Ensimmäinen vitsaus

Ensimmäinne näistä seitsemästä vitsauksesta, näyttäisi olevan jonkin lainen meteorisade, joka tosin mainitaan rakeina Ilmestyskirjassa, mutta jos mietimme, tätä kirjoitusta, niin meteorisade tuntuu sopivammalta, kuin raesade, sillä tämä sade on sytytävä kolmannen osan maata palamaan, ja koska tässä mainitaan myös veri, niin voimme ajatella että tämä veri on peräisin taivaalla liikkuneista, tämän vistauksen tultua.

7. Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi. (Ilm 8:7)

Myös tämä ensimmäinen malja uskoakseni liittyy tähän ensimmäiseen vitsaukseen, joka mahdollisesti vaurioittaa ilmakehää jotenkin, niin että osaan ihmisistä tulee paiseita.

2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa. (Ilm 16:2)

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen teorioinut asian siten että meteoriittikuuro, kooltaan suurempi kuin planeettamme, joka koostuu miljardeista hiukkaista aina kuplavolkkarinkokoisiin ja isompiinkin kiviin saakka, sellainen osuu ilmakehään. Se näyttää päiväsaikaan sellaiselta että sen kuuron tullessa auringon ja maan väliin, se tietysti alkaa suureta taivaalla muodostaen yksinkertaisesti valon esteen. Näin samalla aurinko väistyy kuin kirjakäärö ja menee mustaksi ja tämä sama ilmiö yöllä, kuu menee myös vereksi.
      No sitten kun tämä kuuro saavuttaa ilmakehän, se ensinnäkkin polttaa lähes koko otsonikerroksen planeetalta ja tulikuuma kivisade saavuttaessaan stratosfäärin alaosat ja yhdistyyy hapen kanssa, se muodostaa kondenssivettä ja valtavia jopä sylin kokoisia jäälohkareita, aivan kuten Raamattu sanoo.
      Kun kuuro on ohi ja kansa saa taas vetää happea, alkaa aurinko porottaa, koska otsonikerrosta ei enää paljon jäänyt jäljelle, kuten Raamtussa käy ilmi.
      Tämä on minun ymmärrys asiasta. www.pelastussanoma.fi

      • Oikeinhyvä

        Hyvä Jarmo. Muut reagoivat, mutta Jarmo?


      • 234erf

        Olipa paksua huuhaata. Jos otsonikerros katoaisi "lähes kokonaan", kansat eivät sen jälkeen enää vetelisi happea koska sitä ei enää olisi.


      • 234erf kirjoitti:

        Olipa paksua huuhaata. Jos otsonikerros katoaisi "lähes kokonaan", kansat eivät sen jälkeen enää vetelisi happea koska sitä ei enää olisi.

        Wikipediaa: vuonna 1985 maailmaa hätkäytti uutinen, jonka mukaan otsonipitoisuudet Etelämantereen yllä olivat vähentyneet kymmenessä vuodessa jopa 40 %. Koska otsonikerros estää haitallisten UV-säteilyn aallonpituuksien (270–315 nm) pääsyä Maan pinnalle, otsonin väheneminen on aiheuttanut maailmanlaajuista huolta


      • 234rtfgv
        JarmoEklund kirjoitti:

        Wikipediaa: vuonna 1985 maailmaa hätkäytti uutinen, jonka mukaan otsonipitoisuudet Etelämantereen yllä olivat vähentyneet kymmenessä vuodessa jopa 40 %. Koska otsonikerros estää haitallisten UV-säteilyn aallonpituuksien (270–315 nm) pääsyä Maan pinnalle, otsonin väheneminen on aiheuttanut maailmanlaajuista huolta

        Etelämantereen yllä ei tarkoita koko planeettaa eikä 40 % ole lähes kokonaan.


      • 234rtfg
        JarmoEklund kirjoitti:

        Wikipediaa: vuonna 1985 maailmaa hätkäytti uutinen, jonka mukaan otsonipitoisuudet Etelämantereen yllä olivat vähentyneet kymmenessä vuodessa jopa 40 %. Koska otsonikerros estää haitallisten UV-säteilyn aallonpituuksien (270–315 nm) pääsyä Maan pinnalle, otsonin väheneminen on aiheuttanut maailmanlaajuista huolta

        ...ja kun olet noin kätevä poika Wikipedian kanssa, löydät varmaankin hiukan tuoreempiakin tutkimustuloksia asiasta. Et vain taida pitää niistä, koska ne pääsääntöisesti osoittavat napa-alueiden otsonikadon hidastuneen viime vuosina.

        Toisaalta miksi vaivautua? Maapallon kokoinen meteorisadekin on jo niin absurdi höpönkökkö, että anna palaa vain samalla linjalla. Kyllä se varmasti joihinkin uppoaa.


