eroon apua

lopenkyllastynyt

Olisin kysynyt avoero käytännöistä. Meillä on pitkä yhteinen historia, vaikkei ollakaan naimisissa. On yhteinen omistusasunto, autot, lapset ja muu omaisuus. En pysty hoitamaan eroasioita miehen kanssa yhdessä. Siitä ei vaan tule mitään. Ei varmasti päästä mistään yhteisymmärrykseen, ja ensinnäkin mies raivostuu takuulla, jos erosta puhun. Miten siis asiat kannattaisi hoitaa? Voiko joku ulkopuolinen hlö tulla asioita hoitamaan ja paljonko maksaa, jos siihen palkkaa jonkun? Mun puolesta ulkopuolinen hlö sais ihan jopa ilmoittaa miehelle erosta....

3

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely52

      Jos asunto yhteisomistuksessa, niin jompikumpi lunastaa sen tai laitatte myyntiin. lasten tapaamisesta ja elatusmaksuista lastenvalvoja tietää neuvoa. Älä jää huonoon suhteeseen käytännön asioiden vuoksi, ne järjestyät kyllä. Itse erosin avoliitosta viime vuonna. Ilmoitin miehelle, että voi lähteä.

      • kakskymmentä

        Tietenkin otat juristin. Soittele/käy parissa paikassa lakimiehen=lakinaisen kanssa juttelemassa, ja kun löydät sellaisen jonka kanssa on helppo jutella ja asioita aloitella niin se on korvaatamon apu. Mitä ilmeisimmin miehellä on enemmän omaisuutta ja/tai osittain "kustannuksellasi" on vaurautta kerätty, kun ei halua kuullakaan erosta. Asian voi hoitaa monella tapaa, esimerkiksi siten että hankit sopivan kokoisen vuokra-asunnon ja ryhdyt muuttoon lapsinesi. Vain jos mies yltyy väkivaltaiseksi tai uhkaavaksi, virkavalta apuun. Jälkimmäisessä tapauksessa toki muuton voi hyvin valmistellen hoitaa salaakin,miehen poissa ollessa.
        Plus tutustu "avoerolakiin " itse tai juristin avustuksella.


      • mekkk

        Se että avioerolakiin vedoten voi saada hyvitystä mutta se joka sitä vaatiin pitää myös todistaa asia. Avoerossa yhteoenen omaisuus menee jakoon joka on kummakin nimiss' ja se omaisuus mikä on avopuolison nimissä on hänen ja sitä ei tartte jakaa ja siinä avoero on helpompi. Jos se varakkaampi ei halua maksaa tai jakaa sitä omaisuutta mikä on vain hänen nimissä niin oikeuteen on mentävä jos haluaa jotain hyvitys.Kannattaa tututstua ensin niihin avoeron oikeuden päätöksiin miten niissä on käynyt ja katsoa kannattaako oukeuteen mennä. Vaikka on 20v oltu avoliitossa ja omaisuus vain toisen nimissä niin se joka ei omista mitään niin ei välttämättä saakkaan mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe