Olisin kysynyt avoero käytännöistä. Meillä on pitkä yhteinen historia, vaikkei ollakaan naimisissa. On yhteinen omistusasunto, autot, lapset ja muu omaisuus. En pysty hoitamaan eroasioita miehen kanssa yhdessä. Siitä ei vaan tule mitään. Ei varmasti päästä mistään yhteisymmärrykseen, ja ensinnäkin mies raivostuu takuulla, jos erosta puhun. Miten siis asiat kannattaisi hoitaa? Voiko joku ulkopuolinen hlö tulla asioita hoitamaan ja paljonko maksaa, jos siihen palkkaa jonkun? Mun puolesta ulkopuolinen hlö sais ihan jopa ilmoittaa miehelle erosta....
eroon apua
3
82
Vastaukset
- Lonely52
Jos asunto yhteisomistuksessa, niin jompikumpi lunastaa sen tai laitatte myyntiin. lasten tapaamisesta ja elatusmaksuista lastenvalvoja tietää neuvoa. Älä jää huonoon suhteeseen käytännön asioiden vuoksi, ne järjestyät kyllä. Itse erosin avoliitosta viime vuonna. Ilmoitin miehelle, että voi lähteä.
- kakskymmentä
Tietenkin otat juristin. Soittele/käy parissa paikassa lakimiehen=lakinaisen kanssa juttelemassa, ja kun löydät sellaisen jonka kanssa on helppo jutella ja asioita aloitella niin se on korvaatamon apu. Mitä ilmeisimmin miehellä on enemmän omaisuutta ja/tai osittain "kustannuksellasi" on vaurautta kerätty, kun ei halua kuullakaan erosta. Asian voi hoitaa monella tapaa, esimerkiksi siten että hankit sopivan kokoisen vuokra-asunnon ja ryhdyt muuttoon lapsinesi. Vain jos mies yltyy väkivaltaiseksi tai uhkaavaksi, virkavalta apuun. Jälkimmäisessä tapauksessa toki muuton voi hyvin valmistellen hoitaa salaakin,miehen poissa ollessa.
Plus tutustu "avoerolakiin " itse tai juristin avustuksella. - mekkk
Se että avioerolakiin vedoten voi saada hyvitystä mutta se joka sitä vaatiin pitää myös todistaa asia. Avoerossa yhteoenen omaisuus menee jakoon joka on kummakin nimiss' ja se omaisuus mikä on avopuolison nimissä on hänen ja sitä ei tartte jakaa ja siinä avoero on helpompi. Jos se varakkaampi ei halua maksaa tai jakaa sitä omaisuutta mikä on vain hänen nimissä niin oikeuteen on mentävä jos haluaa jotain hyvitys.Kannattaa tututstua ensin niihin avoeron oikeuden päätöksiin miten niissä on käynyt ja katsoa kannattaako oukeuteen mennä. Vaikka on 20v oltu avoliitossa ja omaisuus vain toisen nimissä niin se joka ei omista mitään niin ei välttämättä saakkaan mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818