      • 234erf kirjoitti:

        Olipa paksua huuhaata. Jos otsonikerros katoaisi "lähes kokonaan", kansat eivät sen jälkeen enää vetelisi happea koska sitä ei enää olisi.

        Otsonikerroksella ja ilmakehän happipitoisuudella noin yleensä ei kylläkään ole mitään tekemistä keskenään.


      • 23rfg
        kekek-kekek kirjoitti:

        Otsonikerroksella ja ilmakehän happipitoisuudella noin yleensä ei kylläkään ole mitään tekemistä keskenään.

        Jos otsonikerros katoaisi "lähes kokonaan", tänne paistuttaisiin. Saa siinä happea haukkoa.


      • 23rfg kirjoitti:

        Jos otsonikerros katoaisi "lähes kokonaan", tänne paistuttaisiin. Saa siinä happea haukkoa.

        Pöh. Otsonikerroksella ei ole mitään tekemistä maapallon lämpötalouden kanssa.


      • 234rtfg kirjoitti:

        ...ja kun olet noin kätevä poika Wikipedian kanssa, löydät varmaankin hiukan tuoreempiakin tutkimustuloksia asiasta. Et vain taida pitää niistä, koska ne pääsääntöisesti osoittavat napa-alueiden otsonikadon hidastuneen viime vuosina.

        Toisaalta miksi vaivautua? Maapallon kokoinen meteorisadekin on jo niin absurdi höpönkökkö, että anna palaa vain samalla linjalla. Kyllä se varmasti joihinkin uppoaa.

        Jos sua noi yksittäiset pikkuasiat kiinnostaa noin kovasti profetioissa, niin voin käyttää toisenlaista ilmaisua, jotta se kelpaisi sulle. Sanotaanko vaikka "huomattavissa määrin" niini olet ehkä ymmärtäväisempi mitä tarkoitan.
        Ihminen joka haluaa ohjata katseen pois kokonaisuudesta, käyttää juuri noita sijaishuomionkohteita, joihin "huutamalla ja niistä mesoamalla" haluaa kiinnittää päähuomion. Tämä vain siksi ettei olennainen saisi arvoistaan huomiota. Näin tekee mm. pomosi jolla on palli tulessa allaan, silloin hän tarkastaa onko ylänappi kiinni ja klemmarit suorassa. Kaikki helppo ja epäolennainen otetaan pääasiaksi jotta totuus ei paljastuisi.


    • Kuinkon

      "Avainjae" Egyptin vitsauksien taustoihin: "panen toimeen rangaistustuomion kaikista Egyptin jumalista..."

      (2.Moos. 10 )"...Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö, sillä minä olen koventanut hänen sydämensä ja hänen palvelijainsa sydämet, että tekisin nämä tunnustekoni heidän keskellänsä ja että sinä kertoisit lapsillesi ja lastesi lapsille, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille, ja minun tunnustekoni, jotka olen tehnyt heidän keskellänsä, tietääksenne, että minä olen Herra."

      "panen toimeen rangaistustuomion kaikista Egyptin jumalista.
      (2.Moos.12.) ".. Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra."

    • Kuinkon

      "panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista."
      Faraon asenne (2.Moos.5)"..." Mutta farao vastasi: "Kuka on Herra, jota minun pitäisi kuulla ja päästää Israel? Minä en tunne Herraa enkä päästä Israelia."


      Faraota itseään palvottiin "Ra"-egyptiläisten palvoma auringonjumala , faraon uskottiin olevan "Ran" ruumiillinen ilmentymä.
      Jumala antoi tuomionsa tuon epäjumalan palvontaan että tuli pimeys :

      (2.Moos.10) ".. Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua." Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi. "

      Herra opetti israelilaisille , että (2.Moos.20) ".. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. "

      Egyptiläisilä Niilin jumala "Hapi" krokotiilin muodossa pakotettiin pois Niilistä.(virta muuttui vereksi )

      Egyttiläisten epäjumalat "Neithi" ja Hathor" joiden uskottiin suojelevan tiettyjä kaloja ,mutta kalat virrassa kuolivat .
      ((2.Moos.7)"... Sentähden Herra sanoo näin: Tästä olet tunteva, että minä olen Herra: katso, minä lyön sauvalla, joka on kädessäni, virran veteen, ja se muuttuu vereksi. Ja kalat virrassa kuolevat, ja virta rupeaa haisemaan, niin että egyptiläisiä inhottaa juoda vettä virrasta.'"


      Egyptiläiset palvoivat sammakkoa jumalatar "Hektin" maanpäällisenä muotona ( Sammakot kuolivat )

      (2.Moos.8) "... Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon luo ja sano hänelle: 'Näin sanoo Herra: Päästä minun kansani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä heitä, niin katso, minä rankaisen koko sinun maatasi sammakoilla.. Ja Niilivirta on vilisevä sammakoita, ja ne nousevat maalle ja tulevat sinun taloosi ja makuuhuoneeseesi ja vuoteeseesi, sekä sinun palvelijaisi taloihin ja kansasi sekaan, sinun leivinuuneihisi ja taikinakaukaloihisi. Jopa sinun ja sinun kansasi ja kaikkien sinun palvelijaisi päälle hyppii sammakoita.'"

      Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna kätesi sauvoinensa jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja nostata sammakoita Egyptin maahan'." Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan. . Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.

      Niin farao kutsui Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Rukoilkaa Herraa, että hän ottaisi pois sammakot vaivaamasta minua ja minun kansaani, niin minä päästän kansan uhraamaan Herralle." . Mooses sanoi faraolle: "Suvaitse määrätä minulle aika, jonka kuluessa minun on rukoiltava, sinun itsesi, sinun palvelijaisi ja kansasi puolesta, sammakot hävitettäviksi luotasi ja taloistasi, niin että niitä jää ainoastaan Niilivirtaan." Hän vastasi: "Huomiseksi."

      Niin Mooses sanoi: "Tapahtukoon, niinkuin sanoit, tietääksesi, ettei kukaan ole niinkuin Herra, meidän Jumalamme. Sammakot katoavat luotasi ja taloistasi ja sinun palvelijaisi ja kansasi luota, ja niitä jää ainoastaan Niilivirtaan." Niin Mooses ja Aaron lähtivät faraon luota. Ja Mooses huusi Herran puoleen sammakkojen tähden, jotka hän oli pannut faraon vaivaksi. Ja Herra teki Mooseksen sanan mukaan: sammakot kuolivat huoneista, pihoilta ja kedoilta. Ja he kokosivat niitä läjittäin, ja maa rupesi haisemaan. "

      Egyptiläisten epäjumala oli "Ptah" härän muodossa . Jumalatar "Hathar" oli lehmä. (Egyptiläisten karja kuoli )

      (2.Moos.9 ) ".. Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö ja puhu hänelle: 'Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua. Sillä jos kieltäydyt päästämästä heitä ja vielä pidätät heitä,
      niin katso, Herran käsi on lyövä sinun karjaasi, joka on kedolla, hevosia, aaseja, kameleita, nautoja ja lampaita ylen ankaralla ruttotaudilla. Mutta Herra on tekevä erotuksen israelilaisten karjan ja egyptiläisten karjan välillä, niin ettei mitään kuole siitä, mikä on israelilaisten omaa.'" Ja Herra asetti määrätyn ajan ja sanoi: "Huomenna on Herra tekevä niin tässä maassa." Ja seuraavana päivänä Herra teki niin, ja kaikki Egyptin karja kuoli; mutta israelilaisten karjasta ei kuollut ainoatakaan. "

      Faraon demoniset taikurit lyötiin (2.Moos.7) "...he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa. " (2.Moos.8 )"... Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi." Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin. "

    • Tässä menee aivan sanattomaksi! Meillä ei taida tuo mielenterveystyö toimia alkuunkaan.

      Ennustajia televisiossa, profetioiden tulkitsijoita ja tarot-kortteja.

      Kannattaisi muistaa,nettä ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen. Sekopäisistä vanhoista käännöskirjoista luulee Mikkokin jotain saavansa irti ja muut säestävät. Noloa on jälkipolvien näitä lukea satojen ja tuhansien vuosien päästä. Ehkä silloinkin joku vielä odottelee kuumissaan jeesuksen tuloa, tulikeveä ja rikinkatkua, mutta eiköhän sivistys lopulta voita taikauskon.

      • Kuolemastaikuisuuteen

        TV:n ennustajaeukkojen sanomat ja tarot-kortit ovat pärkkeleestä.

        Profetiat ovat oikeaa todellisuutta (riippuen lähteestä) ja Jeesuskin on olemassa ihan oikeasti! Hän elää tänäkin päivänä. Hän on sinuakin vastassa,kun kuolet - siirtää sinut Taivaaseen tai Helvettiin, riippuen omasta valinnastasi elämäsi aikana. Ihminen on ikuisuusolento. Tulet sen vielä kokemaan.

        Messiaan tulemus on lähellä. Tulet senkin vielä näkemään.


      • Kuolemastaikuisuuteen kirjoitti:

        TV:n ennustajaeukkojen sanomat ja tarot-kortit ovat pärkkeleestä.

        Profetiat ovat oikeaa todellisuutta (riippuen lähteestä) ja Jeesuskin on olemassa ihan oikeasti! Hän elää tänäkin päivänä. Hän on sinuakin vastassa,kun kuolet - siirtää sinut Taivaaseen tai Helvettiin, riippuen omasta valinnastasi elämäsi aikana. Ihminen on ikuisuusolento. Tulet sen vielä kokemaan.

        Messiaan tulemus on lähellä. Tulet senkin vielä näkemään.

        Tuo on laiton uhkaus!

        Missä jesse luuraa?


      • Kuolemastaikuisuuteen
        he-ma kirjoitti:

        Tuo on laiton uhkaus!

        Missä jesse luuraa?

        Ei tuo mikään uhkaus ole - kunhan nyt vain totesin tosiasiat. Kuolemassa nuo asiat tulevat eteen jokaisen ihmisen kohdalla. Koetahan löytää Jesse ennen kuolemaasi, koska sen jälkeen ei muutoksen mahdollisuutta enää ole. Aloita se jo tänään. Huomenna voi olla liian myöhäistä.


      • Kuolemastaikuisuuteen kirjoitti:

        Ei tuo mikään uhkaus ole - kunhan nyt vain totesin tosiasiat. Kuolemassa nuo asiat tulevat eteen jokaisen ihmisen kohdalla. Koetahan löytää Jesse ennen kuolemaasi, koska sen jälkeen ei muutoksen mahdollisuutta enää ole. Aloita se jo tänään. Huomenna voi olla liian myöhäistä.

        Mistä sä löysit olemattoman? Näytä mulle todisteet väittämäsi jumalan olemassaolosta? Ei taida sulta löytyä, koska paljon sua viisaammat ovat niitä vuosituhansia yrittäneet löytää ja todistesäkki on yhä ihan tyhjä.


      • Pähkinänkuoressa
        he-ma kirjoitti:

        Mistä sä löysit olemattoman? Näytä mulle todisteet väittämäsi jumalan olemassaolosta? Ei taida sulta löytyä, koska paljon sua viisaammat ovat niitä vuosituhansia yrittäneet löytää ja todistesäkki on yhä ihan tyhjä.

        Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa ja luonnossa.
        Jos haluat pelastua -
        lue pelastusrukous (netissäkin), pyydä elävää Jumalaa, Jeesusta Kristusta, tulemaan elämääsi, rukoile nöyrästi ja ala tekemään parannusta. Voit käydä myös hengellisissä kokouksissa ja tapahtumissa, lue Sanaa, aloita vaikka Uudesta Testamentista, netissäkin on paljon hengellistä luettavaa (mutta valikoiden, lähteitä on monenlaisia), pyydä itsellesi Pyhän Hengen sinettiä, joka toimii sinun oppaanasi. Jeesus ilmoittaa itsensä Häntä nöyrästi etsiville tavalla tai toisella. Silloin tulet saamaan todistuksia, että Hän elää.

        Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan, sanotaan Sanassa.

        Sielun pelastuminen ei edellytä mihinkään seurakuntaan kuulumista. Tärkein asia on elävä suhde elävään Jumalaan.


      • Pähkinänkuoressa kirjoitti:

        Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa ja luonnossa.
        Jos haluat pelastua -
        lue pelastusrukous (netissäkin), pyydä elävää Jumalaa, Jeesusta Kristusta, tulemaan elämääsi, rukoile nöyrästi ja ala tekemään parannusta. Voit käydä myös hengellisissä kokouksissa ja tapahtumissa, lue Sanaa, aloita vaikka Uudesta Testamentista, netissäkin on paljon hengellistä luettavaa (mutta valikoiden, lähteitä on monenlaisia), pyydä itsellesi Pyhän Hengen sinettiä, joka toimii sinun oppaanasi. Jeesus ilmoittaa itsensä Häntä nöyrästi etsiville tavalla tai toisella. Silloin tulet saamaan todistuksia, että Hän elää.

        Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan, sanotaan Sanassa.

        Sielun pelastuminen ei edellytä mihinkään seurakuntaan kuulumista. Tärkein asia on elävä suhde elävään Jumalaan.

        Miten ihmisellä voi olla elävä suhde olemattomaan? Näen vain yhden tavan ja se löytyy ICD-10 diagnooseista. Pää ei aikuisella voi olla ihan kunnossa, jos pitää mielikuvitusystävää.

        Todisteita pyysi, sain sanahelinää. Out.


      • Pähkinänkuoressa
        he-ma kirjoitti:

        Miten ihmisellä voi olla elävä suhde olemattomaan? Näen vain yhden tavan ja se löytyy ICD-10 diagnooseista. Pää ei aikuisella voi olla ihan kunnossa, jos pitää mielikuvitusystävää.

        Todisteita pyysi, sain sanahelinää. Out.

        All right, vieras on silloin ruokittu, kun on tarjottu, sanoo sananlasku.


      • Pähkinänkuoressa kirjoitti:

        All right, vieras on silloin ruokittu, kun on tarjottu, sanoo sananlasku.

        Vaikka kivetkin huutaisi...


    • järjestellään

      järjestellään ..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe