eroon apua

lopenkyllastynyt

Olisin kysynyt avoero käytännöistä. Meillä on pitkä yhteinen historia, vaikkei ollakaan naimisissa. On yhteinen omistusasunto, autot, lapset ja muu omaisuus. En pysty hoitamaan eroasioita miehen kanssa yhdessä. Siitä ei vaan tule mitään. Ei varmasti päästä mistään yhteisymmärrykseen, ja ensinnäkin mies raivostuu takuulla, jos erosta puhun. Miten siis asiat kannattaisi hoitaa? Voiko joku ulkopuolinen hlö tulla asioita hoitamaan ja paljonko maksaa, jos siihen palkkaa jonkun? Mun puolesta ulkopuolinen hlö sais ihan jopa ilmoittaa miehelle erosta....

3

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely52

      Jos asunto yhteisomistuksessa, niin jompikumpi lunastaa sen tai laitatte myyntiin. lasten tapaamisesta ja elatusmaksuista lastenvalvoja tietää neuvoa. Älä jää huonoon suhteeseen käytännön asioiden vuoksi, ne järjestyät kyllä. Itse erosin avoliitosta viime vuonna. Ilmoitin miehelle, että voi lähteä.

      • kakskymmentä

        Tietenkin otat juristin. Soittele/käy parissa paikassa lakimiehen=lakinaisen kanssa juttelemassa, ja kun löydät sellaisen jonka kanssa on helppo jutella ja asioita aloitella niin se on korvaatamon apu. Mitä ilmeisimmin miehellä on enemmän omaisuutta ja/tai osittain "kustannuksellasi" on vaurautta kerätty, kun ei halua kuullakaan erosta. Asian voi hoitaa monella tapaa, esimerkiksi siten että hankit sopivan kokoisen vuokra-asunnon ja ryhdyt muuttoon lapsinesi. Vain jos mies yltyy väkivaltaiseksi tai uhkaavaksi, virkavalta apuun. Jälkimmäisessä tapauksessa toki muuton voi hyvin valmistellen hoitaa salaakin,miehen poissa ollessa.
        Plus tutustu "avoerolakiin " itse tai juristin avustuksella.


      • mekkk

        Se että avioerolakiin vedoten voi saada hyvitystä mutta se joka sitä vaatiin pitää myös todistaa asia. Avoerossa yhteoenen omaisuus menee jakoon joka on kummakin nimiss' ja se omaisuus mikä on avopuolison nimissä on hänen ja sitä ei tartte jakaa ja siinä avoero on helpompi. Jos se varakkaampi ei halua maksaa tai jakaa sitä omaisuutta mikä on vain hänen nimissä niin oikeuteen on mentävä jos haluaa jotain hyvitys.Kannattaa tututstua ensin niihin avoeron oikeuden päätöksiin miten niissä on käynyt ja katsoa kannattaako oukeuteen mennä. Vaikka on 20v oltu avoliitossa ja omaisuus vain toisen nimissä niin se joka ei omista mitään niin ei välttämättä saakkaan mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe