvostellen muita.

      Ulkoistin itseni monista kaverijutuista, koska luotin hänen kokemaan. Fiksu oli, mut olinko lopulta enemmän manipuloitu kuin hyvin ymmärretty. Olin manipuloitu ja hyväksikäytetty monella tapaa. Tein virheitä ja en haastanut toista samoin kuin hän minua. Omat vastoinkäymiset kasvattivat etäisyyttä välillä, kunnes kanssakäyminen hiipui kokonaan. Elimme niin erilaista elämää ja sekin kärjisti meidän välejä.

      Halusin uskoa hyvään liikaa ja se oli suurin mokani tässäkin tapauksessa. Ystävät on vähissä, ei ole yhtään todellista ystävää nyt, näin sen miellän, ehkä luottamuksen myötä sellaisenkin löydän. Ymmärtääkö miten toista ja haluaako ymmärtää (luottamus). Elämä voi joskus olla vuoristorataa, minä olen hakenut enemmän tasaisuutta.

    • Anonyymi

      Mulle kävi nyt näin: olimme reissussa ja kävin nukkumaan hytissämme... ovi jäi auki... ja hyttitoverini tuli ja alkoi huutamaan ovesta että kun on auki... sitten hän alkoi tarkastamaan onko viety jotain kuten esimerkiksi hänen vaatteitaan... eihyvääpäiväähaloo.... tulin sanoneeksi hänelle tähän väliin että olet niin ruma että et saa kaveria... pahapaha tämä mun suuvärkki.. siis ei saa miestä kun hällä on niiin ohut tukka että päälaki näkyy

      • Anonyymi

        Paha ruokkii pahaa. Yleensä sitä saa silloin myös takas sitä itseänsä, ehkä vain eri muodossa. Siksi itse vältän sitä. Olen nähnyt monenlaista pahuutta, nykyisin pyrin ottamaan näihin etäisyyttä, koska niistä harvemmin saa edes hyvää mieltä.


    • Anonyymi

      Poikki vaan

    • Anonyymi

      Oltiin laivamatkalla... vanhoja olimme koko seurue... ei siis koko laivalla mitään porukkaa muuta kuin eläkeporukkaa.. ok olin hytissä lepäämässä ja hytin ovi oli raollaan ja mun hyttito
      veri tuli hyttiin niin hän huusi mulle huutamalla että ovi on auki ja hän alkoi inventoimaan vaatteitaan että josko on viety jotain... eihyvääpäivää, käsittämätön muija, saatoin sanoa hänelle pahasti, en muista ihan satavarmasti mut mulla on mielikuva että olisin huutanut hänelle että hän on niin siunatun ruma... sitä on vaikea sulattaa, niin ei saisi sanoa, mut nyt en kehtaa mennä mihinkään yhteistapaamiseen, on tämä mun sanomiseni senverran paha että anteeksi en saa. Pyysin kyllä tulomatkalla anteeksi että kättä päälle ja hän antoi kättäpäälle mutta vain siksi kun kaverimme katsoi vieruspenkillä...

    • Anonyymi

      En tajua mikä ihmisiä vaivaa kun kaikista puhutaan vain pahaa. Sen takia olen myös ennemmin yksin. Luotto kaikkiin on 0

    • Anonyymi

      Arja saijon maa laulo hyvin. Mistä tunnet sä ystävän

    • Anonyymi

      Luulin ystävääni ystäväksi.... ei hän ainakaan käyttäytyä osaa kun huusi minulle oikein huutamalla kun hyttimme ovi oli vähän auki kun lepäsin... voihan olla että hän oli vihainen kun en jaksanut lähteä tanssipaikkaan, minä kun en tykkää tanssimisesta. No hän kai luuli että joku varastaa jotain... olinhan minä paikalla... en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan enää ikinä... hyi kammotus... no ei hän kyllä tule muidenkaan kanssa juttuun että jotain vikaa hänessä on...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe