Mitä kannattaa tehdä jos pomo on väärässä?

omanäkökulma

Mulla oli edellisessä työpaikassa tilanne, jossa tein asian omalla tavallani. Sitten pomo tuli sanomaan, että ei noin saa tehdä, koska se on lain vastaista, ja ehdotti toista, kömpelömpää tapaa. Kotona kuitenkin luin Finlexistä, että olin oikeassa ja pomo väärässä. Olisiko tällaisessa tilanteessa kannattanut huomauttaa asiasta pomolle vai kiltisti vaan tehdä asia kömpelöllä tavalla?

Entäpä yleisesti, miten kannattaa ehdottaa pomolle uusia näkökulmia asioihin, jos tiedän näppärämmän tavan tehdä asioita tai tiedän tiedejulkaisun, jossa pomon näkökulma on ristiriidassa tieteellisesti todistetun asian kanssa?

4

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KomppanianPäällikkö

se on ohjesääntö että pomo on aina oikeassa. itse ei kannata ajatella turhia. jos komppanianpäällikkö sanoo että on kesä vaikka olisikin tammikuu ja -30C lämpöä, mutta päällikkö on aina oikeassa.

• näinsetpimii

Jos alkaa ehdotella pomolle jotain uutuuksia, pitää osata käsitellä pomoa oikein. Ei kannata koskaan olla oikeammassa kuin pomo.

Uudet tavat menevät parhaiten läpi, kun antaa pomon ikäänkuin itse keksiä ne.

Älä koskaan erehdy väittämään pomon olevan väärässä. Pomo vain nousee takajaloilleen ja sinä voit saada lopputilin ensimmäisenä. Tämä pätee ihmissuhteissa laajemminkin.

• Uyfyt

Älykäs ja hyvän itsetunnon omaava pomo ei hätkähdä tai vielä vähemmän ärtyy siitä, että työntekijä tuo eriäviä mielipiteitä esille, vaan pikemminkin haluaa tutustua asiaan ja sen jälkeen vasta sanoo mielipiteensä tai päättää asian ratkaisusta.

Tosin tällainenhan ei hierarkisissa, aikansa eläneissä valtion ja kunnan organisaatioissa onnistu, kun siellä ei ole halua uudistua. Julkisen puolen organisaatioissa harrastetaan lähinnä vain näennäistä työntekijän kuulemista, silitellään tyhmien alaisten päitä sopivissa kohdissa, jotta saadaan delegoitua turhat ja vähäpätöiset työt heille, koska nämä luulevat pääsevänsä tällaisilla pikkupalveluksilla parempaan asemaan tai jopa organisaatiossa pikkupomoksi ilman virallista nimeämistä.

• Grantfuhr

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe